heb een last van trilinge op mijnen arm van mijne platen draaier of zo als ze zegge een weerkaatsing van het geluid en wor der echt soms zot van hebbe jullie soms een idee hoe ik die trillinge weg zou krijge ??
What do you think about Trillingen in toonarm ??
Vote :
OK we understand you don't like ads (so don't we) but, Please consider making this website possible by disabling your Ad Blocker. Or become a Gold Member, they don't see ads.
Weerkaatsing van het geluid op je arm krijg je vaak als het geluid te hard staat of je booth te veel mee trilt met het geluid. Beste oplossing hiervoor is denk je speakers anders neerzetten. De speakers dus niet richting je draaitafels.
werkt dit niet dan ken je altijd een setje freefloats kopen of het geluid zachter zetten.
als je de link neerzet zal ik hem wel verder afmaken :P
-> druk op de img. knop (met de boom) boven in je reply menu -> voer de link van je img. in -> voer zonodig dimensies e.d. in (is niet nodig!) -> druk op insert
Je kan ook een plankje met tennisballen gebruiken. stabieler en dempt zeker zo goed
Gewoon plankje tergrote van je draaitafel dan van pvc kleine hulsjes maken voor aan de onderkant zodat de ballen niet weg schieten, en dan 4/5 ballen gebruiken.
is inderdaad feedback op de naald. iets wat in een zaal ook nog wel eens voorkomt als de monitor te dicht bij staat !
Je zou je speakers iets hoger kunnen zetten, ik had het probleem ook omdat de conus van mij wharfdale speaker op zo,n 20 centimeter van de draaitafel/arm afstond heb toen twee stukken schuimrubber op maat gemaakt zodat de speaker iets hoger kwam te staan (+/- 10 centimeter)met als gevolg dat de afstraling van de woofer nu niet meer in het te ontvangen bereik van de toonarm staat . ben in een klap voor 20 eurocent van alle problemen af !
OK we understand you don't like ads (so don't we) but, Please consider making this website possible by disabling your Ad Blocker. Or become a Gold Member, they don't see ads.
This is an old Topic
No new postings for 7.219 days. Post CommentThat would be 240.6 months or a whopping 19.8 years You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...