Vorige week ben ik met mijn inboedel verhuist naar een 2e kamer, om zo mijn oude kamer uitsluitend te kunnen gebruiken voor de muziek. Vandaag ben ik dan eindelijk begonnen zelf een dj meubel te maken.
Het leek me leuk om hier het project bij te houden. Misschien handig voor de mensen die zelf ook van plan zijn een dj-meubel te maken. En ben natuurlijk zeer benieuwd naar de reacties
Na wat inspiratie op te doen op het internet en een aantal ontwerpen te hebben uitgetekend heb ik gisteren het nodige plaatwerk opgehaald bij de gamma. Ik gebruik voor mijn meubel 18mm MDF hout. Handig is dat je het bij de gamma ook gelijk op maat kunt laten zagen. Scheelt je een hoop tijd en moeite, en met je voordeelpas is het nog gratis ook
Dus als je je huiswerk goed doet en alle maten van te voren opschrijft is dat voor hun een kleine moeite
Vandaag ben ik dan eindelijk begonnen met bouwen.
Hier moet ik het mee doen
Eerst alles goed uitgetekend voordat ik begon te boren..
Kijken of alles past en ook daadwerkelijk op maat is
Het geheel wordt nog bij elkaar gehouden door een paar boxen en m'n cdj's
Alles voorboren en vastschroeven..
Na 2 a 2.5 uur begint het eindelijk iets te worden..
En de rest van de vorderingen..
Verder ben ik vandaag niet gekomen. Naast dit projectje heb ik nog een iets grotere klus aan ons huis, en dat heeft helaas prioriteit nr 1. Zodra er weer vorderingen zijn m.b.t. mijn meubel zal ik dit topic updaten
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Update: 29-01-09
Vandaag ben ik verder gegaan met knutselen
Ik had het idee om 2 platen voor de helft in te zagen zodat ze mooi in elkaar konden schuiven. Na wat pas en meetwerk kon ik daarvoor mijn halve meubel weer uit elkaar halen.. Zo hou je jezelf ook een beetje bezig
Voor de duidelijkheid hier een fototje van na het zagen. zowel de horizontale als de verticale plaat voor de helft ingezaagd.
Paste precies (hoe ook anders
)Hieraarna kon de rest er ook weer in..
En als laatste een plaat bovenop..
Dit is het meubel helemaal in elkaar gezet.
Nu nog een gat boren voor de kabels. En daarna wil ik het nog een kleurtje geven, maar wat precies weet ik nog niet..
Vandaag alvast grondverf opgehaald, dus dat wordt het eerstvolgende klusje.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Update 10-02-09
Wegens omstandigheden heeft dit projectje eventjes stilgelegen, maar hier dus eindelijk weer een update
Vorige week ben ik begonnen om alles in de grondverf te zetten. Ik heb hiervoor speciale grondverf voor MDF gekocht. Het kost wel 25,- per blik maargoed, dan heb ik 3 keer minder verf nodig en het scheeld me 3 keer oververfen, en dus ook veel tijd.
Hier had ik de laatste platen net geverfd.
Gisteren en vandaag ben ik bezig geweest met de kleurverf. Ik heb hoogglans zwart en hoogglans wit gekocht, dus daar probeer ik iets leuks mee te maken.
Ik verwacht dat mijn meubel eind deze week af is, en zo niet dan moeten jullie nog eventejs geduld hebben want dan ben ik een week op wintersport
Update 24-02-09
Na een weekje wintersport heb ik mijn meubel gisteravond in elkaar gezet.
Hier nog 2 foto's toen ik alles had geverft.
(
klik)
Shiny
(
klik)
En hier een foto van het uiteindelijke resultaat.
(
klik)
Zelf ben ik er erg tevreden over, maar ben natuurlijk erg benieuwd naar jullie mening
Owja, die stipjes die je ziet, daar komen dopjes overheen zodat die niet meer opvallen
kritiek, tips, vragen etc. zijn altijd welkom