DJ-meubel projectje (1/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

yohean    posted on 28-01-2009 23:33
Vorige week ben ik met mijn inboedel verhuist naar een 2e kamer, om zo mijn oude kamer uitsluitend te kunnen gebruiken voor de muziek. Vandaag ben ik dan eindelijk begonnen zelf een dj meubel te maken.

Het leek me leuk om hier het project bij te houden. Misschien handig voor de mensen die zelf ook van plan zijn een dj-meubel te maken. En ben natuurlijk zeer benieuwd naar de reacties Smile having fun

Na wat inspiratie op te doen op het internet en een aantal ontwerpen te hebben uitgetekend heb ik gisteren het nodige plaatwerk opgehaald bij de gamma. Ik gebruik voor mijn meubel 18mm MDF hout. Handig is dat je het bij de gamma ook gelijk op maat kunt laten zagen. Scheelt je een hoop tijd en moeite, en met je voordeelpas is het nog gratis ook Smile having fun Dus als je je huiswerk goed doet en alle maten van te voren opschrijft is dat voor hun een kleine moeite Cool

Vandaag ben ik dan eindelijk begonnen met bouwen.

Hier moet ik het mee doen

Eerst alles goed uitgetekend voordat ik begon te boren..

Kijken of alles past en ook daadwerkelijk op maat is Cool Het geheel wordt nog bij elkaar gehouden door een paar boxen en m'n cdj's Cool

Alles voorboren en vastschroeven..

Na 2 a 2.5 uur begint het eindelijk iets te worden..

En de rest van de vorderingen..

Verder ben ik vandaag niet gekomen. Naast dit projectje heb ik nog een iets grotere klus aan ons huis, en dat heeft helaas prioriteit nr 1. Zodra er weer vorderingen zijn m.b.t. mijn meubel zal ik dit topic updaten Cool

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Update: 29-01-09

Vandaag ben ik verder gegaan met knutselen Cool

Ik had het idee om 2 platen voor de helft in te zagen zodat ze mooi in elkaar konden schuiven. Na wat pas en meetwerk kon ik daarvoor mijn halve meubel weer uit elkaar halen.. Zo hou je jezelf ook een beetje bezig Cool

Voor de duidelijkheid hier een fototje van na het zagen. zowel de horizontale als de verticale plaat voor de helft ingezaagd.

Paste precies (hoe ook anders Cool Cool)Hieraarna kon de rest er ook weer in..

En als laatste een plaat bovenop..

Dit is het meubel helemaal in elkaar gezet. Cool Nu nog een gat boren voor de kabels. En daarna wil ik het nog een kleurtje geven, maar wat precies weet ik nog niet..

Vandaag alvast grondverf opgehaald, dus dat wordt het eerstvolgende klusje.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Update 10-02-09

Wegens omstandigheden heeft dit projectje eventjes stilgelegen, maar hier dus eindelijk weer een update Smile having fun

Vorige week ben ik begonnen om alles in de grondverf te zetten. Ik heb hiervoor speciale grondverf voor MDF gekocht. Het kost wel 25,- per blik maargoed, dan heb ik 3 keer minder verf nodig en het scheeld me 3 keer oververfen, en dus ook veel tijd.

Hier had ik de laatste platen net geverfd.

Gisteren en vandaag ben ik bezig geweest met de kleurverf. Ik heb hoogglans zwart en hoogglans wit gekocht, dus daar probeer ik iets leuks mee te maken.

Ik verwacht dat mijn meubel eind deze week af is, en zo niet dan moeten jullie nog eventejs geduld hebben want dan ben ik een week op wintersport Cool

Update 24-02-09

Na een weekje wintersport heb ik mijn meubel gisteravond in elkaar gezet.
Hier nog 2 foto's toen ik alles had geverft.

