meerder monitors op pc hulp gezocht
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Flexii    posted on 19-03-2009 18:30
Ik had de vraag al gesteld in de late leeuw, maar het leek me toch wat handiger er even een topic over te maken.

Jullie kennen het vast wel, je bent op een evenement en je ziet een grote ledwall ofzo, je kunt smsjes sturen naar een bepaald nummer en die worden dan weergegeven. Deze applicatie is bekend onder de naam Sms2Screen.

Nu heb ik binnenkort een gala waar ik licht en geluid verzorg en ik ga met mijn drive-in voor de eerste keer gebruik maken van deze applicatie. Ik heb een programma op mijn pc waar ik dan de inkomende smsjes mee controleer en ongewenste smsjes er dus uit kan filteren. Dat programma heeft dan ook het scherm dat dan met de beamer geprojecteerd moet worden.

Iemand hier ervaring mee, of die weet hoe ik dit moet aanpakken. 1 extra monitor op een laptop aansluiten zodat ik de 2 schermen heb moderator en publiek en dan een beamer aansluiten die dan het publieksscherm weergeeft?

What do you think about meerder monitors op pc hulp gezocht ??

Vote :   

tom-j    posted on 19-03-2009 19:10
ik heb er niet heel veel verstand van, maar je kan je scherm uitbreiden. bij de meeste PC's zit er aan de achterkant een extra uitgang (ik zie dit vaak bij laptops) dan wordt je scherm als het ware verlengt, je kan dan bijv. Media player in je ene scherm en DJR in je andere!
ik weet echter niet precies hoe dit moet!
om er ook nog een beamer op aan te sluiten, denk ik dat je die op een splitter moet plaatsen op de monitor die toont wat het publiek ziet! nogmaals, ik weet niet precies hoe het werkt!
Nood    posted on 19-03-2009 19:39
De laatste keer dat ik zoiets gezien heb was met een laptop (moderator) een testscherm en een beamer(publiek) Was een vet extraatje aan de fuif.

Je moet wss de output gewoon toewijzen aan de externe poort en die dan splitten
op je gewone scherm verandert dan hopelijk niet veel

kijk ook eens bij windows mobiliteitscentrum (als het een windows is natuurlijk:d)
Winston    posted on 20-03-2009 20:32
Ooit had ik gelezen dat je een speciale kaart nodig hebt om verschillende windows op verschillende monitors weer te geven of verschillende PC's met 1 keyboard en monitor te kunnen bedienen.

Misschien loop ik weer jaren achter?
Tic Toc
User edit by Winston on 20-03-2009 @ 20:34:11 (3%)
Boyd    posted on 20-03-2009 20:50
Een laptop met een fatsoenlijke videokaart ondersteunt bijna altijd 2 beeldschermen, anders zijn er speciale te koop met 2 uitgangen. Als die in je computer zit, is het aan sluiten de instelling komen naar voren. en klaar.
Prozei    posted on 21-03-2009 08:03
Poster: BoydGrift
Een laptop met een fatsoenlijke videokaart ondersteunt bijna altijd 2 beeldschermen, anders zijn er speciale te koop met 2 uitgangen. Als die in je computer zit, is het aan sluiten de instelling komen naar voren. en klaar.

dat gaat een beetje moeilijk heh als het om een laptop gaat.daar maak je niet zo makkelijk een extra aansluiting in.

als je dit systeem vaker wil gaan gebruiken is het mischien slim om een minicom video splitter over cat 5 te gaan kopen.hiermee kan je veel beeldschermen via een netwerk kabel aansluiten.
en netwerk kabels hebben een maximale lengte van 90 meter dus je zit dan ook niet gebonden aan een afstand.

je zou bvb een 8 poorts splitter kunnen kopen en dan 8 schermen aan kunnen sluiten op een lokatie.
Mod edit by Prozei on 21-03-2009 08:13 (100%)
Winston    posted on 22-03-2009 00:09
Ergens van internet heb ik dit gejat:

Multi-monitor modes
Windows supports a single multi-monitor mode, usually referred to as standard or extended desktop mode, also DualView or independent displays mode. In this mode, all monitors connected to the installed video cards form a single desktop, you can move the mouse and applications to any monitor.

Each monitor can use different settings (resolution, color depth and refresh rate). Most multi-monitor video cards (video cards which can drive 2 or more monitors) support additional, video card-specific modes.

Very common is clone mode: in this mode, the same image is shown on 2 or more monitors. Clone mode is usually limited to the monitors connected to a single video card, for example you couldn't clone monitor 1 (on video card 1) on monitor 3 (on video card 2) if you have two dualhead cards installed.

Span mode (also called stretched mode): in this mode, all the monitors connected to a single video card form a single large monitor. Windows thinks that you are using a single monitor instead of 2 or more, and each monitor needs to use the same resolution and color depth settings, and usually also the same refresh rate.

This mode is mainly useful for forcing applications which have no native multi-monitor support to use all available monitors. For example most games will only run on the primary monitor, and in span mode all monitors form a single large primary monitor.

When using span mode, Display Properties will usually show the primary monitor running at a widescreen resolution, for example 2048x768 (2 monitors at 1024x768 each), with the secondary monitor disabled.

To enable video card-specific multi-monitor modes, you usually need to disable the secondary monitor(s) connected to the video card, then open advanced display properties for the primary monitor, select the video card manufacturer's custom settings tab and select the multi-monitor mode you want to use. For more on the multi-monitor modes supported by the various video card manufacturers, take a look at one of the following reviews: ATI review, Matrox review, Nvidia review.
Tic Toc
Winston    posted on 22-03-2009 00:25
Using the second VGA output of the laptop:
A lot of laptops have a VGA port for an external monitor, and by default the external monitor will show the same image as the built-in monitor. If the laptop has a video chipset with multi-monitor support (and the necessary drivers), you can choose to use the external monitor as a second monitor instead of a mirror of the built-in monitor.
  • Windows XP: make sure you get the latest drivers, the default drivers may not have multi-monitor support
  • Windows 2000: not all video chipsets will have drivers with multi-monitor support, newer ones most likely will though, for example Nvidia
Tic Toc
Flexii    posted on 22-03-2009 14:22
bedankt jongens, ik ben er inmiddels uitgekomenWinking my eye
Winston    posted on 23-03-2009 14:06
Vertel dan, da weten de mensen die ooit ook zoiets willen doen ook wat ze kunnen doen.
Tic Toc
dJORD    posted on 23-03-2009 17:00
je sluit gewoon de beamer aan en drukt fn-f8
anders nog bij configuratiescherm
User edit by dJORD on 23-03-2009 @ 17:00:27 (80%)

This is an old Topic

No new postings for 5.744 days.
 Post CommentThat would be 191.5 months
or a whopping 15.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

92 Users online: 11 Guests (81 Unknown)
Pages generated today : 32.594
Most visitors online this month : 236
Lifetime Pageviews since 2003 : 232.414.469