Behringer DJX-750 ! Wie durft  (4/5)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Hardshort    posted on 18-01-2009 15:25
Hooj vrienden Smile having fun

Dit intresante artikeltje kwam ik tegen bij onze collega`s !

http://aboutdj.nl/nieuws/1152-behringer-djx750.html

Ik ben wel benieuwd wat jullie er van verwachten.
En zou het daadwerkelijk een omgespoten 700 zijn ?

Graag jullie meningen en ideeén Smile having fun
Hardstyle tools @ http://www.rawfx.nl

What do you think about Behringer DJX-750 ! Wie durft ??

Vote :   1 member likes this  

Estacy    posted on 24-10-2009 21:57
effecten heb je echt niet nodig als je net begint, en zeker die behringer effecten niet. de 700 is slechter dna de 750 en dies alleen 2e hands te koop.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
TedMendez    posted on 24-10-2009 22:25
Ik kan hem bij bax voor 155 nieuw halen ik toch efecten
T_Sound    posted on 27-10-2009 11:49
Wat iedereen hier al zegt is het een prima mixer om mee te beginnen en voor het geld maakt het niet uit of je hem met effecten haalt of niet, de DJX is een degelijke mixer voor niet veel geld, dus verwacht ook niet dat de effecten goed zijn, de eerste 3 X-pass filters zijn leuk, de reverb is nog te doen, de rest zou ik van afblijven.

Ik heb de mixer gekocht om te kijken of het wat was en om anderen te kunnen adviseren om hem of wel, of niet te kopen, en jou adviseer ik als je niet meer geld te besteden hebt, deze mixer gewoon aan te schaffen, heb je meer geld, kijk dan eens naar een numarkje in die prijsklasse, heb er een gezien die heb 12 dsp effecten (die zijn waarschijnlijk stukken beter dan die van de behringer) en anders is de djx geen slechte optie.

Ik heb zelf een Pioneer DJM 800, dus de behringer klinkt en werkt altijd klote tegen over een Pioneer, maar als je even niet gaat vergelijken is het een prima apparaat voor het geld.

Ik doe hem in ieder geval?niet weg.

T_Sound
T_Sound    posted on 27-10-2009 11:58
Is een degelijke mixer voor het geld, wat betreft de effecten, de eerste higpass filter is leuk, de rest minder tot nix, de reverbs gaan nog en de rest zou ik van afblijven.

Numark heeft voor ?216,00 een digitale mixer met 2 kanalen een een mic kanaal met 24 bit dsp effecten (12 stuks dacht ik).

Als je dat niet te besteden hebt, dan zou ik voor de behringer gaan, is toch een prima mixertje.

T_Sound

Gerhard    posted on 27-10-2009 13:01
Is deze te vergelijken met de Reloop RMX 40 ?
Adrien1989    posted on 27-10-2009 14:24
Nee, deze mixer is van veel mindere kwaliteit. Heb hem vorige week onder de vingers gehad bij de toeval, normaal hou ik me niet zo bezig met dit soort spullen nl. Maar iig, hij is een beetje gammel heb het idee dat ie binnen een paar uur stuk gaat Happy, laughing. De Reloop is veeel steviger.
Gerhard    posted on 27-10-2009 15:48
En over de functie's gesproken ?
Adrien1989    posted on 27-10-2009 16:44
Die heb ik niet getest. Maar het is wel vanzelfsprekend dat je krijgt waarvoor je betaald. Je betaald voor troep dus dan krijg je ook troep Happy, laughing. Zoals anderen zeggen zijn de effecten niet al te best.
DJNOMEN1997    posted on 27-10-2009 18:38
Ik heb hem zelf gehad en ik vind hem nog best wel stevig aanvoelen (verwacht natuurlijk geen Pioneer gevoel).
En verder is het zeker geen verkeerde mixer om mee te beginnen.?
Saskia    posted on 27-10-2009 18:51
Poster: Gerhard
Is deze te vergelijken met de Reloop RMX 40 ?

In de verste verte niet! test ze allebei maar eens Winking my eye
PaulBrugel    posted on 28-10-2009 09:03
Een nieuwe mengtafel met garantie. 4 kanaals, toonregelaar met effecten. En is daarnaast een regelrechte kopie van een Pioneer DJM600 (of 500) En dat voor 155 euro.
dus je hebt een idee dat je op een Pioneer draait, kan je er lekker op oefenen, een mixer die overal staat in iedere club.

Ik raad hem iedereen aan met een laag budget. Mensen die wat te besteden hebben, koop een Pioneer DJM700 / 800. Je kan een DJM700 / 750 ook niet vergelijken met een Reloop. Reloop is wat degelijker, maar?je betaald er ook 200 euro meer voor!! ??

Die verhalen van Beringer over lekkende faders, effecten die niet werken, ik geloof er niet in. Misschien in toestellen van 2002 /2003 maar?Behringer ligt nog steeds in de winkel... dus de hedendaagse toestellen werken gewoon. ?Ik heb een jaar een DJM700 gehad voor thuis, nooit problemen mee gehad. Alleen die BPM teller werkt niet lekker maar goed, dar neem je er gewoon maar bij voor dat geld.

