Ik denk dat er een essentieël probleem is qua digital DJ'ing..
Als je een progressive DJ bent die track in track uit draait kan ik begrijpen dat een sync-knop helemaal overbodig is. Als je nu andere stijlen draait (met veel loopjes, accapella's etc) moet je echt wel weten waar je mee bezig bent..
Klopt, je hoeft niet meer te beatmatchen, en nu komt het: wat doe je in die "verloren" tijd? Volgens sommigen moet/kan je dan naar de dames kijken of wat met je vingers in je neus zitten. Ja, die mensen missen dus het concept compleet. Het is net dan dat het verschil gemaakt wordt imho tussen iemand die er gemakkelijk vanaf komt met een sync knop of iemand die digitaal skills heeft..
Jullie schilderen hier de gast met sync knop en een luie houding af, maar die vind je ook bij normale opstellingen.. dan hoor je constant fouten in elke overgang, een slechte harmonie in de mix etc
..
Bij een slechte digitale DJ (compleet digitaal, niet TC) zal je geen fouten horen maar een saaie mix beleven.. Een GOEDE digitale DJ gaat met die tijd aan de slag, gooit er effectjes etc tussen..
FYI: luister eens een essential mix van de Crookers / MSTRKRFT, gebeuren toch wel erg vette dingen in
Anderzijds vind ik Axwell @ Melbourne één vd beste sets, en dat is met 3 decks CDJ-1000 en een DJM-800 gedaan.. precies dezelfde set kan je op een 4D oid draaien maar dan is het gewoon minder vet