MIDI-Keyboards
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Diamanic    posted on 20-01-2009 21:06
Hey mensen,

ik ben ongeveer zon beetje gloednieuw hier op dit gehele forum, en ik word echt overweligd door alle mensen hier met alle vette studio's en aankopen.

Zelf produce ik nu ongeveer 4 maanden, misschien iets langer of korter.

Ik produce dus hardstyle, maar zoals ik al veel zie, hebben velen (grote) artiesten een synthesizer/keyboard staan. Vooral om dan melodieën mee te maken!
Ik weet , die grote artiesten hebben dingen als Acces Virus TI, Yamaha PJ8000 en weet ik het wat aan onbetaalbare apparatuur staan ( sommige lui op dit forum kunnen er ook trouwens wat van, daar niet van :P )

maar voor mij een beetje te duur allemaal, maar ik zou toch echt graag een mooi keyboard willen gebruiken.
Budget is tot maximaal 300 euro ongeveer, en heb al beetje lopen spitten, en kom vaak M-Audio's tegen( KeyRig 49 o.a.), maar ook andere merken, maar daar heb ik weinig ervaring mee

Dus, mijn vraag na deze HELE lap tekst:
Weten jullie misschien een leuke synthesizer/Midi-keyboard voor mij, in de prijsklasse tot ongeveer €300,-?
Ik gebruik Fruityloops 8.0XXL en produce dus ongeveer 4 maanden!

Alvast bedankt!

Groetjes,

Dia

What do you think about MIDI-Keyboards ??

Vote :   

Xtremer    posted on 20-01-2009 21:27
Heel simpel en goedkoop, gebruik m zelf ook: M-Audio Keystation 49eHappy, laughing. Werkt perfect en doet wat ie moet doen! Kost €50 nieuw.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
Diamanic    posted on 20-01-2009 22:21
kijk, dat hoorde ik dus al vaker Happy, laughing

maar ik snap niet helemaal wat je daarmee allemaal kan Cool
ja, er zit een pitcher op, dat snap ik nog wel, en volume. Maar sommige functies komen niet erg tot uitleg! Iemand enige ervaring ( wil niet heel lastig zijn door dit allemaal te vragen van jullie!)

Kijk, om een andere van M-audio, zitten ineens allemaal knopjes enzo, en ik dacht, misschien is dat handiger? Kost ook iets meer, dat snap ik meteen! Happy, laughing
maarja, als het maar 50 euro scheelt (bijv), dan ja, zit ik toch weer te twijfelen Happy, laughing
User edit by Diamanic on 20-01-2009 @ 22:25:46 (83%)
DeteqBoy    posted on 20-01-2009 23:03
ja met die draaiknopjes en schuifjes kan je je vst's aansturen, dus ipv van bijv draaiknoppen met je muis te besturen kan je dan aan de draaiknopjes (potmeters) op je midi keyboard draaien. Best handig dus en ik zou dan ook aanraden om een midi keyboardje te nemen met een aantal van die knopjes erop Happy, laughing

Behringer UMX-49
M-Audio Axiom 49
Oxygen 49

om wat voorbeelden te noemen Happy, laughing
Diamanic    posted on 21-01-2009 00:31
ahh, ok bedankt man!

maar daar heb je ook weer verschillende versies in, en wat ik me dan als laatste nog afvraag is: de hoeveelheid toetsen, in hoeverre is dat belangrijk.
Ikwil ze namelijk voornamelijk gebruiken voor melodieën te creëren,maar dat lijkt me dan minder fijn op een keyboard van 25 keys, dan een van 61 ( bijv!).

Iemand die dit ook evt kan conformeren, of misschien zeggen dat ik er wel erg naast zit?
(en hoe zwaar telt de zwaarte van de toetsen mee, want sommige zijn weer "Semi-weighted,"en andere weer niet!)
LouisCasper    posted on 21-01-2009 07:34
Ik vind dit een goeie vraag want hier wilde ik zelf ook eigenlijk al wat meer over weten.
Ga binnenkort een Produce cursus volgen bij Dolce & Alex Muller en het lijkt mij ook wel wat om met zo'n ding te kunnen werken!
http://www.louiscasper.com
Stefjuuh    posted on 21-01-2009 08:46
@ Look, lucker!

