Luidsprekers max 500 euro (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DJ_Viriya    posted on 19-01-2009 17:03
Ik zoek nog een mooie luidspreker. Vooral de kwaliteit van het geluid moet goed zijn. Ik draai hardcore. 2 luidsprekers moeten goed zijn voor een feestje van 50-100 man. Dus niet meer dan 500 euro per stuk.

What do you think about Luidsprekers max 500 euro ??

Vote :   

RePlayz    posted on 19-01-2009 17:32
Dap K-115.......volgens de reviews goede speakers voor hun prijs. De lagere tonen zijn bij een hoger volume wellicht iets aan de lage kant, maar gezien de prijs van de spelers houd je met 500 euro nog geld over voor een sub om alsnog de beats en bass te laten knallen Winking my eye Valt binnen je budget en voldoende materiaal aan boord om 50 tot 100 man te voorzien van een goed avondje stampwerk :P
RePlayz    posted on 19-01-2009 17:33
sorry....ik schrijf hierboven 'gezien de prijs van de spelers....' maar ik bedoel natuurlijk de luidsprekers :P
Flexii    posted on 19-01-2009 17:50
Poster: RePlayz
sorry....ik schrijf hierboven 'gezien de prijs van de spelers....' maar ik bedoel natuurlijk de luidsprekers :P

edit dan in het vervolg je post, ipv een reply op je zelfWinking my eye
Roalin    posted on 19-01-2009 17:52
Daarvoor heb je de edit knop... zei Flexii net.

Lem D400, wel 80 euros over budget, maar das niet anders Winking my eye
User edit by Roalin on 19-01-2009 @ 17:53:07 (20%)
neutje    posted on 19-01-2009 18:04
mackie srm 450, ze zijn in de aanbieding voor 500 euro, bij die grote winkel in rotterdam met die gitaar aan de gevel :p

zijn echt lekker luidsprekers, heb ze al 2 jaar en ben echt super tevreden over die dingen.
User edit by neutje on 19-01-2009 @ 18:05:52 (78%)
Flexii    posted on 19-01-2009 18:57
Poster: neutje
mackie srm 450, ze zijn in de aanbieding voor 500 euro, bij die grote winkel in rotterdam met die gitaar aan de gevel :p

zijn echt lekker luidsprekers, heb ze al 2 jaar en ben echt super tevreden over die dingen.

mackie is ook maar de naam, er zijn betere speakers voor dat geld, zo hard gaan de srm450's niet namelijkWinking my eye
DJ_Viriya    posted on 19-01-2009 20:40
Ik heb even op de lem d400 gezocht maar die is toch nog te duur.

Is de DB Opera 402 de 100 euro extra waard ten opzichte van de k115a?
Flexii    posted on 19-01-2009 23:16
Poster: DJ_Viriya
Ik heb even op de lem d400 gezocht maar die is toch nog te duur.

Is de DB Opera 402 de 100 euro extra waard ten opzichte van de k115a?

Je moet je echt zwaar afvragen of je wel Dap audio apparatuur wil hebben, vroeger stond highlite bekend als goedkoop,, maar iederjaar zijn ze duurder geworden en nu zijn ze zelfs behoorlijk duur ten opzichte van de kwaliteit die ze leveren. Als je kijkt naar bijvoorbeeld AmericanDJ dan kom je vaak speakers tegen die daar goedkoper zijn dan bij highlite en kwalitatief een stuk beter
DJ_Viriya    posted on 21-01-2009 10:23
Ik heb nog gekozen voor een k-115a. Op papier heel goede specs. En hij zal toch weinig vollebak moeten.
Bartjens    posted on 21-01-2009 10:44
Is een goede keus, maar een feest van 100 man zullen ze niet trekken.. Zoals eerder aangegeven zul je bij feesten boven de 50-75 man één of 2 subjes nodig hebben.
www.djbrowbeat.com
tek-zotic    posted on 21-01-2009 11:44
Poster: Bartjens
Is een goede keus, maar een feest van 100 man zullen ze niet trekken.. Zoals eerder aangegeven zul je bij feesten boven de 50-75 man één of 2 subjes nodig hebben.

