Denon DN-S3500 (7/9)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Jorrit    posted on 15-08-2005 11:15
Kijk eens aan, het nieuwe 'vlaggenschip' van denon...
DN-S3500

Wat meteen opvalt, is dat ze (EINDELIJK!!!) de mogelijkheid geven met de Pioneer-methode te cue'en...
Erg leuk, maar eerst liepen ze op pioneer te zeiken dat ze het idee van het lampje boven de cd sleuf (CDJ-200) hebben gejat, en wat doen zei...

Achja.. Het ziet er in ieder geval wel leuk uit Winking my eye

[edit] Zie ook deze Review verderop in de thread van Zuur
Mod edit by Lead on 10-12-2005 01:05 (22%)

What do you think about Denon DN-S3500 ??

Vote :   

Lead    posted on 27-08-2005 23:34
Ik heb wel de mogelijkheid gehad om met de DN-S3500 te spelen. En mooi toestel, het jog schijfje beweegd heel soepel, je voelt weinig van de torque van de platter. Ik ben zelf geen fan van rubberen knoppen dus het drukken voelt een beetje 'raar' Happy, laughing

Er zitten nog steeds een aantal knoppen op waarvan ik nog steeds niet precies weet hoe het werkt Confused

Morgen er nog maar eens langs, dan zal ik mijn precieze bevindingen eens posten Winking my eye
Let the BASS be louder
MadSteven    posted on 28-08-2005 14:28
Wow!

I'm amazed.

Misschien is het mijn initiele gevoel, maar krijgen we nu een 'goede' S3000?

Of wie helpt mij weer met beide benen op de grond en vertelt me dat op de direct-drive plaat er niet zo gek veel meer kan met een S3500?
jordy    posted on 28-08-2005 23:22
Poster: SonicWalker
Poster: jordy
dan zeg ik fuck service :D want als er een kapot gaat en ik zou een nieuwe moeten kopen ben ik nog net zo duur uit als in nl... zo niet... dan ben ik 800 goedkoper uit

In Duitsland heb je toch ook service en garantie en of de dealer nu in Friesland, Limburg of vlak over de grens zijn adres heeft, wat maakt het uit? En zo'n cdj1000mk2 gaat toch niet kapot, dacht ik?!

daar wil ik niet achterkomen Winking my eye maar wat ik bedoel is.. soms boeit service niet meer...

als ik stukken krijg moet het al boven de 1000euro kosten wil ik duurder uit zijn als in nl...
renejansen    posted on 29-08-2005 21:46
Service lijkt in eerste instantie misschien van minder belang maar de meeste mensen komen erna een probleem wel achter dat het toch makkelijker was geweest het apparaat bij een echte winkel in nederland gekocht te hebben. 
Vaak voorziet de lokale dealer ook nog in tijdelijke leenapparatuur zodat je klus ongehinderd door kan gaan.
renejansen    posted on 29-08-2005 21:48
Zijn er al mensen die er op de DJ-expo mee gewerkt hebben en hem nu al beter vinden dan de cdj800 of de cdj1000 en waarom??
jordy    posted on 29-08-2005 22:51
denk dat ze em eerder anders zullen vinden... niet om te zeiken... maar moving en non-moving is gewoon een lomp groots en werelds verschil Winking my eye

niet echt vergelijkbaar :P

ik ga em zkr checken in de shop zodra die er ligt Happy, laughing ben benieuwd
Herjan    posted on 29-08-2005 22:56
We hebben vanochtend de 2 x DNS3500 af moeten geven aan onze duitse collega, maar we hebben ze op MILE2005 beurs in Nieuwegein weer. Dat is op 22 en 23 oktober.
www.mile2005.nl

Herjan
denondj.nl
SonicWalker    posted on 30-08-2005 00:06
quote:
Poster: renejansen
Service lijkt in eerste instantie misschien van minder belang maar de meeste mensen komen erna een probleem wel achter dat het toch makkelijker was geweest het apparaat bij een echte winkel in nederland gekocht te hebben. Vaak voorziet de lokale dealer ook nog in tijdelijke leenapparatuur zodat je klus ongehinderd door kan gaan.

