CDJ 200 aansluiten op PC (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

djplaystar    posted on 09-08-2005 23:07
Hey DJ's, ik ben trouwens nieuw hier op dit forum. En hallo tegen iedereen :D

Ik ben van plan om twee nieuwe CDJ 200 aan te schaffen. Misschien zouden jullie je eigen ervaringen op kunnen noemen met dit toestel. Maar volgens mij zijn dit super dingetjes om prof te DJen.
Weet iemand misschien of je CDJ 200 op pc aan kan sluiten?

Met vriendelijke groet,

playstar

What do you think about CDJ 200 aansluiten op PC ??

Vote :   

jordy    posted on 09-08-2005 23:21
waarvoor wil je ze aansluiten op je pc?

pc als mixer?
pc als mp3"bron"?

opname?

Wammes    posted on 09-08-2005 23:29
Welkom en hallo!

Eerste even over die CDJ200's. Ik heb ook een tijdje overwogen om CDJ200's aan te schaffen, maar heb vorige week toch besloten om voor CDJ800's te gaan. Die zijn dus inmiddels besteld. Waarom? Nou, om de volgende redenen:
- De meningen op draden die ik hier heb gelezen
- CDJ800's lijken op CDJ1000's en die staan in alle clubs/feesten
- ik heb (wat) achtergrond met vinyl en wil dat toch niet missen. sterker nog, ik koop er nog een sl1200 bij binnenkort
- is het wel zo makkelijk om +50 tracks om één cd te hebben? denk het niet...
- je geeft toch al genoeg geld uit, dus doe het dan gelijk goed

Wat betreft het aansluiten op een pc lijkt me dat geen probleem. Er zit een tulip-aansluiting op en die kun je met een verloopkabel zo in je pc prikken. Als je een wat duurdere (externe) geluidskaart hebt, kun je deze wellicht er direct inprikken met een tulipkabel.

Wat voor mixer en-/of monitors ga je kopen? Of heb je die al?

Ben benieuwd wat je doet, laat het weten.

Greetz,
Wammes

djplaystar    posted on 10-08-2005 00:24
Mixer moet ik nog kopen. Maar ik zit zo te twijfelen om die CDJ 200 te kopen ik kan twee keer CDJ 200 nieuw in doos met bon voor 850 kopen ! Dat is een koopje lijkt mij !
Lead    posted on 10-08-2005 00:30
Erg goedkoop voor nieuw....

Misschien zijn ze ergens vanaf gevallen Winking my eye
Let the BASS be louder
djplaystar    posted on 10-08-2005 00:31
hehehe maakt niet uit als ze nieuw en met bon zijn vind ik het best. Garantie nog 1 jaar.

Is het waard of niet >? ik weet het zelf niet meer :D
wilum    posted on 10-08-2005 00:48
voor het geld zijn ze het zeker waard naar mijn  mening
alvast veel succes met de aankoop

djplaystar    posted on 10-08-2005 00:50
Dat is een ! Ik zit wel te denken of ik daar geen spijt van krijg :D Natuurlijk ben ik meteen verliefd geworden op CDJ 1000, maar die zijn nu ietsie te duur. Ik denk dat CDJ 200 voor nu beste oplossing is. Meer mensen met ideeen ?

EN als ik zou willen CDJ 200 op me pc aansluiten kan het zonder problemen ? Ik hoorde dat je dan Audigy platinium 2 moet hebben.
Ik wil het gebruiken om met mijn twee CDJ 200 en een mengpaneel te mixen via mijn pc op 6.1 boxen.
User edit by djplaystar on 10-08-2005 @ 00:58:30 (90%)
Lead    posted on 10-08-2005 09:45
De prijs is dik in orde, als jij vind dat het bij een betrouwbare bron vandaan komt, kun je ze nergens anders vinden tegen een betere prijs denk ik.

Maar de prijs lijkt me te mooi om waar te zijn.
Let the BASS be louder
Wammes    posted on 10-08-2005 10:03
Ik had vorige week ook een verkoper (via Marktplaats) aan de tel met 2e hands 800's van een jaar oud. Vertrouwde het toch niet helemaal en heb ze maar nieuw besteld...

Volgens mij is het geen probleem om ze aan te sluiten op je pc. Je hebt toch een line-in op je pc zitten? Je kunt ook even testen met een normale cdspeler als je het zeker wilt weten...

Heb je al een mixer op het oog?
djmamo    posted on 10-08-2005 11:41
ja je kan ze op je computer aansluiten via cinch maar wat wil je er eigenlijk mee doen.

het makkelijkste is gewoon je 2 cd spelers aansluiten op je mixer en je mixer aansluiten op je computer.

dat heb ik ook en werkt goed, als je er bijv. een creative z1 geluids kaart in zet kun je met cinch werken ( in/out) en daar zitten programma's bij die erg handig zijn voor het opnemen van demo's en dergelijke. heb ook platinum 2 erg goed

maar denk niet dat het handig is als je via een 6.1 surround sound gaat werken(ik zou er gek van worden) omdat het geluid dan door je boxen springt van links naar rechts en terug.

het is makkelijker om gewoon 2 monitors te gaan gebruiken
www.moonentertainment.nl
djplaystar    posted on 10-08-2005 12:45
Welke mixer ik op het oog heb, weet ik eigelijk nog niet dat komt straks wel eerst die CDJ 200. Wat netreftprijs jah die klopt echt! Ze komen bij iemand vandaan die ze kocht maar helemaal niks mee deed.Dozen zijn niet geopend en er zit nog garantie tot mei 2006. HIj leid in iedergeval verlies in mijn voordeel :D
Verkocht is verkocht zeggen ze.

