Timecode.
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

ToontjeDJ    posted on 29-01-2009 13:08
Hey,

Wat heb ik allemaal nodig als ik Timecode wil gaan draaien? ( Behalve software en een laptop.. Winking my eye
Dit is de gear die ik nu heb:
-2x Reloop RMP-1
-Reloop RMX-40 Blackfire
-Hercules RMX Midi controller ( Kan dit ook als geluidskaart dienen? )
-RH-3500 HP

Ik zat te kijken naar een Reloop Spin geluidskaart, maar kan ik mijn Hercules RMX controller er ook niet voor gebruiken?

Xtremer    posted on 29-01-2009 13:27
De search functieWinking my eye.

LINK
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
ToontjeDJ    posted on 29-01-2009 15:08
Maar, zou het i.c.m. mijn Hercules rmx controller ook lukken?
Xtremer    posted on 29-01-2009 15:18
Je hebt toch geen Timecode nodig van je Hercules:P. Das gewoon plug en play toch? Lijkt me zonde als je daar een geluidskaart voor gaat kopen.
ToontjeDJ    posted on 29-01-2009 15:24
ik bedoel, kan ik mijn RMP-1s en m'n RMX-40 op die Hercules aansluiten ofzo..? :P Want in die hercules zit ook een geluidskaart :P
Xtremer    posted on 29-01-2009 15:46
Geen idee, iemand anders surgesties?
Xitrate    posted on 29-01-2009 16:03
Hier ben ik ook benieuwd naar. Ik heb al een geluidskaart (E-MU 0404). Zou het mogelijk zijn om met behulp van deze geluidskaart en timecode CD's een timecode setup te kunnen maken?
wezzelby    posted on 29-01-2009 22:04
Met de hercules gaat dit niet lukken. Het is gewoon het beste dat je een kant en klaar systeem koopt voor tijdcode.Omdat dit alles op elkaar ingestemd is. bekijk ook even dit http://www.aboutdj.nl/tutorials/pc-digitaal/717-tijdcode-systemen-deel-1-de-hardware.html kan je mss helpen? ik zou als ik jou was voor een goedkoop pakketje gaan als dit voor thuis gebruik is (reloop spin,mixvibes...) Of voor on the road (serato scratch live,Traktor scratch PRO) Oke ze zijn wel duur maar na een paar keer spelen heb je dit al terug verdiend.
Winston    posted on 29-01-2009 23:29
Van de RMP-1 moet je eerst weten of het een scratch jog heeft of niet. Anders werkt time code niet. Er was wel een upgrade die je kunt downloaden van d ereloop website en installeren op de RMP-1, zodat je mee kunt scratchen.

De Hercules kun je waarschijnlijk niet gebruiken als audio interface voor time code. Je zult een speciale moeten aanschaffen. Of je kunt bv kiezen om je mixer te vervangen door een traktor scratch certified mixer, als je traktor wil gebruiken.
Tic Toc
ToontjeDJ    posted on 30-01-2009 14:53
nope mijn RMP-1 heeft geen scratch..
Dus als ik bijvoorbeeld Tracktor / Reloop Spin e.d. koop kan ik geen timecode dragen met mijn RMP-1 spelers..?
wezzelby    posted on 30-01-2009 15:59
Dat is geen probleem de RMP1 kun je gewoon gebruiken voor tijdcode Cool
Tomazos    posted on 30-01-2009 16:01
welk systeem was dat nou dat je pioneers aan een pc kon koppelen? met een timecode cd erin??
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
Dubbel_Fristie    posted on 30-01-2009 16:03
Poster: Tomazos
welk systeem was dat nou dat je pioneers aan een pc kon koppelen? met een timecode cd erin??

Allemaal...

Denk dat je eigelijk bedoel zonder timecode cd, maar via midi/usb Winking my eye
Dat is de cdj-400 Happy, laughing
User edit by Dubbel_Fristie on 30-01-2009 @ 16:04:15 (62%)
Tomazos    posted on 30-01-2009 16:06
neeeeh:P

op de grote horecava vorig jaar stond zo'n systeem..

gewoon pioneer cdj1000, die kon je op de laptop aansluiten, en dan muziek van de pc met de cd speler afspelen. zat wel een kastje tussen..

dit hebben dus eigelijk wel alle timecode cd systemen?Happy, laughing
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
Bas_del_Mar    posted on 30-01-2009 16:49
ik snap niet waarvoor je timecode nodig hebt als je een hercules console hebt.

Je sluit toch gewoon je cdspelers aan op je rmx 40, en je hercules splits je in 2 kanalen..dit kan in de instellingen van bijvoorbeeld virtual dj. Zo gebruik je 4 kanalen en kan je ze allemaal apart bedienen.

Dit is zoals ik het heb gedaan totdat ik mijn hercules de deur uit deed.
Winston    posted on 31-01-2009 00:51
Ja, de RMP-1 kun je gewoon in een timecode set gebruiken. Maar je kunt dan niet scratchen en dan is de feeling dus precies hetzelfde als werken met de hercules (zonder time code).

Dus je geeft dan zomaar geld uit aan timecode hard- en software.
Tic Toc
Bas_del_Mar    posted on 31-01-2009 02:08
volgens mij kan je wel gewoon scratchen hoor.. Bij de rmp2 in ieder geval wel..
Winston    posted on 31-01-2009 16:35
ToontjeDJ zei zelf dat zijn RMP-1 geen scratch functie heeft.

Er bestaat nu wel een scartch versie: RMP-1 scratch.

En de scratchloze versie kun je upgraden zoals ik eerder vertelde. De RMP-2 was vanaf de launch een scratch cd player.
Tic Toc
ToontjeDJ    posted on 31-01-2009 19:57
Winston, waar kan ik die upgraden..?
Winston    posted on 31-01-2009 22:47
Misschien dat ik me vergis, maar ik kan ook niks meer vinden op de reloop website. Stuur reloop maar een mailtje met de vraag of een upgrade mogelijk is.
Tic Toc

This is an old Topic

No new postings for 4.479 days.
 Post CommentThat would be 149.3 months
or a whopping 12.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

60 Users online: 4 Guests (56 Unknown)*
Pages generated today : 26.551
Most users online this month : 144
Lifetime Pageviews : 187.693.224