Goed punt en ik zeg ook niet, dat je niet bij je lokale Nederlandse dealer met een echte winkel moet kopen, alleen is het geen goeie verklaring voor de vaak duidelijk hogere prijzen (+ 25% en meer). Zoals ik al schreef - ook Musik-Store (Keulen), Thomann (te veer weg om er even langs te rijden - tenzij je op weg bent naar Oostenrijk), Elevator (vlak over de grens in Muenster) - om maar 3 te noemen - zijn 'echte winkels' en bieden ook service. Is service in Nederland dus zo veel durder?

Ik begrijp wel, dat Thomann en Music Store erg grote dealers zijn en natuurlijk voor betere condities kunnen inkopen dan een kleine online winkel op de zolder bij iemand thuis.

Welke lokale dealer met super service en nog betaalbare prijzen zou je trouwens in de regio Amsterdam/Almere aanbevelen?

renejansen    posted on 30-08-2005 09:16
sonic-walker, ja heb je helemaal gelijk in,, als je inderdaad net onderweg bent, of wel zin hebt in een tripje duitsland is het zeker geen verkeerde keus om daar te kopen, het zijn immers echte winkels, het is alleen de vraag hoe de aftersales wordt afgehandeld. 
Het is ook net wat je eigen visie is, of welke eisen je aan de prijs/kwaliteits verhouding stelt.

lokale dealer amsterdam/almere zou je herjan even moeten vragen
ilseentje    posted on 01-09-2005 19:41
wacht eigenlijk zo nog een klein beetje op de verdere bevindingen van Lead.
was zo een heel klein beetje beloofd.
ben zo een heel klein beetje benieuwd naar zijn bevindingen nml

renejansen    posted on 02-09-2005 16:43
Poster: ilseentje
wacht eigenlijk zo nog een klein beetje op de verdere bevindingen van Lead.
was zo een heel klein beetje beloofd.
ben zo een heel klein beetje benieuwd naar zijn bevindingen nml

zie pagina 8, daar heb ik een korte impressie gegeven van mijn bevindingen.... maar inderdaad ik ben ook benieuwd naar lead z'n bevindingen
Lead    posted on 02-09-2005 17:57
Er was weinig mogelijkheid om er een goede mix mee te maken tussen hun eigen demo's door. De speler voelt wel ok aan, ik vind alleen zo'n glad kunstof schijfje controlleren wel even wennen. Als je eenbackspin geeft draaidt het schijfje nogal een stuk door. Maar alles is aan te wennen natuurlijk.

Ik ben zelf geen Denon Expert, ik raakte dan ook weer heerlijk in de war toen ik 2 loops in het geheugen probeerde te zetten. 1 Loop ging nog wel en die gebruiken als HotCue ging ook goed.

Het editen van een loop (uitpunt nauwkeurig goed zetten) lukte me ook niet, als ik op de Trim knop druk had dit weinig hoorbaar effect.

De torque van de platter is goed, die zal weinig hinder ondervinden als je de 'plaat' tegen houdt of terug draait. Het is sowieso een dikke verbetering t.o.v. de snaar aandrijving van de DN-S3000 of de DN-S5000. Nu hoeven ze er ook geen reserve-snaartje meer bij te doen

De handleiding kan ik wel aanraden om te lezen, de sampler kreeg ik (zonder manual) weinig in beweging.

Conclusie : Een leuke speler met voldoende features, ik hou het echter liever bij een een stilstaand jogwheel. Dat corrigeert makkelijk en nauwkeuriger.
Let the BASS be louder
ilseentje    posted on 02-09-2005 19:16
thanks lead.
ik wou eens de bevindingen van een niet denon freak weten daarmee dat ik een beetje aandrong .
deze mening is me meer waard dan van denon freaks waar ik nie bij wil zeggen dat denon freaks geen eerlijke mening zouden geven.
kleine foutjes of mankementjes zouden denon freaks sneller weglachen...
Lead    posted on 03-09-2005 01:03
Er zal nog wel meer zijn, maar ik hoop nog een zo'n toestel ergens te kunnen lenen om hem in een thuissituatie te kunnen testen. Ookal heb ik een voorliefde voor Pioneer, ik ben toch wel benieuwd hoe het zou gaan als ik er eens rustig thuis een paar cd-tjes mee kan mixen...
Let the BASS be louder
renejansen    posted on 03-09-2005 09:35
lead>>>

om een loop bij te trimmen, moet je inderdaad de "trim" knop in drukken en daarna moet je kiezen of je het begin wil trimmen of het einde, hiervoor druk je of de "Hot ceu" in (begin) of de "loop-end" knop (einde) en dan kun je dmv de platter de loop bij trimmen.
maar dit moet je inderdaad wel even weten, anders kun je draaien tot je een ons weegt en hij wordt niet bijgetrimt.

