Omdat ik ben overgestapt van de Ecler Nuo 5 naar een Pioneer DJM-800 mengpaneel heb ik nu deze Ecler in de aanbieding.
Als je het over goede mengpanelen hebt dan heb je het over de Ecler Nuo 5. Deze kan tippen, en is zoniet beter, aan de voorgangers van de DJM-800 mixer. Heeft een prima toonregeling, en ook zeer bruikbare effecten.
De volgende effecten heeft de Nuo 5 aan boord:
_ LFO Filter
_ Low Pass Filter
_ High Pass Filter
_ Delay
_ Reverb
_ Flanger
_ Phaser
_ Vocoder
_ Pitch Shifter
_ Echo Reverb
_ Filtered Echo
_ Flanger Echo
De Ecler is nooit "on the road" geweest en heeft alleen maar thuis gestaan.
De kenners weten wat dat betreft genoeg over deze mixer.
Ook zit er nog een extra fader bij mocht 1 van de faders gaan kraken (wat absoluut niet het geval is) dan kan je deze zelf makkelijk vervangen.
De productiedatum van de Ecler is April 2005.
Hier volgt nog een klein rijtje met wat basis informatie:
- 5 Stereo Kanalen
- Gebalanceerde XLR Outputs
- 4 x Phono, 6 x Line, 1 x Aux, 1 x Micro inputs
- Signal present (SP) en Peak monitoring per kanaal. PFL VU-Meter
- 3-Bands "Cut" EQ met extra grote rotary knoppen en "Bass Off" switch
- Eternal Magnetic crossfader (5 jaar garantie) met instelbare cut-in tijd en shape
- Interne beat gesynchroniseerde sound processoren met LFO, Manual HP filter, Manual LP Filter, Delay, Reverb, Pitch, Flanger, Phaser, Filtered Echo (Band Pass Delay), Echo Reverb en Flanger Echo
- Geoptimaliseerd effect controlepaneel: FX Send per kanaal, Master FX Level, Time/Beat, Parameter, FX Mix Slider (Wet/Dry), FX Cue
- USB Poort voor Edi:Lab software remote controle Persoonlijk heb ik nog nooit problemen ondervonden met deze mixer. Als ik me niet vergis komt de mixer uit april 2005. Hij verkeerd nog in perfecte staat, alleen bij de faders is de schaalverdeling wat weggesleten, dit is puur cosmetisch en doet niets af aan de kwaliteit van deze mixer!
Wees er snel bij want de Ecler wordt schaars aangezien die uit productie genonen gaat worden!
Prijs: 500 euro
Foto's: