Gear advies voor beginnende House DJ
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Tommie    posted on 20-01-2009 20:12
Beste heren en dames van DJ Resource!

Al sinds enkele jaren ben ik verzot op House en Electro muziek. Het enige wat ik tegenwoordig luister is House en Electro. Afgelopen jaar wat rond gekeken over het vak DJ zelf, en om er eventueel zelf wat in te ondernemen. Na een half jaar wat kloten met VirtualDJ krijg ik toch de kriebels om met het 'echte' werk te beginnen. Zeker omdat ik ook vaker naar House feesten ga en omdat een oud klasgenoot van mij een Semi-Pro DJ is (Tom Pryce) die vaak draait en verteld over zijn ervaringen. Vandaar dat ik toch heb besloten om zelf eens een gear set te gaan kopen.

Na heel wat research, onder andere ook op DJ Resource, weet ik al een stuk meer van het vak DJ en wat je er allemaal wel niet voor nodig hebt. Daarbij kwam ik er ook achter dat het nogal een gruwelijk dure hobby is, maarja voor de kick en ervaring is het dat wel waard denk ik persoonlijk. Nu omschrijf ik mezelf niet als arm, maar erg rijk ben ik nou ook weer niet. Als budget voor een Mixer, Headphones en 2 CDJ's, want ik ga namelijk met CDs werken, zit ik op een absolute max van 900 euro. Ik heb zelf al het een en ander op het oog, maar aangezien jullie veel meer ervaring en kennis hebben dan ik, vraag ik jullie graag om advies. Ik heb tot dusver het volgende op het oog.

1x Reloop RMX-30
2x Denon DN-S1000
1x Reloop RH-3500 Pro MKII

Hierbij kom ik op een bedrag van 895 euro, wat nog wel een beetje aan de hoge kant is.
Wat vinden jullie van deze set? Past het net bij elkaar en is het kwalitatief wel een beetje rendabel?
Zijn er eventueel nog goedkopere, betere alternatieven?
De set zal vooral gebruikt worden voor in huis en soms een aantal feesten, vooral lokaal van vrienden.
Speakers en muziek heb ik verder al, dus daar hoeft geen rekening mee gehouden te worden.
Zoals gezegd speel ik vooral House en Electro van bijvoorbeeld Twocker, Deadmau5, Laidback Luke, Vandalism en soms ook nog wat Crookers.

Alvast thanks voor de hulp!

PS: Ik heb ook nog geen DJ naam, maar dat komt vanzelf nog wel. Toch als je een goede suggestie hebt, laat maar komen!

What do you think about Gear advies voor beginnende House DJ ??

Vote :   

ArTy    posted on 20-01-2009 20:21
Zou de Denon DN-S1000 vervangen voor de Reloop RMP-1 Scratch. Deze is groter en overzichterlijker wat in mijn ogen een stuk beter werkt. Ook is de Denon een oud model, zijn nieuwere versie is de Dn-s1200.

Als koptelefoon kan je ook nog kijken naar de stanton, deze is ongeveer even duur en de kwaliteit is even goed maar hij is niet zo lomp groot wat ik wel iets mooier vind.

Verder is het wel een goede set. De Denons kunnen ook makkelijk maar ik vind de reloops persoonlijk toch ietsje beter.
Niels325    posted on 20-01-2009 20:26
Als je goed materiaal wilt dat tegen een stootje kan(lees: soms een aantal feesten...) en dat qua prijs niet de pan uit zwiert, zou ik zeker eens kijken voor 2dehands!
Zelf heb ik daar nog nooit spijt van gehad!
Mss is een dubbelaar ook een optie, dat is wat goedkoper en is even goed, alleen vind ikzelf beatmatchen leuker en handiger met tabletops(toch met de mijne:p (rmp's van reloop)).
Denon is bvb een product waar ik niet veel zou twijfelen om tweedehands te kopen, aangezien het topkwaliteit is, gemaakt voor on the road. Gezien je dn-s1000's op het oog hebt, zou ik deze tweedehands kopen, want de 1200 is uit en ik weet niet of ze de 1000 nog nieuw maken...
Bij denon kun je trouwens goed zien of deze veel gebruikt is, of afgeragt... (dankzij de witte rubberen knoppen die steeds meer vergelen bij grootschalig gebruik...)
Hoop dat je hier al iets aan hebtWinking my eye
Mixt-Ape    posted on 20-01-2009 20:28
Ik vind de Denon's wel leuke decks en het is een leuke startersset...veel succes met je keuze maar mijn zegen heb je alvast!:p
RiX    posted on 20-01-2009 20:31
Ha Tommie,

