Xone 4D (2/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Smokesign    posted on 04-03-2009 12:06
Is er hier iemand die al alleen met een Xone 4D zijn sets doet?, dus helemaal digitaal, zonder cd's of vinyl?
Zit er aan te denken om een 4D te gaan kopen maar ben nog steeds een beetje huiverig om "alleen" hiermee
een avond in te gaan Cool

What do you think about Xone 4D ??

Vote :   

Stefjuuh    posted on 09-03-2009 16:25
Poster: Adrien1989

Xone 92: 4 bands
Xone 62:?4 bands
Xone 3d: 3 bands
Xone 4d:?3 bands

Xone 42: 3 bands
Dubbelyou    posted on 12-03-2009 15:58
Poster: bartezzz
zelf toen ik met een time-code systeem draaide keken mensen al een beetje van WTF en kreeg ik best rare vragen (bijv. waarom draai je de hele tijd met de zelfde 2 platen...) voor thuis zou je het zeker kunnen doen en het is ook echt aan te raden maar gebruik het pas in clubs als mensen je een beetje kennen anders krijg je rare vragen of het demotiveert mensen.

Wat maakt het nu uit wat mensen die er niks van kennen ervan denken? Dat is dus ECHT geen reden om het niet te doen naar mijn mening...uiteindelijk gaat het om de show die je verkoopt, niet om de apparatuur.

Ja leuk ja, achter je laptop staan en alsof het lijkt alsof je je mail aan het checken bent..
Nee, ik heb geen respect voor digitale synchronize dj's Cool
User edit by Dubbelyou on 12-03-2009 @ 15:59:12 (4%)
Didier_Deluxe    posted on 12-03-2009 17:30
Poster: Dubbelyou

Ja leuk ja, achter je laptop staan en alsof het lijkt alsof je je mail aan het checken bent..

En ik heb geen respect voor mensen die zich hopeloos aan verouderde en achterhaalde technieken blijven vastklampen, omdat ze geen vertrouwen hebben in nieuwe en bovendien betere technologiën.
Waarom hebben mensen toch altijd schrik van iets nieuws? Als ze eens moeten veranderen naar iets wat ze nog niet kennen dan is het mis... Leer toch eens wat vertrouwen hebben in nieuwe technologie, die komt er namelijk niet om de oude te boycotten en jullie te pesten, maar omdat deze sneller, eenvoudiger, stabieler, compacter, kortom beter is.
User edit by Didier_Deluxe on 12-03-2009 @ 17:31:24 (36%)
TheHunter    posted on 12-03-2009 17:32
Klopt, maar als iedereen de muziek digitaal automatisch laat beatmatchen is er toch niet veel meer aan :P?
Dan kan mijn broertje van 6 vlekkeloos mixen in 3 dagen.
User edit by TheHunter on 12-03-2009 @ 17:32:58 (1%)
ArTy    posted on 12-03-2009 17:38

Jij heb er dus duidelijk nog geen kaas van gegeten. Ga je nou eerst eens verdiepen in de materie voordat je erop los gaat lullen. Volgens jou ben je dus een DJ als je platen zelf kan beatmatchen? Nou, dan weet je blijkbaar niet waar een DJ voor dient. Namelijk het publiek een leuke avond bezorgen. Hoe die dat doet maakt verder echt niet uit.

Mensen die sync gebruiken hebben meer tijd om zich bezig te houden met andere dingen, en dat is nou juist het mooie. Als je digitaal draait kan je eigenlijk eindeloos bezig blijven. Je kunt tracks helemaal anders laten klinken door al die opties. Als je gewoon lekker draait zal het de mensen vrij weinig boeien met wat je het doet. Voor jezelf is het ook leuk om gewoon bezig te blijven met de functies. En nog zo iets moois van de sync, je kan 4 decks mooi gelijk laten lopen zonder dat je de hele tijd als een gek loopt bij te pitchen.

