probleem draaitafel.
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

JJenzz    posted on 24-01-2009 20:35
Hallo, ik heb een tijdje geleden 2x denon's s1000's aangekocht en heb hier nog 2draaitafels staan. Met dit geld wil ik namelijk een nieuw klein mixertje kopen. Maar voor ik ze verkoop heb ik nog een probleem. 1 draaitafel start zeer traag op (de ander niet) en stopt ook heel traag. De pitch staat altijd hoger als 0% omdat als hij zijn normale speelsnelheid wil hebben moet die hoger als 0 staan. Weet iemand hoe en wat dit is? Is dit te repareren? Geen garantie meer en het is een jbsystems disco 2000.

What do you think about probleem draaitafel. ??

Vote :   

RiX    posted on 24-01-2009 21:28
Deze tafel is 'belt driven'. Is die andere tafel van het zelfde merk en type?
Prozei    posted on 24-01-2009 21:31
het kan zijn dat er in de loop van tijd een kleine speling in de band is ontstaan en dat hij mischien iets slipt
tom-j    posted on 24-01-2009 21:46
ik denk idd wat prozei zegt!
ga even terug naar je dealer en vraag wat een reparatie kost en of dit uberhaubt mogelijk is!
JJenzz    posted on 25-01-2009 10:48
@ Rix: ja is het zelfde merk en type. en kan niet terug naar de dealer gaan want ze zijn eigenlijk 2dehandsCool
Convert    posted on 25-01-2009 10:57
Als ik eerlijk moet zijn, bespaar je de moeite.
Belt Drive raak je bijna niet kwijt een paar direct driven zijn al zo scherp geprijs op marktplaats tis de moeite niet waard.

Maar tis net wat jij natuurlijk wil je kan het proberen Winking my eye
Illusion    posted on 25-01-2009 17:29
ik zou er niet de reparatie kosten voor over hebben. Denk dat ze nog iets opleveren van rond de 100 euro voor alle 2.

Probeer ze gewoon te verkopen, met genoemde gebrekjes, en er is vast wel iemand die ze koopt. Reparatiekosten zijn misschien wel hoger dan de draaitaflels...
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Boyd    posted on 25-01-2009 17:41
Platter erafhalen, de band van de goede draaitafel meenemen naar de elecktroboer en een nieuwe vragen?
Lead    posted on 25-01-2009 18:20
Klinkt als : snaar slipt door.

Kan 2 oorzaken hebben :

- Doorslippen van asje op snaar (onder platter). Haal de platter en het snaartje eraf en maak ze beide schoon en stof/vet vrij. Probeer of het nu beter wordt, anders :

- Ouderdom : rubber slijt/rekt op, vervang het snaartje. Je kunt deze bestellen bij dealers van het JB.
Let the BASS be louder
Tekhead    posted on 03-02-2009 00:53
Poster: Lead
Klinkt als : snaar slipt door.

Kan 2 oorzaken hebben :

- Doorslippen van asje op snaar (onder platter). Haal de platter en het snaartje eraf en maak ze beide schoon en stof/vet vrij. Probeer of het nu beter wordt, anders :

- Ouderdom : rubber slijt/rekt op, vervang het snaartje. Je kunt deze bestellen bij dealers van het JB.
  Idd Lead, ff goed reinigen, doet veel goed, en de snaar vervangen, en tzal wss opgelost zijn
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true

This is an old Topic

No new postings for 5.729 days.
 Post CommentThat would be 191 months
or a whopping 15.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

57 Users online: 4 Guests (53 Unknown)
Pages generated today : 9.158
Most visitors online this month : 245
Lifetime Pageviews since 2003 : 229.969.388