Ik vrees een nieuwe HP
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

nils7    posted on 08-03-2009 04:28
Daarnet met draaien kwam ik erachter dat bij mijn HP (HDJ-1000) het geluid wegvalt als ik naar voren buig (iaw. in een cd mapje kijk). En als ik dan weer recht op ga staan dan duurt het even voordat ie het volume hervindt of ik moet ff met de volume spelen op de mixer. Ik heb gisteren ook gedraaid maar toen had ik er geen last van. En omdat ik op een nieuwe locatie draaide had ik het idee dat het door hun mixer kwam.

Al met al na het draaien dus de proef op de som genomen en het plugje los gedraaid en in mijn iphone gedaan en tot mijn schrik was het hierbij ook. 
Dus ik vrees dat mijn HP naar de n*uk is Unhappy

Laten maken is wellicht een optie maar hij is net (1,5 maand) buiten de fabrieksgarantie en heb geen idee hoe lang dat zo iets duurt en wat dat grapje gaat kosten. En je HP missen als je ieder weekend moet draaien is niet echt een pre.
Alhoewel ze in me residentie een Technics RP-DH1200 hebben liggen.

Dus ik sta voor een dilemma: 
1) HP laten maken voor een onbekend bedrag en tijd en dan maar de "hoer" van de club dragen tijdens het draaien
2) HP niet laten maken en wachten totdat er echt niks meer uit komt, nadeel is wanneer je dat ontdekt is wanneer je 'm hard nodig hebt
3) Een nieuwe HP halen en dan zo ja welke? Weer een HDJ-1000 of een HDJ-2000 (is die het megaaa prijsverschil waard?) of een Technics, collega's van me raden die ook wel aan. 

PS ik heb 'm nog niet thuis in me mixer gehad dus dat moet ik morgen ff testen maar ik vrees ervoor Unhappy
User edit by nils7 on 08-03-2009 @ 04:29:24 (1%)

What do you think about Ik vrees een nieuwe HP ??

Vote :   

A-flex    posted on 08-03-2009 06:04
Het kan ook gewoon je kabel zijn die slecht contact maakt zijn he... (veel kans dat het dat is)
Tomazos    posted on 08-03-2009 09:20
Poster: nils7

3) Een nieuwe HP halen en dan zo ja welke? Weer een HDJ-1000 of een HDJ-2000 (is die het megaaa prijsverschil waard?)

Cool als je het geld heb, ik had zelf eerst ook een hdj 1000, die is aan ze einde gekomen omdat die was gebroken na een lange tijd intensief gebruiken.

ik heb de hdj 2000 en ik vind die het geld waard vergeleken met de hdj 1000, zijn gewoon niet te vergelijkenHappy, laughing hdj 2000 is een compleet andere koptelefoon,

waarom geen Sony mdr 700?
stuk goedkoper Happy, laughing

(ben zelf niet echt fan van technics, andere dj's hier kunnen ook niet zeggen welk merk beter is, omdat de klank een totaal persoonlijke keuze is Happy, laughing )
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
TheHunter    posted on 08-03-2009 10:50
Klopt, de een is blij met een pioneer, de ander vind een technics fijner, of een stanton.
Het is erg persoonlijk.
tom-j    posted on 08-03-2009 11:04
check idd je kabel even!
heb dit ook bij me MP3 oortjes, waarschijnlijk is je kabel gebroken, maar zie je het niet omdat de islolatie nog heel is! vaak heb je dit bij de twee uiteindes van ja kabel (bij je plug en waar hij je HP in gaat), want die hebbben het meest te verduren (je trekt er perongeluk een keer aan, etc.).
ik zou gewoon even kijken of hij het met een andere kabel wel weer doet!
anders: ik ben erg te spreken over de RP-DH1200, maar klank kis persoonlijk! ga er een paar testen en kijk waar jij blij van wordt!
User edit by tom-j on 08-03-2009 @ 11:04:29 (1%)
Lead    posted on 08-03-2009 11:40
een nieuwe kabel voopr je HDJ-1000 kosten een paar tientjes, dus als het daar een ligt is het een relatief voordelige fiks. Als de draadbreuk intern zit wordt het een duurder verhaal.
Let the BASS be louder
Kevlar    posted on 08-03-2009 11:47
Kabel ff losdoen en tussen een multimeter hangen die ingesteld staat op 'doorverbinding testen'. Dan ff de kabel rondbuigen en doen. Dit doen voor de 3 verbindingen (L, R en massa). Als het biepsignaal van de multimeter wegvalt weet je zeker dat het aan de kabel ligt Happy, laughing
User edit by Kevlar on 08-03-2009 @ 11:48:09 (5%)
Convert    posted on 08-03-2009 13:12
Poster: nils7
3) Een nieuwe HP halen en dan zo ja welke? Weer een HDJ-1000 of een HDJ-2000 (is die het megaaa prijsverschil waard?) of een Technics, collega's van me raden die ook wel aan. 

