Denon DN-S3500 (8/9)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Jorrit    posted on 15-08-2005 11:15
Kijk eens aan, het nieuwe 'vlaggenschip' van denon...
DN-S3500

Wat meteen opvalt, is dat ze (EINDELIJK!!!) de mogelijkheid geven met de Pioneer-methode te cue'en...
Erg leuk, maar eerst liepen ze op pioneer te zeiken dat ze het idee van het lampje boven de cd sleuf (CDJ-200) hebben gejat, en wat doen zei...

Achja.. Het ziet er in ieder geval wel leuk uit Winking my eye

[edit] Zie ook deze Review verderop in de thread van Zuur
Mod edit by Lead on 10-12-2005 01:05 (22%)

What do you think about Denon DN-S3500 ??

Vote :   

Lead    posted on 07-09-2005 23:41
Hehehe.... wel coole foto geworden :D

Laten ze het op de zaak maar niet zien :D:D:D
Let the BASS be louder
SonicWalker    posted on 08-09-2005 00:16
Poster: Lead
Hehehe.... wel coole foto geworden :D

Laten ze het op de zaak maar niet zien :D:D:D

Je kan altijd nog bij Herjan gaan solliciteren.Werk je eigenlijk bij Pioneer Benelux B.V. hier in Almere?
Lead    posted on 08-09-2005 07:31
Yep.... en vandaag zit ik op kantoor, dus dan ben ik in Almere. Maar de rest van de week zit ik op de weg.
Let the BASS be louder
SonicWalker    posted on 22-09-2005 01:39
er zijn eindelijk DN-S3500 prijzen (EUR inkl. btw) bij enkele dealers:

New-Line: 899,- (intekenactie, na deze actie 949,00)
Feedback: 829,-
Thomann (D): 829,-

ter herinnering:
DN-S5000 bij Thomann: 839,-

DN-S3500 in de VS zonder BTW in USD: ca. 699,-

Mijn mening: te duur, maar de prijs zal na invoering zeker wel onder de 800 zakken. Wij zullen het zien. Ik ga toch eerst voor de xone:3d sparen, is belangrijker.

Update [9-10-2005]: Music Store Cologne 799,-
Update [16-10-2005]: Thomann 799,- en New-Line 829,-
User edit by SonicWalker on 16-10-2005 @ 13:03:57 (22%)
MadSteven    posted on 29-09-2005 13:39
Mwoah, het is goedkoper dan een Numark CDX-1...

Althans, die feedback prijs dan. Dat prijzen omhoog gooien na verloop van tijd vind ik onzin. Als je een beetje slimme dealer ben, koop je dan toch gewoon er genoeg van in? Stel dat jer er teveel heb - oh, probleem: alle concurrenten verkopen dit ding voor 100 euro meer... Hmz, wat als wij de prijs 100 euro lager houden?

Maar ehm, tja, ik zal hem binnenkort eens uittesten.
Lead    posted on 29-09-2005 15:44
Kunnen de gesprekken weer over features gaan Winking my eye Confused
Let the BASS be louder
fransis    posted on 30-09-2005 18:41
Kunnen de gesprekken weer over features gaan Winking my eye Confused

Ja dat kan. Ik heb op de Denondj site gekeken maar ik kan niet ontdekken of je met de dn-s3500 te loopen zoals de cdj-800. Ik heb ook al op al google gekeken maar de speler is helemaal nieuw en zowat niemand heeft hem. Dus daar heb ik nix kunnen vinden. Ik vraag het hier maar ff gauw hoef ik geen (nieuw) topic aan te maken.

Greetzz en thnx
SonicWalker    posted on 01-10-2005 14:29
Poster: fransis
... of je met de dn-s3500 te loopen zoals de cdj-800.

Wat is precies je vraag?

DJ_Inspiration    posted on 01-10-2005 19:27
Ik denk dat het hier over de Beatcutter gaat of ben ik mis?
Zuur    posted on 09-12-2005 16:31
Ik heb een korte review van de DN-S3500 geschreven. Zeg maar wat jullie er van vinden!

