Headphone Wie heeft tips
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

CoenBaas5300    posted on 31-01-2009 19:55
Hoi,
Ik ben op zoek naar een nieuwe headphone alleen weet ik niet welke ik moet kiezen. Wie van jullie heeft er tips of opmerkingen of suggesties? Mijn budget zit tussen de 100 en de 200 euro.

Alvast bedankt

Greetz,

Coen

What do you think about Headphone Wie heeft tips ??

Vote :   

ArTy    posted on 31-01-2009 20:02
Heb zelf de Allen&Heath Xone XD-53, nooit spijt gehad dat voor deze heb gekozen vind hem echt perfect. En ik heb ook de sennheiser HD-25 op me hoofd gehad + De Pioneer HDJ-1000 en ook De 2 Technics. De A&H won het van de anderen.
Tizio    posted on 31-01-2009 20:08
In die prijsklasse zijn er vele headphones van veel verschillende merken. Pionee, allen & heath, technics, denon, sony, sennheiser enz. Hier zijn al veel topics over dus gebruik de zoekfinctie een. Mijn advies, ga naar de winkel en luister en probeer, want ieder heeft een ander hoofd en andere oren, dus alles zal bij iedereen anders passen. Ikzelf geef de voorkeur aan de hdj1000 van pioneer of zelfs de 2000, niet voor het merk, maar omdat dit een van de weinigen zijn die ik lekker vind zitten.
ianroma    posted on 31-01-2009 20:21
technics rp-dh 1200!
Mixt-Ape    posted on 31-01-2009 20:28
Ik zou toch zeker eens naar de XD-53 kijken...
Roov    posted on 31-01-2009 20:33
Denon DN-HP700 of 1000
Yorick    posted on 31-01-2009 21:18
Poster: ianroma
technics rp-dh 1200!

Ben er zeer te spreken over.. zit goed en komt aardig goed geluid uit. Zelf gebruik ik hem nu ruim 2 jaar! En heeft aardig wat gekke dingen mee gemaakt maar blijf werken.

Als je meer voor geluidskwaliteit gaat zou ik kijken naar de Shenheizer HD 2 ofzo? weet niet pricies hoe die heet. Daar zit een heerlijke sound in en is ook niet kapot te krijgen zoals de technics. 
Gery    posted on 31-01-2009 22:08
Mijn voorkeur gaat uit naar de sennheiser HD25

- goede afsluiting
- goede basweergave
- is ook veel in gebruik voor professionele studio monitoring
- alle onderdelen apart verkrijgbaar in geval van schade
- relatief kleine oorschelpjes (uiteraard persoonlijke voorkeur)

uiteindelijk zijn de high-end koptelefoons ver allemaal evenwaardig qua geluid dus je moet vooral
je keuze maken met het idee dat je dat ding soms enkele uren moet ophouden en mee werken Happy, laughing
DJ - Producer
Xtremer    posted on 31-01-2009 22:13
Ga eens wat HP's testen bij een bekende muziekwinkel. Ik heb zelf voor de HDJ-1000 gekozen aangezien die een super bass geeft, das echt lekker bij Hardstyle. Zit ook goed en sluit perfect af, heeft al heel wat jaren zijn dienst bewezenHappy, laughing.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
DjVictorF    posted on 01-02-2009 11:14
Ik heb de denon dn-hp700 en ik heb er nog geen moment spijt van gehad dat ik hem heb gekocht. Hij is super mooi en er komt ook heel mooi geluid uit!
Weet waar ik vandaan kom, weet niet waar ik heen ga.
RiX    posted on 01-02-2009 11:19
Je zoekt dus een NIEUWE hp? Welke heb je nu dan? En ben je tevreden met dat model? Wil je schelpen over je oren of op je oren. Een recht snoer of krulsnoer? Dit zijn wat vragen, zodat je ons iets beter inlicht wat je precies zoekt...
Jorrit    posted on 01-02-2009 11:22
Ik heb zelf verschillende headphones op gehad in verschillende clubs. De Sennheiser HD-25 is voor mij de 'headphone-to-beat'. Waar ik ook sta, altijd genoeg volume, sluit perfect af, totaal geen last van omgevingsgeluid (zelfs niet in gymzalen waar het geluid keihard terugkomt en je monitor haast onbruikbaar is), en zo goed als onbreekbaar.
Heb mijn HD-25 nu 2 jaar denk ik, tussendoor de earpads vervangen en er een nieuwe kabel voor gekocht, en het ding is nog zo goed als nieuw.
Zoek je een mooie/opvallende koptelefoon, dan is de Sennheiser niet jou ding... Want de looks zijn nou niet erg bijzonder (wat mij betreft).