Welkom @ DJR, dat ten eerste... en nu over je geplande aankoop:

- mixer: RMX-30 is een hele mooie koop (180 a 220 euro, ligt eraan of je bpm-counters wilt)
- spelers: de Denon S1000 is niet meer te koop. Ik zou op zoek gaan naar tweedehands S1200's (ong 550 euro) of nieuwe Numark Axis 9 CR (2x 320euro)
- Headphone. De Reloop heb ik ook nog over in het wit, mag je voor paar tientjes (4 stuks) overkopen, maar ik waarschuw je. Het is een enorm ding, zwaar en echt een koppenkneller. Als je niet zo'n groot hoofd hebt en/of een bril draagt, zou ik voor een andere koptelefoon gaan. (bv een JB Systems / Stanton). Die heb je voor zo'n 60 euro.

Dus: 200 + 600 + 60 = 860 euro. Je zal dus waarschijnlijk toch dit bedrag kwijt zijn als je met tabletops wilt beginnen. Als je met een dubbel-cdspeler begint kan je met 500 euro klaar zijn... It's up to you!

*edit: tik je een antwoord, zijn er 3 sneller dan je... die ook nog eens ongeveeer hetzelfde zeggen :P
User edit by RiX on 20-01-2009 @ 20:33:55 (12%)
Tommie    posted on 20-01-2009 20:32
Thanks voor de replys.

Ik hoor net van men Semi-Pro DJ vrind dat hij nog 2 Reloop RMP2's heeft die hij aanbied voor 650.
Ondanks dat het 2e handsjes zijn, zijn ze net een jaar oud en zijn ze pas nog naar de winkel geweest voor een clean up beurt en software upgrade.
Ik denk dat dat een betere keuze is als CDJs.
Nu alleen nog een mixer + headphones voor minder dan 250.
Headphones kun je beter nieuw kopen, dus laten we daar zo'n 50 euro voor uit trekken.
200 euro voor een goede mixer, 2e hands.
Iemand een goede suggestie?
Stefjuuh    posted on 20-01-2009 20:32
Mooi dat je hier gekomen bent. Ik heb vrijwel dezelfde stappen als jou doorgemaakt! DJ-naam komt inderdaad wel, hij schoot mij vorige week eindelijk een keer te binnen!

Je hebt op zich een mooi setje uitgekozen, behalve dat ik heb gehoord dat de DN-S1000 als jog en flinke "klik" heeft, op zich niet erg als je scratch weinig tot niet gaat gebruiken.

Je keuze voor een 3-kanaalsmixer kan ik ook enkel toejuichen! Let er wel even op dat de reloop mixers vaak meerdere uitvoeringen hebben, zoals ik snel zag, een rmx-30, en een BPM voor 20 euro meer (een beatcountertje drop, tjah, wat wil je, ze zitten ook op de denon)

Voor een headphone, zou ik gewoon een winkel opzoeken, en er 1 testen.

Alternatieven? Ja, er zijn OEM cd-spelers, veel kan ik je hier niet over vertellen, maar er zijn mensen heel blij mee. Ook kun je even kijken naar de numark AXIS serie. Je hebt een ruim budget, en ga verder geen hele goedkope merken kopen, uiteindelijk ga je er wel (een beetje) spijt van krijgen.

Qua mixer zit je volgens mij wel goed, ben ook niet zo bekend in de goedkopere mixer-series, ben zelf meteen een DJM-400 gaan halen!:P

Poster: RiX
Ha Tommie,

Welkom @ DJR, dat ten eerste... en nu over je geplande aankoop:

- mixer: RMX-30 is een hele mooie koop (180 a 220 euro, ligt eraan of je bpm-counters wilt)
- spelers: de Denon S1000 is niet meer te koop. Ik zou op zoek gaan naar tweedehands S1200's (ong 550 euro) of nieuwe Numark Axis 9 CR (2x 320euro)
- Headphone. De Reloop heb ik ook nog over in het wit, mag je voor paar tientjes (4 stuks) overkopen, maar ik waarschuw je. Het is een enorm ding, zwaar en echt een koppenkneller. Als je niet zo'n groot hoofd hebt en/of een bril draagt, zou ik voor een andere koptelefoon gaan. (bv een JB Systems / Stanton). Die heb je voor zo'n 60 euro.

Dus: 200 + 600 + 60 = 860 euro. Je zal dus waarschijnlijk toch dit bedrag kwijt zijn als je met tabletops wilt beginnen. Als je met een dubbel-cdspeler begint kan je met 500 euro klaar zijn... It's up to you!

