probleem met boxen
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DjVictorF    posted on 12-01-2009 17:52
hallo mede Dj's,
Ik heb een paar vraagjes over me boxen.
1: Sinds ik mijn actieve boxen heb doet mijn subwoofer het ineens niet meer? Dit licht niet aan de actieve boxen. want heb hem ook getest toen ik de actieve boxen niet had aangesloten. Het leek me al onlogisch. Nu doet mijn subwoofer het wel heel zacht, als je hem vol opendraait en de volume knop van de mixer op wat meer opendraait het weer een beetje ergens oplijkt. (dan staan de meters wel ver in het rood)
2: Ik heb nu 2 actieve boxen (dap k115 actief) En bij een box heb ik een soort natrilling erin zitten. Dit is redelijk irriterend bij best zware bas nummers. weet iemand misschien wat dit is?
Ik hoor het graag!
Weet waar ik vandaan kom, weet niet waar ik heen ga.

What do you think about probleem met boxen ??

Vote :   

brecht    posted on 12-01-2009 17:56
Uitgang versterker voor subwoofer opgeplazen ofzo... CHeck alles eens op je gemakConfused
DjVictorF    posted on 12-01-2009 17:58
Poster: brecht
Uitgang versterker voor subwoofer opgeplazen ofzo... CHeck alles eens op je gemakConfused

Kun je iets duidelijker zijn? Winking my eye Ik denk wel dat ik hem heb opgeblazen ofzo maar weet het natuurlijk niet zeker. En hoe kan ik dit testen?
Weet waar ik vandaan kom, weet niet waar ik heen ga.
tom-j    posted on 12-01-2009 19:02
als je een uitgang opblaast, betekent het dat je de spoel die het geluid versterkt ZWAAR hebt over belast. hij zal dan smelten (zelfde als je een haspel die is in gerold zwaar belast hij zal smelten!!). hij zou het dan helemaal niet meer doen! (please correct me if i'm wrong:o!!) Ik denk dat je je sub hebt overbelast en dat hij daardoor slecht en minder geluid geeft!
voor je tweede probleem:
zit er iets van een draard of snaar in de buurt van je speaker?? of ligt er iets in de buurt los dat snel wiebelt?? dat soort dingen wil nog al eens gaan trillen bij een harde bas!
hoop je een beetje geholpen te hebben!
User edit by tom-j on 12-01-2009 @ 19:03:04 (2%)
Steev    posted on 12-01-2009 20:39
Je zou je subwoofer eens ergens anders op aan kunnen sluiten. Draai je vaak in het rood? Misschien moet je op google / hier op DJR eens zoeken op "clippen". Als je je mengpaneel te vaak in het rood stuurt kan deze gaan clippen, dit houd in dat hij een vervormd signaal gaat doorgeven aan de versterker / speakers. Dit heeft alles te maken met de sinus van het geluid maar dat moet je zelf maar even nalezen. Iedergeval kunnen je speakers zwaar beschadigd raken bij dit soort overbelasting, het zou een reden kunnen zijn.

Die natrilling die je bedoelt, is dat iets anders mee vibreert? Een los objects op de tafel, iets anders wat niet vast zit en zich dicht bij de speaker bevindt? Ik had bijvoorbeeld een keer uit pure noodzaak mijn gear en speakers op dezelfde tafel gezet, met platenspelers. Ik had ook telkens een gekke brom bij de bass. Wat bleek, door de speakers vibreerde te tafel. Deze trilling werd door gegeven aan m'n platenspeler waardoor de naald ook zachtjes mee ging. Dit resulteerde op vreemde brommen bij het spelen. Kijk daar even goed naar, misschien is dit de oplossing Winking my eye

[edit]

Zo hehe, ik kan me het woord weer herinneren :p Het mee vribreren van iets op noemen ze resoneren Winking my eye
Veel plezier haha
User edit by Steev on 12-01-2009 @ 20:39:58 (12%)
greup    posted on 12-01-2009 23:30
hoe staan je speakers aangesloten?! hoe trek jij de kabels vanuit je mengpaneel naar je speakers? En als je je sub een compleet eigen signaal lijn geeft, doet hij het dan ook niet? (welke sub heb je trouwens)Als het echt alleen aan je sub zou liggen. Haal de front er dan eens af. En haal de box eruit. Misschien kun je hem met het blote oog al zien of er problemen zijn.

This is an old Topic

No new postings for 5.972 days.
 Post CommentThat would be 199.1 months
or a whopping 16.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

41 Users online: 9 Guests (32 Unknown)
Pages generated today : 16.772
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.992.993