Eigenlijk is digitaal draaien dus ideaal. Het word alleen nog niet zo geaccepteerd waardoor veel mensen denken dat ze "nep" zijn als ze een midi controller hebben. Verder kleven er nog twee grote nadelen aan, buiten de deur draaien is minder makkelijk. Clubs hebben nog niet zo een apparatuur dus je moet alles zelf sjouwen. En het grootste vind ik dat je helemaal afhankelijk bent van je pc. Je hebt dus al een goede (lees vaak dure) laptop nodig waar je 100% vanuit kan gaan dat die niet vast loopt. voor mijn gevoel is er geen pc in mijn directe omgeving waarvan ik zeker kan zeggen dat deze niet uit zal vallen. Een nieuwe laptop aanschaffen waarvan ik dit wel kan zeggen is me echter te duur. Dit is dan ook het enige wat me er nog van weerhoud om over te gaan op midi.
Jorrit    posted on 12-03-2009 17:44

zelf toen ik met een time-code systeem draaide keken mensen al een beetje van WTF en kreeg ik best rare vragen (bijv. waarom draai je de hele tijd met de zelfde 2 platen...) voor thuis zou je het zeker kunnen doen en het is ook echt aan te raden maar gebruik het pas in clubs als mensen je een beetje kennen anders krijg je rare vragen of het demotiveert mensen.

Heb je ook geen respect voor deze man dan?
Mod edit by Jorrit on 12-03-2009 17:44 (5%)
TheHunter    posted on 12-03-2009 17:47
Weet ik een dj hoort de mensen een leuke avond te bezorgen en ik vind muziekkennis nog veel belangrijker dan beatmatchen, maar dan is iedereen die een beetje muziek luistert DJ.

Iedereen kan 2 liedjes aanzetten en op de knop sync drukken.
Dubbelyou    posted on 12-03-2009 17:48
Poster: Didier_Deluxe

En ik heb geen respect voor mensen die zich hopeloos aan verouderde en achterhaalde technieken blijven vastklampen, omdat ze geen vertrouwen hebben in nieuwe en bovendien betere technologiën.
Waarom hebben mensen toch altijd schrik van iets nieuws? Als ze eens moeten veranderen naar iets wat ze nog niet kennen dan is het mis... Leer toch eens wat vertrouwen hebben in nieuwe technologie, die komt er namelijk niet om de oude te boycotten en jullie te pesten, maar omdat deze sneller, eenvoudiger, stabieler, compacter, kortom beter is.

GAAAAAAAAP.... netzoals ik sta te gapen bij dj's die digitaal staan te draaien.. Leuk hoor 4 deckjes met beatsync laten draaien.. en ooooooo wat een moeite.. Nee.. totaal geen respect voor!

Achterhaald? ok.. straks wil jij dus je mix op cd gooien en voor het publiek gaat dj-playbacken wat hetzelfde is in mijn ogen als beatsync! ..

succes met jou toekomst... waar totaal geen skill meer nodig is!
Dubbelyou    posted on 12-03-2009 17:51
Poster: ArTy

Jij heb er dus duidelijk nog geen kaas van gegeten. Ga je nou eerst eens verdiepen in de materie voordat je erop los gaat lullen. Volgens jou ben je dus een DJ als je platen zelf kan beatmatchen? Nou, dan weet je blijkbaar niet waar een DJ voor dient. Namelijk het publiek een leuke avond bezorgen. Hoe die dat doet maakt verder echt niet uit.

Mensen die sync gebruiken hebben meer tijd om zich bezig te houden met andere dingen, en dat is nou juist het mooie. .

Kaas van gegeten... hmmmm ik ben toch echt een eigenaar van een ecler evo 5.. waarop ik met 4 decks en 2 vingers in mijn neus kan "mixen" . Na het 1x opgestart te hebben heb ik het nooit meer aangeraakt..

En je bezig kunne houden met mooie dingen? naar de dames kijken of watConfused??
JE MOET bezig zijn, daar word je voor je gig voor betaald.. !
Dubbelyou    posted on 12-03-2009 17:52
Poster: Jorrit
.
Heb je ook geen respect voor deze man dan?

Had ik al niet meer sinds hij van goede techno naar die slappe hap is gegaan..
En nu met zijn xone 4d al helemaal niet meer.. dus nee!
Dubbelyou    posted on 12-03-2009 17:56
Achterhaald of niet Winking my eye

Ik heb 10.0000 maal meer respect voor een dj, die met 2 draaitafels en een xtc het publiek helemaal stuiterend krijgt dan iemand die speciaal djm800 effectjes of beatsync nodig heeft om het publiek boeiend te kunnen houden.

Het gaat om skills Winking my eye niet iets voor je laten doen zoals beatsync..

Wil je megaan met de tijd..

