Denon DN-S3500 (1/9)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Jorrit    posted on 15-08-2005 11:15
Kijk eens aan, het nieuwe 'vlaggenschip' van denon...
DN-S3500

Wat meteen opvalt, is dat ze (EINDELIJK!!!) de mogelijkheid geven met de Pioneer-methode te cue'en...
Erg leuk, maar eerst liepen ze op pioneer te zeiken dat ze het idee van het lampje boven de cd sleuf (CDJ-200) hebben gejat, en wat doen zei...

Achja.. Het ziet er in ieder geval wel leuk uit Winking my eye

[edit] Zie ook deze Review verderop in de thread van Zuur
Mod edit by Lead on 10-12-2005 01:05 (22%)

What do you think about Denon DN-S3500 ??

Vote :   

DJ_Inspiration    posted on 15-08-2005 11:20
Wow, machtig gewoon!
Maar hoeveel gaat dit wel niet kosten?
Jorrit    posted on 15-08-2005 11:22
Ik geloof tussen de DN-S3000 en 5000 in...

DJ_Inspiration    posted on 15-08-2005 11:32
Jorrit    posted on 15-08-2005 11:33
Het zal wel aan mij liggen, maar ik vind hem niet erg mooi. Maarja, ik vond de technics ook niet bijzonder, terwijl bijna iedereen daar anders over denkt :D
DJ_Inspiration    posted on 15-08-2005 11:49
Blijkbaar hebben ze nu ook die harde plastic knoppen voor effecten (zoals de Pioneer) ipv de rubbere knoppen.
Nvie    posted on 15-08-2005 12:00
Dat ding lijk echt gigantisch veel op stanton's (de nieuwe dan he :P)
wilum    posted on 15-08-2005 12:22
daar hadden ze het al p de site van dj expo over
Nvie    posted on 15-08-2005 14:25
Moving platter ?! Not my style :P

'the new industry standard'.... zo ze verwachten er nogal wat van zeg Winking my eye
DJ_SEVEN_7_    posted on 15-08-2005 14:51
This one gonna kick ass, watch it PIO and Technics, theres a new kid on the block
Nvie    posted on 15-08-2005 16:09
I don't think so... i stay whit my cdj's 1000 mk2's :P

Jorrit    posted on 15-08-2005 16:48
ja dat 'the new industry standart' viel me ook wat tegen, ze hadden nu wel moeten weten dan de 1000MKII dat is, en voorlopig nog wel ff blijft :D
Mifex    posted on 15-08-2005 16:52
wat bedoelen jullie met de pioneer cue methode?
Nvie    posted on 15-08-2005 16:55
En ik hoop dat dat ook nog ff zo blijft... anders heb ik zo verouderde cd spelers. Maarja... ze blijven lekker spelen

Kick ass ?  Don't think so
Jorrit    posted on 15-08-2005 17:08
@ Mifex
Pio methode: pauze -> punt zoeken -> cue  (-> speler staat nu stil op dat punt)
denon methode: pauze -> punt zoeken -> play (-> speler loopt door)
Mod edit by Jorrit on 15-08-2005 17:08 (8%)
sucksir    posted on 15-08-2005 17:10
Waarom zou deze CD_speler onder moeten blijven voor de CDJ-1000 MK2.

Al het gezeik op Denon CD-spelers van Pioneer-gebruikers zijn nu voldaan, zoals de CUE-ing methode volgens Pio-principes. Bovendien is die nu eindelijk Direct Drive. Harde knoppen en niet meer van die rubbere dingen die je hard moet indrukken.

Het enige wat nu nog mist is alle functies van de DN-S8000 plus deze look en een goede wave-display dan heb je hem. ----> De nieuwe DN-S5500

Het memocard gedoe is bij Denon niet nodig omdat je de CD-spelers aan elkaar kunt linken en dus je memo kan sharen. Dus dat argument telt ook niet meer.

Verder zeiken mensen altijd nog dat spinning platter idee af. Ik snap jullie niet. Waarom zou een jog beter moeten zijn als een draaiende platter. Draaiend is toch altijd beter, meer Vynil-like. Nu die direct drive is, is nu alles nog beter en je hebt ook eigen slipmatten. Dat is toch geweldig. Vertel me waarom een jog beter is als zo'n spinning platter, als de scratch-kwaliteit vrijwel hetzelfde is.

