dj booth help! (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Tfvs    posted on 15-01-2009 19:22
beste deejays,

ik wil een dj booth gaan maken maar zou graag weten wat voor hout en hoe dik hout ik ervoor moet kopen enzo..  er komt nog een foto te staan over wat voor het word enzo.
alvast bedanktHappy, laughing er gaat trouwens een reloop rmx-30 in en 2 synq xtrm-1 in.
hier een foto van het laatste ontwerp

greetz,
tfvs
User edit by Tfvs on 20-01-2009 @ 19:24:34 (42%)

What do you think about dj booth help! ??

Vote :   

tom-j    posted on 15-01-2009 19:25
dat hangt van je ontwerp af!
je moet kijken of het stabiel is en of het hout het gewicht van je booth aan kan! niet dat eeen DJ set nou zo veel weegt maar toch!
hoe lang moet hij zijn? hoe breed en hoe hoog??
iets meer info is handig!
ga anders kijken bij de gamma en neem je ontwerp mee!
ze zullen je daar vast wel advies geven!
Dyno    posted on 15-01-2009 19:38
op "dj booth" en er staan genoeg ideeën tussen ...
http://www.beatport.com/artist/rick-dyno/306081
User edit by Dyno on 15-01-2009 @ 19:38:55 (3%)
Tfvs    posted on 15-01-2009 19:44
Poster: tom-j
dat hangt van je ontwerp af!
je moet kijken of het stabiel is en of het hout het gewicht van je booth aan kan! niet dat eeen DJ set nou zo veel weegt maar toch!
hoe lang moet hij zijn? hoe breed en hoe hoog??
iets meer info is handig!
ga anders kijken bij de gamma en neem je ontwerp mee!
ze zullen je daar vast wel advies geven!

Stefjuuh    posted on 15-01-2009 20:11
Je diepte en breedt lijkt me ok! Ik weet niet hoe lang je bent, maar hij mag wel een stuk hoger. Ik ben 1,95, en heb het op 90 cm, maar als ik het nu opnieuw zou doen, zou ik dr zo 10-15 cm bij zetten! Hoger werkt iets lekkerder naar mijn mening! Ook zou ik NIET voor inbouw gaan, tenzij je echt zeker weet dat je bij dezelfde gear blijft. (Beetje lullig, als je nieuwe mixer niet past..)
Tfvs    posted on 15-01-2009 20:17
Poster: Stefjuuh
Je diepte en breedt lijkt me ok! Ik weet niet hoe lang je bent, maar hij mag wel een stuk hoger. Ik ben 1,95, en heb het op 90 cm, maar als ik het nu opnieuw zou doen, zou ik dr zo 10-15 cm bij zetten! Hoger werkt iets lekkerder naar mijn mening! Ook zou ik NIET voor inbouw gaan, tenzij je echt zeker weet dat je bij dezelfde gear blijft. (Beetje lullig, als je nieuwe mixer niet past..)

jaa ik ben ook maar 1,70 dus voor nu is het lekker draaien lijkt mijHappy, laughing.. ik heb trouwens een systeem bedacht waarbij ik de bovenste plaat er af kan halen en een nieuwe op kan zetten dus dan kan ik altijd nog aanpassen met nieuwe mixers etcHappy, laughing maar bedankt voor je commentaarHappy, laughing

greetz,
tfvs
RePlayz    posted on 16-01-2009 09:07
Wat zijn je doeleinden hiermee? Gebruik je het enkel voor thuis op de kamer of ga je er mee op pad? Als je je booth regelmatig moet transporteren dan moet je er wel op letten dat het wel te tillen en te versjouwen is Winking my eye als het voor thuis gebruik is.......zou ik ook zeggen --> 'Search'....:P staat genoeg op
justjustin    posted on 16-01-2009 09:36
Doe de Gamma booth ;P

zoals hier
Tfvs    posted on 16-01-2009 13:37
Poster: RePlayz
Wat zijn je doeleinden hiermee? Gebruik je het enkel voor thuis op de kamer of ga je er mee op pad? Als je je booth regelmatig moet transporteren dan moet je er wel op letten dat het wel te tillen en te versjouwen is Winking my eye als het voor thuis gebruik is.......zou ik ook zeggen --> 'Search'....:P staat genoeg op
  Ik gebruik het alleen voor thuisHappy, laughing dankje voor je commentaar greetz, tfvs
DJNazdrovje    posted on 16-01-2009 16:45
Poster: justjustin
Doe de Gamma booth ;P

