Xone 4D (1/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Smokesign    posted on 04-03-2009 12:06
Is er hier iemand die al alleen met een Xone 4D zijn sets doet?, dus helemaal digitaal, zonder cd's of vinyl?
Zit er aan te denken om een 4D te gaan kopen maar ben nog steeds een beetje huiverig om "alleen" hiermee
een avond in te gaan Cool

What do you think about Xone 4D ??

Vote :   

Winston    posted on 04-03-2009 19:14
Er is niks om bang te zijn denk ik, maar je bent wel in een heel erg klein select groepje die de Xone 4D dan gebruikt.
Tic Toc
A-flex    posted on 04-03-2009 19:24
je kan er toch voor de zekerheid nog cd spelers of TT' aan hangen? als het dan digitaal mis loopt...
Twello    posted on 05-03-2009 09:59
op het aboutdj forum zijn mensen met een Xone 4d Cool
ArTy    posted on 05-03-2009 11:09
Ik wil de overstap ook misschien maken alleen vervang ik mijn DJM dan en hou ik mijn CDJ's maar dat is nog niet zeker..
DanielD    posted on 05-03-2009 12:11
ik ben van plan in de toekomst de Xone 4D te kopen. waanzinnig ding

ik blijf mijn TT en CDJ's erbij houden en ga dan met de time code aan de gang.

alleen op de Xone zal ik zeker niet doen. ik mis hier dan het goede gevoel mee.
Winston    posted on 05-03-2009 17:01
Voor gewoon draaien is de xone 92 al goed genoeg. De 4d is meer voor production en een klein beetje nog als controller.
Tic Toc
christiano    posted on 05-03-2009 17:32
klein beetje als controller Happy, laughing
hij is juist als controller bedoelt XD
je kan het ook gebruiken bij producen
maar vooral om in traktor en ableton te gebruiken Winking my eye
verder wil ik later ook een xone 4D draai nu ook al beetje digitaal met time code en met controllers om loops te maken enzo
en nog een extra deck stuur ik aan via midi in traktor Winking my eye
werkt perfect :D
Gagarin12    posted on 05-03-2009 17:33
Poster: Winston
Voor gewoon draaien is de xone 92 al goed genoeg. De 4d is meer voor production en een klein beetje nog als controller.

HUH?
Wordt net omgekeerd meer gebruikt voor livedoeleinden (dj-sets en 'live'-sets). In de studio kan je de analoge mixer bijna niet te gebruiken, veel te agressief die dj-mixers, heeft ook maar 3 band eq, niet genoeg auxen, ...
No go!
Winston    posted on 05-03-2009 21:22
Bedoelen jullie als controller voor production software (ableton) of als controller voor dj software (traktor)?
Tic Toc
Smokesign    posted on 06-03-2009 09:41
Poster: A-flex
je kan er toch voor de zekerheid nog cd spelers of TT' aan hangen? als het dan digitaal mis loopt...

Dat zal ik zeker doen in het begin, lekker twee koffers met cd's, laptop, hoofdtelefoon en de 4D mee zeulen.
Ik had gehoopt dat niet meer te hoeven doen maar ja je maakt je wel heel afhankelijk. Gaat er in de "oude" opzet
een cd speler kapot kun je die snel vervangen. Geeft de Xone of je laptop de geest heb je echt een probleem als je
niet nog ergens op terug kunt vallen. Lees inmiddels ook mee op het about forum over de 4D
Smokesign    posted on 06-03-2009 09:44
Poster: christiano
klein beetje als controller Happy, laughing
hij is juist als controller bedoelt XD