*edit: tik je een antwoord, zijn er 3 sneller dan je... die ook nog eens ongeveeer hetzelfde zeggen :P

Toch grappig dat je ze in't zuiden van het land (*kuch* webshop *kuch*) gewoon kan bestellen. (De 1000tjes)
User edit by Stefjuuh on 20-01-2009 @ 20:35:39 (100%)
RiX    posted on 20-01-2009 20:39
Leuk dat je die rmp2's kan overnemen. En tweedehands mixer vinden voor 200 euro is ook goed te doen. Ik denk dat iemand je wel iets kan aanbieden hier. HIER biedt iemand een Numark FX5000 aan voor 200 euro...
RiX    posted on 20-01-2009 20:40
@ Stef: ik bedoelde: hij wordt niet meer gefabriceerd Winking my eye
tom-j    posted on 20-01-2009 21:06
welcome @ DJR!
ik zie dat je al veel tips hebt gehad over tabletops!
mocht je nog geen beslissing hebben gemaakt, kan ik je ook JB systems MCD-200 aanraden! ik ben er zeer tevreden over:d!
een mixer voor 200 euro??
hhmmm dan zul je idd tweede hands moeten gaan ja!
kijk op marktplaats en ebay ofzo!
ik heb daar voor een leuk prijsje een SMX 2 gekocht!
suc6 met zoeken!

en over je DJ naam:
die komt vaak vanzelf, soms gwn een bijnaam die vrienden je geven!

DjVictorF    posted on 21-01-2009 16:11
Ook namens mij welkom!
Ik zou ook gaan voor de rmp 1 scratch. Ik weet niet precies hoe die kwa prijs zit.. dacht rond de 350. Rmx 30 is een hele goede keuze! En voor de koptelefoon zou ik gaan voor een stanton! Heb er toch best wat goede dingen over gehoordWinking my eye
Weet waar ik vandaan kom, weet niet waar ik heen ga.
Bart_    posted on 21-01-2009 16:27
Welkom.
Kwa mixer zou ik naar een 2de hands Reloop RMX40BPM zoeken, die meestal voor 180 euro worden aangeboden.
Heb zelf deze mixer in m'n flightcase zitten en 't is een geweldige mixer voor het geld!
Het is natuurlijk geen pioneer; maar hij is ook 7 keer zo goedkoop Winking my eye

En als je voor 650 2x RMP2's kan kopen, kan je je kop zeker niet stoten.

mvg
Renzis    posted on 21-01-2009 16:31
Ik zou voor de reloop rmx 40 (dsp/bpm) gaan. die is 2e hands voor 180-200 te koop, de dsp heeft ook effecten, de rmx 30 niet.
Verder is de kwaliteit van het geluid mixen veel beter. De rmx40 (dsp) is gewoon een veel stevigere en betere grote broer. Plus je kan er altijd nog meer op aansluiten (4-kanaals) als je later daar aan toe bent.

Verder trekt hij een beetje feest met gemak (lees rook, 7 uur gas geven e.d.) makkelijk.
Ik heb zelf de RMX40 dsp en ben er zeer tevreden over!

Staat ook mooier naast je andere reloops.

Goed advies doet volgen??:D
Tommie    posted on 21-01-2009 22:46
Thanks allen voor de great help!

Ik denk dat ik er nu wel zo goed als uit ben.
Het wordt voor mij de 2x 2e handse Reloop RMP2's en dan nog ergens een RMX-40 op de kop zien te tikken, want die ziet er toch wel wat slicker uit dan de RMX-30. En zoals Renzis al zegt, daar heb je wel effecten mee wat ik denk ik toch wel meteen in één keer wil hebben. Qua koptelefoon kom ik er denk ik ook wel uit.
Nu snel men geld zien te krijgen en halen die hap!
Ik laat nog wel weten als ik alles binnen heb.
ThijsG    posted on 21-03-2009 12:37
Sorry voor de kick maar...heb je geen speakers nodigConfused?
Kan soms nog wel goed van pas komen voor muziekCool
Verder zie ik dat je goed hebt rondgekeken en er is ook niks mis met wat jij hebt uitgekozen, RMX-30blackfire en RH-3500 Pro heb ik ook, ben er heel tevreden over, bpm of effecten op je mixer heb je nog niet nodig, dat zit op die RMP's(dat wordt het toch?)

This is an old Topic

No new postings for 5.843 days.
 Post CommentThat would be 194.8 months
or a whopping 16 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

70 Users online: 3 Guests (67 Unknown)
Pages generated today : 4.791
Most visitors online this month : 482
Lifetime Pageviews since 2003 : 236.211.741