De Technics RP-DJ121 komt op mij op een goede tweede plek. Ook lekker stevig, goed volume, sluit goed af.

Waar ik zelf geen fan van ben zijn de HDJ-1000 en de MDR-V700, die sluiten wat mij betreft niet goed genoeg af, en klinken niet je-van-het. Ik heb er zelf een MDR-V700 bijgekocht toevallig, maar gebruik hem enkel thuis, nooit als ik ergens draai. De afsluiting van dat ding valt me echt vies tegen.

Zoals je ziet verschillen de meningen nogal in dit topic, het beste zou zijn om ze ergens aan de tand te gaan voelen... Winking my eye
Mineral    posted on 01-02-2009 11:30
Ik heb zelf de HDJ-1000 van Pioneer. Heerlijke headphone, zit goed op je hoofd en heeft een goede bas.
Succes met je zoektochtCool
tom-j    posted on 01-02-2009 11:51
hej Coen!
toch maar aangemeld??
welkom!
het ligt eraan wat je zelf wilt! als je graag hebt dat de bas er iets meer uitkomt, is de HDJ-1000 misschien iets voor jou! erg stevig is deze echter niet! anders is de RP-DH1200 een echte aanrader! nog nooit problemen mee gehad! ik zou gewoon even een paar HP's gaan testen!
jouw ervaringen zijn altijd belangrijker dan die van anderen!
RiX    posted on 01-02-2009 11:51
Ben het totaal eens met Jorrit. Een overkill aan bass hoef ik niet. Ik heb nu de RP DJ1210 en deze bevalt me zo goed!
Daarbij komt: ik ben een brildrager en te grote schelpen zitten dan in de weg.
Ook is de HD-25(c) echt super goed. Voor het echte werk als in de studio. Ik heb alleen vaak ruzie met de earpads. Ik draag vaak een pet bij het draaien en dan glijden die earpads nogal makkelijk van de HP. Daarom heb ik nu gekozen voor de Technics. Ik vind het alleen wel jammer dat deze geen los snoer heeft en een haakplug, dat hadden ze best kunnen doen...
tom-j    posted on 01-02-2009 11:56
Poster: RiX
Ik vind het alleen wel jammer dat deze geen los snoer heeft en een haakplug, dat hadden ze best kunnen doen...
  daar moet je idd ook naar kijken: of je de draad kunt afkoppelen! zou toch zonde zijn om je HP te moeten weggooien vanwege een kapot snoer!
DjVictorF    posted on 01-02-2009 12:11
even offtopic: @RiX: Je hebt nog 2 pm's van mij waar ik nog geen antwoord op heb gehad.
Weet waar ik vandaan kom, weet niet waar ik heen ga.
Phenix    posted on 01-02-2009 12:21
Ik heb zelf de RP-DH1200 en ben er zeer tevreden mee, geluid is super en hij sluit erg goed af. Als je hem op hebt dan hoor je nog een beetje omgevingsgeluid, maar als je je muziek aan hebt hoor je verder alleen nog maar je muziek en verder niks :P
En wat handig is, is dat je het snoer kan loskoppelen en het snoer heeft een haakse (vergulde) plug :d
http://www.djmillhouse.nl
neutje    posted on 01-02-2009 14:16
ik heb zelf 2 headphones, namelijk de hdj1000 en de hdj2000,
ben niet zo laaiend enthousiast over de hdj1000 heb die nu inmiddels 2 jaar en hij is al een keer gebroken en nu staat die weer op het punt van bijna breken :S.
ook vind ik de geluidskwaliteit niet echt super als ik hem vergelijk met de hdj2000 maar misschien is dat ook niet helemaal eerlijk. voor de rest heb ik er wel lekker mee gedraait met de hdj1000 alleen jammer dat die zo slap is, de earpads vind ik ook niet super, earpads van de 2000 zitten echt veel beter.
maarjah dat is persoonlijk.
ik heb ook een paar keer met de senheiser hd25 gedraait, dat vind ik ook wel een fijn ding, je voelt bijna niet dat je hem op je hoofd heb, en de geluidskwaliteit vind ik ook goed, alleen het uiterlijk vind ik een beetje jammer.

ga gewoon even luisteren dat is het beste.
en succes met beslissen.
dJORD    posted on 01-02-2009 16:41
ik heb net een panasonnic dj600 gekocht en ben heel enthousiastCool en deze kost zo'n 70 80 eurie
Illusion    posted on 01-02-2009 18:44
Technics RP DH 1200
Zeer goede hoofdtelefoon! Kwaliteit krijg je zeker! Zit goed strak om je oren, omgevingsdicht. Ik kreeg alleen na 1 jaar een kabelbreuk in de hoofdtelefoon. Geen idee hoe het komt. Is altijd super voorzichtig vervoerd.

