Booth functie mengpaneel. (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Estacy    posted on 17-02-2009 17:13
Hey, ik heb een mengpaneel, een simpele, en daar zit een booth uitgang op en een booth potmeter, waar dient dit voor? Is dat voor monitors ofzo?
dit is niet mijn mengpaneel, maar laat wel zien welke uitgang ik bedoel
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
User edit by Estacy on 17-02-2009 @ 17:14:37 (51%)

What do you think about Booth functie mengpaneel. ??

Vote :   

DJADMIN    posted on 17-02-2009 17:18
Correct, is voor je monitoren Winking my eye

trouwens, deze is van de djx 700 he Winking my eye komt me bekend voor :D
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
Estacy    posted on 17-02-2009 17:25
Is inderdaad van DJX-700, pakte maar iets van het internet. Maar kun je booth ook gebruiken voor een 2de versterker ofzo?
DJADMIN    posted on 17-02-2009 17:27
Naar mijn weten kan dat wel ja, heb ik zelf ook wel eens gedaan !
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
JollyJunkie    posted on 17-02-2009 17:27
Poster: DJADMIN
Correct, is voor je monitoren Winking my eye

trouwens, deze is van de djx 700 he Winking my eye komt me bekend voor :D

Niet egt correct hoor, is niet speciaal voor je monitoren, je monitoren kan je ook gewoon op je master aansluiten. De booth is gewoon een soort van 2e master.

Of heb ik het nou fout? Nee toch...
remixer    posted on 17-02-2009 17:46
sluit je monitoren eens erop aan, misschien hoor je dan de voorafluistering er ook op (wat je normaal op je koptelefoon hoort)
DJDenz    posted on 17-02-2009 17:48
Booth is voor je monitors.. speakers die bij jou in de buurt staan, zodat je je koptelefoon geluid synchroom kan laten lopen aan de muziek die momenteel door de hele room te horen is.
Master-out is voor naar een versterker die naar speakers gaan waar iedereen naar luisterd
Rec-out (of tape) kan je je computer aan koppelen zodat je alles kan opnemen. Op deze manier heeft de Master-fader geen effect waardoor je dus altijd goede volume hebt. Happy, laughing
User edit by DJDenz on 17-02-2009 @ 17:49:43 (36%)
Lead    posted on 17-02-2009 18:27
Booth is niets meer dan een onafhankelijk van de master te regelen uitgang. Waar je die voor gebruikt (monitoren, opnames, naar je PC), dat maakt niet uit...
Let the BASS be louder
lightstar    posted on 17-02-2009 19:10
iedereen heeft hier gelijk!:P
Heb hem zelf gehad dus ik weet het zeker!
Dit kan je zien als je 2e master net zoals je dat bij reloop hebt als je die kent.
deze uitgang word vaak en ik denk altijd gebuikt voor je monitor speakers daarom heet ie ook booth.
Uit deze uitgang komt het zelfde als uit je master alleen kan je dit appart regelen.
Als opname uitgang kan je hem altijd gebruiken maar dan kan je ook nog kiezen voor tape.
RiX    posted on 17-02-2009 19:13
maar de booth heeft een potmeter en de master bedien je met de te soepele fader op de 700
Stefjuuh    posted on 17-02-2009 19:24
Poster: RiX
maar de booth heeft een potmeter en de master bedien je met de te soepele fader op de 700

De 600 mag ik hopen?

Edit: hij komt aan..:p
User edit by Stefjuuh on 17-02-2009 @ 19:30:05 (20%)
Lead    posted on 17-02-2009 19:24
Ja dus ?
Het maakt toch uit HOE je het nivo regelt, ALS je het maar kan regelen Winking my eye

De master gebruik je toch nooit, leer je dit niet aan, want in een club kan het ook niet.Doe alles met je kanaalfaders (behalve het eindvolume regelen)
Let the BASS be louder
Estacy    posted on 17-02-2009 19:42
mijn master kraakt een beetje, dus daar zit ik zoiezo niet al te veel aan, en dat plaatje is niet mijn type mixer, ik heb een heel ander merk(? is het wel een echt merk?) dus denkt AUB niet dat dit mijn mixer is, houd niet zo van Behringer :p
RiX    posted on 17-02-2009 19:42
daarom juist. Dat is de reden dat ik een mixer heb met een master-potmeter, zodat je niet per ongeluk je master op max kan zetten als je met je channelfaders in de weer bent.
Kevlar    posted on 17-02-2009 20:26
Poster: Estacy
mijn master kraakt een beetje, dus daar zit ik zoiezo niet al te veel aan, en dat plaatje is niet mijn type mixer, ik heb een heel ander merk(? is het wel een echt merk?) dus denkt AUB niet dat dit mijn mixer is, houd niet zo van Behringer :p
 Zo negatief weer over Behringer Cool
Estacy    posted on 17-02-2009 20:38
ach, behringer is gewoon niet mijn merk, net als Mercedes een goed merk is, ik houd er gewoon niet van!
DJDenz    posted on 17-02-2009 21:27
Ik geef Estacy groot gelijk... De producten van Behringer zijn goedkoper, maar dat merk je ook echt duidelijk in de kwaliteit. Neem bijvoorbeeld de faders.. faders van een behringer die zitten gewoon erg los en bewegen alle kanten op, bij Pioneer is dit niet het geval (mag ook wel, want die is een stuk duurder) Happy, laughing