Review Denon DN-S3500
Dit is mijn eerste review, op sommige punten is het net een hanleiding !

Laat ik beginnen met de basisfuncties van de speler.

Play/Cue:

De cue is in te stellen op twee manieren. Door in pauze modus je Cue punt op te zoeken en deze met Cue in te stellen (Pioneer methode) of door in pauze modus je punt op te zoeken en dan op Play drukken. Het startpunt wordt dan als Cuepunt opgeslagen (Denon methode).

De knoppen voelen ook goed aan en reageren zeer direct. Wat ik persoonlijk lekker vind werken. Op de CDJ-20 had ik nog wel eens dat ik op play drukte en de knop dan niet reageerde.

Cd laden/Disc eject:

De laadtijd van een audio cd is snel (3 sec). Bij een mp3 cd duurt het langer (5 sec).
Om de cd te kunnen uitwerpen moet deze in pauze modus staan, tevens is de eject knop verzonken zodat je deze niet per ongeluk in kan drukken.

Pitch/Pitch Bend:

De pitch is in te stellen in 6 pitch bereiken:
  • 4% (in stappen van 0,02)
  • 10% (in stappen van 0,05)
  • 16% (in stappen van 0,1)
  • 24%
  • 50%
  • 100%
Er zit ook key adjust (master tempo) op, maar die heb ik altijd uit staan.

De pitch bend kan op twee manieren gadaan worden. Via de platter of via de bend knoppen. De bend knoppen reageren zeer direct, je hoeft ze maar even aan te tikken en ze corrigeren onhoorbaar bij. Hoe langer je de knop inhoud, hoe verder hij bend.

Via de platter kun je net als bij een draaitafel corrigeren. Via de scratch disc of via de zijkant van de platter.

Fast Search/Quick Jump:

Door het ingedrukt houden van deze knop gaat de speler snel zoeken door het nummer. Ik vind het jammer dat er een vertaging in zit van 1 sec vanaf het moment dat je de knop los laat tot het normale spelen.

Door de knop één maal in te drukken wordt de quick jump gebruikt. Dan slaat de speler een stuk muziek over. De jump tijd is in te stellen tussen 10, 20 ,30 of 60 seconden.

Nummer kiezen:

Met de Parameter knop kun je door de cd zoeken, dit gaat zeer snel. Door te draaien gaat hij per nummer en als je de knop indrukt en draait gaat hij per 10 nummers.

De platter/Het plateau:

Je kunt het plateau op drie manieren instellen:

- Main (orange), nu kun je scratchen en benden zoals dat met een draaitafel ook kan.

- Sampler (green), als je een sample hebt opgenomen kun je de platter instellen op sampler. Nu kun je de sample schratchen en benden zoals een draaitafel.

- Bend/Search (geen kleur), nu staat de platter stil en kun je alleen benden.

Tevens kun je in het preset menu instellen of je de platter op 33 of 45 toeren wilt hebben.

Links naast de platter zit ook een switch: FWD/Both. Hiermee kun je het scratchgeluid instellen. Als FWD is ingesteld hoor je alleen het geluid dat voorwaarts is tijdens het scratchen. Bij Both hoor je het geluid in beide richtingen.

Het Display:

Op het display wordt alle informatie duidelijk weergegeven. Het display is onder alle hoeken goed leesbaar. Als je een Audio cd hebt met cd-text, wordt dit ook weergegeven, evenals ID3 informatie van een mp3.

Preset:

Als je meer dan 1 sec op de preset toets drukt kom je in het preset menu tercht mits de speler in Cue, pauze of “no-disc” modus staat.

Hier kun je een 13-tal instelling doen die de speler zal onthouden.

Bijvoorbeeld: Cue mode, pitch range, platter speed, jump time, time mode, enz.

Nu komen we bij de uitgebreide functies van de speler.