da valt wel mee hoor Happy, laughing, ligt net aan de grootte van de zaal he
greup    posted on 21-01-2009 11:50
Poster: Flexii

Je moet je echt zwaar afvragen of je wel Dap audio apparatuur wil hebben, vroeger stond highlite bekend als goedkoop,, maar iederjaar zijn ze duurder geworden en nu zijn ze zelfs behoorlijk duur ten opzichte van de kwaliteit die ze leveren. Als je kijkt naar bijvoorbeeld AmericanDJ dan kom je vaak speakers tegen die daar goedkoper zijn dan bij highlite en kwalitatief een stuk beter

Jij weet echt niet waar je over praat! dap heeft juist een paar speaker-ranges die geweldig goed presteren. En soms speaker die 2 keer zo duur zijn er makkelijk uitspelen. de kwaliteit van bepaalde dap ranges zijn ook zeker heel behoorlijk.

Dap heeft helaas z'n naam in het verleden een beetje verpest. Maar op dit moment zijn ze zeer hard bezig om dat weer te zuiveren.
Daarbij heeft elk merk "mindere ranges" Bij dap moet je gewoon even weten welke je moet kopen.
Bartjens    posted on 21-01-2009 11:54
Poster: tek-zotic

da valt wel mee hoor Happy, laughing, ligt net aan de grootte van de zaal he

Klopt de groote van de zaal zal zeker mee tellen, maar het aantal personen ook! Wil jij 100 pers gaan voorzien van een stevig stukje muziek dan ga je dat niet redden met 2 K115's.
www.djbrowbeat.com
Flexii    posted on 21-01-2009 12:35
Poster: greup

Jij weet echt niet waar je over praat! dap heeft juist een paar speaker-ranges die geweldig goed presteren. En soms speaker die 2 keer zo duur zijn er makkelijk uitspelen. de kwaliteit van bepaalde dap ranges zijn ook zeker heel behoorlijk.

Dap heeft helaas z'n naam in het verleden een beetje verpest. Maar op dit moment zijn ze zeer hard bezig om dat weer te zuiveren.
Daarbij heeft elk merk "mindere ranges" Bij dap moet je gewoon even weten welke je moet kopen.

Ik weet wel degelijk waarover ik praat, en als je even wat beter zou opletten dan weet je dat ik het hier heb over de Dap K-115's en die serie

Natuurlijk weet ik dat Dap er ook goede ranges bij heeft zitten de concertbassen van dap klinken bijhoorlijk en verslaan met hun prijs concurrenten, maar daar praten wij hier nu niet over over de Concertseries, over de Club of max range,, we hebben het hier over de beginnende dj in de K series. Mischien had ik mijn post iets minder 'algemeen' moeten brengen, maar ik heb het dus uiteraard in dit topic over een bepaalde range.
Bartjens    posted on 21-01-2009 13:04
En de K-series van DAP zijn niet goed? Mijn ervaringen ermee zijn juist erg positief!!
www.djbrowbeat.com
Flexii    posted on 21-01-2009 13:27
En de K-series van DAP zijn niet goed? Mijn ervaringen ermee zijn juist erg positief!!
  ik heb ook niet gezegd dat ze slecht zijn, jongens jullie verdraaien mijn woorden. Ik zeg dat er voor die prijs van andere merken betere speakers zijn
brecht    posted on 21-01-2009 13:28
Kheb link indruk dat jullie elkaar direct afbreken...
Vertel gewoon rustig jullie mening wat volgens jullie het beste is...

Het is de bedoeling deze persoon te helpen en niet elkaar af te breken en woorden te verdraaien.

Ik persoonlijk zou voor PSX12 ofzo gaan van JB systems of inderdaad Dap audio
tek-zotic    posted on 21-01-2009 13:32
mss nog een vraagske, welke versterker heb je?? want das ook wel belangrijk he :d

Alert : Alle links verwijderd,
Lees a.u.b. de regels van de site door!
geen links naar webshops

User edit by tek-zotic on 21-01-2009 @ 13:43:56 (100%)
Mod edit by greup on 21-01-2009 23:45 (92%)
Flexii    posted on 21-01-2009 13:39
Poster: tek-zotic
mss nog een vraagske, welke versterker heb je?? want das ook wel belangrijk he :d

ja tenzij hij actieve speakers wil gaan halen, maar dat komt ook niet echt duidelijk naar voren nee
Poster: brecht
Kheb link indruk dat jullie elkaar direct afbreken...
Vertel gewoon rustig jullie mening wat volgens jullie het beste is...