Ik wil nog steeds een RPDJ uittesten, en als die mij beter bevalt verkoop ik mijn RPDH die zou je dus tijdelijk kunne kopen totdat je geld hebt voor de HDJ2000 maar misschien raak je wel helemaal verkocht aan de Technics RPDH Winking my eye
ArTy    posted on 08-03-2009 13:19
Of de Allen&Heath Xone XD-53.. Word altijd vergeten maar ik vind hem toch een stuk beter dan de HDJ-1000, de technics, de sennheiser en de stanton koptelefoons..

En ja, denon heeft dezelfde maar de allen&heath is stukken mooier.
Tiamo    posted on 08-03-2009 14:02
Xone XD-53 is top!!!! Je hebt helemaal gelijk ArTy!! Happy, laughing

Ik heb hem vergeleken met de HDJ1000 Sony MDR-V700DJ, Technics en in ear headphone voor het dubbele geld.

Top-Product!
Tfvs    posted on 08-03-2009 14:52
dit ligt aan je kabel bij de aansluiting van je hoofdtelefoon zelf of bij de aansluiting bij de mixer,, dan zijn er een paar draadjes los gegaan en dit zorgt voor toonverschillen en soms kan het geluid dan ook helemaal wegvallen.. hoe kan je dit maken? waarschijnlijk zijn er maar een paar draadjes los.. dit kan je eventjes solderen.. als je dit niet wilt even nieuw kabeltje kopenWinking my eye
greetz
Sebasz    posted on 09-03-2009 15:43
Ik zeg:
Allen & Heath Xone XD-53 Cool

Richi Hawtin gebruikt hem ook :P
En ik ook Cool
Illusion    posted on 09-03-2009 19:41

convert

Ik wil nog steeds een RPDJ uittesten, en als die mij beter bevalt verkoop ik mijn RPDH die zou je dus tijdelijk kunne kopen totdat je geld hebt voor de HDJ2000 maar misschien raak je wel helemaal verkocht aan de Technics RPDH Winking my eye

Convert.. wees blij met wat je hebt... De rp dh is een ideale hoofdtelefoon! Kun je supergoed mee draaien. Alleen om een reden dat hij misschien wel niet zo goed zit kun je toch niet zo'n duur ding weg doen:o Je moet er een beetje waarde in zienWinking my eye

@ Nils7: Ik kan je zeker een van de technics serie aanradenWinking my eye. Heb je liever een hoofdtelefoon met grotere oordoppen, dan adviseer ik je een Technics RP DH 1200, Liever een hoofdtelefoon met kleinere oordoppen/oorschelpen, dan adviseer ik je een Technics Rp Dj 1200/1210

Ik heb de RP DH gehad, en nu de RP DJ. Ben over beide hoofdtelefoons Super tespreken. Kwaliteit! En goed Uiterlijk!

Over de Xone heb ik trouwens ook erg goede verhalen gehoordWinking my eye
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
User edit by Illusion on 09-03-2009 @ 19:45:16 (32%)
Bouncy    posted on 09-03-2009 19:50
Poster: Tfvs
dit ligt aan je kabel bij de aansluiting van je hoofdtelefoon zelf of bij de aansluiting bij de mixer,, dan zijn er een paar draadjes los gegaan en dit zorgt voor toonverschillen en soms kan het geluid dan ook helemaal wegvallen.. hoe kan je dit maken? waarschijnlijk zijn er maar een paar draadjes los.. dit kan je eventjes solderen.. als je dit niet wilt even nieuw kabeltje kopenWinking my eye
greetz

Toch maar niet doen, als je niet weet waar je het over hebt (toonverschillen bij een kabelbreuk!? :S) kun je beter geen reactie geven (ookal gaat je post aantal dan omhoog ofzo, daar doen we het hier niet voor). 