Ga dan over naar timecode!
User edit by Dubbelyou on 12-03-2009 @ 18:00:34 (18%)
christiano    posted on 12-03-2009 17:56
de skillz om te zien wat voor volgende plaat je moet draaien
en met melody mixen enzo
het enige met die programma's is het beat matchen
maar dan heb je dus meer tijd over voor bijvoorbeeld sampelen
vocals er in mixen terwijl je 3 tracks mixt
het is allemaal niet zo makkelijk als je denkt
ik werk ook met midi
maar ook met cd spelers en om eerlijk te zijn vind ik het leuker om te mixen met midi
want je maakt niet meer van die staandaard mixjes maar veel spacerende mixen
dus ga niet beoordelen over iets als je niet weet wat het is en hoe het werkt Winking my eye
want ik kan mixen met cd's maar ik vind midi gewoon veel leuker dus het is ook niet iets van lui heid ofzo
maar gewoon omdat er een hele nieuwe wereld open gaat
ArTy    posted on 12-03-2009 18:03
Dubbelyou: Waarom 4 posts?

Verder.. Ik zei het al.. VERDIEP je er eerst eens in!!! Je hebt het 1x gedaan en toen heb je blijkbaar gewoon recht toe recht aan gemixed.. Erg jammer. Nog zoiets: Je koopt een evo 5 en je denkt alles te weten van midi? Volgens mij juist niet aangezien je het na 1x meteen beu was.. Miskoop?

Als je draaitafles en een XTC zo tof vind, waarom heb je dan een evo5 gekocht?
Dubbelyou    posted on 12-03-2009 18:10
ik moet hier echt om lachen,

Volgens mij hebben jullie zelf niet eens de mogelijkheid om er mee te draaien..
Ik begin volgens mij een blinde discussie.

Volgens mij zijn er maar een handje vol mensen hier die daadwerkelijk hetgeen kunnen wat hier beschreven word..

Maar geloof me ik heb er nu alles mee gedaan met de evo 5! Maar 2/4 nummers af laten spelen en het beatmatchen laten doen door de pc gaat me gewoon echt te ver.. een kind van 4 kan dan al gaan mixen. je kan GEEN fouten maken.. de beat loopt altijd juist...

Leuke toekomst word dat waarin (nu al heel nederland dj denkt te zijn) heel nederland op beatsync drukt en jawel; dj is!

Ik heb me er uren in verdiept, anders koop je geen evo 5 ...  Ableton HELE dikke shizzle.. Traktor scratch.. HELE dikke shizzle. traktor midi; een hele grote grap. Dus ga me neit vertellen dat ik geen midi gebruik Winking my eye

Ga me niet vertellen hoe ik wat meot doen aangezien ik er wel de spullen voor heb, en zeker het recht van spreken heb! daarom kan ik als een van de weinige op dit forum mijn echte mening geven! en niet zomaar wat lucht posten!

En voornamelijkste reden van de aanschaf van de evo 5 was dat hij naast de lachwekkende 500 euro, meteen klaar is voor traktor scratch en ik er lekker mee in ableton kan werken. ofwel ik ga wel met de tijd mee Winking my eye  maar ik weet wat de grenzen zijn.

User edit by Dubbelyou on 12-03-2009 @ 18:16:48 (28%)
ArTy    posted on 12-03-2009 18:25
Ik ga er ook verder niet meer op in laten.. Als jij blijft denken dat je DJ bent als je kan beatmatchen moet je dat doen. Want daar komt je verhaal wel op neer. Ik zie WEL toekomst in het hele midi gebeuren. Een ander niet. even goede vrienden.
Dubbelyou    posted on 12-03-2009 18:34
ja idd.. ben alleen heel bang voor jou toekomst.. waar nooit meer skills en expertise nodig is.. knopje drukken en gaan!

Unhappy heel jammer dat er zo over de toekomst word gedacht.
Ten tweede Winking my eye jij zegt DJ.. dat is toch een disc jockey? .. dat ben je dan al helemaal neit meer achter een laptop Winking my eye

Beatmatchen is mixen = dj zijn ja! als een pc dit voor je doet.. wtf doe jij er dan nog? kunnen we beter alles automatisch laten doen, geen booth meer in de zaal want ja, iedereen kan dat sync knopje indrukken..

Nee.... ik ben echt bang voor de toekomst als meer mensen zoals jou er over gaan denken.

