Mooi dat je hier gekomen bent. Ik heb vrijwel dezelfde stappen als jou doorgemaakt! DJ-naam komt inderdaad wel, hij schoot mij vorige week eindelijk een keer te binnen!
Je hebt op zich een mooi setje uitgekozen, behalve dat ik heb gehoord dat de DN-S1000 als jog en flinke "klik" heeft, op zich niet erg als je scratch weinig tot niet gaat gebruiken.
Je keuze voor een 3-kanaalsmixer kan ik ook enkel toejuichen! Let er wel even op dat de reloop mixers vaak meerdere uitvoeringen hebben, zoals ik snel zag, een rmx-30, en een BPM voor 20 euro meer (een beatcountertje drop, tjah, wat wil je, ze zitten ook op de denon)
Voor een headphone, zou ik gewoon een winkel opzoeken, en er 1 testen.
Alternatieven? Ja, er zijn OEM cd-spelers, veel kan ik je hier niet over vertellen, maar er zijn mensen heel blij mee. Ook kun je even kijken naar de numark AXIS serie. Je hebt een ruim budget, en ga verder geen hele goedkope merken kopen, uiteindelijk ga je er wel (een beetje) spijt van krijgen.
Qua mixer zit je volgens mij wel goed, ben ook niet zo bekend in de goedkopere mixer-series, ben zelf meteen een DJM-400 gaan halen!:P
Poster: RiX
Ha Tommie,
Welkom @ DJR, dat ten eerste... en nu over je geplande aankoop:
- mixer: RMX-30 is een hele mooie koop (180 a 220 euro, ligt eraan of je bpm-counters wilt)
- spelers: de Denon S1000 is niet meer te koop. Ik zou op zoek gaan naar tweedehands S1200's (ong 550 euro) of nieuwe Numark Axis 9 CR (2x 320euro)
- Headphone. De Reloop heb ik ook nog over in het wit, mag je voor paar tientjes (4 stuks) overkopen, maar ik waarschuw je. Het is een enorm ding, zwaar en echt een koppenkneller. Als je niet zo'n groot hoofd hebt en/of een bril draagt, zou ik voor een andere koptelefoon gaan. (bv een JB Systems / Stanton). Die heb je voor zo'n 60 euro.
Dus: 200 + 600 + 60 = 860 euro. Je zal dus waarschijnlijk toch dit bedrag kwijt zijn als je met tabletops wilt beginnen. Als je met een dubbel-cdspeler begint kan je met 500 euro klaar zijn... It's up to you!
*edit: tik je een antwoord, zijn er 3 sneller dan je... die ook nog eens ongeveeer hetzelfde zeggen :P
Toch grappig dat je ze in't zuiden van het land (*kuch* webshop *kuch*) gewoon kan bestellen. (De 1000tjes)