2 Jorrit ---> je zegt dat Denon op Pio zeikte voor het LED-gebeuren op de CD-sleuf. Als Pio dat van Denon heeft dan heeft Denon toch elk recht om dat LED-gebeuren weer toe te passen op nieuwere modellen. Tenslotte hebben zij dat als eerste op de markt gebracht. Kijk maar naar de DN-S5000. Hier snap ik even je logica niet.

Jorrit    posted on 15-08-2005 17:14
Poster: sucksir
2 Jorrit ---> je zegt dat Denon op Pio zeikte voor het LED-gebeuren op de CD-sleuf. Als Pio dat van Denon heeft dan heeft Denon toch elk recht om dat LED-gebeuren weer toe te passen op nieuwere modellen. Tenslotte hebben zij dat als eerste op de markt gebracht. Kijk maar naar de DN-S5000. Hier snap ik even je logica niet.

Klopt, alleen het is een beetje tegen hun logica in. Als je eerst een hoog staand figuur van denon over zoiets hoort klagen, en dat je dan vervolgens dit ziet.. das een beetje krom, vind je niet?
Jorrit    posted on 15-08-2005 17:16

Het enige wat nu nog mist is alle functies van de DN-S8000 plus deze look en een goede wave-display dan heb je hem. ----> De nieuwe DN-S5500

Het memocard gedoe is bij Denon niet nodig omdat je de CD-spelers aan elkaar kunt linken en dus je memo kan sharen. Dus dat argument telt ook niet meer.

Verder zeiken mensen altijd nog dat spinning platter idee af. Ik snap jullie niet. Waarom zou een jog beter moeten zijn als een draaiende platter. Draaiend is toch altijd beter, meer Vynil-like. Nu die direct drive is, is nu alles nog beter en je hebt ook eigen slipmatten. Dat is toch geweldig. Vertel me waarom een jog beter is als zo'n spinning platter, als de scratch-kwaliteit vrijwel hetzelfde is.

DN-S5500? gaat die er komen of was dit een 'stel dat'?

Memocard is nog steeds nodig, een MMC stop je makkelijker in je broekzak dan deze speler (die GROTER is dan de DN-S5000)

Het spinning platter idee? Het is imo een cd speler, geen draaitafel, en IK vind het niet nodig.

De CDJ-1000MKII blijft nog wel even ruleren...:D
Nvie    posted on 15-08-2005 17:24

Joehoe... je praat hier over een cd-speler, geen draaitafel. Van mij hoeft dat vinyl-like-gedoe niet. Ik vind het een zenuwachtig gedoe, zo'n spinning platter. Stop er liever nog wat elektronica onder ipv een dd motortje. Over wat, ga ik niet uitwijken. Mijn mening is, als je per se een spinning platter wil, en je loop non-spinning platters af te zeiken, had je aan je tt's moeten blijven zitten (ookal komt er steeds meer op cd). Memocard principe gaat niet zo zeer om het 'sharen' van cue points, maar om het opslaan ervan. Punt waarmee jij komt aanzetten in je volgende post: waarom dan geen extra harddisk ofzo? Zo'n harddisk zit ook een keer vol, en ookal is dat getal hoog, je kunt altijd een nieuwe sd kaart in je speler stoppen, als de cue points van wat verouderde cd's komen. Waarom zou je die oude dan niet wissen? U een vraag, mij een vraag. Misschien om je collectie zo goed mogelijk in stand houden. Genoeg over dit.

Moet je mij nou horen, zou zo verkoper kunnen worden :P
Jorrit    posted on 15-08-2005 17:25
Maar je hebt wel volkomen gelijk, vind ik dan.
Spinning platter is niet per definitie slecht, ik vind het niet nodig :D
sucksir    posted on 15-08-2005 17:29
Poster: Jorrit

Klopt, alleen het is een beetje tegen hun logica in. Als je eerst een hoog staand figuur van denon over zoiets hoort klagen, en dat je dan vervolgens dit ziet.. das een beetje krom, vind je niet?

Hey Jorrit, respect to you, maar luister eventjes goed.