Effecten:

De DN-S3500 heeft een aantal effecten aan boord:
  • Echo/Loop

• Flanger
    Als je één van bovenstaande effecten kiest kun je met de parameter knop de tijdsduur instellen en met de effects knop de intensiteit instellen.

Als je bij echo/loop de maximale intensiteit instel gaat de speler over in het loop gedeelte van echo/loop. Nu kun je de cd eruit halen en een andere laden of een ander nummer kiezen (met de next track) van dezelfde cd. Als het nieuwe nummer start begint de loop uit te faden.
  • Filter
    Bij het filter kun je met de parameter knop kiezen tussen low, mid of high en kun je met de effects knop de intensiteit instellen.
  • Brake
    Als je brake selecteert kun je met de parameter knop de duur van de brake instellen en dit bevestigen door op de parameter knop te drukken. Als je nu play indrukt begint de brake, druk je nogmaals op play dan begint het nummer weer normaal te spelen.
  • Dump
    Als je op dump drukt gaat de speler het geluid achterstevoren weergeven terwijl hij vooruit blijft lopen. Dit gebeurt via een vast ingestelde tjd.
  • Reverse
    Als je hierop drukt gaat de speler direct achteruit spelen (de platter gaat dan ook achteruit), als je nog een keer drukt gaat hij weer vooruit spelen.

Tap-functie:

De bpm kan op drie manieren gemeten worden:

- Bpm Lock, de bpm wordt automatisch gemeten en weergegeven

- Tapping, door zelf een paar keer op de beat op de tap toets te drukken wordt de bpm berekent.

- Manual input, als je de tap-toets 2 sec ingedrukt houdt kun je de bpm waarde zelf invoeren met de effects knop.

Next Track:

Als je op next track drukt, kun je met de parameter knop een ander nummer van de cd kiezen. Als je dan op Cue drukt, wordt de volgende track geladen maar gaat het nummer dat speelt gewoon verder. Als je dan op play drukt wordt het spelende nummer gestopt en begint het gekozen nummer.

In het preset menu kun je de next track time instellen: off, 1 sec, 2 sec of 3 sec. Wanneer 1, 2 of 3 sec is gekozen krijg je een crossfading tussen de nummers.

Aangezien dit mijn eerste speler is met seamless loop en een sampler ben ik hier nog niet zo bedreven in en zal dus ook niet alles precies uitleggen.

Seamless Loop/Hot Start/ Stutter:

Je kunt op de DN-S3500 twee loops/hot starts instellen. Als je op A1 drukt wordt dat punt opgeslagen. Als je nu weer op A1 drukt begint de speler weer op dat punt te spelen (hot start).

Als je de op de B toets drukt nadat je A1 toets hebt ingesteld gaat de speler over in een loop. Deze kun je verlaten door op de exit/reloop knop te drukken. Als je nu nog een keer op de exit/reloop knop drukt begint de speler weer bij het A punt.

Het instellen van de 2de loop kan met de A2 toets op bovenstaande manier. De B toets slaat voor A1 en A2 een apart eindpunt op.

Met de flip toets kun je schakelen tussen loop/hot start/stutter.

Door de flip toets 1 sec in te drukken wis je de A1 en A2 informatie. Door snel op flip te drukken en dan A1 of A2 kun je één van beide wissen.

B Trim:

Als je op de B Trim toets drukt tijdens een loop wordt de B Trim modus ingeschakeld en kun je het B punt van de loop veranderen met de platter (deze staat dan stil). Het veranderen gaat per frame.

Als je een sample hebt lopen kun je in de B Trim modus komen door de pitch/vol knop langer dan 0,5 sec in te drukken.

Sampler:

Je kunt een sample van de muziek opnemen van max. 15 seconden. De sample start met opnemen als je op de sample toets drukt en laad zich tot hij vol is.

Als je tijdens het opnemen op de B-toets drukt wordt dat het B-punt maar blijft hij opnemen tot het geheugen vol is. Dit kun je stoppen door op stop te drukken.