1 laatste vraag aan diegene die zoals bovengenoemd denken:

Wat maakt jou unieker dan een ander achter een setup met beatsync? (aangezien via mp3 iedereen toch al dezelfde tracks heeft) Winking my eye
User edit by Dubbelyou on 12-03-2009 @ 18:39:23 (32%)
ArTy    posted on 12-03-2009 18:46
Muziek keuze, timing, effecting, live mash-ups maken (doe het nu met mijn cdj's en vind het best vet).. Er zullen altijd mensen zijn die net wat extra's uit zo een set-up halen..

Wat maakt het vershil tussen 2 DJ's die perfect kunnen beatmatchen, volgens jou beredenering ook niks. Beatmatchen leer je in een maandje.. Is ook niet veel aan hoor, kan je een aap leren als je hem maar genoeg banannen voert. komt echt wel wat meer bij DJ-en kijken.

En mijn ouders zijn ook soms bang voor me toekomst maar dat is meer school gericht Cool
Winston    posted on 12-03-2009 18:48
Mixers z.a. de Xone:4D zijn gemaakt voor kerels als die meneer van Jorrit. Dat zijn DJ/producers.

De sync knop is hard nodig als je geluid van 4, 6 of 8 bronnen wil synchroniseren. Als je normale stijl gewoon tracks achter elkaar rijgen is en je kunt dat alleen met de sync knop dan ben je niet geweldig. Maar de beste dj's ter wereld kunnen niet continu 4 bronnen tegelijk laten lopen voor zeg maar een set van twee uur achter elkaar.

DJ/producers creeeren on the fly hun eigen sound, zeg maar live remixing en editing. De xone: 4D kan voor producing d.w.z. recording en weer afspelen worden gebruikt in combinatie met bv Ableton.

Live Set ups van dat soort dj's hebben 2 laptops: 1 voor ableton en 1 voor traktor.

Het is dus niet zo zwart wit: wel of niet digitaal. Dit is gewoon afhankelijk van het soort DJ dat iemand is.
Tic Toc
Dubbelyou    posted on 12-03-2009 18:58
Als ik als voorbeeld afgelopen zaterdag er bij pak..

Ben sims, 3 draaitafels en 1 cdj1000, en zelfs dat was niet genoeg al switchend tussen de kanalan (om de 2 andere cdj's te gebruiken).
Niet alleen prachtig om te zien, maar ook om volle kippevel van zijn skills te zien.
Volle concentratie in zijn volledige set, en de hele discotheek stond onderste boven.
Dat kan echt no way tippen aan iemand die op synchronize drukt.. echt niet!

Mp3 tijdperk: iedereen heeft hetzelfde cd mapje, want niets is meer exclusief
beatsync: kost je gewoon geen moeite meer om iets gelijk te houden.
Fouten: ik vind fouten horen nog steeds belangrijk, zo hoor je hoe snel iemand kan corrigeren en daar hoor je zijn expertise in terug. Maarja die hoor je niet meer bij beatsync

Je bent totaal niet meer uniek achter een midi-traktor setup echt niet.. en dat gaat alleen maar erger worden als meer mensen die rare overstap gaan maken. In mijn ogen doen de meeste het alleen maar omdat ze gewoon geen plaatje gelijk kunnen leggen, maar nu wel eindelijk kunnen "mixen"
Winston    posted on 12-03-2009 19:11
Als ik als voorbeeld afgelopen zaterdag er bij pak..

Ben sims, 3 draaitafels en 1 cdj1000, en zelfs dat was niet genoeg al switchend tussen de kanalan (om de 2 andere cdj's te gebruiken).
Niet alleen prachtig om te zien, maar ook om volle kippevel van zijn skills te zien.
Volle concentratie in zijn volledige set, en de hele discotheek stond onderste boven.

En hij was vast helemaal uitgeput aan het einde van de volle concentratie. Stel je voor hoe meer hij zou kunnen doen met meer gemak als hij overstapte op een Xone:4D laptop set up.

DJ zijn heeft 2 basis aspecten: creativiteit en beheersing van techniek.

Iemand zoals die meneer van jou heeft beide. Maar er zijn ook voldoende mensen die geen van beide talenten hebben of slechts alleen creativiteit of alleen de techniek onder de knie kunnen krijgen.

Als muziekliefhebber zou ik de mensen die alleen creatief zijn ook een kans geven om iets moois te doen, door automatisering.

