Tweede geluidskaart nodig???
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Cybrand    posted on 19-08-2005 09:10
Hoihoi,

Mag ik jullie eerst bedanken voor de nuttige antwoorden betreffende mijn vraag over het syncen met Traktor Dj studio? Bij deze
Nu heb ik nog een vraagje, ik moet nog een aansluting hebben voor de hoofdtelefoon. Ik heb een Asus A8V de luxe moederboard en daar zit on-board geluid op. Kan hier ook mijn hoofdtelefoon op aansluiten?? Er zitten zeg maar 8 aansluitpunten op, maar de hoofdtelefoon werkt alleen op de uitgang waar normaal gesproken de boxen op zijn aangesloten. In Traktor staat bij de hooftelefoon aangegeven: Headphones left/right: 2:DS Realtek AC97 Audio en 3:DS Realtek AC97 Audio. Volgens mij moet dus mogelijk zijn om zonder een extra geluidskaart de hoofdtelefoon aan te sluiten. Hij werkt echter nietUnhappy Misschien dat iemand van jullie weet od dit wel mogelijk is, en hoe dit in zijn werk gaat. lvast mijn hartelijke dank voor jullie antwoorden 

What do you think about Tweede geluidskaart nodig??? ??

Vote :   

djplaystar    posted on 19-08-2005 11:00
Hey Cybrand, ik heb toevallig verstand van Traktor DJ studio. Heb zelf twee jaar mee zitten spelen via internet. Je kan idd een hoofdtelefoon aansluiten maar je moet wel een tweede goedkope geluidskaart hebben. Ik had het zo gedaan:
Me vaste geluidskaart van me moederboord daar waren me boxen aan aangesloten. EN op me tweede alleen CUE kopltelefoon. Ik kon dus tijdens mixen alvast tweede muziek stuk afluisteren.
Je moet als eerst instellen in je Traktor DJ Studio. Voor A kies je je vaste ggeluidskaart en B je tweede. Je kunt nu mixen...
Cybrand    posted on 19-08-2005 12:05
Thanx:D

Ik heb inmiddels mij oude pc opgezocht en de soundcard verwijderd, maar die kijg ik nu nog niet aan de praat. En het lijkt me ook niet het juiste forum om dit aan de kaal te stellen haha.
In principe zou het met mijn on-board sound moeten kunnen, maar ik krijg het niet voor elkaar. Kortste klap om de twee problemen uit de weg te helpen, een nieuw geluidskaartjeWinking my eye
djplaystar    posted on 19-08-2005 12:27
yep probeer dan hiewr opnieuw. EN het lijkt me wel dat je het mag vragen op dit forum. Het gat eenmaal over muziek dus. succes !
User edit by djplaystar on 19-08-2005 @ 12:28:11 (1%)
ccc    posted on 19-08-2005 12:31
meestal zit er bij die nieuwere moederborden ook een soort manager. Daar kun je toewijzen aan de uitgangen van je onboard geluidskaart. Dus punt 1 boxen punt 2 microfoon punt 3 nog eens boxen punt 4 hoofdtelefoon. Zo is het bij mijn pc en de andere pc's tenminste bij mij thuis ook.
djplaystar    posted on 19-08-2005 13:29
Hmm nee, ik heb me net herinnerd dat je ook geluidskaarten moet instellen in windows> COnfig> Geluiden en Aduiapparten. Traktor moet nammelijk weten welke geluidskaarten aangesloten zijn en jij wilt gaan gebruiken. Het is eventjes testen hoe en allemaal wat. SOms ligt het aan je pc en soms aan je Traktor versie.
djvivieus    posted on 24-08-2005 13:52
Volgens mij althans zo werkt het op mijn macje kun je in traktor je onboard geluidskaart selecteren en dan laat deze zien hoeveel uitganngen er beschikbaar zijn waarna je deze kunt aanwijzen aan funcites als deck A , deck B en Koptelefoon. Zo werkt het iig als je Final Scratch aansluit en hem als geluidskaart gebruikt. Het makkelijkst is een splitter te kopen en deze aan te sluiten op je mengpaneel. Veel suc6

This is an old Topic

No new postings for 6.988 days.
 Post CommentThat would be 232.9 months
or a whopping 19.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

66 Users online: 6 Guests (60 Unknown)
Pages generated today : 10.217
Most visitors online this month : 245
Lifetime Pageviews since 2003 : 229.970.447