Cdj in de vrieskou (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

dj-nick    posted on 08-01-2009 23:04
Morgen moet ik op het ijs draaien (buiten) maar nu is mijn vraag kan mijn cdj hier tegen?
het begint vanaf 7 uur savond en denk dat die gemiddelde temeratuur dan rond de -4 ligt
maar dat zal later oplopen tot zeker -8.

Kan ik dan gewoon de cdj's goed inpakken? maar dan koelt die natuurlijk weer niet goed?

Wat denken jullie?

What do you think about Cdj in de vrieskou ??

Vote :   

tairip    posted on 08-01-2009 23:06
Poster: dj-nick
Morgen moet ik op het ijs draaien (buiten) maar nu is mijn vraag kan mijn cdj hier tegen?
het begint vanaf 7 uur savond en denk dat die gemiddelde temeratuur dan rond de -4 ligt
maar dat zal later oplopen tot zeker -8.

Kan ik dan gewoon de cdj's goed inpakken? maar dan koelt die natuurlijk weer niet goed?

Wat denken jullie?

Even goed laten aclamatiseren voordat je ze aan doet en dan gewoon lekker draaien, als de luchtvochtigheid maar niet super hoog is is er niet zoveel aan de hand. Ik denk eerder dat je cd's beslaan! Happy, laughing
dj-nick    posted on 08-01-2009 23:09
Poster: tairip

Even goed laten aclamatiseren voordat je ze aan doet en dan gewoon lekker draaien, als de luchtvochtigheid maar niet super hoog is is er niet zoveel aan de hand. Ik denk eerder dat je cd's beslaan! Happy, laughing

Ja dat dacht ik ook, hopen dat ik er maar niet mee door het ijs zak :p
soundcollector    posted on 08-01-2009 23:09
Ja ik denkt dat je best je cdj's in een koude kamer zet eerst...
en ik denk niet dat een koude temperatuur slecht is... Mss zelfs beter, bij koude temperatuur, gaat de weerstand van de elektronica verlagen :D

denk dat er weinig problemen zullen zijn, maar aclimatiseer da ding gewoon zoals tairip zegt
Snoey    posted on 08-01-2009 23:11
Ik hoop dat ze blijven drijven.
www.soundcloud.com/ten-hooven
Prozei    posted on 08-01-2009 23:11

uit de handleiding
Gebruiksomgeving

Temperatuur en vochtigheidsgraad op de plaats van

gebruik:

+5? ? +35?C, minder dan 85% RH (ventilatieopeningen

niet afgedekt)

Zet het apparaat niet op een slecht geventileerde plaats

en stel het apparaat ook niet bloot aan hoge

vochtigheid of direct zonlicht (of sterke kunstmatige

verlichting).

Mod edit by Prozei on 08-01-2009 23:17 (1%)
dj-nick    posted on 08-01-2009 23:15
Ja had het gelezen, heb het vorig jaar ook gedaan toen was het 2 graden buiten en dat was goed gegaan.
Maar nu is het flink wat kouder + dat je dikke mist hebt.
User edit by dj-nick on 08-01-2009 @ 23:17:38 (68%)
Prozei    posted on 08-01-2009 23:21
het is idd erg mistig.dat houd ook in dat er een aardige lading vocht in de lucht hangt.
een hoge luchtvochtigheid is niet bevoordelijk voor je cdj.
mischien een electrische kachel neer zetten om de appratuur een beetje te verwarmen. 
Lead    posted on 09-01-2009 02:44
Volgens de handleiding kun je een CDJ in zo'n geval niet gebruiken. Het gevaar is dat condens op de CD aanslaat waardoor de laser de tracking niet meer kan volgen. Warmte wordt opgewekt door de draaisnelheid en de laser in de CDJ waardoor condens kan ontstaan.

Zorg ervoor dat je CD's niet op kamertemperatuur zijn, maar enigsinds in de omgevingstemperatuur... dan zal het waarschijnlijk wel goed komen. Regel ook dat de CDJ's, en de mixer natuurlijk, uit de WIND staan. Dit laatste kon wel eens het belangrijkste zijn.

De CDJ dik inpakken zal eerder kwaad dan goed doen. Je zorgt dan dat de warmte niet naar buiten kan en dus maar de binnenkant gaat verwarmen, met een beetje pech druipt de condens dan aan de binnenkant van de kast naar beneden.

Ennuh, denk zelf ook aan je handschoenen (zal wel lastig draaien)...
Let the BASS be louder
RAS    posted on 09-01-2009 02:45
Bij grote verschillen in luchtvochtigheid is het belangrijkste dat je de apparatuur eerst laat aclamatiseren (laten wennen aan de omstandigheden). Eerst een tijdje in de mistige buitenlucht neerzetten dus, voordat je het inschakeld. Op die manier kan er niet veel fout gaan. Maar het lijkt me logisch dat wanneer je dit vaak doet dat je cdj-1000 wel eerder kapot gaat dan anders.

