Denon DN-S3500 (2/9)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Jorrit    posted on 15-08-2005 11:15
Kijk eens aan, het nieuwe 'vlaggenschip' van denon...
DN-S3500

Wat meteen opvalt, is dat ze (EINDELIJK!!!) de mogelijkheid geven met de Pioneer-methode te cue'en...
Erg leuk, maar eerst liepen ze op pioneer te zeiken dat ze het idee van het lampje boven de cd sleuf (CDJ-200) hebben gejat, en wat doen zei...

Achja.. Het ziet er in ieder geval wel leuk uit Winking my eye

[edit] Zie ook deze Review verderop in de thread van Zuur
Mod edit by Lead on 10-12-2005 01:05 (22%)

What do you think about Denon DN-S3500 ??

Vote :   

Nvie    posted on 15-08-2005 17:55
Ben het met je post wel gedeeltelijk eens, maar heb wel degelijk iets anders geprobeerd hoor. Toch voor de non moving gegaan, maar dat is weer mijn mening.

Maar laten we er geen oorlogje van maken Winking my eye
Jorrit    posted on 15-08-2005 18:05
Toen heeft Pio het gejat, kijk maar naar de CDJ_200. Dat is vrij lullig en daar mag ook op gezeikt worden. Maar waarom zou DN dan niet flink zijn als ze hetzelfde lichtje weer in een model stoppen. En wat zou dan ''laten zien hoe het wel hoort'' moeten zijn. Moet DN dan een ander kleurtje geven ofzo aan het licht. Aan dat lichtje kun je toch niks meer toevoegen. Dus hoezo zouden ze flink moeten zijn en laten zie hoe het wel hoort.

Het gaat hier niet om het lampje, maar om de cue methode.
DN is lijp omdat Pio het idee heeft gejat, zoals jij zelf zegt, maar waarom zouden ze hun eigen ontworpen feature niet mogen gebruiken. Je bent echt dom bezig. Is het zo moeilijk om iemand gelijk te geven. Als je met zinnige argumenten komt OK, maar nu ben je gewoon kinderachtig, en probeer je vaststandig aan je eigen idee te houden.

Is dit aan mij gericht? zo ja, ik probeer gewoon een redelijke discussie te voeren, niets kinderachtig aan.

Verder is baanbrekende techniek wel inderdaad duur, maar Denon komt vaker met 'worlds first' , maar die zijn niet zo duur. Mss een reorganisatie bij Pio want die shit is ongelofelijk duur. Qua buitenkant is er niet veel veranderd aan de DVJ t.o.v de CDJ-1000. Alleen vooral intern en wat leuke lichtjes.

Maar in dit geval had denon niet world first (DVJ), en  pioneer bind er zijn kaartje aan :D
wilum    posted on 15-08-2005 18:14
ik hoor veel mensen zeuren over dat lichtje bij die gleuf (maar)
het is maar iets kleins
en als denon iets nieuws op de markt zet en het heefd iets nageaapt (is aleen een voordeel) dan hoef je dus minder te twijefelen over een cdj1000 en een dn s 3500.
maar het is mijn mening maar
Nvie    posted on 15-08-2005 18:19
alles draait om meningen... Winking my eye

Maar even zonder dollen:
Ieder zijn eigen smaak, ieder zijn eigen ding = ieder zijn eigen speler.
Welk merk dan ook, het lijkt wel een eeuwige strijd tussen mensen die anderen in hun ervaringen willen laten delen. En mensen die dit niet toelaten.
En tsja zo'n lichtje, er zit geen patent op, wel?
W.i.M    posted on 15-08-2005 18:33
Als ik ook even mee mag doen in de discussie zal ik mijn mening eens geven over de jog/spinning platter...

Als ik een cd speler ga aanschaffen zal het mij niet uitmaken of die een draaiende of stilstaande platter heeft. Als ik ga kijken naar de technologie die in de CD-spelers zitten dan stel ik mij wel de vraag waarom moet die platter nog draaiend zijn als dit voor de techniek niet meer hoeft.

Om dan vast te blijven zitten aan een draaiende platter omdat het een kopie moet zijn van draaitafels daar zet ik wel mijn vraagtekens bij want het is gewoon een kwestie van gewenning.

Reken maar dat er weinig turntable dj's geklaagd hebben bij de overstap naar een CDJ-1000 omdat de jog stil staat.

