Poster: robbeh
Alle&heath!! de geluidskwaliteit van de Denon (en dan doel ik met name op de headroom en de EQ) is ronduit slecht te noemen!
Wat bedoel je met slechte headroom? Die is bij de DN-X1500 naar mijn idee prima in orde, maar misschien versta jij daar iets anders onder dan ik.
Op de X1500 is zeker kritiek mogelijk. Het is ook alweer een wat ouder ontwerp (ruim 5 jaar) EN hij wordt binnenkort opgevolgd door de nieuwe X1700 (maar die schijnt een flink stuk duurder te worden). Toch heb je voor € 800 een mooie effectmixer met matrix input en veel mogelijkheden, bijvoorbeeld de parametrische eq en zelfs toonregeling op je hoofdtelefoonuitgang.
Toch zou ikzelf eerder de X:One 42 nemen. Die zit gewoon beter in elkaar en dat vind ikzelf erg belangrijk in een mixer (niet voor niets draai ik al jaren met Dateqs...). Als het ware ruil je wat mogelijkheden in voor een betere bouw.
Een mooie tussenweg is nog de Ecler Nuo-5, die nu ook nog erg aantrekkelijk is geprijst (goedkoper nog dan de X1500, en dan wist ik het wel).