Ik zelf heb al eens gedraaid bij een sub-tropisch zwemparadijs en daar was het ook erg vochtig (rara hoe komt dat Winking my eye). Zo snel mogelijk de apparatuur uit de flightcases gehaald, en gaan opbouwen. Toen alles opgebouwd was (ook wat licht), nog even gewacht tot 15 minuten voor het begin van het feestje en toen de boel aan gezet. Volgens mij heeft het toen ruim een uur kunnen aclamatiseren en alles heeft prima z'n werk gedaan.

Dus niet gaan opbouwen, op het laatste moment je flightcase met cdj's open doen en gelijk aanzetten!
Lead    posted on 09-01-2009 02:51
Je vergeet je CD koffer, daar geld hetzelfde voor Winking my eye
Let the BASS be louder
RAS    posted on 09-01-2009 02:58
klopt lead, ik had het er niet bij vermeld, maar mijn cd-map heb ik inderdaad ook gelijk open gelegd. Helaas werkte dat niet voor de volle 100% want alle bladen los hangen was er niet bij. Het was dus af en toe nog wat wapperen en droogvegen van de cd's. (gewoon snel langs m'n t-shirt)
User edit by RAS on 09-01-2009 @ 03:00:01 (14%)
Raoel    posted on 09-01-2009 08:42
Vorig jaar was ik met de afsluitweek in Valtho en daar stonden ook twee CDJ1000 mk3 buiten de gehele dag. Was daar toch de ene dag aan het sneeuwen(stond wel een tent boven), andere dag was het weer tussen de -3 en +5 ofzo.. Benny Rodriques stond hem daar toch wel lekker te rocken Winking my eye

Lead    posted on 09-01-2009 10:02
Ik veeg standaard iedere CD over mijn buikje voordat hij in  een CDJ gaat. Zal niet altijd nodig zijn maar ik ben er graag zeker van dat mijn schijfjes schoon zijn Winking my eye
Let the BASS be louder
nicknaughty    posted on 09-01-2009 10:37
ik heb een keer in de winter in een sportkantine met een kapotte kachel gedraaid. koud als ijs daar binnen. CDJ's pakte het eerste anderhalf uur alleen originele cds op de een of andere manier, gebrande cds weigerde ie tot een gegeven moment. denk dat acclamatiseren wel een must is dus ja
MadMax    posted on 09-01-2009 12:04
Geen probleem, kunnen ze makkelijk handelen. Zelf gedraaid bij -12(!) in Munchen (kound voor de DJ handjes) maar me CDJ 400's hebben de hele avond zonder problemen gedraaid. Maar toch is het niet echt goed voor ze denk ik...
Bartjens    posted on 09-01-2009 12:10
Ik ga het vanavond ook uittesten hier op de ijsbaan, we zullen zien :P
www.djbrowbeat.com
justjustin    posted on 09-01-2009 12:15
Poster: Bartjens

ook al Winking my eye...
JazzyMax    posted on 09-01-2009 14:59
Het kan geen kwaad als je de cdj van warm naar koud verplaatst. Dan ontstaat geen condens.
Als je het omgekeerd doet wel. Als je koude cdj's naar een warme vochtige plek brengt (fuif) dan heb je wel problemen uiteraard.
Denvo    posted on 09-01-2009 17:27
Je kan de cdj ook eerst ff in de koelkast zetten, kan je kijken of ie het dan nog doet.
DjVictorF    posted on 09-01-2009 18:01
Ik zou een anders setje meeproberen te krijgen of een goede deal afsluiten dat als je apparatuur kapot gaat je er geld voor krijgt!
Weet waar ik vandaan kom, weet niet waar ik heen ga.
DjVictorF    posted on 09-01-2009 18:02
Poster: Denvo
Je kan de cdj ook eerst ff in de koelkast zetten, kan je kijken of ie het dan nog doet.

Haha! Dat is niet echt een goed idee denk ikWinking my eye
DjVictorF    posted on 09-01-2009 18:04
Poster: Bartjens

Heb zelf ook op een ijsbaan gestaan! Ik zou dunne handschoentjes dragen en niet je set bij een vuurkorf zetten! Dan komt er allemaal as op je set! Meegemaakt uit ervaring! En het draaien gaat in de kou ook nog eens bagger!
Alert : voortaan even alles in 1 post doen. 3 posten zijn nergens voor nodig.
Mod edit by greup on 09-01-2009 18:41 (1%)
ccc    posted on 09-01-2009 18:16
Misschien als extra tip, handschoenen zonder vingertoppen.

Zelf heb ik die altijd met carnaval aan.
Nico_26    posted on 09-01-2009 18:33
Jah en moest je vinyl draaien .. als het te koud wordt gaan je platen plooien :p
dj-nick    posted on 09-01-2009 19:02
Poster: Denvo

Heb jij een stopcontact in je koelkast dan?
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

172 Users online: 9 Guests (163 Unknown)
Pages generated today : 16.171
Most visitors online this month : 482
Lifetime Pageviews since 2003 : 236.271.236