Nog even inhaken op de opmerking waarom een DVJ zo duur is ten opzichte van een CDJ, daar zit uiteraard een hoop research en technologie in wat ook de beelden moet verwerken. Voor het geval het nog niet is opgevallen, een DVJ is zo onderhand 1.5 x zo groot als een CDJ.
Waarom lees je dit nu eigenlijk ?
sucksir    posted on 15-08-2005 18:37
Poster: Wim

Reken maar dat er weinig turntable dj's geklaagd hebben bij de overstap naar een CDJ-1000 omdat de jog stil staat.

.

Er was namelijk nog niks anders. Heel veel mensen concluderen samen met mij dat als de Denon S5000 eerder uit was geweest dan de CDJ-reeks dan was de Denon de industriestandaard ipv PIO. Want simpelweg Denon heeft meer features voor minder geld.
PeterB    posted on 15-08-2005 18:41
Hou maar op Sucksir. Ik denk niet dat je een gewillig oor vindt bij de Pio-fanaten. Ieder z'n meug toch? Wat me wel opvalt is dat veel mensen al hun mening hebben over een apparaat dat ze nog nooit in het echt hebben gezien/gebruikt. Ik zou zeggen lekker proberen op de Expo of bij de dealert en dan nogmaals je mening geven
Jorrit    posted on 15-08-2005 18:42
Wie dan? Ik heb nog geen mensen gezien die al een oordeel trekken,
alleen mensen gezien die vraagtekens zetten bij het een en het ander etc.
W.i.M    posted on 15-08-2005 18:47
Er was namelijk nog niks anders. Heel veel mensen concluderen samen met mij dat als de Denon S5000 eerder uit was geweest dan de CDJ-reeks dan was de Denon de industriestandaard ipv PIO. Want simpelweg Denon heeft meer features voor minder geld.

Nu constateer je dat ze een andere speler zouden nemen vanwege meer functies, niet vanwege de platter.

Mod edit by W.i.M on 15-08-2005 18:48 (100%)
W.i.M    posted on 15-08-2005 18:53
NOTE:

Omdat hier over ieder merk gepraat kan worden houdt in ieder geval in dat er soms pittige discussies ontstaan tussen de verschillende merken. Dat het pittig kan zijn maakt niet uit maar laten we het wel vriendelijk houden.

Ieder z'n merk zullen we maar zeggen.
sucksir    posted on 15-08-2005 18:53
OOK, maar met name omdat destijds geen fatsoenlijke CD-speler op de markt was met goedklinkende scratch. Pio vulde dat gat en Denon later pas, maar was in feite al te laat. Met name door de geniale zet van Pio van MMC-cards plus de uiterst goed marketing was Pio subliem
DJ_Inspiration    posted on 15-08-2005 19:01
Dat gaan ze nu toch nooit te weten komen of ze nu de Denon zouden genomen hebben ipv de pioneer.
De CDJ-1000 was nu voor de DN-S5000 en daar verandert niks aan.

Maar ik zie de kans ook groot in dat de Denon dan zijn plaats had overgenomen maar hier kunnen we over blijven discussiëren want we zullen het toch nooit weten.

PS: ik heb nooit met Denon gedraaid maar ik zou het wel eens zeer graag willen doen.
(zeker met deze nieuwe )

Nvie    posted on 15-08-2005 19:07
Poster: sucksir
OOK, maar met name omdat destijds geen fatsoenlijke CD-speler op de markt was met goedklinkende scratch. Pio vulde dat gat en Denon later pas, maar was in feite al te laat. Met name door de geniale zet van Pio van MMC-cards plus de uiterst goed marketing was Pio subliem

Waarom was het al te laat?
Jorrit    posted on 15-08-2005 19:16
Pioneer had al een groot marktaandeel veroverert, en vele harten van dj's zegmaarWinking my eye
Nvie    posted on 15-08-2005 19:22
Tsja hè... dat is een van de redenen om met iets het eerste te komen. Ik zou het alleen daarom al knap vinden van denon als ze daar boven op komen. Geen vervelende bedoeling verder, maar dat betwijfel ik. Pioneer heeft gewoon een goede slimme zet geleverd door daarmee als eerste te komen. Maar een oud spreekwoord zegt: de eerste zullen de laatste zijn. Alhoewel ik nooit zo'n geloof heb gehad in spreekwoorden, zeg maar niet Winking my eye

sucksir    posted on 15-08-2005 19:54
Pio maakt ook goed spul, laat daar geen twijfel over bestaan. Wat ik wil bedoelen is dat we niet moeten hangen aan een bepaald merk, want er is zoveel te doen in de DJ-wereld. Echter als er ergens discussies liggen dan moeten we dat ook doen, maar kom dan met stomme argumenten, maar meteerlijk is eerlijk praatjes.