Poster: Diamanic
ahh, ok bedankt man!

maar daar heb je ook weer verschillende versies in, en wat ik me dan als laatste nog afvraag is: de hoeveelheid toetsen, in hoeverre is dat belangrijk.
Ikwil ze namelijk voornamelijk gebruiken voor melodie?n te cre?ren,maar dat lijkt me dan minder fijn op een keyboard van 25 keys, dan een van 61 ( bijv!).

Iemand die dit ook evt kan conformeren, of misschien zeggen dat ik er wel erg naast zit?
(en hoe zwaar telt de zwaarte van de toetsen mee, want sommige zijn weer "Semi-weighted,"en andere weer niet!)

Het telt niet mee, maar het kan fijn zijn voor jezelf. Semi-weighted toetsen zijn toetsen die ook iets van weerstand hebben (en ook voelen hoe hard je druk? Weet ik dan weeer niet) ipv plastic dingen waar je op drukt. Qua hoeveelheid toetsen, tjah, 61 lijkt me wat overdreven, 25 misschien iets te klein. Ik denk dat we hiervoor even op een antwoord wachten van iemand die er meerdere getest heeft..

Prozei    posted on 21-01-2009 10:12
Mischien kun je kijken voor een 2e hands korg microx heb je een hardware synth met keys en 2e hands zijn ze rond de 300 ? te vinden.veel leuke sounds erin.
gizzy    posted on 21-01-2009 14:51
Kan je überhaupt al piano spelen? Anders zou ik toch maar voor de M-Audio KEYSTATION 49E gaan. Misschien ligt het je helemaal niet. En dan heb je 300 euro verpest.
DeteqBoy    posted on 21-01-2009 16:34
piano spelen hoeft niet perse in verband te staan met produceren of een midi keyboard gebruiken. Als ik bij vrienden ben gebruik ik hem om snel de goede toon te kunnen vinden ipv steeds te klikken Happy, laughing vind het al een stuk makkelijker werken, verder zou ik als je het niet zeker weet idd iets niet al te duurs kopen of gewoon 2dehands halen zodat je het ongeveer weer voor dezelfde prijs zou kunnen verkopen Happy, laughing
voltcontrol    posted on 21-01-2009 16:47
Novation hardware is ook zwaar aan te raden. Bepaal vooral welke knopjes/keys/buttons etc jij nodig hebt en ga kijken wat het meest op het door jou gewenste apparaat lijkt. Succes! Happy, laughing
Tizio    posted on 21-01-2009 16:52
E-mu Xboard 49, ben er erg tevreden over! Heeft een master fader, 16 rotary knoppen en toetsen voelen heerlijk aan (met aftertouch enzo) rond de €170.
Mijn advies, ga naar een winkel en probeer ze allemaal eens even, gewoon hoe de knoppen rondgaan, toetsen aanslaan enz.
Diamanic    posted on 22-01-2009 11:09
ahh bedankt jongens, ik zal deze tips zeker eens uitproberen, zoals die van Tizio Happy, laughing

Ik kan een beetje pianospelen, maar speel ook gitaar, dus met akkoorden en piano zit het wel goed( piano is iets anders als gitaar, I know! ).

jongens, allemaal bedankt  voor je reacties Happy, laughing
GD    posted on 22-01-2009 15:22
Heb ook de E-mu Xboard 49. Ideaal dingetje, zeker de moeite waard om even te proberen!
Tizio    posted on 22-01-2009 17:28
In de winkel vond ik de toetsen van de E-mu ver boven de rest uitsteken (in zijn prijsklasse dan hèWinking my eye
tairip    posted on 22-01-2009 20:10
Poster: GD
Heb ook de E-mu Xboard 49. Ideaal dingetje, zeker de moeite waard om even te proberen!

Waar heb je hem geprobeerd? Tonika?
GD    posted on 23-01-2009 00:38
Ik heb na veel info zoeken en forummen voor de Xboard gekozen. Niet uitgeprobeerd verder, maar wel gekocht bij Tonika.

This is an old Topic

No new postings for 5.362 days.
 Post CommentThat would be 178.7 months
or a whopping 14.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

72 Users online: 8 Guests (64 Unknown)
Pages generated today : 5.052
Most visitors online this month : 490
Lifetime Pageviews since 2003 : 215.043.785