Waarom zou dat tegen de logica van Denon ingaan. Voorbeeld. Denon maakt iets nieuws en Pioneer aapt dat na. Daarna brengt Denon een nieuw product met hetzelfde nieuwtje dat in een eerder product aanwezig was en door Pio is nageaapt. Denon klaagt alleen doordat hun idee is gejat. Als een idee wordt gejat door Pioneer, dan is dat toch niet slecht. Dus waarom zou Denon dat LED-gebeuren dus niet gebruiken. Alleen omdat Pio het heeft gejat, mag je je eigen ontworpen feature niet gebruiken? Hmmm

Ja klopt MMC heb je wel nodig, want je hebt niet overal DN-S3500's staan

Je kunt verder aannemen dat als de opvolger van de DN-S3000 de DN-S3500 is, dan is de opvolger van de DN-S5000 logischerwijs de DN-S5500 (oftewel de DN-S8000 hoax)

Dus een jog is beter dan een spinning platter. Je zegt zelf dat een spinning platter niet nodig is, maar is het beter als een jog? En dikke vette NEEEEEEEEEEE

Geloof me ---> als Denon het marketing-strategisch aanpakt dan worden er nog weinig CDJ-1000 MK2's verkocht, zeker als Pioneer altijd zo duur blijft.

In godsnaam ---->waarom is de DVJ zo duur, je krijgt er niet eens een screen bij en ook niet dat mix-gevalletje.

Geloof me, ik ben echt geen Pio-hater anders kom ik hier niet, verder hou ik heel veel van mij EFX-500 ben trouwens ook aan het sparen voor EFX-1000, maar nogmaals die shit blijven allemaal duur.

Respect to DJ's

Jorrit    posted on 15-08-2005 17:36
Waarom zou dat tegen de logica van Denon ingaan. Voorbeeld. Denon maakt iets nieuws en Pioneer aapt dat na. Daarna brengt Denon een nieuw product met hetzelfde nieuwtje dat in een eerder product aanwezig was en door Pio is nageaapt. Denon klaagt alleen doordat hun idee is gejat. Als een idee wordt gejat door Pioneer, dan is dat toch niet slecht. Dus waarom zou Denon dat LED-gebeuren dus niet gebruiken. Alleen omdat Pio het heeft gejat, mag je je eigen ontworpen feature niet gebruiken? Hmmm

Tuurlijk kan dat. Maar als je zelf loopt te klagen dat de ander iets van jou 'jat', en het vervolgens zelf ook doet dat klopt niet. Als een ze het zo erg vonden dat pioneer dat idee steelt, zouden ze flink moeten zijn, en laten zien hoe het wel hoort...

Dus een jog is beter dan een spinning platter. Je zegt zelf dat een spinning platter niet nodig is, maar is het beter als een jog? En dikke vette NEEEEEEEEEEE

Vind jij, ik mix persoonlijk prettiger/ acurater met een jog dat stil ligt.

Geloof me ---> als Denon het marketing-strategisch aanpakt dan worden er nog weinig CDJ-1000 MK2's verkocht, zeker als Pioneer altijd zo duur blijft.

Tenzij er op de riders van bekende dj's 'cdj-1000MKII' blijft staan.. Winking my eye

In godsnaam ---->waarom is de DVJ zo duur, je krijgt er niet eens een screen bij en ook niet dat mix-gevalletje.

Omdat het baanbrekende techniek is. En ook wel een beetje voor het logo Winking my eye
(pioneer is gewoon duur)
sucksir    posted on 15-08-2005 17:43
Hey NVie, je reageert wel erg bijdehand.

Zoals iedereen weet worden CD-speleres veel beter en de TT verdwijnt langzamerhand. Maar mensen willen graag het gevoel van de TT kunnen behouden. Daardoor komt zo'n spinning platter wel lekker bij. Ik snap wel dat het zenuwachtig is, maar dat ligt vooral tussen je oren, met name dat Pio superieur moet zijn, want er zoveel mensen met de DN-S5000, waarom vinden zij dat niet zenuwachtig en is dat spinning platter nooit kapot gegaan. En met name je moet eraan wennen. Maar blijf jij maar lekker koppig, het ontgaat me volledig waarom een jog beter is dan een spinning platter.

Verder is dat argument van dat dit een CD-speler is en geen TT heel kinderachtig. Mensen hebben op TT's leren scratchen, dan wil je toch dat gevoel een beetje kunnen blijven behouden. Bovendien willen juist fabrikanten zoals DN en Pio en Numark juist die TT-markt overnemen. Waarom denk je dat zij geen TT's maken. Precies omdat de CD-speler hun rol overneemt. Dus ze dienen voor hetzelfde doel, maar de CD-speler is nieuwer, dus een voordeel dan conventionele TT's. Dus CD-spelers moeten beter zijn dan TT's. Dat is ook zo, kijk maar CUE_ing methode en hotstarts en display enzovoorts. MAAR DAN ONTGAAT ME VOLLEDIG WAAROM EEN JOG IETS TOEVOEGT AAN DE CD-SPELER DAN ZO'N NORMALE TT. Het maakt het gevoel alleen maar minder op. Een spinning platter is wel een voordeel, vooral nu die Direct Drive is en hogere torque heeft dan de legendarische SL-1200.

