2 x technics sl 1210 mk2 voor 500 euro
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Tfvs    posted on 13-01-2009 20:34
ik zit te twijfelen tussen 2 x technics sl 1210 mk2 of 2 x stanton str8-t150?
allebei de sets zijn te koop(tweedehands) voor 500 euro.. maar weet niet welke ik moet kiezen:P
weten jullie wat het beste isHappy, laughing?

greetz,
tfvs

al gekocht voor maar 400 euro plus flightcases bij een vriend:D
User edit by Tfvs on 22-02-2009 @ 19:59:03 (30%)

What do you think about 2 x technics sl 1210 mk2 voor 500 euro ??

Vote :   

Lead    posted on 13-01-2009 20:39
Als je buiten de deur draait is Technics de beste keus ivm gewennning (SL's staan overal waar er nog draaitafels staan).

Als het je om de extra's (line out etc) gaat dan kun je het beste de OEM nemen. Persoonlijk vind ik het gevoel van de SL beter omdat ik dat gewend ben.
Let the BASS be louder
Dubbel_Fristie    posted on 13-01-2009 20:43
Persoon vind ik (en met mij zal het 90% ook wel eens zijn) dat Super-oems superieur zijn aan technics Happy, laughing
Maar idd, ga je veel op locatie draaien zou ik voor technics gaan Happy, laughing
Mixt-Ape    posted on 13-01-2009 21:07
Ik heb zelf de Stantons (maar dan met gebogen arm). Ik vind ze echt SUPER!!!! Ze zijn naar mijn mening echt veeeeel beter dan de Technics, als is het natuurlijk waar wat Lead zegt: als je bepaalde TT's gewoon bent is het wel moeilijk om op een ander model te spelen (vind ik tenminste:p).
Ik zou voor de Stantons gaan...
Ziax    posted on 13-01-2009 21:12
Ik zou voor de stanton gaan (oke ik heb de S-armen, dus het is wel op eigen ervaring gebaseerd). Ik heb al op beide gedraaid en ik hou gewoon van de hoge torq van de stantons.
Ik draai wel van haast lounge tot classic house naar tribal house en club. Ook elektro, techno en de hardere techno ook op happy dagen. Soms ook dnb

Hiermee wil ik zeggen dat ik erg veel voordeel haal uit het groote pitchbereik van de stanton's. Technic's pitcht "maar" 8%, terwijl ik toch graag minimum tot 10% kan gaan. Veel mensen vinden het veel maar dat
maakt eigenlijk allemaal niet uit. Ik heb graag een grote marge.

dus eventjes heel kort:
Mijn pluspunten:
- hoge torque
- groter pitchbereik
User edit by Ziax on 13-01-2009 @ 21:13:01 (5%)
bartezzz    posted on 13-01-2009 23:09
ik zou voor de technics gaan, heb zelf een tijdje van die super oems gehad maar vind de technics gewoon chiller daarom heb ik die nu ook staan en omdat die eigenlijk nog overal staan dus hoef je niet meer echt te wennen aan de gear in een club of zo. en die extra 2% pitch gebruik je toch niet, wie pitched er nou meer dan 8 % Confused
ArTy    posted on 14-01-2009 13:15
Heb zelf de technics en ben er erg tevreden over, zou dus voor de technics gaan. Meer dan 8% pitchen op een TT doe je toch niet, dan klinkt de plaat gewoon verkracht. Verder hebben de Technics zich al bewezen qua kwaliteit en moeten de super oems dit nog steeds wel doen.. Iedereen weet dat een Technics erg lan mee gaat.. Maar hoe lang gaat een Super-OEM eigenlijk mee?
Gery    posted on 14-01-2009 13:46
Ik zou ook zeker voor de technics gaan! vrijwel alle dj's die nog intensief met vinyl draaien gebruiken technics voor een reden.

maar gebruik miss eens de zoek knop want er zijn hier al honderden discussies over technics vs oem gevoerd Happy, laughing

Ik ben technics gewoon, vind dit heerlijk draaien, en overal waar ik kom staan altijd technics (heb eerlijk gezegd nog nooit iets anders als technics in de verhuur gezien!) dus als je dit soort tafel goed gewend bent heb je al een stap voor.
Een draaitafel heeft een goede torque nodig maar die van de oem's is overdreven, corrigeren is gewoon niet echt aangenaam meer, ik kon er maar niet aan wennen die ene keer dat ik op oem's heb gedraaid...
DJ - Producer
Tekhead    posted on 08-02-2009 00:38
Ik heb Ze beide, en moet eerlijk toegeven dat de extra's op de oem's wel leuk zijn, al zijn ze geen must, want buiten de supersnelle start van de oem's kan je met de Technics net hetzelfde,  start en stop snelheid, brakesnelheid enz... alleen is't het bij een oem geen kunst, knopje induwen of knopje bijdraaien, reverse (backspin) etc...bij de technics is er wat behendigheid van de dj nodig, daar je dit allemaal manueel moet doen. Op een technics kan je nog echt leren djingen. 
Als ik echt voor de keuze word gezet, denk ik dat ik de Technics' bij houd

@ArTy 100 % gelijk heb je.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
dacuba    posted on 08-02-2009 10:45
Poster: Gery
Ik zou ook zeker voor de technics gaan! vrijwel alle dj's die nog intensief met vinyl draaien gebruiken technics voor een reden.

Welke reden? Cool
Tekhead    posted on 20-02-2009 23:35
Kwaliteit, en duurzaamheid, en standaard in clubs
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true

This is an old Topic

No new postings for 5.717 days.
 Post CommentThat would be 190.6 months
or a whopping 15.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

83 Users online: 6 Guests (77 Unknown)
Pages generated today : 15.451
Most visitors online this month : 247
Lifetime Pageviews since 2003 : 230.166.212