Als je nu op Sampler drukt begint de sample-loop. Om te stoppen druk je op de stop toets. Als er geen sample loopt, kun je met de stop toets de sample stutteren.

Als er geen sample speelt kun je met de exit/reloop toets de sample loop-modus kiezen:

- Loop (standaard), er wordt geloopt tot het B punt en als die er niet is tot de opnameduur.

- Single all, de hele sample wordt afgespeeld. Maakt niet uit of er een B punt is.

- Single B, de sample wordt gestopt op het B punt.

Kopiëren A1/A2 geluid:

Als er nog geen sample aanwezig is kun je het geluid van A1 of A2 naar de sampler kopiëren mits deze niet langer is dan 15 seconden.

Als je op de B-toets van de sampler drukt wordt “copy/push samp” getoond, druk je dan op Samp, dan word het geluid van A1 n aar de sampler gekopieerd.

Als je op de Stop-toets vande sampler drukt wordt “copy/push samp”getoond, druk je dan op Samp, dan wordt het geluid van A2 naar de sampler gekopieerd.

Rev(erse):

Als er een sample loopt en je drukt op de Rev-toets, wordt de sample achterwaarts weergegeven. Als je nog een keer op Rev drukt gaat hij weer voorwaarts spelen.

Pitch/Vol:

Door één keer op de pitch/vol knop te drukken kun je met de parameter knop de pitch van de sample aanpassen.

Als je nog een keer op de pitch/vol knop drukt kun je met de parameter knop het volume van de sample anpassen.

Eindoordeel:

Ik vind het een zeer fijne speler om mee te werken. Hij is overzichtelijk en je zult niet snel verkeerde toetsen indrukken. Cd’s laden snel genoeg en alle functies zijn makkelijk te bergrijpen.

Het enige waar ik me een beetje over moest inlezen was het loop/sampler gebeuren, maar daar had ik ook nog nooit eerder mee gewerkt.

Als de maximale score 5 is dan geef ik deze speler ook 5 punten!!
Mod edit by Lead on 10-12-2005 01:01 (6%)
[MOD Edit] Stylized
Lead    posted on 10-12-2005 00:54
Hele mooie review en zo 'n korte review is het nu ook weer niet

Ik heb hem trouwens even 'ingekleurd' :D
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 10-12-2005 01:03 (100%)
W.i.M    posted on 10-12-2005 11:00
Deze review hoort eigenlijk bij de rest van de reviews in het review forum
Waarom lees je dit nu eigenlijk ?
Lead    posted on 10-12-2005 11:56
De review is inmiddels in de reviews sectie van het forum geplaatst :

djresource.eu > forums > Reviews > DN-S3500
Let the BASS be louder
Zuur    posted on 11-12-2005 00:43
Bedankt!
kev0    posted on 09-04-2006 11:22
eey, lead.. en hoe beviel die denon je ? Happy, laughing

wat zou je kiezen naar eigen mening

cdj 800 mk2 of die denon dn-s3500 ?

Lead    posted on 09-04-2006 12:35
Da's al weer effe geleden.... Tja, leuk... Maar doe mij toch de CDJ maar Winking my eye Ik hoeft niet zo nodig meer een bewegend jogwheel.... en verder heeft de Denon in mijn ogen weinig dingen beter voor elkaar dan Pioneer.
Let the BASS be louder
kev0    posted on 09-04-2006 12:46
Da's al weer effe geleden.... Tja, leuk... Maar doe mij toch de CDJ maar Winking my eye Ik hoeft niet zo nodig meer een bewegend jogwheel.... en verder heeft de Denon in mijn ogen weinig dingen beter voor elkaar dan Pioneer.

Maar de denon heeft wel meer effecten volgens mij toch?

Maargoed.. effecten zitten ook op een mixer uiteraard

Lead    posted on 09-04-2006 12:49
CD speler geeft geluid.