Het is de bedoeling deze persoon te helpen en niet elkaar af te breken en woorden te verdraaien.

Ik persoonlijk zou voor PSX12 ofzo gaan van JB systems of inderdaad Dap audio

Ja je hebt helemaal gelijk we moeten de topicstarter helpen en niet discussieren over wie er nu gelijk heeft. Als je voor actieve speakers gaat zou ik adviseren om eens te kijken naar de DLS-15p van Americandj en de Behringer Eurolive B215a of een uit de nieuwe serie B412 DSP of B512 DSP of eventueel een 15 incher
Bartjens    posted on 21-01-2009 14:04
Poster: Flexii
ja tenzij hij actieve speakers wil gaan halen, maar dat komt ook niet echt duidelijk naar voren nee

Poster: DJ_Viriya
Ik heb nog gekozen voor een k-115a. Op papier heel goede specs. En hij zal toch weinig vollebak moeten.

Hij geeft aan dat hij voor de k-115a gaat, de a staat voor actief.

www.djbrowbeat.com
gizzy    posted on 21-01-2009 14:39
Voor zijn buget zou ik echt voor de  JRX-125 gaan. Die dingen gaan knetter hard. En er zit een gloeilamp in die dient als limiter. Ik heb ze vaak genoeg volledig laten branden zonder dat ze ooit kapot zijn gegaan. Winking my eyeMaar het geluid wordt wel kut als je echt te hard gaat. Maar 150 man met 2 van deze speakers is geen probleem.
Bart_    posted on 21-01-2009 16:42
weer iemand die die kutserie van JBL gaat aanraden... zeer jammer.
Heb al genoeg de JRX-serie gehoord waaronder de JRX-115.
En ik kan je zeggen dat dat echt een pisbak is.
Oké, hij gaat hard, maar of je dat geluid kan noemen?
Hij vormt muziek naar hetzelfde geluid wat m'n buurjongen altijd doet als ie gaat drummen...
Die hogetoondriver is zo schel als wat, daar krijg je echt hoofdpijn van.
Maar volgens vele is de JRX-serie goed omdat er 'JBL' opstaat,
oftewel merkengeilheid genoemt.

En de K-serie niet goed voor het geld en American Audio beter voor het geld?!
Wel raar dat de APX (kopie K-serie) 20 euro duurder is, niet?
Want de DLS is een kopie van de Dap P-serie, en niet van de K-serie.

En voor dat buget, zou ik toch écht nog is kijken naar de LEM D400.
Paar tientjes over je buget, maar van deze speaker krijg je écht geen spijt.
Klinkt echt heel goed; en bovendien zit er nog DSP & EQ op.
Echt een goed klinkende speaker die niet veel weegt door de lichte magneet.

Zover mijn bijdrage weer (alhoewel ik waarschijnlijk nu veel commentaar ga krijgen op m'n JBL-verhaal.)
Tizio    posted on 21-01-2009 16:58
Mijn advies is, netzoals bij andere gear en aankopen, ga naar de winkel en luister!
Laat de mensen daar je er alles over vertellen en kijk of je er dan uit bent..
(dit moet toch vast wel de moeite waard zijn voor zo'n uitgave?)
OneSixty    posted on 21-01-2009 17:05
Poster: gizzy
Maar 150 man met 2 van deze speakers is geen probleem.

Cool
Flexii    posted on 21-01-2009 17:27

Hij geeft aan dat hij voor de k-115a gaat, de a staat voor actief.

overheen gelezenCool
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

60 Users online: 3 Guests (57 Unknown)
Pages generated today : 12.822
Most visitors online this month : 245
Lifetime Pageviews since 2003 : 230.096.009