User edit by PaulBrugel on 28-10-2009 @ 09:04:17 (9%)
RiX    posted on 28-10-2009 10:03
Precies Paul, ik draai al bijna 6 jaar op een oude djx-700. Nu is er wel 1 kanaal defect en begint de EQ uit balans te raken. Deze vernieuwde versie is dus een prima mixer voor iemand met een laag budget. Je kan er gerust een paar jaar mee vooruit, mits je er niet mee gaat slepen...
Estacy    posted on 28-10-2009 10:31
Poster: PaulBrugel

?Je kan een DJM700 / 750 ook niet vergelijken met een Reloop.?
??Ik heb een jaar een DJM700 gehad voor thuis, nooit problemen mee gehad.?

DJX bedoel je, of niet?
PaulBrugel    posted on 28-10-2009 12:35
Poster: Estacy

DJX bedoel je, of niet?

Tikvoudje, moet zijn: DJX inderdaad
MaximDJ    posted on 28-10-2009 13:50
Poster: PaulBrugel
Ik raad hem iedereen aan met een laag budget. Mensen die wat te besteden hebben, koop een Pioneer DJM700 / 800. Je kan een DJM700 / 750 ook niet vergelijken met een Reloop. Reloop is wat degelijker, maar?je betaald er ook 200 euro meer voor!! ??

Die verhalen van Beringer over lekkende faders, effecten die niet werken, ik geloof er niet in.

Je kan ook sparen voor een Dateq. Kwalitatief beter dan Pioneer. Alleen Pioneer is veeeel leuker speelgoed dan een saaie neutrale Dateq.

Behringer is een goed "vind ik deze hobby leuk" merk. Professioneel, nee! Voor de Hobby DJ die niet teveel gebruikt is het een leuk ding
Party Sensations. Excellence in entertainment.
Adrien1989    posted on 29-10-2009 00:31
Of je koopt een tweedehands XTC voor maar 250 euro Happy, laughing. Niet duur en kwaliteit Happy, laughing. Mixer met effecten die niet eens echt bruikbaar zijn, sja :P.
Bouncy    posted on 29-10-2009 09:43
Behringer word gemaakt door spleetogen... daarom zijn de kosten niet zo hoog.. Nadeel van spleetogenfabricatie is dat de ene mixer door chong word gemaakt en de andere door chang, nou is het zo dat chang z'n werk veeeel beter doet dan chong, welke maar een beetje aan loopt te kutten. Daarom krijg je ook een verschil van dag op nacht tussen 2 dezelfde mixers.. Behringer kopen is gewoon een soort van geluk hebben denk ik zo.. Verder moet je voor deze prijs natuurlijk niet al te veel verwachten! Hufterproofheid? no-way! kwaliteit? no-way.. T is gewoon een mixer waar je gewoon goed voor moet zorgen en voorzichtig mee om moet gaan.. als je een ragbak wil, heb je vaak ook een hoger budget nodig...

T is allemaal zo logisch...
TedMendez    posted on 31-10-2009 21:37
Bij bax is hij opeens184
Estacy    posted on 31-10-2009 22:34
komt omdat ze tijdelijke acties hebben. als we het ?over de prijsklasse tot ong 160 euro hebben, raad ik je een Behringer VMX 300 aan.
Helixon    posted on 31-10-2009 23:13

Hahah Cool
Bouncy    posted on 31-10-2009 23:19
Dat behringer geen top spul maakt (zoals ik hierboven zeg) alle waar voor z'n geld.. hoeft nog niet te betekenen dat je het merk belachelijk gaat maken!

K bedoel.. een complete mixer... voor dit geld? :O heb je normaal alleen een white noise generator voor, en aangezien deze mixer dat ook kan Happy, laughing?
No, serious: opbouwende kritiek... ok?! een merk afzeiken... mwha... een merk belachelijk maken Confused
User edit by Bouncy on 31-10-2009 @ 23:21:19 (35%)
Estacy    posted on 01-11-2009 00:20
das nou een beetje overdreven helix, k denk dat vele hier best blij zouden zijn met zo'n set
niiicola    posted on 01-11-2009 10:54
@Estacy: Is dus de VMX300 beter dan de DJX750? Ik ben nl. van plan 1 van de 2 te kopen.
Gewoon.
Dolivieira    posted on 01-11-2009 11:22
Poster: Helixon

Hahah Cool

Ben het wel Estasy eens. Als je nou zelf eens een foto post wat jij heb staan, Want ik denk dat jij zelf geen betere sety heb staan voor dat je die mixer af gaat kraken. Behringer is zoals Bouncy al zij heel goedkoop dus je kan geen Highend kwalieit verwachten. Maar maakt het wel mogelijk dat mensen die willen beginnen met DJen en een kleine beurs hebben toch een leuk mengtafeltje kunnen kopen met alles er op en eraan. En als je er zuinig mee ben gaat die nog best lang mee.

En nog wat, kun je deze mixer lang laten leven omdat je er zuinig mee omgaat dan als je een duurdere hebt............. De rest kun je zelf invullen.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
TedMendez    posted on 01-11-2009 12:06
Estacy: waneer zijn die tijdelijke acties over
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

92 Users online: 5 Guests (87 Unknown)
Pages generated today : 7.304
Most visitors online this month : 245
Lifetime Pageviews since 2003 : 229.735.927