Je zou je subwoofer eens ergens anders op aan kunnen sluiten. Draai je vaak in het rood? Misschien moet je op google / hier op DJR eens zoeken op "clippen". Als je je mengpaneel te vaak in het rood stuurt kan deze gaan clippen, dit houd in dat hij een vervormd signaal gaat doorgeven aan de versterker / speakers. Dit heeft alles te maken met de sinus van het geluid maar dat moet je zelf maar even nalezen. Iedergeval kunnen je speakers zwaar beschadigd raken bij dit soort overbelasting, het zou een reden kunnen zijn.
Die natrilling die je bedoelt, is dat iets anders mee vibreert? Een los objects op de tafel, iets anders wat niet vast zit en zich dicht bij de speaker bevindt? Ik had bijvoorbeeld een keer uit pure noodzaak mijn gear en speakers op dezelfde tafel gezet, met platenspelers. Ik had ook telkens een gekke brom bij de bass. Wat bleek, door de speakers vibreerde te tafel. Deze trilling werd door gegeven aan m'n platenspeler waardoor de naald ook zachtjes mee ging. Dit resulteerde op vreemde brommen bij het spelen. Kijk daar even goed naar, misschien is dit de oplossing

[edit]
Zo hehe, ik kan me het woord weer herinneren :p Het mee vribreren van iets op noemen ze resoneren

Veel plezier haha