Vaszittende knoppen cdj-800
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

basio    posted on 01-03-2009 15:44
Hoi,

Ik heb twee pioneers cdj-800 die prima functioneren. Alleen nou heb ik sinds een tijdje dat bij 1 de cue-knop vast zit en bij de ander de play-knop vast zit. Dus ze functioneren wel, maar je hoort niet meer die klik. Een lichte aanraking is dus voldoende. Ik heb ze al vaak schoongemaakt, maar dat mocht niet helpen.

Heeft iemand dit al eens eerder meegemaakt? En weet iemand wat ik hier tegen kan doen (los van het terugsturen)? wellicht schoonmaak tips?

thnx!

What do you think about Vaszittende knoppen cdj-800 ??

Vote :   

MrZookeeper    posted on 01-03-2009 15:55
De drukknopjes zijn kapot, binnenbrengen en laten vervangen
Xtremer    posted on 01-03-2009 16:04
Microswitch is versleten, ga naar een Pioneer Pro DJ dealer of een andere winkel en laat hem reparerenWinking my eye.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
basio    posted on 01-03-2009 16:14
ok, vrij duidelijk probleem dus...thnx voor de reactie.

en wat mag zoiets kosten?
basio    posted on 01-03-2009 16:20
overigens vind ik hier en op google alweer veel meer informatie nu ik de term "microswitch" weet...

tnx Xtremer! Happy, laughing

tom-j    posted on 01-03-2009 17:54
dit zie je vaak in clubs etc. waar CDJ's staan! die worden vaak intensief gebruikt en daardoor verslijten die dingen nog al eens!
User edit by tom-j on 01-03-2009 @ 17:55:04 (1%)
Kevlar    posted on 01-03-2009 19:43
Wat je dus nodig hebt indien je het zelf wilt fixen: PIONEER TASTER FÜR CDJ -SERIE, Pioneer tact switch for CDJ -series; for play and cue; 2 PINS, DSG1063. 3,44 euro per stuk (ik kan je bron via PM bezorgen als je wilt Winking my eye )
greup    posted on 01-03-2009 20:39
ik zou ze idd zelf even openmaken. Voor een paar euro soldeer je er zo een paar nieuwe switches in. Zo moeilijk is dat niet.
Stefjuuh    posted on 01-03-2009 21:00
Poster: greup
ik zou ze idd zelf even openmaken. Voor een paar euro soldeer je er zo een paar nieuwe switches in. Zo moeilijk is dat niet.

Wel zo netjes om er even bij te vermelden dat onze vriend dan wel officieel zijn garantie kwijt is!
brecht    posted on 01-03-2009 23:02
IDD, gwn door je dealer doen! Vakkundig en als je hem goed kent doet gij dat toch voor niets zkr...
Bij mij isdat toch zo!
greup    posted on 01-03-2009 23:30
Poster: brecht
IDD, gwn door je dealer doen! Vakkundig en als je hem goed kent doet gij dat toch voor niets zkr...
Bij mij isdat toch zo!

Als je dealer het doet vervalt geloof ik ook je garantie. De PIONEER serves zou het moeten doen. En je dealer stuurt hem dus door naar de pioneer serves. En dan lijkt het me niet dat je dealer daar niets voor in rekening brengt.
Lead    posted on 02-03-2009 00:47
natuurlijk rekent een dealer niets als het garantie is.
Herstel kan bij de officiele dealers door interne TD best gedaan worden.

Als je zelf gaat bakken ben je wel je garantie kwijt inderdaad
Let the BASS be louder
basio    posted on 02-03-2009 09:13
thnx voor de reacties opzich ben ik niet bang om hem zelf open te maken, alleen solderen heb ik nog nooit gedaan... dus dat wordt voor mij toch een dealer opzoeken....heb ze namelijk in duitsland gekocht.. grt
Lead    posted on 02-03-2009 09:20
Je winkel waar je hem gekocht hebt kan garantie claimen, andere winkels zullen je waarschijnlijk kosten in rekening brengen als je iets onder garantie probeert te claimen wat je er neit gekocht hebt.
Let the BASS be louder
basio    posted on 02-03-2009 12:43
ja...t punt is dat ik ze in duitsland gekocht heb. zou opzich wel terug kunnen volgens mij onder garantie, maar niet echt makkelijk.