Wanneer je Behringer in huis hebt zal je dit waarschijnlijk tegenspreken, maar als je daaraantegen ooit een goede Pioneer onder handen hebt gehad zal je waarschijnlijk van gedachten veranderen! Cool
User edit by DJDenz on 17-02-2009 @ 21:28:06 (2%)
OneSixty    posted on 17-02-2009 21:45
Poster: DJDenz
Ik geef Estacy groot gelijk... De producten van Behringer zijn goedkoper, maar dat merk je ook echt duidelijk in de kwaliteit. Neem bijvoorbeeld de faders.. faders van een behringer die zitten gewoon erg los en bewegen alle kanten op, bij Pioneer is dit niet het geval (mag ook wel, want die is een stuk duurder) Happy, laughing

Wanneer je Behringer in huis hebt zal je dit waarschijnlijk tegenspreken, maar als je daaraantegen ooit een goede Pioneer onder handen hebt gehad zal je waarschijnlijk van gedachten veranderen! Cool

nooit over een geheel merk spreken, zo is er bvb met rackapp van behringer niets mis.
ook versterkers en boxen zijn oke.
maar de mixers ed zijn idd ruk... 
Stefjuuh    posted on 17-02-2009 21:53
Poster: Lightzone

nooit over een geheel merk spreken, zo is er bvb met rackapp van behringer niets mis.
ook versterkers en boxen zijn oke.
maar de?mixers ed zijn idd ruk...?

Ik zeg altijd, zolang dr maar geen fader op zit..
Mixt-Ape    posted on 17-02-2009 22:02
Is inderdaad vervelend, lang leve de potmeter!
LouisCasper    posted on 17-02-2009 23:05
Ik vind faders voor een masterspoor prima hoor!

Maar dat is inderdaad voor monitoren, en die zijn bedoelt voor als je staat te draaien en je staat achter je speakers (wat eigenlijk het meest voorkomt) dat je dan ook nog wat op jezelf gericht hebt, zodat je alle tonen goed kan horen. Als je achter je speakers staat hoor je meer bas en minder hoge tonen en dit kan storend zijn als je staat te draaien.

Edit: Waarom jat iedereen mijn plaatje tegenwoordig?!
http://www.louiscasper.com
User edit by LouisCasper on 17-02-2009 @ 23:05:54 (15%)
mrwhoopie    posted on 18-02-2009 00:50
Poster: DJDenz

Breek mij de mond niet open over de faders van pioneer...want die voelen heel jb-systems aan,ik heb dit weekend weer op een djm800 moeten draaien en vind het echt geen fijn gevoel.
mrwhoopie    posted on 18-02-2009 00:53
En waarom mag je niet aan de master komen?Ik denk dat als je het niveau goed heb afgeregeld het wel af en toe handig is om de master even wat verder open te draaien om net dat ietsje punch te geven.Want als ik mijn kanaalschuif op 7/10e moet zetten staat er altijd spanning over de schuif en dat is ook niet zo goed voor de levensduur,dan kan je beter de potmeter van de master gebruiken om even een tikje in de muziek te geven.
Estacy    posted on 18-02-2009 08:19
Ik heb toch niet hetzelfde plaatje? vond het ook maar op Internet! verander em wel een keer
RiX    posted on 18-02-2009 09:29
Wie heeft zijn kanaal dan op 7/10e open? Zo kan je toch niet lekker met je kanaalfaders werken. 100% open die dingen en volume regelen met je gain! (standaard op kwart voor 9). In de loop van de avond gaat je volume wat omhoog. Dit doe je door of de master iets omhoog te gooien of het uitgangssignaal van je eindversterker.
mrwhoopie    posted on 18-02-2009 13:54
Awel dat doe ik ook,dus ik speel met de master,maar er werd hier aangehaald dat dat niet goed is omdat je dat in clubs niet kan of mag...mijn amps staan altijd open en de kanaalfaders ook,maar de master knijp ik wel een beetje.
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

76 Users online: 11 Guests (65 Unknown)
Pages generated today : 25.346
Most visitors online this month : 236
Lifetime Pageviews since 2003 : 232.407.221