Verder is het een zeer makkelijker speler, elke nieuwe speler wordt weer makkelijker, alleen bij de sampler is het aan te raden even in de manual te kijken, want hier zijn verschillende dingen mee te doen.
SonicWalker    posted on 03-09-2005 10:47
quote:
Poster: renejansen

om een loop bij te trimmen, moet je inderdaad de "trim" knop in drukken en daarna moet je kiezen of je het begin wil trimmen of het einde, hiervoor druk je of de "Hot ceu" in (begin) of de "loop-end" knop (einde) en dan kun je dmv de platter de loop bij trimmen.

Dus geen Smart Loop op basis van de BPM zoals bij de Numark CDX (of Auto Beat Loop bij Pioneer)? Dat is namelijk wel handig als je even snel loops wil gebruiken.

Is er eigenlijk al een handleiding van de DN-S3500 online?
MadSteven    posted on 04-09-2005 14:57
Ik sta er ook nog steeds verbaasd van dat Numark het wel voor elkaar kreeg om  een paar jaar geleden Smart Loop te integreren en Denon en Pioneer nog steeds niet...

Niet dat ik Smart Loop heb om mijn cd-spelers, maar ik zie ook de voordelen er wel van in, ja.  Als ik mijn dag niet heb, is het ook pas na drie maal scheepsrecht.

Maar toch heeft de DN-S3500 heel wat in huis om mij te doen twijfelen. Plus, een en andere hangt uiteindelijk toch van prijs af. Als je drie S3500's kan kopen voor de prijs van twee CD-X, dan zou ik het niet zo erg vinden, maar als ie even duur is...

Ach nou ja, aan de andere kant...
Goede timing is wel wat een DJ een DJ maakt en daarom zou het ook niet uit moeten maken of er smart loop in zit. Maar tis wel jammer als het niet zo is.
Jorrit    posted on 04-09-2005 17:49
hmm de smart loop is een leuke optie, maar de autobeatloop en emergency loop zijn er voor de loop-noobs Winking my eye
Lead    posted on 04-09-2005 17:57
Een beetje DJ die drukt gewoon Loop In en Loop Out voor een naadloze loop?

En mocht je ernaast zitten kun je toch gewoon even snel herstellen voordat de loop weer bij het loopout point is ?? Als je er een beetje op oefent zit je er nooit meer dan 1 of 2 frames naast, en dat is zo opgelost Winking my eye
Let the BASS be louder
renejansen    posted on 05-09-2005 20:13
 inderdaad.... een beetje DJ heeft die opties niet nodig...

Maar S3500 heeft wel degelijk seamless loop, alleen kan het voorkomen dat je de loop een aantal beats verder wilt hebben of juist minder..

Mifex    posted on 05-09-2005 21:36
Ik blijf toch voor pioneer overzichtelijk, makkelijk, niet te veel toeters en bellen enz... Wel allemaal leuke die nieuwe cd speler avn denon maar ik vind hem eerlijk gezecht een beetje rommelig uitzien.. (bijna elke knop heeft 2 functies, te veel teksten enz) Als dj wil ik het gewoon simpel houden ik ben al tevreden met loop, cue, pitch, play en een jogwheel om te benden, ( en natuurlijk betroubaarheid, kwaliteit) Dus doe mij maar de cdj 800!!
Lead    posted on 06-09-2005 23:06
BTW, deze foto is gemaakt door Herjan (of Richard)... ik was zo gefocussed op de DN-S dat ik hem te laat door had :D

Let the BASS be louder
Herjan    posted on 07-09-2005 08:39
Staat je erg goed!

Jorrit    posted on 07-09-2005 14:58
En hoe beviel het lead? Winking my eye
SonicWalker    posted on 07-09-2005 23:22
en hier nog een:

DJ Lead testing the DN-S3500

DJ Lead, de nieuwe denon promoter!

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

47 Users online: 4 Guests (43 Unknown)
Pages generated today : 56.956
Most visitors online this month : 164
Lifetime Pageviews since 2003 : 210.787.159