Daarvoor zou ik hem ook gebruiken, je zou nog twee 2D's naast een bestaande mixer kunnen gebruiken maar de 4D
is zo lekker compleet met mixer en 2 controllers Cool
bartezzz    posted on 07-03-2009 19:04
Ik zou alleen compleet digitaal gaan draaien dus alleen met de 4D als je al een beetje naam hebt of al vast in een club draait.
mensen snappen net een beetje dat gedoe met cd spelers en draaitafels en zo dus dat helemaal digitale zullen ze minder snel
snappen. zelf toen ik met een time-code systeem draaide keken mensen al een beetje van WTF en kreeg ik best rare vragen (bijv. waarom draai je de hele tijd met de zelfde 2 platen...) voor thuis zou je het zeker kunnen doen en het is ook echt aan te raden maar gebruik het pas in clubs als mensen je een beetje kennen anders krijg je rare vragen of het demotiveert mensen.
DanielD    posted on 07-03-2009 20:41
Poster: bartezzz
een beetje van WTF en kreeg ik best rare vragen (bijv. waarom draai je de hele tijd met de zelfde 2 platen...)

daar kan ik mij goed iets bij voorstellen.

als je er niet mee bekend bent, kan het er inderdaad wel raar uitzien.
bartezzz    posted on 07-03-2009 22:38
nog even, dat wat ik net zij is dus het enige nadeel er aan, 
ik draaide laatst in een club ook helemaal digitaal met een vergelijkbare set namelijk een Xone: 92 
met een Xone: 1D en een Xone 2D.
ik vond het echt super werken en wil het dus zelf ook gaan kopen,
zorg alleen wel dat je een super snelle en goed werkende computer hebt want daar ben je echt van afhankelijk.
ik gebruik nu zelf een macbook en zorg er ook voor dat je software (ableton of traktor) stabiel draait.

Mixt-Ape    posted on 07-03-2009 23:25
zelf toen ik met een time-code systeem draaide keken mensen al een beetje van WTF en kreeg ik best rare vragen (bijv. waarom draai je de hele tijd met de zelfde 2 platen...) voor thuis zou je het zeker kunnen doen en het is ook echt aan te raden maar gebruik het pas in clubs als mensen je een beetje kennen anders krijg je rare vragen of het demotiveert mensen.

Wat maakt het nu uit wat mensen die er niks van kennen ervan denken? Dat is dus ECHT geen reden om het niet te doen naar mijn mening...uiteindelijk gaat het om de show die je verkoopt, niet om de apparatuur.
tom-j    posted on 08-03-2009 11:07
Poster: Mixt-Ape
zelf toen ik met een time-code systeem draaide keken mensen al een beetje van WTF en kreeg ik best rare vragen (bijv. waarom draai je de hele tijd met de zelfde 2 platen...) voor thuis zou je het zeker kunnen doen en het is ook echt aan te raden maar gebruik het pas in clubs als mensen je een beetje kennen anders krijg je rare vragen of het demotiveert mensen.

Wat maakt het nu uit wat mensen die er niks van kennen ervan denken? Dat is dus ECHT geen reden om het niet te doen naar mijn mening...uiteindelijk gaat het om de show die je verkoopt, niet om de apparatuur.

klopt maar het kan eruit zien alsof je gewoon staat te auto mixen, of dat je gewoon doet alsof!

TheHunter    posted on 08-03-2009 12:31
En dat is niet al te goed voor je naam :p
voltcontrol    posted on 08-03-2009 12:32
Draaien met alleen een mixer/controller gaat prima, alleen moet je je tracklists eerst helemaal doorspitten en indien nodig opnieuw handmatig beatgridden om echt lekker op deze manier te draaien.

Hoe ik dit weet?
Ik draai momenteel Traktor Pro met een laptop en een Korg Zero8 (=HD25) wat prima gaat.
Enige minpunt Zero8 tov de 4D: Het is een ONding om goed ingesteld te krijgen en hij voelt redelijk plastic aan voor zo'n dure mixer.

Overigens is de prijs van het apparaat in de USA heel antrekkelijk, daar komt mijn unit dan ook vandaan.

Ik acht de 4D de lekkerste unit (veel minder gedoe om alle settings goed te krijgen, hogere bouwkwaliteit) om in clubs te draaien, de Zero4/8 zijn ook prima opties als je bovengenoemde issues geen probleem vind.

