2e hands cdj set. Ervaring
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DJTruth    posted on 24-02-2009 21:52
Hallo!

Ik ben van plan de Pioneer cdj-800 mk2 aan te schaffen. De 1000 mk3 is me wat te duur.
Eventueel 2e hands. Al het geld wat ik uitspaar gaat naar mn mixer (word djm-500 of 700 denk ik).

Hebben mensen ervaring met 2e hands cdj's?
Dan heb ik het over alle cdj's. Zodat andere er ook nog wat aan hebben en ik ben benieuwd.

Mankementjes? Kwetsbare plekken?

Tell me!

Tim

What do you think about 2e hands cdj set. Ervaring ??

Vote :   

bastianhecker    posted on 24-02-2009 22:37
cdj800 2e hands = perfect niks mis mee gewoon doen ! probeer ze wel te kopen van rond een jaar oud daar zijn er genoeg van!

dit geld ook voor de cdj800mk2!
Stefjuuh    posted on 24-02-2009 22:38
knoppen, voornamelijk de cue, die kunnen flink versleten zijn...

Enne, de DJM-500 en de DJM-700? Das een groooot verschil..
dacuba    posted on 24-02-2009 23:23
Moest je nog steeds overwegen, ik heb 2 CDJ-1000's voor 1500€ te koop, die nog in perfecte staat zijn! Happy, laughing
User edit by dacuba on 24-02-2009 @ 23:23:26 (2%)
Snoey    posted on 24-02-2009 23:24
Tussen de nieuw prijs en 2e hands prijs van de cdj800's zit zo weinig marge, 150 per speler max. Daarnaast moet je er nog heen rijden om ze zelf even te bekijken en uit te testen. En dan heb je als nog de kans dat net opgeknapt zijn omdat ze een jaar in een kroeg hebben gestaan of bij een verhuur bedrijf regelmatig gebruikt is.

Voor die 300 euro zou ik het wel weten, nieuwe! En daarnaast verschillen cd spelers onderling veel meer kwa gebruik en feeling in vergelijking met mixers. Dus is het slimmer om dan te besparen op een mengpaneel. 
www.soundcloud.com/ten-hooven
Yorick    posted on 24-02-2009 23:51
Ik denk dat je voor je ze koop toch met eige ogen moet zien en moet voelen wat de status van de spelers zijn.
Als je van alleen een foto uitga kan er aan de binnenkant van alles fout zitten.
Maar als je ze voor een leuk prijsje zie op een verkoopsite zou ik zeker de moeite doen om er langs te gaan en ze te bewonderen.
Xtremer    posted on 25-02-2009 08:06
Poster: Yorick
Ik denk dat je voor je ze koop toch met eige ogen moet zien en moet voelen wat de status van de spelers zijn.
Als je van alleen een foto uitga kan er aan de binnenkant van alles fout zitten.
Maar als je ze voor een leuk prijsje zie op een verkoopsite zou ik zeker de moeite doen om er langs te gaan en ze te bewonderen.

Helemaal mee eens, net als geilen op KRK monitoren en dan heb je ze binnen en vallen ze toch vies tegen:P. Heb je niet een spelfout gemaakt, moest het niet DJM-600 of 700 zijn? De 500 is namelijk wel erg oud.

Afhankelijk van de leeftijd van de CDJ's kun je je af gaan vragen of de CDJ intensief gebruikt is. Als ze veel buiten de deur geweest zijn heb je natuurlijk sneller kans op mankementjes. Waarom koop je niet een nieuwe set CDJ-800 MK2's dan?
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
Yorick    posted on 25-02-2009 11:00
Poster: Xtremer
Afhankelijk van de leeftijd van de CDJ's kun je je af gaan vragen of de CDJ intensief gebruikt is. Als ze veel buiten de deur geweest zijn heb je natuurlijk sneller kans op mankementjes. Waarom koop je niet een nieuwe set CDJ-800 MK2's dan?

Thuis kan je toch ook op je apparatuur rammen of een drankje overheen zijn gegaanWinking my eye?

Snoey    posted on 25-02-2009 14:46
Poster: Xtremer

Helemaal mee eens, net als geilen op KRK monitoren en dan heb je ze binnen en vallen ze toch vies tegen:P. Heb je niet een spelfout gemaakt, moest het niet DJM-600 of 700 zijn? De 500 is namelijk wel erg oud.

En welke verkoper gaat nou zeggen dat zijn CDJ's intensief gebruikt zijn? 

www.soundcloud.com/ten-hooven
Renzis    posted on 25-02-2009 17:31
Mijn eigen Cdj800's zijn 2e hands. Kijk wel even naar de leeftijd van de spelers. Ik heb een CDJ800 mk2 van 9 maand oud: werkt perfect.
En een CDJ800 van 3 jaar oud. en daar merk je het op een gegeven moment wel aan dat hij oud is, trager en soms even niet gelijk reageren.

