2 of 3 spelers
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

creeky    posted on 07-01-2009 18:10
ey mede DJ's
ik vraag me af waarom je 3 spelers zou hebben want je hebt er toch maar 2 nodig eigenlijk ?

thanks

What do you think about 2 of 3 spelers ??

Vote :   

greup    posted on 07-01-2009 18:20
ik denk dat jij zelf nog niet (veel) hebt gedraaid.
3 spelers werkt gewoon heel makkelijk. Lekker een paar vocale extra door de mix gooien, 3 platen tegelijk mixen, of tijdens de mix alvast de volgende plaat klaar zetten. Ik ben groot voorstander!!

Natuurlijk heb je dj's die meer dan genoeg hebben aan 2 cd-spelers. Maar als het iets creativer of sneller mag is 3 absolut een must! Het is niet voor niets dan ik bij alle riders van 1management 3 cdj's moet plaatsen. (beetje jammer alleen weer dat er maar weinig dj's zijn daar die het daadwerkelijk gebruikt)
Mixt-Ape    posted on 07-01-2009 18:52
Het is inderdaad super handig als je 3 spelers hebt, het is echt onvoorstelbaar hoe creatief je kan zijn. Je kan bijvoorbeeld als er op deck1 iets speelt de volgende plaat op deck 2 klaarzetten en de plaat die daarop volgt op deck 3, of je kan een leuk 'sampletje' laten horen van een track die je een paar tracks later inmixt, etc. etc.. . Wanneer je het eenmaal geprobeerd hebt zal je begrijpen dat dit wel degelijk leuk en/of handig kan zijn.
Renzis    posted on 07-01-2009 19:20
het mixt sowieso sneller door, je kan nu 2 platen gewoon lekker tijdje door elkaar laten lopen (als nodig) en daarna gewoon weer snel verder kunnen mixen. Creatief is al genoemd.

Ik vind het fijn werken, al had ik er pas 4 ter beschikking toen ik moest draaien en wist ik opgegeven moment niet meer welke plaat waar zat:P
Xtremer    posted on 07-01-2009 20:49
Ik merk inderdaad steeds meer dat een 3e CDJ wel handig zou zijn. Zeker op een feest als je zoals gezegt een bepaald sampeltje wilt laten horen of om de volgende track alvast klaar te zetten. Op 2 kan het ook wel, maar je hebt als het ware wat extra tijd door een 3e deck.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
RePlayz    posted on 07-01-2009 21:28
Alles wat hierboven gezegd is klopt inderdaad! En dit heb ik er nog aan toe te voegen.......als je op een feest draait met 2 spelers en eentje daarvan begeeft het of heeft kuren, dan sta je daar maar mooi voor joker, want hoe ga je je er dan uithelpen? :P klinkt misschien wat ver gezocht, maar het is toch zeker wel handig om iets achter de hand te hebben, want het zal je maar gebeuren.....Winking my eye
DeteqBoy    posted on 07-01-2009 22:01
Poster: DJ-Xtremer
Ik merk inderdaad steeds meer dat een 3e CDJ wel handig zou zijn. Zeker op een feest als je zoals gezegt een bepaald sampeltje wilt laten horen of om de volgende track alvast klaar te zetten. Op 2 kan het ook wel, maar je hebt als het ware wat extra tijd door een 3e deck.
  3de cdj 1000 xtremer? :PWinking my eye ik vind 3 decks ook heel chill, zie bovenstaande replies Happy, laughing
Lawrenz    posted on 07-01-2009 22:05
3 decks is gewoon perfect! Lekker met samples en acapella's werken, on the fly mashups maken etc. Zou het wel altijd willen hebben Winking my eye En zoals ze hierboven zeggen, als backup speler!
Xtremer    posted on 07-01-2009 22:06
Poster: DeteqBoy
3de cdj 1000 xtremer? :PWinking my eye ik vind 3 decks ook heel chill, zie bovenstaande replies Happy, laughing

Ja weet nietCool. Denk niet dat t voor thuis echt nodig is:P.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
Farcry    posted on 07-01-2009 22:21
Een pc of laptop kan misschien ook een goed alternatief zijn op de 3de poort.
greup    posted on 08-01-2009 00:28
Poster: 3cyclic
Een pc of laptop kan misschien ook een goed alternatief zijn op de 3de poort.
  tja, Ik heb op de een of andere mannier altijd een grote afkeer gehad tegen pc als live dj-product. Evenals pc's die gebruikt worden om verlichting mee aan te sturen. Een 3e speler als back-up is helemaal niet ver gezocht. Als het even kan heb ik ook altijd een back-up speler klaar liggen. Als het budget niet toerijkelijk is voor 3cdj 1000's dan neem ik meestal nog een cdj 200/100 mee.
GD    posted on 08-01-2009 18:10
Wat is er tegen licht besturen met behulp van pc, dat lijkt mij toch vrij normaal...

ontopic
3 cd spelers is zeker geen overbodige luxe.
creeky    posted on 08-01-2009 18:23
Poster: Lawrenz
3 decks is gewoon perfect! Lekker met samples en acapella's werken, on the fly mashups maken etc. Zou het wel altijd willen hebben Winking my eye En zoals ze hierboven zeggen, als backup speler!

ik zoek acapella's maar hoe kan ik daar aankomen of moet je die zelf maken
nicknaughty    posted on 08-01-2009 18:31
Poster: creeky

ik zoek acapella's maar hoe kan ik daar aankomen of moet je die zelf maken

acapellas trek je gewoon van internet man, goed zoeke haha
tom-j    posted on 08-01-2009 19:00
of je checkt www.dance-tunes.com
daar staan vaak DJ tools! zijn de vocals of een bekend deuntje van een track!
suc6!
DjVictorF    posted on 08-01-2009 19:58
Inderdaad! Je zou daar een cd'tje vocals in kunnen doen! Of een reserve cdWinking my eye Voor het geval er iets misgaat!
Weet waar ik vandaan kom, weet niet waar ik heen ga.
RiX    posted on 09-01-2009 19:23
Ik draai met time-code en merk dat het zoeken en klaarzetten van een track zo snel gaat, dat ik genoeg heb aan 2 players... ik zou idd alleen voor vocalen / samples een 3e player nodig kunnen hebben, maar op dit moment is dat niet het geval.
creeky    posted on 09-01-2009 19:57
ok thx

This is an old Topic

No new postings for 5.376 days.
 Post CommentThat would be 179.2 months
or a whopping 14.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

62 Users online: 2 Guests (60 Unknown)
Pages generated today : 4.454
Most visitors online this month : 490
Lifetime Pageviews since 2003 : 215.043.187