Luister maar naar gewone radiouitzendingen waarbij niet wordt gemixed. Waarom klinkt de show dan bij de ene radio DJ beter dan bij de ander? En zij draaien gewoon de gewone versies. Als een DJ live meer uit een originele track weet te halen, terwijl het uitstekend klinkt is dat toch een voordeel voor de muziek?
Tic Toc
Dubbelyou    posted on 12-03-2009 19:18
Poster: Winston

En hij was vast helemaal uitgeput aan het einde van de volle concentratie. Stel je voor hoe meer hij zou kunnen doen met meer gemak als hij overstapte op een Xone:4D laptop set up.

Dan zou niemand hem meer serieus nemen. Dit is zijn skill en vooral zijn ding! Als hij ineens met een laptop zou staan weet ik zeker dat 90% van zijn fans het gaan afhaken.

Ik begrijp je insteek, maar als je de motoriek van het draaien niet onder de knie hebt of kan krijgen en het wel met automatisering kan, ben je vooralsnog in mijn ogen iemand die er geen bal van kan!
Winston    posted on 12-03-2009 19:37
Je overdrijft een beetje Cool. Als de automatisering je als zeer begaafde creativeling helpt kun je dan toch wat.

Maar het kan geen kwaad als je iets bijzonders hebt waarmee jeje kan aanstellen. Van dit soort type DJ's die nog veel handenwerk doet en toch een perfect klinkende set neerzet heb ik grote bewondering. Een van ze was van invloed op me waarom ik ook DJ ben geworden. Al kan ik het zelf niet zo doen. Cool
Tic Toc
V-Ray    posted on 12-03-2009 22:02
Ehm, volgens mij ging dit topic over de XONE4D, de ervaringen van mensen en het gebruik ervan. De discussie of je wel of geen respect verdient, of je het wel of niet kan, als je digitaal draait is al zo vaak geweest dat ie in de categorie "lekker belangrijk" thuis hoort. Cool

Dussem on-topic maar weer? Happy, laughing
Steel niet! De belasting duldt geen concurrentie!
TheHunter    posted on 13-03-2009 09:11
Wie zegt dat ik de mensen niet kan vermaken door allemaal nummers in virtual dj te zetten en dan automix aan zetten, dan kan ik me mooi bezig houden met ''mooiere dingen''.:P
Xtremer    posted on 13-03-2009 09:46
Volgens mij is de nieuwe generatie DJ's die hier op DJResource zijn gekomen ooit begonnen met het rommelen op VDJ. Om echt DJ te worden en om ver te komen is een hoop creativiteit en inzet nodig. Het word gewoon allemaal te simpel om een mooie set in elkaar te mixen. De gear word steeds simpeler en er komen steeds meer nieuwe hulpmiddelen bij.

Het beatmatchen. Afgelopen dinsdag was ik aanwezig bij een DJ cursus om het een en ander te leren en om hun wat bij te leren. Er stond 1x CDJ-1000 MK1 (omdat de 2e kapot was gegaan), 1x CDJ-100 en een DJM-400. Zoals de meeste weten heeft de CDJ-100 geen BPM meter en zul je dus fijn op gehoor moeten beatmatchen. Ik deed gewoon mijn verhaal en deed het zonder moeite voor. Ben zelf namelijk begonnen met draaien op vinyl, dus op gehoor beatmatchen. Ik riep de eerste cursist naar voren om te vragen of hij het wou proberen. De eerste vraag die hij stelde: waar zit de BPM meter? Aan het eind van de cursus haakte er een aantal al af vanwege de moeite die het koste. Prima dat je de BPM wilt gebruiken, maar het is alleen maar makkelijk als op gehoor kunt matchen. Ik kraak niemand af, maar ik weet zeker dat er heel veel DJ's zijn op dit forum die niet zonder die meters kunnen. Zie het maar als een gemak als je het zou kunnen op gehoorWinking my eye.

Nog iets anders, je bent geen DJ als je alleen kunt beatmatchen. Het mixen zelf is een pakketje bestaande uit 3 onderdelen:

1. platenkeuze
2. beatmatch
3. in/uitmix
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
User edit by Xtremer on 13-03-2009 @ 09:47:22 (1%)
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

57 Users online: 18 Guests (39 Unknown)
Pages generated today : 6.161
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.772.067