Poster: brecht
Technics heeft nie zo'n enorme torque. De synq en andere oem bakken hebben zelf meer. Maar het is gewoon zo dat de Technics de Klassiekers gewoon zijn. Ik kan ze persoonlijk vergelijken met Porche de technics...
De Oems zijn dan de Mercedes... Ze zijn ook heel goed. Maar de technics hebben gewoon een super goede behuizing...
Dat is mijn mening
Poster: BoydGrift
Ik heb zelf nog nooit met super oems gedraait, maar technics vind ik prima. Wel heb ik 2 rp4000's gehad, maar heeft de technics niet genoeg torqeu dan?
Poster: Reind
Door echter de motor krachtiger te maken kun je veel meer dan dat zoals het correctie gedrag van de motor verbeteren waardoor zaken als overshoot (waar een SL wel last van heeft) netjes weg gewerkt kunnen worden en je een correctie gedrag krijgt wat velen malen netter is dan dat van een draaitafel met een analoge aansturing en zwakkere motor.
Daarnaast heeft een super OEM zoals de Stanton T120 of ST150 net zoveel last van feedback als een SL, minder zelfs nog!
Poster: Saskia
heel even offtopic.. Mag ik vragen waarom je dat wil ? Ben ik wel benieuwd naar..
Poster: Illusion
Omdat het veel vetter is dan cd! It gives you a real dj feeling.
Ik zou een setje Technics kopen zeker weten! Maar de rp 4000 is nog steeds een brute bak. Ik heb 2 keer Reloop RP 4000. Om te beginnen zijn het zeker lekkere draaitafeltjes. Daarnaast is de prijs er van ook goed.
Technics zijn natuurlijk krachtiger (hoewel er genoeg OEM's zijn die krachtiger zijn dan de 1200 mkII. op de M5G na). Technics zien er lekker old skool uit, en gaan uiteraard al meer dan 25 jaar mee in deze wereld. Dat bewijst ook wat.
Zie de laatste tijd veel mensen die op vinyl overstappen! Ik vind het super, vinyl is coming back!!!
Je ziet wel dat het meer gebeurd bij hardstyle dj's dan house dj's.
Poster: BoydGrift
SuperOems, niet aan beginnen. De technics is veel beter schok en rumble bestand!
Poster: View
Idd Technics, dat is de chillste draaitafel
Poster: Dubbelyou
Ferrox nu ga ik even tegen jou punten in!
Poster: brechtDe synq XTRM-1 is egt goed, ik heb er zelf 1 en ben er zeer tevreden van. Maar de technics zijn uiteraard hetzelfde, het hangt gewoon van goesting af
Mijn vriend verkoopt zijn 2 Synq XTRM's. Het zijn heel goede vind ik. Ik heb ze zelf ook en vind ze enorm sterk. Vind ze ook veel mooier dan technics... Natuurlijk is Technics de top.. Maar qua motor is hij enorm sterk deze synq! Laat gerust iets weten!
PM gerust!
Poster: Illusion
Technics bestaat meer dan 30 jaar en bewijst nog steeds zijn kwaliteiten in de Dj Wereld. Krachtige draaitafels met een krachtige motor. Elke Dj kan hier wel iets positiefs over zeggen. Technics hoort er gewoon een beetje bij. Een dj zou deze kunnen kopen omdat iedereen hier positief over is, je hoort het veel, en ziet ze in de meeste discotheken nog wel staan.Dus we zijn massadieren. Iedereen volgt elkaar. Paradigma's. Juist dat is het probleem voor de super oem om uit de schaduw van de technics te komen. Iedereen is het zo gewent, dus waarom zouden we voor beter gaan? En daar zit em de kneep.. Het is een zaak tussen de oren. Het is een illusie
Poster: Dubbelyou
Ferrox nu ga ik even tegen jou punten in!
Jou antwoord:
Ik heb zelf super OEMS, en voor dat geld wat je daar noemt kun je nieuwe kopen
Mijn antwoord:
Dat is de enige reden waarom mensen die dingen kopen heb ik het gevoel. Niet genoeg poen hebben voor technics.