Technics Rp Dj 1200/1210
Ik heb nu de 1210. Zijn precies gelijk, alleen de 1200 is zwart. Zit ook erg goed om je oren, en lekker omgevings dicht. Voordeel van deze hoofdtelefoon is dat het kleine oordoppen heeft. Hoofdtelefoon is mooi compact, en kan je lekker in je nek, of achter je oor leggen. Ook superduidelijk, en krijgt van mij een dikke vett 10:p
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
User edit by Illusion on 01-02-2009 @ 18:45:32 (1%)
Synchronizer    posted on 01-02-2009 21:19
Wat Illusion zegt; heerlijke koptelefoon, heb m zelf ook Cool
ook ideaal om aan je pc, laptop of mp3 speler te hangen. gaat hard genoeg en de geluidskwaliteit is super!
hij hangt lekker in je nek zonder dat je dr echt last van hebt. nadeel is wel dat als je m te lang op hebt je oren zeer gaan doen. weet niet of dat met andere koptelefoons ook zo is..
en wat ik ook fijn aan deze koptelefoon vind is dat ie goed demt; als je m op je hoofd kun je t geluid best hard hebben voordat iemand anders er last van heeft.

Top dingetje, zijn geld dubbel en dwars waard Cool
User edit by Synchronizer on 01-02-2009 @ 21:20:22 (1%)
Bart1981    posted on 02-02-2009 03:32
JAhhhhhh de Technics RP Dj 1200:
Technics
Heb hem zelf nu al jaren en gaat nog altijd niet vervelen. Enige wat ik soms vind, is dat als je hem lang omhebt hij nog wel eens op je oren gaat drukken. MAar verder is het geluid echt super! Ideaal om goede mixen mee te kunnen maken!

Persoonlijk vond ik de RP DH1200E weer een wat te overheersende bas hebben. De DJ1200 heeft een net wat neutraler geluid. Maar ja is net wat je zelf het liefste hebt.

De RP DH1200E:
Technics
User edit by Bart1981 on 02-02-2009 @ 03:34:10 (69%)
Tekhead    posted on 03-02-2009 02:58
De Bose headphone al eens gehoord ?

Man, Man toch, wat een sound zeg, is echt een verlengstuk in geluidskwaliteit van hun alom geprezen speakers en surround systeem
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Joozt    posted on 03-02-2009 15:52
Ik heb een tijdje met een Sennheiser HD-205 gedraaid en dat is voor het geld echt een superding.
Helaas zonder krulsnoer dus hij is geregeld ergens achter blijven haken en gevallen. Gevolg was dat de rechterschelp het niet meer deed (niet dat ik die veel gebruik... maar toch...).

Een paar weken geleden is m'n Stanton (diezelfde die Tijs ook gebruikt) bij een hardcore-feestje gebroken dus ik heb nu een Sony MDR-V700DJ gehaald (129 euro bij de Mediamarkt) en deze bevalt me uitstekend. Voor wat betreft de geluidskwaliteit doet ie nauwelijks onder aan de Pioneer HDJ-2000 (alleen de input kan wat minder hard en hij staat natuurlijk niet zo fancy bij de ***-1000's).

Dus mijn advies:
Goedkoop en goed: Sennheiser HD-205
Iets duurder en beter: Stanton Confused
Nog iets duurder en erg goed: Sony MDR-V700DJ
Subliem: Pioneer HDJ-2000  :P
Winston    posted on 03-02-2009 16:21
Denon DN-HP1000 heb ik nu in gebruik als eerste headphone: erg mooi geluid, voelt stevig, kan loeihard zonder dat geluid slechter wordt

Technics RP-DH1200 als tweede: voelt erg stevig en zwaar, goed geluid

Ook gebruikt Pioneer HDJ-1000: goed geluid, groot maar licht

Ook gebruikt Stanton DJ Pro 2000: goed geluid, voelt erg licht, geluid minder goed als je erg luid gaat
Tic Toc

This is an old Topic

No new postings for 5.416 days.
 Post CommentThat would be 180.5 months
or a whopping 14.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

81 Users online: 7 Guests (74 Unknown)
Pages generated today : 1.090
Most visitors online this month : 194
Lifetime Pageviews since 2003 : 217.404.886