CD speler onder een hoek
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

RePlayz    posted on 25-02-2009 22:33
Is het voor het laden van een cd slecht als een table top cd speler onder een hoek staat? Ik heb zelf namelijk een Reloop RMP-1 onder een onder hoek staan (geen slik-systeem, maar met een laadje!) en ik merk dat als ik een cd terug inlaad het laadje minder snel 'intrekt' als wanneer hij horizontaal staat. Logisch natuurlijk, gezien de natuurkunde wetten :P Maar is dit slecht? Gaat zo'n systeem na verloop van tijd eraan kapot of slijten? En is dit voor het apparaat in totaal slecht? heb zelf het idee dat het in elk geval nooit positief kan zijn, maar heb dit voorlopig zo staan omdat ik het op deze manier voor mezelf fijn vind draaien.......als jullie het afraden, verander ik het zonodig, want het minste wat ik wil is dat mijn speler het binnekort niet meer fatsoenlijk doet en er storingen en slijtage gaan optreden.
User edit by RePlayz on 25-02-2009 @ 22:34:31 (1%)

What do you think about CD speler onder een hoek ??

Vote :   

Lead    posted on 25-02-2009 22:38
Ja, dit kan schadelijk zijn voor een cd speler.

Lees de handleiding, daarin staat hoe schuin een toestel geplaatst mag worden.

De Pioneer met slot-in kun je ongeveer 30-40 graden kantelen. Door het slotin systeem hoeft er geen lade mechanisch naar binnen getrokken te worden. Met lade's zou ik spelers zeker horizontaal houden !
Let the BASS be louder
kuituhh    posted on 26-02-2009 00:00
mwa ik weet niet hoe schadelijk het is. als je speler er erg veel moeite mee heeft zou ik maar ff achter je oor krabben.

Daarin tegen heeft een vriend van mij 2x axis 4 en die hebben ook een schuif lade en ook die staan op een schuinstatief. En die heeft ze nu toch al 2 jaar zonder problemen.

anders iets minder schuine hoek ?

succes ermit!
Spin that Sh!t BAM!
RePlayz    posted on 26-02-2009 09:58
Thnx....ik denk dat ik Lead's wijze raad opvolg! In het boekje staat uitsluitend dat je het op een horizontaal vlak dient te plaatsen, dus dan zal ik dat maar doen!

@kuituhh: niet dat jij ongelijk hebt hoor, maar ik neem liever het zekere voor het onzekere :P
WalterRavensberg    posted on 26-02-2009 14:47
slotloaders onder een hoek normaliter geen probleem maar kijk uit met lades. Check ff de gebruiksaanwijzing. Daat staat onder welke hoek de speler nog functioneerd
FML    posted on 26-02-2009 15:58
Toevallig heeft bax mij verteld over de RMP-1 dat die recht moet staan ivm met speling op de lader?.. zou je zowiezo wel een tabletob met een lader onder een hoek zetten?
# fckMyLlF3/ fmlsound.tumblr.com /myspace.com/fckmylif3
DJArvee    posted on 26-02-2009 18:30
mijn RMP-2 leest zelfs niet meer onder een hoek van 10 graden..
had m altijd op de 22,5 graad hangen.. doet ie ook nietmeer
Twister    posted on 26-02-2009 23:07
Ik heb ook een RMP-1 én een CDJ 900 MKII, maar de RMP1 kan geen hoeken aan... als je de speler is schuin houdt, dan hoor je ineens de cd ronddraaien en schuren.. bij de CDJ heb ik geen problemen mee...
brecht    posted on 27-02-2009 00:15
Sowieso, Lead heeft gelijk. Ook al werkt het zo. Sowieso is het niet echt goed voor je cd speler, de lens moet meer moeite doen en rapper slijtage toch. Dit kan je wel paar keer doen, maar altijd zo zou zonde zijn van je speler vind ik.
walteur    posted on 27-02-2009 14:40
Poster: Twister
Ik heb ook een RMP-1 én een CDJ 900 MKII, maar de RMP1 kan geen hoeken aan... als je de speler is schuin houdt, dan hoor je ineens de cd ronddraaien en schuren.. bij de CDJ heb ik geen problemen mee...

cdj 800 MKII ? :p
maar ok ik had mijn DAP TL-750 ook scheef staan, en ze laden toen trager Unhappy
Mixt-Ape    posted on 04-03-2009 13:54
Ik ben zelf ook van plan om mijn spelers zo te zetten. Bij pioneers kan het dus echt geen kwaad? Heb 1 CDJ-1000 mk3 en 1 CDJ-800 mk2.
DanielD    posted on 04-03-2009 13:56
@ Mixt-Ape

Dit kan inderdaad echt geen kwaad. Een kennis van mij gebruikt deze opstelling al jaren zo en dit gaat super
Mixt-Ape    posted on 08-03-2009 21:18
OK, bedankt! Ben ondertussen aan het kijken welke stands ik zou nemen...

This is an old Topic

No new postings for 5.759 days.
 Post CommentThat would be 192 months
or a whopping 15.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

89 Users online: 9 Guests (80 Unknown)
Pages generated today : 32.278
Most visitors online this month : 236
Lifetime Pageviews since 2003 : 232.414.153