Leuk dat justjustin mijn Gamma booth foto er even bij haalt.
Ik kan je zeggen, wil je een booth rek die stevig staat, hoog genoeg is (1m hoog) er industrieel uitziet en helemaal niet duur hoeft te zijn (€40euro) koop dan gewoon het gamma rek, vele dj's op dit forum zijn er tevreden over, het oogt goed, en kan alles. En na een half uur knutselen staat het recht.
Ikzelf heb de plankjes mooi wit geschildert om het een mooiere look te geven.
Convert    posted on 16-01-2009 16:50
Ik heb ook de gamma booth Winking my eye
Echt goed spul en je zit er geen half uur bij maar 10min. heb je al zo'n ding klaar Winking my eye
Michie    posted on 16-01-2009 18:14
Poster: Tfvs

Nice ontwerp allesins ik ga binnenkort ook meubel makken met hout van ong 2 à 3 cm dikte
LLCoolP    posted on 16-01-2009 18:29
Poster: Convert
Ik heb ook de gamma booth Winking my eye
Echt goed spul en je zit er geen half uur bij maar 10min. heb je al zo'n ding klaar Winking my eye

Is die 'Gamma booth' ook geschikt voor drive in? Zoek namelijk nog iets stevigs, industriëls en op en afbreekbaars voor op locatie te draaienHappy, laughing Heb al zelf een booth gemaakt van aluminium profielen, maar staat helaas nog nergens op. . .

DE ECHTE DJT KEN NIET ZONDER DE GAMMA!
Join the party and become famous!
User edit by LLCoolP on 16-01-2009 @ 18:59:06 (10%)
Convert    posted on 16-01-2009 20:50
Nou nee niet echt voor drive in wel makkelijk mee te neme maar je moet echt alles loshalen als je hem wil vervoeren Winking my eye Ookal zit je der maar 10min. bij, ik zou zeggen voor die 40euro kan je het proberen Happy, laughing
nickbn    posted on 17-01-2009 14:18
als geld geen rol speelt is zou je nog altijd hier kunnen kijken Happy, laughing
tom-j    posted on 17-01-2009 14:23
Poster: Tfvs

je ontwerp is nice, heb alleen het idee dat dit best wel duur gaat wordenWOW!!
LLCoolP    posted on 17-01-2009 17:32
Poster: nickbn
als geld geen rol speelt is zou je nog altijd hier kunnen kijken Happy, laughing
  :Dtja zelf iets in elkaar zetten lijkt me toch ook leuker!Winking my eye tenslotte zo'n dj boot van dual die ga je toch ook niet ergens in een zal ofzo neer zetten waar bier etc op komt, zonde van eht materiaal he? :DDinsdag eindelijk mijn CDJ400's halen en mengpaneelHappy, laughingDaarna kijken voor dj booth aan te passen(aluminium profielen), ben alleen nog aan het bekijken wat ike r het beste onde rkan maken wara he topsteunt, en beetje opslag ruimte voor cd's
Join the party and become famous!
User edit by LLCoolP on 17-01-2009 @ 17:33:17 (35%)
skyline643    posted on 17-01-2009 18:23
Poster: DJNazdrovje

Leuk dat justjustin mijn Gamma booth foto er even bij haalt.
Ik kan je zeggen, wil je een booth rek die stevig staat, hoog genoeg is (1m hoog) er industrieel uitziet en helemaal niet duur hoeft te zijn (€40euro) koop dan gewoon het gamma rek, vele dj's op dit forum zijn er tevreden over, het oogt goed, en kan alles. En na een half uur knutselen staat het recht.
Ikzelf heb de plankjes mooi wit geschildert om het een mooiere look te geven.