(klik)

Shiny Smile (klik)

En hier een foto van het uiteindelijke resultaat. Cool (klik)

Zelf ben ik er erg tevreden over, maar ben natuurlijk erg benieuwd naar jullie mening Smile

Owja, die stipjes die je ziet, daar komen dopjes overheen zodat die niet meer opvallen Cool

kritiek, tips, vragen etc. zijn altijd welkom Smile
User edit by yohean on 24-02-2009 @ 15:14:53 (100%)

What do you think about DJ-meubel projectje ??

Vote :   

Prozei    posted on 28-01-2009 23:59
ziet er erg netjes uit.
ben erg nieuwsgierig naar het eind resultaat.

mischien als je er geen bezwaar tegen hebt een lijstje met maten voor de mensen die ook zo'n meubel willen maken.
Mod edit by Prozei on 29-01-2009 00:35 (100%)
Convert    posted on 29-01-2009 00:24
Ja wat Prozei zegt zou graag eind resultaat zien, dit topic ga ik volgen!
Succes Winking my eye
Illusion    posted on 29-01-2009 01:13
Ziet er zeer zeker netjes uit. Ben ook benieuwd naar het eind resultaat.!
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Tfvs    posted on 29-01-2009 17:59
idd zou graag het eindresultaat zien:D en of je het gaat verven en met wat enzoHappy, laughing ik blijf dit forum volgen.. ziet er gaaf uitHappy, laughing

greetz
Tfvs    posted on 29-01-2009 18:08
hoeveel heeft het eigenlijk bij elkaar gekost?
groetenn
Mixt-Ape    posted on 29-01-2009 21:12
Ziet er leuk uit!
Renzis    posted on 29-01-2009 21:57
nice, dan blijken boxen dubbel handig te zijn:P
danielvds    posted on 29-01-2009 22:30
Ziet er netjes uit! Leuke poster hahaCool (hangt ook aan mijn muur) 
Ga je de apperatuur ook inbouwen?

Ben zelf ook bezig met een meubel zal de foto's binnekort ook wel posten..
Visionair Records | Daniel Danté
User edit by danielvds on 29-01-2009 @ 22:31:18 (2%)
yohean    posted on 29-01-2009 22:59
Ik heb het topic ge-update! Smile having fun Laat maar horen wat je er van vind!Smile having fun
Convert    posted on 29-01-2009 23:04
Zo dat heb je echt goed opgelost even voor de helft inzagen! Past echt mooi Winking my eye
Als ik jou was zou ik de kleur niet te veel laten afwijken met je houten muur, wat ik overgens ook hele mooie kleur vind Winking my eye
yohean    posted on 29-01-2009 23:09
Poster: Tfvs
hoeveel heeft het eigenlijk bij elkaar gekost?
groetenn

Ik zit nu op ongeveer 90,-. Ik moet alleen nog kleurenverf kopen dus dat komt er dan nog bij op. Smile having fun

Poster: danielvds
Ga je de apperatuur ook inbouwen?

Dat ben ik niet van plan, maar wie weet.. Cool
LouisCasper    posted on 29-01-2009 23:36
Dat meubel ziet er echt mooi uit!

Leuke poster is dat trouwens he, een neef van me heeft 'm ook!:P (Foto 4Winking my eye)
http://www.louiscasper.com
Bart1981    posted on 30-01-2009 02:08
Ikea heeft ook een mooi meubel waar alles precies inpast. Scheelt een hoop extra werk en geld Winking my eye
Maar eerlijk is eerlijk, ziet er wel goed uit zo!
Jer    posted on 30-01-2009 08:21
Bart1981: Maar dit is een stuk degelijker! Wij hebben ook zo ikea meubel en hij wiebelt toch wel heel ergCool
TheHunter    posted on 30-01-2009 09:05
Netjes gedaanCool, ik ga er zelf ook een bouwen denk ik.
dJORD    posted on 30-01-2009 09:38
ik zou die hoeken bovenaan afronden lijkt me wat handiger met het draaienCool

Hansje    posted on 30-01-2009 10:20
Poster: Jer
Bart1981: Maar dit is een stuk degelijker! Wij hebben ook zo ikea meubel en hij wiebelt toch wel heel ergCool

Als je Ikea meubel erg wiebelt, lijkt het me dat hij niet goed in elkaar gezet is.
Heb nu zelf een Expedit als meubel en deze wiebelt absoluut niet.