Stefjuuh    posted on 02-03-2009 15:58
2 Pioneers in nederland kopen, en 2 weken later je oude terugsturen!

(Of noemen we dat fraude..)
Roalin    posted on 02-03-2009 16:05
Als het goed is kijkt de winkel naar de serienummers...

Dus zou je die ook moeten frauderen. Winking my eye
Stefjuuh    posted on 02-03-2009 16:11
kwestie van stickertje overplakken..:P
greup    posted on 02-03-2009 16:47
Ik heb toch altijd duidelijk mee gekregen dat pioneer geen garantie op slijtage geeft. En aangezien dit voor 99% onder slijtage valt zal het dus niet onder garantie komen.

als je nog nooit heb gesoldeerd is een TD misschien handiger ja.
DizZorder    posted on 20-03-2009 11:34
ik denk dat slijtage door gebruik niet onder de garantie valt heren.

je kan namelijk te hard rammen op die knoppen, wat ik tevaak zie.
Ik heb mn CDJ800's nu al 2jaar en ik gebruik ze nogsteeds elke dag
en elk knopje doet et gewoon nog zoals et hoort.
DaMob    posted on 20-03-2009 12:18
Idd hoe ik sommige mensen op die knoppen zie rammen :s
Maar ja, als je moet draaien op materiaal van ander mensen, dan is het logisch dat je er wat minder voorzichtig mee omgaat e
RAS    posted on 20-03-2009 12:28
Een kapotte microswitch is denk ik het meest voorkomende probleem bij pioneer cd-spelers en het komt voor in het hele segment. Van de cdj-100 tot de cdj-1000, ze hebben er allemaal last van. Ik heb al met meerdere cdj's moeten draaien die hierdoor een overgevoelige play/cue-knop hadden.

Mijn eigen cdj-100's die inmiddels ruim 6 jaar oud zijn en m'n cdj-1000's die niet ouder zijn dan 2 jaar hebben hier echter nog nooit last van gehad. Ik ben er dan ook net als de vorige posters van overtuigd dat het grotendeels te maken heeft met de gebruikers. Die rammen er inderdaad veel te hard op.

Mijn vermoeden is dat het vooral gebruikers zijn die geen pioneer cd-spelers gewend zijn, maar bijvoorbeeld denon of een goedkoop merk. CD-spelers die slecht(er) reageren waardoor je automatisch harder gaat drukken en hard doordrukken. Vervolgens krijg je een keer cdj's onder je neus en blijf je hard drukken terwijl het helemaal niet nodig is omdat die knopjes perfect reageren bij een geringe hoeveelheid druk. Gevolg: microswitch kapot.
User edit by RAS on 20-03-2009 @ 12:32:27 (2%)
Adrien1989    posted on 20-03-2009 14:31
Het is inderdaad een zwak punt van de CDJ's. Met je laatste deel van je verhaal ben ik het niet eens. Mensen hebben blijkbaar zin om hard op die knoppen te rammen, omdat ze dat schijnbaar fijn vinden werken. De switches voldoen gewoon niet naar de vraag van kwaliteit / ze voldoen niet aan wat men verwacht van het product. En btw, op Denons oid hoef je echt niet hard te drukken :P.

This is an old Topic

No new postings for 5.747 days.
 Post CommentThat would be 191.6 months
or a whopping 15.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

74 Users online: 11 Guests (63 Unknown)
Pages generated today : 35.658
Most visitors online this month : 236
Lifetime Pageviews since 2003 : 232.417.533