Mixer mixt en voegt effecten toe.

Effecten uit een CD speler vind ik onlogisch.
Let the BASS be louder
victorn    posted on 09-04-2006 15:41
De S3500 beschikt wel over 2 hotstarts, die de CDJ-800 mist (de CDJ-1000 heeft er 3). Dat alleen al zou voor mij reden zijn de 800 over te slaan.

Dingen die de S3500 beter voor elkaar heeft dan de CDJ-800 zijn verder de pitchresolutie, het uitgebreidere display en het mp3-zoeksysteem. Plus een flink aantal extra mogelijkheden zoals sampler en reverse met vasthouden tijd.

Effecten op een cd-speler zijn verder toch wel leuk als je (zoals ik) met een Dateq LPM 7.3 werkt waar ze niet op zitten.

BigJ    posted on 13-04-2006 21:29
Ik vind de draaiende platter wel echt style hebben. Vooral als je er een cool plaatje achter hebt..

Verder is het een geweldig apparaat. Alles werkt prima en ik vind em eigenlijk heel overzichtelijk.

Persoonlijk vind ik de vergelijking met een Pioneer hetzelfde als appels met peren vergelijken.

Wat Pioneer heeft dat heeft Denon weer niet en wat Denon heeft heeft Pioneer weer niet.

Het zijn totaal verschillende spelers.

Maar bij mijn keuze tussen de CDJ-800mk2 en de DN-S3500 was het heel snel bekeken. Toen ik ze beide aan het testen was kwam ik erachter dat je met de DN-S3500 meer leuke dingen kon doen en ben toen voor deze gegaan.

Dus alles is 100% persoonlijk. Je moet niet naar het merknaampje kijken wat op de speler staat !! Ga gewoon testen en kijk wat je leuker/makkelijker en fijner vind.

Ramon72    posted on 13-04-2006 22:00
CD speler geeft geluid.

Mixer mixt en voegt effecten toe.

Effecten uit een CD speler vind ik onlogisch.

Wees consequent:

Een cd speler geeft geluid
Een mixer mixt
Een effect processor levert een effect

User edit by Ramon72 on 13-04-2006 @ 22:01:29 (3%)
Camino    posted on 13-04-2006 22:22
hmm... maar externe effecten zijn toch wel lastig als je niet al te veel ruimte hebt. Als dat inderdaad een factor is, zou ik toch liever voor effecten op m'n mixer dan op m'n CD spelers hebben...
Zuur    posted on 24-10-2006 19:50
Kick!!!!

De langverwachte update is er:
http://www.denondj.com/plugin.asp?prod=DN-S3500

Latest Plug In’s: (as of 10/25/2006)
    -Improved the Cue area for instantaneous scratching from PLAY
    -Improved performance with Serato Scratch Live control discs
    -Improved pitch stepping increments for the 4% & 10% range
    -Added the ability to reset the Effects (Filter/Flanger/Echo)
    -Added more Fader Start options
    -Added TT Tricks function
    -Added Brake memory function
    -Current version numbers: SYS 0098 DSP 0A26
Laidback    posted on 24-10-2006 19:59
Juist!.. laten we nu allemaal Denon DN-S3500s gaan kopen!..
er is een update.. :SHeadscratch

als ze hier nou aan het begin aan hadden gedacht
Mod edit by Lead on 25-10-2006 01:05 (85%)
Armand    posted on 25-10-2006 00:13
Eindelijk is ie er zeg ..... tjemig, dat heeft echt lang geduurd. Maar goed, genoeg over het lange wachten, ik heb een uur geleden mijn 2 spelers van de update voorzien en ermee gespeeld. De voornaamste CUE-issue is inderdaad opgelost. Die mannen van Denon hebben goed werk geleverd .... de 3500 is nu gewoon goed.
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

64 Users online: 8 Guests (56 Unknown)
Pages generated today : 10.185
Most visitors online this month : 236
Lifetime Pageviews since 2003 : 232.357.568