Ik hoop dat je me nu begrijpt. Wat ik wel wil geloven is dat je gewoon gewend bent aan de jog en dus niet anders wilt. Dat is heel normaal hoor, maar kom dan niet met zulke domme argumenten en zeg het gewoon. En kijk verder dan je neus lang is. Pio is niet je vaders bedrijf, je verraadt niemand als je iets anders probeert.
Nvie    posted on 15-08-2005 17:44

1: Dus een jog is beter dan een spinning platter. Je zegt zelf dat een spinning platter niet nodig is, maar is het beter als een jog? En dikke vette NEEEEEEEEEEE

2: Geloof me ---> als Denon het marketing-strategisch aanpakt dan worden er nog weinig CDJ-1000 MK2's verkocht, zeker als Pioneer altijd zo duur blijft.

3: In godsnaam ---->waarom is de DVJ zo duur, je krijgt er niet eens een screen bij en ook niet dat mix-gevalletje.

Geloof me, ik ben echt geen Pio-hater anders kom ik hier niet, verder hou ik heel veel van mij EFX-500 ben trouwens ook aan het sparen voor EFX-1000, maar nogmaals die shit blijven allemaal duur.

Respect to DJ's

1: jouw mening Winking my eye niet de mijne :P
2: strategisch aanpakken zou best kunnen ja... maar gaat dit ook op langere termijn? Denk toch dat op langere termijn toch de cdj z'n rol terug pakt
3: Waarom die DVJ zo duur is? BARST van de electronica, en nog belangrijker... geen concurrentie of iig weinig. (geen alternatieven)

ps: jouw vorige post stond er nog niet toen ik dit schreef
Mod edit by Nvie on 15-08-2005 17:49 (4%)
sucksir    posted on 15-08-2005 17:52

Tuurlijk kan dat. Maar als je zelf loopt te klagen dat de ander iets van jou 'jat', en het vervolgens zelf ook doet dat klopt niet. Als een ze het zo erg vonden dat pioneer dat idee steelt, zouden ze flink moeten zijn, en laten zien hoe het wel hoort...

Zucht Zucht en nogmaals zucht. Kijk, Denon heeft een lampje ontworpen dat heel leuk staat las er geen CD inzit. Dat werkt wel fijn en ziet er ook leuk uit.

Toen heeft Pio het gejat, kijk maar naar de CDJ_200. Dat is vrij lullig en daar mag ook op gezeikt worden. Maar waarom zou DN dan niet flink zijn als ze hetzelfde lichtje weer in een model stoppen. En wat zou dan ''laten zien hoe het wel hoort'' moeten zijn. Moet DN dan een ander kleurtje geven ofzo aan het licht. Aan dat lichtje kun je toch niks meer toevoegen. Dus hoezo zouden ze flink moeten zijn en laten zie hoe het wel hoort.

DN is lijp omdat Pio het idee heeft gejat, zoals jij zelf zegt, maar waarom zouden ze hun eigen ontworpen feature niet mogen gebruiken. Je bent echt dom bezig. Is het zo moeilijk om iemand gelijk te geven. Als je met zinnige argumenten komt OK, maar nu ben je gewoon kinderachtig, en probeer je vaststandig aan je eigen idee te houden.

Verder is baanbrekende techniek wel inderdaad duur, maar Denon komt vaker met 'worlds first' , maar die zijn niet zo duur. Mss een reorganisatie bij Pio want die shit is ongelofelijk duur. Qua buitenkant is er niet veel veranderd aan de DVJ t.o.v de CDJ-1000. Alleen vooral intern en wat leuke lichtjes.
sucksir    posted on 15-08-2005 17:54
Hmm leuk zo'n discussie, maar ik ga nu eten en ik krijg ook last van mijn pols, :D

Laters
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

69 Users online: 13 Guests (56 Unknown)
Pages generated today : 12.539
Most visitors online this month : 109
Lifetime Pageviews since 2003 : 230.978.717