Blijft natuurlijk een feit dat een zelfbouw meubel altijd degelijker is. (Mits je de juiste materialen gebruikt).
RoyBeware    posted on 30-01-2009 12:17
Mooi gemaakt idd :D
Synchronizer    posted on 30-01-2009 13:01
Wist niet dat je al zo ver was Cool
maar eerlijk is eerlijk t ziet er wel nice uit Cool
hoe hoog heb je de plaat waar je je gear op gaat zetten?
ik kom m nog wel ff bewonderen in t echt Smile having fun

grtz
User edit by Synchronizer on 30-01-2009 @ 13:01:21 (2%)
Tfvs    posted on 30-01-2009 15:34
staat het stevig? want ik heb een ook een idee om een dj meubel zelf te maken alleen ik heb nu een ontwerp met freeswerk erin maar als het niet nodig is kost het me wel geld vanwege het huren van de frees.. en wat voor verf ga je kopen?

greetz
User edit by Tfvs on 31-01-2009 @ 16:30:11 (3%)
Bart1981    posted on 31-01-2009 05:45
Poster: Jer

Serieus?
Moet toch ook te verstevigen zijn Winking my eye
Nee maar serieus, dit ziet er zeker netjes uit. En zoals ik al zei, heb er echt respect voor dat iemand dat zelf zo helemaal in elkaar zet, gezien de tijd en energie die je erin moet steken.

Poster: Hansje

Als je Ikea meubel erg wiebelt, lijkt het me dat hij niet goed in elkaar gezet is.
Heb nu zelf een Expedit als meubel en deze wiebelt absoluut niet.

Blijft natuurlijk een feit dat een zelfbouw meubel altijd degelijker is. (Mits je de juiste materialen gebruikt).

Tja op die Expedit doelde ik inderdaad Happy, laughing Valt dus mee met dat wiebelige. Maar goed back on topic again Cool
User edit by Bart1981 on 31-01-2009 @ 05:46:20 (100%)
yohean    posted on 01-02-2009 15:38
Poster: dJORD
ik zou die hoeken bovenaan afronden lijkt me wat handiger met het draaienCool

De hoeken wil ik idd nog rondmaken, voor het verfen haal ik hem weer uit elkaar dus kan ik dat dan doen Happy, laughing leuk meegeddacht! Cool
Poster: Tfvs
staat het stevig? want ik heb een ook een idee om een dj meubel zelf te maken alleen ik heb nu een ontwerp met freeswerk erin maar als het niet nodig is kost het me wel geld vanwege het huren van de frees.. en wat voor verf ga je kopen?

greetz

Freeswerk is niet nodig naar mijn idee, tenzij je het mooier wilt maken door middel van groeven etc.

Maar als dit niet stevig meer is geef ik het op Cool volgens mij kan er een vrachtwagen op staan Coolow wacht even....      .. bewijs Cool

het is echt superstevig, ik kan er gewoon op zitten. en hoe je er ook tegenaan duwt, hij geeft niets mee Smile having fun

En ik weet nog niet welke verf ik neem. Ik ga wss morgen op verfjacht.

En iedereen bedankt voor de toffe reacties! Cool
User edit by yohean on 01-02-2009 @ 15:40:47 (2%)
Synchronizer    posted on 01-02-2009 21:25
Cool echt he

ik denk dat (mat)zwart wel mooi zal staan op je meubelSmile having fun

grtz
User edit by Synchronizer on 01-02-2009 @ 21:26:20 (5%)
Nandi    posted on 01-02-2009 22:39
Goed gedaan Happy, laughing
T_G    posted on 02-02-2009 13:39
nice gemaakt man
DJ T_G | www.djtg.nl | DJ T_G
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

93 Users online: 16 Guests (77 Unknown)
Pages generated today : 16.700
Most visitors online this month : 236
Lifetime Pageviews since 2003 : 232.434.307

DJResource