Output Probleem Djm-400
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Pullz    posted on 26-01-2009 17:37
Sinds een paar weken had ik opeens geen signaal meer op mijn rechter speaker..
dus trok ik de conclusie dat het aan mijn versterker lag, omdat dat al een oud beestje is en hij eerder problemen had gegeven..
maar naar verder onderzoeken ben ik erachter gekomen dat het niet aan mijn versterker ligt, maar aan mijn djm-400..
ik had het als volgt aangesloten:
MASTER OUT:
1 - Versterker
2 - De PC (tbv opnames)
de switch stond op stereo.

waar ik achter ben gekomen is, dat als ik alleen Master Out 1 (versterker) aangesloten hebt, dan is er niks aan de hand..
als ik van de Master Out 2 de tulp stekker 'Links' erin steekt, dan is er nog steeds niks aan de hand..
MAAR.. als ik de tulp stekker 'Rechts' in Master Out 2 steek.. DAN VALT MIJN RECHTER SPEAKER UIT..!!

Dit is heel vreemd.. En het heeft zo al anderhalf jaar gewerkt..
Is dit een gevalletje Opstuuren en laten repareren?
Of is het iets wat ik verkeerd doe?

What do you think about Output Probleem Djm-400 ??

Vote :   

RiX    posted on 26-01-2009 17:45
Heb je dit ook als je de masters omdraait?
Pullz    posted on 26-01-2009 17:53
Ik Begrijp er niks van.. ik heb idd de masters omgedraaid, en toed deed hij het wel.. toen had ik ze daarna weer omgedraaid (naar hoe het altijd heeft gestaan).. en nu doen ze het ook.. toch vreemd.. hier kan je wel uit concluderen dat er iets niet goed zit..
User edit by Pullz on 26-01-2009 @ 17:53:51 (5%)
Pullz    posted on 26-01-2009 17:55
Nu werkt het dan wel.. alleen vraag ik me dan af: hoelang zal het duren voor hetzelfde probleem weer terug komt?
Tizio    posted on 26-01-2009 18:06
Dit lijkt me er toch echt eentje voor Lead! Happy, laughing
Misschien is er binnenin een contactje los ofzo..
Mixt-Ape    posted on 26-01-2009 18:12
Dit is wel erg vervelend...maar als je het probleem kan omzeilen zou ik het niet meteen laten repareren...tenzij hij natuurlijk nog onder garantie valt.
Tizio    posted on 26-01-2009 18:15
2 jaar garantie nietwaar? 
RiX    posted on 26-01-2009 18:41
persoonlijk denk ik dat het aan 1 van je kabels ligt. Al andere tulp/tulp kabels geprobeerd?
Lead    posted on 26-01-2009 19:06
Poster: Tizio
2 jaar garantie nietwaar? 

Indien gekocht bij iemand die hier te vinden is wel ja Winking my eye

Poster: Pullz
waar ik achter ben gekomen is, dat als ik alleen Master Out 1 (versterker) aangesloten hebt, dan is er niks aan de hand..
als ik van de Master Out 2 de tulp stekker 'Links' erin steekt, dan is er nog steeds niks aan de hand..
MAAR.. als ik de tulp stekker 'Rechts' in Master Out 2 steek.. DAN VALT MIJN RECHTER SPEAKER UIT..!!

En wat gebeurt er als je de kabel die je in Out2 had gestopt eens vervangt door een andere kabel ?
Het zou natuurlijk kunnen dat er in de kabel of bij de aansluiting op je PC kortsluiting gemaakt wordt in de kabel.

Aangezien Out1 en Out2 intern met elkaar verbonden zijn is het logisch dat bij eventuele kortsluiting op 1 van de uitgangen de andere ook uitvalt.
Let the BASS be louder
RiX    posted on 26-01-2009 19:09
Bedankt Lead voor goed uitleggen wat ik in het kort probeerde te zeggen
Pullz    posted on 26-01-2009 19:18
Ten eerste: Bedankt voor al jullie hulp.. Smile having fun
ik kan het helaas nu niet meer testen want het werkt nu allemaal.. en al zou er een breuk zijn dan moet ik die eerst nog zien te vinden.. en dat valt niet echt mee hier Cool.. maar als ik het weer heb dan is dat het eerste wat ik ga proberen..

Nogmaals bedankt voor de reacties..

gr nick
Alert : Gebruik EDIT in plaats van een reply op jezelf te geven....
Mod edit by Lead on 26-01-2009 19:22 (1%)

This is an old Topic

No new postings for 5.937 days.
 Post CommentThat would be 197.9 months
or a whopping 16.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

144 Users online: 20 Guests (124 Unknown)
Pages generated today : 27.522
Most visitors online this month : 518
Lifetime Pageviews since 2003 : 237.926.984