Laastste puntje: als zijn het relatief dure mixers, je spaart de kosten van spelers uit en bent als je het een beetje minder legaal aanpakt met software voor betrekkelijk weinig met heel serieuze apparatuur/omgevingen aan de slag.

Allerlaatste punt dan maar: Degene die niet van gepriegel met computers/software/ +research daarnaar houdt zou de 'volledig digitale' werkwijze niet aanraden btw.

Aller Allerlaatste punt: Degenen die over dj's die (auto)synq gebruiken bitchen (ervanuitgaande dat de niet-beatmatchende dj een lekkere set neerzet) snappen er niks van. Een dj is er om het publiek te vermaken, als hij/zij ervoor kiest zijn tijd en moeite in andere (muzikale) aspecten te steken en daar iets leuks van weet te maken is dat zijn/haar goed recht. Imo.
User edit by voltcontrol on 08-03-2009 @ 12:36:23 (32%)
Kevlar    posted on 08-03-2009 12:42
Misschien moet je ff deze member vragen om zijn mening te komen geven in dit topic? ////www.djresource.eu/Djsets/display/8068/#table
bartezzz    posted on 08-03-2009 17:42
Poster: Mixt-Ape

nou het kan die mensen heel erg demotiveren dus het is slecht voor je naam en mensen kunnen je gaan zien als een faker,
en als je met je veel doet met je cdj's of TT's dan zien mensen het idd als een show en zien ze dat je kan draaien maar als jij gaat staan kutten met 2 controllers en veel op je laptop kijkt denken mensen eerder aan een automix. als je nou al een beetje naam hebt gemaakt en mensen je kennen, weten ze gewoon dat je kan mixer en goed draait en maakt 
het ze minder snel wat uit op welke manier je draait.

Gagarin12    posted on 08-03-2009 21:00
Gewwon digitaal draaien maar er een paar keer naast zitten, zodat de mensen weten dat het voor echt is.
Smokesign    posted on 08-03-2009 21:48
Poster: Gagarin12
Gewwon digitaal draaien maar er een paar keer naast zitten, zodat de mensen weten dat het voor echt is.

Smile
Tja als je het zo duidelijk moet maken!
Kan me voorstellen dat wanneer je enkel suf op een knopje drukt, dat men zich afvraagt wat je nu eigenlijk aan het doen bent.
Ben je volop in de weer met je controler/beeldscherm en hoofdtelefoon zie ik toch echt geen verschil tussen b.v. draaien
met cd's. Maar ik heb (nog) geen ervaring met digitaal draaien, vandaar mijn vraag, dus weet niet of het vaker voorkomt zoals bartezzz hierboven schrijft....
mrwhoopie    posted on 08-03-2009 22:46
Poster: Gagarin12

HUH?
Wordt net omgekeerd meer gebruikt voor livedoeleinden (dj-sets en 'live'-sets). In de studio kan je de analoge mixer bijna niet te gebruiken, veel te agressief die dj-mixers, heeft ook maar 3 band eq, niet genoeg auxen, ...
No go!

Xone92 3bands :s
Gagarin12    posted on 09-03-2009 13:50
Poster: mrwhoopie

en .... hier gaat het over de 4D. In de vorige post werd er gevraagd of hij gebruikt kan worden voor producen. Antwoord is: natuurlijk, maar is wel niet ideaal.
Adrien1989    posted on 09-03-2009 15:38
Poster: mrwhoopie

Xone 92: 4 bands
Xone 62: 4 bands
Xone 3d: 3 bands
Xone 4d: 3 bands
User edit by Adrien1989 on 09-03-2009 @ 15:39:16 (6%)
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

175 Users online: 8 Guests (167 Unknown)
Pages generated today : 948
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.531.021

DJResource

About & Contact Us

Privacy Policy
2001 © 2025Terms of Use