Feit is dat Pio veel harten heeft geestolen met de CDJ-1000. Die van mij ook, totdat ik de Denon S5000 ontdekte. Ook heeft men nu zo'n beetje het gevoel van Pio maakt degelijk spul, meer als Denon. Dat komt doordat jullie (Pio-gebruikers zeggen, dat als iets beweegt kapot kan gaan en daarmee doelen jullie op de spinning platter). Verder is ook een feit dat Pioneer een meer hoogstaand merk is dan Denon. Als je aan mensen op straat wat ze een beter merk vinden over het algemeen gezien, zeggen ze altijd wel Pioneer, ook als is het zo duur.

Mja, ik zeg altijd ieder zijn ding, DJ-ing is leuk, maar nog leuker met topapparatuur.

2 DJ_Inspiration, ik zie dat je in Limburg woont, maar als je een keer de S5000 in combinatie met de Denon X1500 wil testen kan dat wel bij mij. Woon in Gelderland. Oh ja, neem wel een zak koffiepads mee, anders laat ik je niet binnen :D :P
Nvie    posted on 15-08-2005 20:06
Wat draait kan kapot gaan? Alles kan kapot hoor, ook de platter van de 1000 :P
Maar dat wist je al, denk ik Winking my eye
Jorrit    posted on 15-08-2005 20:20
 Echter als er ergens discussies liggen dan moeten we dat ook doen, maar kom dan met stomme argumenten, maar meteerlijk is eerlijk praatjes.

Er bestaan geen stomme argumenten, als ik vind dat de CDJ-1000 beter is omdat de verlichting rond de play knop zit, in plaats van erin, dan vind ik dat.
Mod edit by Jorrit on 15-08-2005 20:21 (3%)
sucksir    posted on 15-08-2005 20:46
Poster: Jorrit
Echter als er ergens discussies liggen dan moeten we dat ook doen, maar kom dan met stomme argumenten, maar meteerlijk is eerlijk praatjes.

Er bestaan geen stomme argumenten, als ik vind dat de CDJ-1000 beter is omdat de verlichting rond de play knop zit, in plaats van erin, dan vind ik dat.

Ik denk dat menigeen forumlid net zo als mij kunnen beamen dat wat jij hierschrijft gewoonweg bullshit is.

Er zijn zat stomme argumenten. Waarom denk je dat we anders Nederlands op school krijgen en erbij discussies voeren. Precies omdat mensen als jij soms zo onredelijk kunnen zijn.

Nogmaals Respect, maar TJEEEEEEEEEEZ :S
Jorrit    posted on 15-08-2005 20:48
een argument geld voor jezelf niet voor iedereen, dat maakt het nog geen bullshit!
Een argument is persoonlijk, of dat argument bullshit is of niet is per persoon verschillend, en met tegenargumenten ga je daar op in.

Maargoed, heb ook verder geen zin om hier op in te gaan, het gaat om de DN-S3500
Nvie    posted on 15-08-2005 21:05
't is geen oorlogje hoor!! Keep this in mind please!!

Met een argument ondersteun je jouw mening, deze argumenten zullen dan ook dikweils voor jouw gelden.

But: Back on Topic
TheSupercrab    posted on 15-08-2005 21:08
Wat ik dr van vind. ziet er wel cool uit.. Maar dat de CDJs cool zijn wisten wij al, deze heeft nog niemand kunnen testen. Wij zullen het zien. Maar ik denk eerlijk gezegd dat de CDJs niet hun plek zullen opgeven als standaard.. net zo als de Super Oem niet de technics vervangt :P.
W.i.M    posted on 15-08-2005 21:20
Hier nog een picture :

Link to Gallery for bigger view

Mod edit by W.i.M on 15-08-2005 21:53 (100%)
[MOD Edit] pic
wilum    posted on 15-08-2005 23:14
nice picture

DenonEU    posted on 16-08-2005 00:48
hi guys. wish I could speak Dutch...! if anyone has any more questions feel free to drop me a mail here or to our technical guys techsupport@d-mpro.eu.com

Of course lots of the answers can be found @ www.denondjforums.com

Dx

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

208 Users online: 12 Guests (196 Unknown)
Pages generated today : 38.313
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 233.532.944