Poster: Wammes
Even offtopic:
Ik heb een hele zooi nummers gekocht via Beatport (standaard 320kbps). Op DJ Download kun je kiezen tussen 192 kbps of 320 kbps, maar dan wel tegen een meerprijs. Hoe goed hoor je het verschil als je ergens moet draaien (dus niet op je monitors thuis, maar club oid)? DJ Download vond ik overigens sowieso aan de dure kant (aangezien de prijzen daar in ponden op staan).
Eh, nou... Ik mag hopen dat je monitors betere geluidskwaliteit opleveren dan de speakers in de club. Uiteindelijk is dat wel de bedoeling van monitor-speakers namelijk. Even wat 'historie' over monitor-speakers...
Oorspronkelijk werden monitor speakers gebruikt tijdens het afmixen van opnames. Daarom zouden monitors van zeer goede kwaliteit moeten zijn, want anders... Tja, dan dacht je dat je mix fantastistisch klonk en klinkt ie op andere systemen kut.
Kortom: als jij een setje goede monitors hebt (Syrincs bijvoorbeeld), dan zal op een ander systeem het geluid alleen maar minder zijn. Heb je wat mindere monitors, dan nog is de kans groot dat je geluidskwaliteit even goed of toch nog beter is dan de club waar je draait.
Overigens prefereer ik een good old cd-koffer. Ja, het is even slepen, maar je kan zo ook mooit muziek voor andere DJ's meebrengen (zoals deze intro).
Een andere 'DJ' had een spindel bij met cd's waar alleen de cd-titel op stond. Resultaat: alleen hij kon met die cd's fatsoendelijk draaien. Is NIET handig.