denon dnx 1500 of allen&heath xone 42
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Tfvs    posted on 24-02-2009 21:17
een vriend van me wilt een nieuwe mixer kopen maar kan niet kiezen tussen de denon of de xone.. allebei 800 euro.. maar weet niet wat de beste keuze is.. kunnen jullie me hierbij helpen?

groeten,
tfvs
User edit by Tfvs on 24-02-2009 @ 21:17:26 (2%)

What do you think about denon dnx 1500 of allen&heath xone 42 ??

Vote :   

Stefjuuh    posted on 24-02-2009 21:42
Ik zou voor de Xone gaan, en er later een EFX bijkopen. Heb met de denon gespeeld, en vond hem niet echt fijn qua lay-out/functies. Kan je verder geen sterke argumenten geven..
Yorick    posted on 24-02-2009 23:50
Zijn alle 2 kwalitief goede mixers. 
Met de denon heb ik wel wat meer ervarign, 

Het is een fijn apparaat waar je eerst van denk.. HU hoe werkt het. Als je het eenmaal snap gaat alles appeltje eitje.

Heb je eigenlijk al een keer met deze mixer gespeeld in een winkel ofzo?
Dat zou ik je namenlijk aanraden. Dan heb je namelijk ook het idee wat de feeling van de mixer is. Een plaatje/review zeg eigenlijk niks. Dus gewoon zelf oordelen:D

Succes met je keuzenWinking my eye en wel je dj booth posten he als je hem heb,
Twello    posted on 25-02-2009 00:09
Xone natuurlijk... dat ding zit veel beter in elkaar! en natuurlijk een filter unit.
MoXeGy    posted on 25-02-2009 08:05
Mischien is het ook een optie om naar de nieuwe denon x1100 te kijken?
Deze is ook nog een stuk goedkoper.
Xtremer    posted on 25-02-2009 08:07
Poster: MoXeGy
Mischien is het ook een optie om naar de nieuwe denon x1100 te kijken?
Deze is ook nog een stuk goedkoper.

Das toch die DJM-700 zonder effecten:P?
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
MoXeGy    posted on 25-02-2009 22:05
zo iets zeg maar Winking my eye Dat is ook de rede waarom ik hem waarscheinlijk ga halen Happy, laughing
DJ_IVI-R    posted on 25-02-2009 22:27
ik ken de a&h niet, maar de denon heb ik al mee gewerkt en vond ik reuze apparaat..
www.nikan.be
robbeh    posted on 26-02-2009 08:44
Alle&heath!! de geluidskwaliteit van de Denon (en dan doel ik met name op de headroom en de EQ) is ronduit slecht te noemen!
User edit by robbeh on 26-02-2009 @ 08:45:02 (9%)
MoXeGy    posted on 26-02-2009 11:25
heb jij de nieuwe mixer al grondig getest?
bij de x1500 is dat standaard inderdaad slecht(fabrieks instellingen) MAAR dat kun je custom instellen waardoor je hem dus wel goed kan maken.

Overigens is het maar wat je er zelf mee doet, zo heb ik genoeg headroom op mijn behringer mixer.(en die is al helemaal slecht.)

Ik denk dat de persoon moet gaan kijken wat hij wil en wat hij niet wil.
Kies je voor A&H dan kies je een product wat zich bewezen heeft kwa levensduur en kwaliteit.

Boyd    posted on 26-02-2009 14:18
Ik zou geen denon kopen, ik vindt hem erg onduidelijk in elkaar steken. De allen en heath zit erg goed in elkaar een heeft mooife filters. Echter zou ik voor die 800 euro een Ecler Nuo 5 kopen.
robbeh    posted on 26-02-2009 14:30
Poster: MoXeGy
Ik denk dat de persoon moet gaan kijken wat hij wil en wat hij niet wil.

Is het hele idee van dit topic nou niet net dat TFVS niet weet wat 'ie wil? En dat wij 'm met onze eigen meningen informeren?
User edit by robbeh on 26-02-2009 @ 14:31:04 (5%)
Tfvs    posted on 26-02-2009 15:34
Poster: robbeh

Is het hele idee van dit topic nou niet net dat TFVS niet weet wat 'ie wil? En dat wij 'm met onze eigen meningen informeren?

idd Winking my eye ik vond het ook al een beetje raar geantwoord :P
Victor    posted on 26-02-2009 15:36
Alle&heath!! de geluidskwaliteit van de Denon (en dan doel ik met name op de headroom en de EQ) is ronduit slecht te noemen!

Wat bedoel je met slechte headroom? Die is bij de DN-X1500 naar mijn idee prima in orde, maar misschien versta jij daar iets anders onder dan ik.

Op de X1500 is zeker kritiek mogelijk. Het is ook alweer een wat ouder ontwerp (ruim 5 jaar) EN hij wordt binnenkort opgevolgd door de nieuwe X1700 (maar die schijnt een flink stuk duurder te worden). Toch heb je voor € 800 een mooie effectmixer met matrix input en veel mogelijkheden, bijvoorbeeld de parametrische eq en zelfs toonregeling op je hoofdtelefoonuitgang.

Toch zou ikzelf eerder de X:One 42 nemen. Die zit gewoon beter in elkaar en dat vind ikzelf erg belangrijk in een mixer (niet voor niets draai ik al jaren met Dateqs...). Als het ware ruil je wat mogelijkheden in voor een betere bouw.

Een mooie tussenweg is nog de Ecler Nuo-5, die nu ook nog erg aantrekkelijk is geprijst (goedkoper nog dan de X1500, en dan wist ik het wel).
Adrien1989    posted on 26-02-2009 16:17
Ik zelf zou voor de Xone gaan, betere geluidskwaliteit, betere bouwkwaliteit. Het is gewoon een betere ragbak, iets wat voor mij belangrijk is aan een mixer. Ik weet niet wat de persoon in kwestie precies belangrijk vind, dus echt een goed opmaat advies kan ik of iemand anders niet geven.
MoXeGy    posted on 26-02-2009 18:14

Klopt, maar je weet niet wat zijn voorkeuren zijn zoals: FX, mischien scratcht ie wel?
Zoals ik dit topic zie zou ik idd ook voor een A&H gaan Happy, laughing
Mixt-Ape    posted on 01-03-2009 19:34
Ik zou zelf ook voor de Xone gaan. Heb er zelf alveel mee gedraaid. De geluidskwaliteit is gewoon top (beter dan mijn DJM, maar da's mijn mening) en echt zaaaaaaaaaaaalige filters. Gemakkelijke keuze dus!
CoenBaas5300    posted on 01-03-2009 20:24
Ik zou ook echt voor de Xone gaan. Zoiezo veel betere geluidskwalitiet! En natuurlijk die overheerlijke filters.

Later zou je dan nog een effectenunit kunnen kopen of iets dergelijks.

This is an old Topic

No new postings for 5.698 days.
 Post CommentThat would be 189.9 months
or a whopping 15.6 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

63 Users online: 2 Guests (61 Unknown)
Pages generated today : 8.261
Most visitors online this month : 245
Lifetime Pageviews since 2003 : 229.736.884