Luidsprekers max 500 euro (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DJ_Viriya    posted on 19-01-2009 17:03
Ik zoek nog een mooie luidspreker. Vooral de kwaliteit van het geluid moet goed zijn. Ik draai hardcore. 2 luidsprekers moeten goed zijn voor een feestje van 50-100 man. Dus niet meer dan 500 euro per stuk.

What do you think about Luidsprekers max 500 euro ??

Vote :   

DJ_Viriya    posted on 21-01-2009 17:38
Jongens, ik had al gekozen voor de K-115a. Ik krijg hem morgen binnen Cool.

Als ik een duurdere had gekozen was het de SRM 450 geweest. Maar toen ik ook daar weer negatieve berichten over hoorde was ik het beu en heb ik de DAP besteld.

DjVictorF    posted on 21-01-2009 19:32
Goede keuze! Ik heb die boxen zelf ook en ben er heeeeeeeeeeeeel erg blij mee!
Weet waar ik vandaan kom, weet niet waar ik heen ga.
User edit by DjVictorF on 21-01-2009 @ 19:34:49 (100%)
greup    posted on 21-01-2009 23:38
Mag ik iedereen verzoeken om voortaan alleen nog maar over speakers te praten waar men echt mee gewerkt heeft. Ik zie hier echt te veel onzin in dit topic. Natuurlijk is het ook een kwestie van smaak. Maar sommige dingen zijn gewoon echt onzin die hier worden geschreven.

ongens, ik had al gekozen voor de K-115a. Ik krijg hem morgen binnen Cool.

Als ik een duurdere had gekozen was het de SRM 450 geweest. Maar toen ik ook daar weer negatieve berichten over hoorde was ik het beu en heb ik de DAP besteld.

Ik hoop dat je begrijpt dat elke speaker naar zijn prijs wordt beoordeeld,... en dat je nu dus niet denkt dat een dap K beter is dan een LEM D400 Cool

geschreven door flexxi
Je moet je echt zwaar afvragen of je wel Dap audio apparatuur wil hebben, vroeger stond highlite bekend als goedkoop,, maar iederjaar zijn ze duurder geworden en nu zijn ze zelfs behoorlijk duur ten opzichte van de kwaliteit die ze leveren. Als je kijkt naar bijvoorbeeld AmericanDJ dan kom je vaak speakers tegen die daar goedkoper zijn dan bij highlite en kwalitatief een stuk beter

Sorry, maar ik weet niet hoe ik hier uit zou moeten hebben gemaakt dat het alleen over specifiek de DAP K serie ging....
Mod edit by greup on 21-01-2009 23:42 (83%)
DJ_Viriya    posted on 22-01-2009 10:00
LoL dat snap ik wel.

Eerste ervaringen van met de DAP zullen ook mijn laatste zijn:

Ik heb de DAP K-115a vandaag binnen gekregen. Na aangesloten te hebben
ging ik hem eens uitproberen. Eerste indruk was dat hij nogal schel
klonk. Vervolgens wat harder gezet en op 50% volume zag ik al een rood
lichtje opflikkeren, dus ik snel terug draaien. Maar het geluid dat
eruit kwam was van slechte kwaliteit en uit mijn (goedkope) logitech
setje kwam meer en beter geluid. Dus toch nog even verder proberen om
met de EQ het geluid beter te krijgen. Valt na 5 minuten de bas
volledig weg. Nog wat proberen met andere kabels maar de bass bleef
weg. Dus ik moet hem niet meer...

En nu ga ik dus voor de SRM450 Winking my eye.
greup    posted on 22-01-2009 13:07
Respect..... Ik heb veel mensen zonder verstand speakers zien bedienen. Maar nog nooit iemand die hem na 5 minuten al naar de Kl*te wist te helpen!

De bas box van de dap K is trouwens nog best prima.... Knap dat je die zo snel kapot krijgt.

(een vergelijking trekken tussen logitec computer speakers een PA speakers is trouwens niet eerlijk, dat snap je zelf ook wel)

van de dap K is bekent dat die een redelijke bijsturing nodig heeft in het hoog. Anders klinkt die idd behoorlijk schel.

Misschien trouwens handig om i.p.v. gewoon een nieuwe speaker te bestellen, eens te gaan luisteren naar de speakers voordat je ze koopt?!
Bartjens    posted on 22-01-2009 13:12
Misschien is het iid handig om je eerst te verdiepen in de materie voor dat je iets aanschaft.

Heb je de speakers volop gezet, of het input volume hoger gezet? Ik kan me voorstellen dat wanneer je je speaker vol gas laat draaien terwijl je inputvolume erg laag heb staan, de speakers gaan vervormen...
www.djbrowbeat.com
DJ_Viriya    posted on 22-01-2009 16:45
Uhm :P. Ik deed het met een BCD3000, alles stond normaal. Alles netjes op 0db. Ook de Speaker zelf stond op 0db. Vervolgens stond de mastervolume vol open. Dus volume regelde ik direct via de k-115a. Master volume op traktor gaf geen rood aan maar zat er wel dicht in de buurt.