Maar ik zou zeggen: kijk hoe ze er uit zien, en test ze even en beoordeel zelf of je ze dan wil.
Mixt-Ape    posted on 04-03-2009 20:28
Ik vind het ook niet zo'n slecht idee om CDJ's tweedehands te kopen. De CDJ's zijn echt superstevig gebouwd en ze gaan niet snel kapot. Het is echt topkwaliteit! Tweedehands houdt dan ook niet zo'n heel groot risico in. Je moet natuurlijk wel zien dat ze er OK uitzien, en alles even uittesten. Ik zou zelf zoveel mogelijk centen aan de spelers uitgeven. Goede decks zijn heel belangrijk. Je kan beter heel goede decks (zoals de CDJ-800mk2) nemen en een iets minder uitgebreide mixer dan omgekeerd. Ik zeg helemaal niet dat de mixer niet belangrijk is, zeker niet. Maar goede decks en een iets goedkopere mixer zijn (in mijn ogen) veel fijner om op te werken dan een kickass mixer met low-budget spelers (niet dat alles onder de CDJ-800mk2 meteen low-budget hoeft te zijn hoor:p).
FML    posted on 04-03-2009 21:23
voor een stuiver zit je niet op de eerste rang!

Owja 2ehands zou ik persoonlijk naar de kwaliteits merken kijken!
# fckMyLlF3/ fmlsound.tumblr.com /myspace.com/fckmylif3
User edit by FML on 04-03-2009 @ 21:25:18 (100%)
dondanielo    posted on 04-03-2009 23:51
ik heb mijn 2e hands 800 MK2 een paar maanden geleden gekocht en heb er helemaal geen probleempjes mee! als een pioneer alleen maar thuis gebruikt is zou ik zeggen dat er niet veel mis kan zijn..
natuurlijk heb je dan van die gasten die als een gek op de play en que knoppen lopen te rammen, dan gaat er wel een keertje wat naar de kloten..

maar ik zou idd ook gewoon erop letten hoe dat de spelert eruit ziet, en als je misschien wat ziet op marktplaats ofzo, dat je dan ff langs kan gaan om de speler te testen.
Bozz    posted on 23-03-2009 18:51
Heb zelf een 2e hands CDJ 1000MK3 van ruim een jaar oud gekocht. Waren geen problemen mee. Je doet er zeker niet onverstandig aan om het apparaat voordat je hem koopt even te testen.

- doen alle knoppen het nog goed (voornamelijk de play/cue knoppen, zijn eventueel te vervangen)
- loopt de pitch fader lekker
- is het jogwheel niet verkracht
  -- controleer dan ook gelijk even of het regelen van de jog nog lekker loopt

De rest spreekt wel voor zich denk ik.

Succes met het vinden van een spelerHappy, laughing
User edit by Bozz on 23-03-2009 @ 18:52:31 (6%)
Rubennn    posted on 23-03-2009 19:16
Ik kan nu voor 950 euro 2 pioneers cdj 800 mk1 kopen, met een reloop rmx dsp 40 mixer. Ik koop hem van iemand die 1e eigenaar is. Ik weet niet precies hoe oud de cdj's zijn. Denken jullie dat dit een goede deal is, of zit het nog aan de hoge kant?

Gr

Ruben
Mixt-Ape    posted on 23-03-2009 19:36
Ik zou zeggen: bied 900, en kijk wat ie doet...950 is niet extreem goedkoop ofzo
Bozz    posted on 29-03-2009 18:45
Ik heb mijn cdj 1000's mk3 voor 750 en 850 gekocht. Een was toen 3 maand oud, en de andere een jaartje. Mankeerde verder niks aan. Dus als ik jou was zou ik nog wel even wat van de prijs af proberen te halen.
ArCee    posted on 10-05-2009 09:42
Hoe oud zijn ze? Ik kocht mijne gebruikt voor 800 euro meen ik? Tip, ga ze halen en probeer ze eerst uit!!
Stagiar    posted on 13-05-2009 18:18
Tsja, gewoon even goed testen. Alle functies even nagaan of ze werken en als er knopjes wat minder goed 'voelen' dan de boel flink in twijfelen stellen. Als je echt zéker bent van je zaak. Overgaan op koop. Denk niet aan dat je die avond flink plaatjes kan gaan draaien maar meer aan het feit dat het goed mogelijk is dat je over 3 maanden geen plaatjes meer kunt draaien Winking my eye.
Sammow    posted on 13-05-2009 18:32
Ik heb 2 jaar geleden 2 CDJ's 200 gekocht, van Mamo. Waren dik in orde natuurlijk Happy, laughing

De cue knop van een was wel stuk, maar dat kostte me 20 euro om te repareren of zo. Maar daar kan je wel op letten
Tekhead    posted on 14-05-2009 02:46
2 de hands is 2de hands, maar dat wil niet zeggen, dat de kwaliteit minder is. Als je hier even rondkijkt,vraagt, en wat geduld hebt, kan je een prima setje kopen, en weet je wat je koopt, de meeste leden hier, behandelen hun gear, alsof 't was hun eigen kind.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
DJTruth    posted on 24-05-2009 15:01
Ik heb vrijdag 2x cdj-1000 mk2, djm-600 en een hdj-1000 gekocht. Yup ook 2e hands. 0 krasjes! helemaal gloednieuw nog gewoon! Thanx voor alle comments.

Ook hier kan een slotje opHappy, laughing

Tim

This is an old Topic

No new postings for 5.739 days.
 Post CommentThat would be 191.3 months
or a whopping 15.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

64 Users online: 7 Guests (57 Unknown)
Pages generated today : 1.945
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.574.098