Vervangende speaker voor Electro Voice EVM-15
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DJBernd    posted on 21-02-2009 21:39
Beste leden,
ik hoop dat ik hier iemand vind die me kan helpen.
Ik heb namelijk 2 jaar geleden met mijn pa speakercabinets gemaakt.
Het zijn Electro Voice Speakercabinets uit een speakerbouwboekje van 20jaar geleden.
Nu zitten er al 2 jaar zeer rotte woofers in, die ik dringend wil vervangen door betere,
maar het probleem is dat ik speakers wil die zeer goed samen werken met de speakerkasten.
Dus speakers die bijna het zelfde zijn als het originele type speakers dat er in zouden zitten.

Ik heb op internet alle informatie gevonden van de speakers die er origineel zouden in moeten zitten, deze zijn natuurlijk niet meer verkrijgbaar, genaamd: "Electro Voice EVM-15L", alle gegevens die er over te vinden zijn, vind je op de volgende site:
http://www.thielesmall.com/include/details.asp?ID=2670&dtype=1

ik heb er nu momenteel een JB Systems PW15/250 inzitten, niet de PW15/300. Het is nog het model er voor,
de speaker is ondertussen ook al 15 jaar oud (er staat April 1994 op). Deze klinken niet slecht, maar ik zou toch graag een speaker insteken die het beste er zou bij gaan, en die ongeveer de zelfde krakteristieken heeft als het originele model,
ik heb z'n 4 kasten, dus het zou super zijn als ik dan al die 4 speakers kan laten spelen zoals het hoort.

Al bedankt op voorhand en ik hoop dat er hier iemand mij kan helpen,

Mvg,
Bernd Van Praet

What do you think about Vervangende speaker voor Electro Voice EVM-15 ??

Vote :   

A-flex    posted on 22-02-2009 10:36
Miss moet je eens kijken bij Beyma woofers. Waarvan de specs dan zo goet mogelijk overeen komen met die orginele woofer. Ik had ook EV baskasten met Beyma's in en die gingen erg lekker :P Nu in mijn EV topkasten zitten er ook 2 Beyma's. En heb er zeker niet over te klagen. Zal Vele malen beter klinken dan die JB woofertjes van 50€ Winking my eye
DJBernd    posted on 22-02-2009 12:05
En welke hebt u er dan ingestoken?

op deze link vind je het bouwplan van de speakerkast:
http://archives.telex.com/archives/EV/Builders%20Plans/TL606%20Builders%20Plans.pdf
User edit by DJBernd on 22-02-2009 @ 13:01:38 (100%)
Mod edit by Lead on 22-02-2009 15:20 (1%)
Lead    posted on 22-02-2009 15:22
Electro Voice gebruikt veelal RCF speakers volgens mij. En die zijn nu weer niet zo heel moeilijk te verkrijgen via de vakhandel. Met de specs die je nodig hebt moet hier een speaker voor te vinden zijn.

MAAR, EV en Beyma zijn nogal aan de prijs, een heel andere prijsklasse dan het JB speakertje wat je er nu in hebt zitten. Dan komt de vraag : is het niet voordeliger om hele nieuwe speakers te kopen.

Maar da's een ander hoofdstuk Winking my eye
Let the BASS be louder
DJBernd    posted on 22-02-2009 22:44
ik heb speciaal deze speakerkasten met mijn pa gemaakt omdat we onze eigen weg willen opgaan,
niet speakers die je zo koopt kant en klaar, maar echt een uniek systeem Happy, laughing

This is an old Topic

No new postings for 5.868 days.
 Post CommentThat would be 195.6 months
or a whopping 16.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

87 Users online: 12 Guests (75 Unknown)
Pages generated today : 16.889
Most visitors online this month : 482
Lifetime Pageviews since 2003 : 236.158.065