EDIT:

Beetje kortaf hierboven, maar ten eerste heb je geen toonverschillen bij een kabelbreuk (nog nooit van gehoord dan). En een kabelbreuk valt niet echt te solderen (ziet er niet echt netjes uit en is niet zo geweldig, raakt snel weer los aangezien tin hard is en de kabel flexibel). 
User edit by Bouncy on 09-03-2009 @ 19:57:56 (47%)
Tfvs    posted on 09-03-2009 23:54
Poster: Bouncy

Toch maar niet doen, als je niet weet waar je het over hebt (toonverschillen bij een kabelbreuk!? :S) kun je beter geen reactie geven (ookal gaat je post aantal dan omhoog ofzo, daar doen we het hier niet voor). 

EDIT:

Beetje kortaf hierboven, maar ten eerste heb je geen toonverschillen bij een kabelbreuk (nog nooit van gehoord dan). En een kabelbreuk valt niet echt te solderen (ziet er niet echt netjes uit en is niet zo geweldig, raakt snel weer los aangezien tin hard is en de kabel flexibel). 

ik had het niet over een kabel breukWinking my eye de grote kabel bestaan uit twee kabels en die bestaat uit meerdere copere kabels.. bij de copere kabels is meestal bij de aansluiting een stukje gesoldeerd om het bij elkaar te houden... maar wanneer er een paar kabeltjes los komen te zitten zorgt dit voor geluids problemen.. heb het al is eerder gedaan.. wat me het slimst lijkt is gewoon een nieuw kabeltje kopen Winking my eye
Bouncy    posted on 10-03-2009 08:03
Poster: Tfvs
Poster: Bouncy

EDIT:

ik had het niet over een kabel breukWinking my eye de grote kabel bestaan uit twee kabels en die bestaat uit meerdere copere kabels.. bij de copere kabels is meestal bij de aansluiting een stukje gesoldeerd om het bij elkaar te houden... maar wanneer er een paar kabeltjes los komen te zitten zorgt dit voor geluids problemen.. heb het al is eerder gedaan.. wat me het slimst lijkt is gewoon een nieuw kabeltje kopen Winking my eye

Bij de meeste hp's zijn de connectoren er aan gesmolten en niet gesoldeerd dus lastig te repareren met een soldeerbout! Probeer gewoon een nieuwe kabel, aangezien de kans dat dat het probleem oplost iets van 95% is!
mrwhoopie    posted on 10-03-2009 09:46
Als je een beetje een goed contact hebt met je lokale dealer zou ik er gewoon eens naar toe gaan.Ik weet dat ik als iets buiten garantie is zelfs nog heel goed geholpen word.Maar ik koop ook alles bij hem.
De HDJ 2000 is echt wel een top hoofdtelefoon,beter nog dan de allen & Heath (want ik ben toch wel een beetje een Allen & Heath-freak).
nils7    posted on 10-03-2009 17:00
Ik denk dat er een contactje los zit bij de kabel -> HP.
Heb m nu getest op me eigen mixer
Als ik voorover buig heb ik het soms.

Als ik met de kabel zwaai dan heb ik gewoon normaal geluid. (als ik recht op sta)
Als ik voorover buk en het geluid valt weg/dimt en ik zwaai dan met de kabel dan heb ik soms "normaal"volume!
janek    posted on 11-03-2009 06:43
Hi , ik heb je de PM gestuurd vanwege de kabel

Laat het maar weten of je hem in NL goedkoper kan krijgen !!

groet

Jan
nils7    posted on 14-03-2009 16:49
Ik heb een HDJ-2000 besteld... in me HP zat ook een scheur (Jeroen had deze gezien op de meeting)... moet er te veel kosten aan maken om m op te lappen... dan maar meteen goed Happy, laughing
Heb er twee jaar plezier van gehad en ieder weekend gebruikt dus dan mag dat ook wel!
janek    posted on 16-03-2009 20:33
Hi, ik heb wel interesse in de HDJ 1000
als je hem wegdoet laat het me weten , ik zoek nl nog onderdelen voor mijn HDJ

Jan
nils7    posted on 16-03-2009 23:56
Ik denk dat ik 'm bewaar... is toch m'n eerste HP die ik had Happy, laughing

This is an old Topic

No new postings for 5.909 days.
 Post CommentThat would be 197 months
or a whopping 16.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

56 Users online: 8 Guests (48 Unknown)
Pages generated today : 12.869
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.989.090

DJResource

About & Contact Us

Privacy Policy