Ik wil inderdaad die twee cd spelers op me mixer aansluiten en mixer op pc. Dat lijkt me perfect voor nu dan. Ik moet dan nog wel die Creative platinium 2 kopen denk ik. Dan speel ik het af met twee boxen is beter zo als djmamo zegt !

Mischien dat ik daarna die twee CDJ 200 zelf voor goeie prijs kan verkopen en daar voor terug twee nieuwe CDJ 800 koop. Maar nu denk ik toch te gaan voor me CDJ 200. Zo te zien veel mensen die het een geweldige apparaat vinden.

Ik ga nu naar winkel die CDJ 200 bekijken dan bestel ik ze vandaag nog !

Ik hou jullie op de hoogte

Groeten
Maartenb    posted on 10-08-2005 14:27
Je weet natuurlijk nooit zeker of het helemaal veilig is. Misschien is het wel handig om aan de verkoper te vragen om de cd-spelers in de ORIGINELE dozen te versturen (wel heel goed dichtplakken dan) en onder rembours laten versturen. Tenzij de verkoper ergens 2 lege cdj-200 dozen heeft liggen zit je dan vrij veilig, omdat je ze gewoon kunt weigeren als je ziet dat ze niet in de juiste doos verpakt zijn.
djplaystar    posted on 10-08-2005 14:33
Juist jah, ze worden verstuurd onder rembours en ze worden verzekerd bij het versturen ! Ze zijn in orginele dozen nog niet opengemaakt en met kassabon en garantie tot en met mei 2006 ! Dat is helemaal niet verkeerd dus.
Ik was vandaag naar een zaak geweest en die zei dat CDJ 200,800 en 1000 ongeveer na een jaar stuk gaan. Lasers. ZOu dat kloppen ? Want zo laser is natuurlijk niet goedkoop.
djplaystar    posted on 10-08-2005 14:58
Ok ze zijn besteld, nu nog afwachten... ik zal in tussentijds  kijken voor een mixer.
User edit by djplaystar on 10-08-2005 @ 14:59:10 (15%)
Maartenb    posted on 10-08-2005 15:16
Dat lijkt me echt heel sterk. Ik heb er niet zo heel veel ervaring mee, maar het lijkt me niet dat de degelijkste cd-spelers op de markt (ja toch?) na 1 jaar stuk gaan. Er zullen vast wel wat gevallen zijn waar bij de laser kapot gegaan is, maar niet dat het bij iedere cd-speler gebeurt. Bij welke winkel ben je geweest?
djplaystar    posted on 10-08-2005 15:57
M-SOUND.nl  , na hoelang zouden die lasers dan wel stuk gaan eigenlijk? En zijn ze duur om te vervangen ?
DJ_Inspiration    posted on 10-08-2005 16:03
Laser van de CDJ-200, 800 en 1000 kapot na 1 jaar?
Dit is de grootste zever die ik in heel mijn leven gehoord heb.
Helemaal niet waar dus (anders zouden ze denk ik lang niet zo populair meer zijn want een laser is bij mijn weten toch niet goedkoop).
djplaystar    posted on 10-08-2005 16:06
zou wel erg jammer zijn als zo apparaat opeens buiten garantie stuk gaat.Je kan hem dan bijna weggooien ! Dat kun je toch niet maken :D
Maar jah dat is weer met alles zo. Alles heeft zo zijn eigen beperkte levensgebruik
User edit by djplaystar on 10-08-2005 @ 16:06:53 (10%)
djplaystar    posted on 10-08-2005 16:07
NOUW JAH ik hoop dat ik geen spijt van zal krijgen !
Nvie    posted on 10-08-2005 16:43
ddie cdj 200 is nog niet eens een jaar oud! hoe kunnen ze dan zeggen dat de laser ervan na een jaar kapot gaat ??!!
wilum    posted on 10-08-2005 16:47
klinkt wel raar ja.
pioneer is een topmerk en ze geven 2 jaar garantie en alsie naar een jaar kapot gaat heb je dus in 2 jaar 2 cdj-200 nodig

klinkt een beetj raar

gr. willem
djplaystar    posted on 10-08-2005 17:10
Mischien zijn CDJ 200 gingen naar een jaartje stuk haha. Ik heb vol vetrouwen in mijn CDJ 200 moet goed komen, en ik hoop dat ik zeker lang plezier ermee zal hebben.
Nvie    posted on 10-08-2005 17:30
Poster: djplaystar
Mischien zijn CDJ 200 gingen naar een jaartje stuk haha. Ik heb vol vetrouwen in mijn CDJ 200 moet goed komen, en ik hoop dat ik zeker lang plezier ermee zal hebben.

kan niet, ze zijn nog geen jaar op de markt
tairip    posted on 10-08-2005 17:32
Wat een blazer!

De pioneer cd-spelers komen haast nooit terug met een kapotte laser en als er dan is een kapot is komt het meestal door onzorgvuldig gebruik!

Je CDJ bier geven enzo!

Een loopwerk kost een aardige duit geld geloof om en nabij de 150 euro!
djplaystar    posted on 10-08-2005 17:36
( je CDJ bier geven enzo! ) HAHAHAH :D jah als er toch niemand is he kan het soms een oplossing zijn . Ze zeggen drank maakt alles kapot :D
Ok mensen nu nog afwachten op mijn CDJ 200 voor die geld moet lukken alles is geregeld.
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

76 Users online: 20 Guests (56 Unknown)
Pages generated today : 5.432
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.771.338