Tja, ik had alleen mijn logitech als referentie Cool. Ik hoopte op mooi, vol geluid, maar goed, ik denk dat tie al kapot was. Anders viel de bass er sowieso niet zomaar uit. Ik wilde eerst nog een XLR kabel gaan kopen (nu zat hij op RCA-->jack) maar toen de bass weg viel dacht ik, dat lelijke ding mag weg.

EDIT:
Nu maken jullie me aan het twijfelen of ik niet iets fout heb gedaan. Als ik een: Verloopkabel Verloopkabel 2 x RCA Male <> 1 x XLR Male, Gebruikte kabeltype: SIG48. Gebruik om van de BCD3000 master output (is rca) in de SRM450 te gaan. Zou dat dan gewoon moeten werken? Ik wil maar 1 luidspreker gebruiken.
User edit by DJ_Viriya on 22-01-2009 @ 17:24:23 (52%)
Tizio    posted on 22-01-2009 17:26
God, volg dan ook eens lekker een advies op om eerst eventjes te gaan luisteren. En lees ook eens hoe je dingen aan moet sluiten, van dit soort dingen word ik toch wel een beetje moe..
DJ_Viriya    posted on 22-01-2009 17:38
Ik vraag alleen of rca naar xlr gewoon goed zal werken. Is weer eens wat anders dan van mixer naar computerspeakers... (ja, ik gebruik de zoekfunctie maar kon er niks over vinden...)

Plus, ik ben geen geluidsexpert maar ik wil wel gelijk goede luidsprekers. Dan is het toch logischer dat ik het hier vraag?
User edit by DJ_Viriya on 22-01-2009 @ 18:00:10 (100%)
Nvie    posted on 22-01-2009 18:03
Als je hem op een tulp uit je mixer pakt, en dan naar een XLR input rout heeft dat totaal geen nut, omdat XLR een gebalanceerd signaal heeft en een veel duurdere plug is dan een simpele Jack (M). Gewoon een kabeltje Tulp -> Jack gebruiken lijkt me.

Daarnaast is het ook niet zo slim om alles direct op 0dB te zetten, je kunt beter het volume langzaam opvoeren totdat je het gewenste volume hebt bereikt.
Bartjens    posted on 22-01-2009 23:25
Poster: DJ_Viriya
Ik vraag alleen of rca naar xlr gewoon goed zal werken. Is weer eens wat anders dan van mixer naar computerspeakers... (ja, ik gebruik de zoekfunctie maar kon er niks over vinden...)

Er zit vast en zeker een mooi boekje bij je nieuw gekochte speaker. Daar zal ook vast in staan welke kabels worden aangeraden. Happy, laughing

Plus, ik ben geen geluidsexpert maar ik wil wel gelijk goede luidsprekers. Dan is het toch logischer dat ik het hier vraag? 

Wat nog logischer zou zijn is gewoon een audioshop binnen wandelen, te luisteren naar verschillende speakers, advies van de verkoper opvolgen, en je keuze maken.
Op deze manier vind ik het een beetje zonde van je geld en tijd :P
www.djbrowbeat.com
DJ_Viriya    posted on 27-01-2009 22:39
Ik wilde nog even melden dat ik vandaag de SRM450 binnen heb gekregen en die was niet kapot. Een keer open gegooit en jezus... wat een geluid kwam eruit. Ik stond echt versteld. Ook heel helder. Dit was wat ik zocht.
OneSixty    posted on 27-01-2009 23:12
Poster: DJ_Viriya
Ik wilde nog even melden dat ik vandaag de SRM450 binnen heb gekregen en die was niet kapot. Een keer open gegooit en jezus... wat een geluid kwam eruit. Ik stond echt versteld. Ook heel helder. Dit was wat ik zocht.

best wel dom om dan gewoon nog een keer zomaar speakers te bestellen zonder te luisteren vooraf :/

maargoed, voor die mackies hoef je niet te twijfelen ^^
DJ_Viriya    posted on 28-01-2009 08:56
Boeiend, kan je toch ook terug sturen...
Bartjens    posted on 28-01-2009 09:04
CoolIs misschien een beetje zonde van jou tijd en geld. Komen alleen maar extra vervoerskosten bij op deze manier. Is het niet voor jou, dan is het wel voor de leverancier....Als je gewoon zelf eens de deur zou uitgaan scheelt je dat heel veel gedoe met terug sturen enzo. Vind het niet handig van je op deze manier, maargoed....
www.djbrowbeat.com

This is an old Topic

No new postings for 5.735 days.
 Post CommentThat would be 191.2 months
or a whopping 15.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

79 Users online: 5 Guests (74 Unknown)
Pages generated today : 5.687
Most visitors online this month : 245
Lifetime Pageviews since 2003 : 229.965.917