Je kan er inderdaad alle kanten mee op. Ook een tweede niveau aanbouwen is mogelijk. Stevig en alles past erop. Je kunt gewoon niets beters krijgen voor die prijs!
Hardshort    posted on 18-01-2009 14:27
Als geld echt geen rol speelt kun je altijd nog zelf iets moois van deco-truss bouwen Winking my eye Verkrijgbaar bij de winkel die eindigd op ijs Winking my eye
Hardstyle tools @ http://www.rawfx.nl
RiX    posted on 18-01-2009 15:19
het grote dj-booth-paradijs? Winking my eye

Btw @ Skyline: dat ziet er wel retestrak uit zeg... mooi wit ook.
User edit by RiX on 18-01-2009 @ 15:19:43 (100%)
Tfvs    posted on 20-01-2009 16:17
ik heb een nieuw ontwerp gemaakt.. is namelijk makkelijker om in elkaar te zetten en hier kan de bovenkant van af enzo.. hier een plaatjeHappy, laughing

dj booth tfvs
Niels325    posted on 20-01-2009 17:27
echt mooi gedaan!
maar ik heb mss nog wel enkele handige tips voor jeWinking my eye
1: mocht ik van jou zijn, zou ik heel die kast zo'n 5 cm van de grond zetten.
    Nu kan je denken waarom? Omdat anders als er bvb eens schoongemaakt wordt, al dit water enzo tegen je
    kast aanzit en dit zal na bepaalde tijd wel z'n sporen nalatenWinking my eye
    Een kast zie je bijna nooit met een volledige plaat op de grond, altijd kleine oppervlaktes (meestal
    tochWinking my eye)

2: Als ik aan het draaien ben, sta ik redelijk dicht tegen mijn tafel aan. Wat stoort mij hier? Dat ik dus met
    mijn tenen constant tegen die plank sta.
    Maar dit probleem zou dus ook opgelost zijn mocht je alles wat verhogenWinking my eye

Ik hoop dat je hier iets aan hebt, want ikzelf zou het zo gedaan hebben...Winking my eye
Maar je ontwerp zelf nix mis mee een heel goed bedacht van dat losse stuk!
(die onderste plank van je bovenste gedeelte zou je zelfs weg kunnen latenWinking my eye )
Tfvs    posted on 20-01-2009 18:53
Poster: Niels325
echt mooi gedaan!
maar ik heb mss nog wel enkele handige tips voor jeWinking my eye
1: mocht ik van jou zijn, zou ik heel die kast zo'n 5 cm van de grond zetten.
    Nu kan je denken waarom? Omdat anders als er bvb eens schoongemaakt wordt, al dit water enzo tegen je
    kast aanzit en dit zal na bepaalde tijd wel z'n sporen nalatenWinking my eye
    Een kast zie je bijna nooit met een volledige plaat op de grond, altijd kleine oppervlaktes (meestal
    tochWinking my eye)

2: Als ik aan het draaien ben, sta ik redelijk dicht tegen mijn tafel aan. Wat stoort mij hier? Dat ik dus met
    Maar dit probleem zou dus ook opgelost zijn mocht je alles wat verhogenWinking my eye

Ik hoop dat je hier iets aan hebt, want ikzelf zou het zo gedaan hebben...Winking my eye
Maar je ontwerp zelf nix mis mee een heel goed bedacht van dat losse stuk!
(die onderste plank van je bovenste gedeelte zou je zelfs weg kunnen latenWinking my eye )

Dankje voor je commentaar Happy, laughing
Roalin    posted on 20-01-2009 19:04
Dat is inderdaad handig, twee losse delen!
Zo kun je hem ook nog breder maken.
Poster: Niels325

Ik zou, als toevoeging hierop, het onderste gedeelte minder diep maken dan de voorste.
Dat staat ook net wat makkelijker.
User edit by Roalin on 20-01-2009 @ 19:04:28 (1%)
Tfvs    posted on 20-01-2009 19:09
Poster: Roalin
Dat is inderdaad handig, twee losse delen!
Zo kun je hem ook nog breder maken.

Klopt idd Winking my eye je kan het niet op de foto zien maar er zitten 4 piefjes van 1,5 cm hoog op de hoeken en die schuiven in de top layer dus heb je geen last van schuiven etc.
en dat groter maken is namelijk ook iets wat me dwars zat maar heb het dus daarmee opgelost.
greetz,
Tizio    posted on 20-01-2009 19:25
Misschien in het midden van die grote vakken een tussenschot wat ook een deel van het bovenste gewicht draagt (ok als het ding van de grond komt heeft het minder zit maargoed.
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

78 Users online: 4 Guests (74 Unknown)
Pages generated today : 8.559
Most visitors online this month : 490
Lifetime Pageviews since 2003 : 215.024.909