Ojaa, check mijn booth voor de grap eens ik heb bewust voor super OEM's gekozen, ik ben iemand die naar specs kijkt, en niet naar een "naam"
Jou antwoord:
De meeste technics roepers hier hebben ze zelf staan, hebben er ronduit absurt veel geld voor betaald
Mijn antwoord:
na 30 jaar draaien ze nog! dus absurd veel geld? ik noem dat een juiste investering! Ten tweede, hoe kan een super oem dezelfde kwaliteit bieden als het bijna de helft goedkoper is waar heeft het op ingeleverd.Wat je hier zegt klopt voor geen ruk. 30 jaar is NIET de levensduur van een technics, het merk bestaat al zolang. Daarbij, de super OEM bestaat nog niet zo lang om de levensduur van een technics te overschrijden. En over voor de helft van het geld, wellicht omdat alles altijd goedkoper EN beter wordt. Kijk maar naar PC's, de prijs zakt terwijl de specs wel omhoog gaan. De rest gaat daarin mee, maar wij zijn tegenwoordig zo verwend dat we iets te veel zaken als normaal aannemen. Dus ik denk dat de super OEM een reeelere prijs heeft dan de technics, welke kunstmatig zijn prijs hooghoud door zijn "naam" (die naam he, dat doet het em )
Jou antwoord:
- Ze staan overal omdat iedereen vastzit geroest in een gewoonte ookwel paradigma genoemt. Technisch zijn de super oems te technics al voorbij
Mijn antwoord:
Bewezen product dat zich meer dan bewezen heeft in die 25 jaren! Probeer bv die demping die technics heeft maar is te vergelijken met een super oemWat is er beter aan de demping van een technics? Super oem is ook gedempt hoor?? En heb je daar cijfers van??
Jou antwoord:
- De reden dat ze zo oud worden is door de lompheid en ouderwetse van het ontwerp. Dit blijft niet zo, want de techniek gaat wel vooruit! (technics niet..)
Mijn antwoord:
Super oems gaan deze leeftijd nooit halen geloof me ken genoeg mensen met super oems, die er voorzichtig mee omgaan zoals de Sync's. lak bladert af na 3 jaar, veel speling op de arm etc etc.Op basis van geloof koop ik niets. En mij lak zit er na een goede 4 jaar nog steeds op de draaitafel. Dus ik heb geen idee waar dat vandaan komt? De technics krijg net zo goed speling op de arm, de lak slijt ook van een technics. Het zijn allemaal puntjes waar de technics en eigenlijk ieder product wel mee te maken heeft.
Nu mijn persoonlijke mening,
Oem of super oem.. ze komen er bij mij nooit in! Die sterke motor die volgens velen zoveel voordelen heeft is in mijn ogen de grootste nadeel van de tafel. Waar ik met een klein tikje op de technics al heel snel kan corrigeren heb je bij een super oem bijwijze van veel kracht nodig om die platter langzamer te krijgen.Juist doordat er meer kracht gezet moet worden is het fijner. Het is een kwestie van gewenning, zoals mijn eerste overgang met een technics ook altijd naar de maan gaat. Met de gedachten, ojaa.. die is niet zo sterk! Ik snap alleen niet dat je die "ribbels" fijn vindt. het stoort enorm met het remmen..
Ten tweede, het uiterlijk. Leuk zoon Ufo look-a-like (not!)Een mening, ook weer gewenning, ik vind de technics een lompe doos die even uit paint gehaalt is. Van we hebben hier een vierkante doos, maak er even een draaitafel van.
Geen verzonken platter, nog een groot nadeel. Waarom, klein stukje platter met die "slappe" motor geeft je de kans ontiegelijk goed te corrigeren. Maar begrijp wel waarom hij niet verzonken is:P anders zou je de platter nooit met 1 vinger langzamer kunnen krijgen.Ik corrigeer makkelijk met 1 vinger. Zelfs met mijn pink is het geen probleem om de platter stil te leggen.
Technics of anders niets.
Koop voor 600 maar 2 mooie 2e hands technicjes en haal de ferrari in huis onder de auto's!Yep, en dat komt met een prijs, maar de dagelijkse dingen zoals boodschappen doen en de kinderen ophalen kun je er niet mee. En dat is juist ook het probleem van technics, iedereen is er zo op ge focussed dat de super OEM bij bevooroordeeld persoon er niet eens in overweging komt. (zoals je hier dus doet).Je bevestigd alleen maar mijn punten, dus waar ga je nu eigenlijk tegen in :P?It's all between the ears!Anders ga je eens inlezen op paradigma's, mischien dat je dan anders gaat denken.Daarbij, een technics is net als windows, er is beter maar we zijn het zo gewent dat we die crap van microsoft blijven accepteren.Verder niets tegen je als persoon, ik vind alleen je onderbouwing te mager om mij te overtuigen om technics te gaan halen. Want ik vind dat er minstens dubbel zo goede punten moeten zitten aan een speler die 4X!!! zoveel kost als een super oem.
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.