Korg Kaoss Pad Mini uitgangs signaal verhogen
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DJNazdrovje    posted on 06-01-2009 20:32
Deze middag bracht de postman eindelijk mijn Korg KP-Mini.

Het is de bedoeling om deze tussen de send-return van mijn Reloop RMX 40-BPM aan te sluiten.
Met de nodige Jack-RCA kables die ik erbij kocht ging alles vlot.
Maar de Korg verlaagt het volume dat ik door de effecter stuur.
Zo krijg ik een volumeverlaging van +-5db. Als ik de effectbutton op de Reloop activeer. En het ziet er niet naar uit dat de effector luider kan uitsturen.

Gelukkig heb ik mijn DJM300S nog staan die toch maar te koop staat (maar niemand die dat beestje nog wil).
Als ik dus het geluid vanuit de korg door de DJM300S +5db versterk dan werkt alles prima.

Nu zoek ik eigentelijk een klein en goedkoop versterkertje (zoals Behringer en DAP mini oplossingen hebben) die die mijn uitgangsignaal minimum 6db kan versterken (meer mag, het volume kan geregeld worden met de RETURN knop op mijn Reloop).

User edit by DJNazdrovje on 06-01-2009 @ 20:33:57 (1%)

What do you think about Korg Kaoss Pad Mini uitgangs signaal verhogen ??

Vote :   

Ziax    posted on 06-01-2009 20:40
Ik heb zelf de kaoss pad mini en ik weet dat je het uitgangssignaal wel kunt veranderen.
Staat mooi in de handleiding Happy, laughing
DJNazdrovje    posted on 06-01-2009 20:54
Ik heb beide manuals doorlezen die ik op de korg site vond (Easy Start Guide en de Manual), en vind niks van uitgangssignaal.
Het enigste wat ik gevonden heb is om de effectsterkte in volume te verminderen of vermeerden. En als het panneel dan in Send Mode staat, dan zakt het uitgangsvolume inderdaad. Maar ik wil hem gebruiken in Direct mode.

Kan jij eens uitleggen als ik toch over een volume functie overkijk.

User edit by DJNazdrovje on 06-01-2009 @ 21:22:28 (100%)
RiX    posted on 06-01-2009 21:25
Ik heb zelf een kp3 en nergens last van. Heb je het volume van de korg mini kp helemaal open staan? En ook de gain voor send/return op je mixer?
DJNazdrovje    posted on 06-01-2009 21:36
Poster: RiX
Ik heb zelf een kp3 en nergens last van. Heb je het volume van de korg mini kp helemaal open staan? En ook de gain voor send/return op je mixer?

Alles staat allemaal open.
Maar het probleem dat ik aankaart schijnt iedereen last mee te hebben.
Kwam het op andere fora's ook al tegen.

Daarom mijn idee om het uitgangsignaal te versterken.
Zou dit lukken met een DI-Box (ik weet eigentelijk niet goed wat dit ding doet)
RiX    posted on 06-01-2009 22:16
Zou het niet lukken met een preamp (voorversterker voor TT's) ?
DJNazdrovje    posted on 06-01-2009 22:21
Moet ik even testen, kheb namenlijk zo eentje liggen hier, die ik niet gebruik.

User edit by DJNazdrovje on 06-01-2009 @ 22:30:48 (5%)
Ziax    posted on 07-01-2009 00:36
Sorry DJNazrdrovje maar ik had het over de effectsterkte.. wat je dus al nagekeken hebt. Ik moet eerlijk zeggen. Als ik hem op mijn NUO aansluit over send en return moet ik ook m'n fader wat laten zakken om het effect goed te doen uitkomen. Ik zit dus wel min of meer met hetzelfde probleem maar het is toch bijlange zo laag niet.

Als je het getest hebt met de preamp, laat je dan iets weten ? Misschien dat ik, en andere personen er ook wel wat mee zijn.

Ik hoop voor jou dat het beter uitkomt!
Ziax    posted on 07-01-2009 00:36
dubble post :s weet niet hoe het komt, ik heb nochtans maar 1x geklikt.
sorry
User edit by Ziax on 07-01-2009 @ 00:37:31 (86%)
DJNazdrovje    posted on 07-01-2009 08:38
Ik heb een phono naar line omvormer liggen. Dat dus even tussen mijn Mixer en Korg Mini gestoken, maar dat werkt niet. Hij kapt al de hoge tonen af.

Nu ga ik dus op zoek naar een preamp.
Zou dit lukken met de DAP Stage Cube SC-5

Edit: Ik heb even gemaild met mijn vertrouwde Dj Store. En volgens hen moet dit lukken met dit toestel.
Hij is meteen besteld.
Meer info van hoe het werkt of niet werkt (ik hoop van wel) volgt over een week.
User edit by DJNazdrovje on 07-01-2009 @ 17:57:19 (100%)
yogum    posted on 07-01-2009 14:23
Heb precies hetzelfde probleem! Heb ook de KP Mini, alleen dan met een Ecler Nuo 3. Maar het signaal komt bij mij ook veel minder sterk door, ook al zet ik het effectenvolume op 99...
DJNazdrovje    posted on 18-01-2009 10:23
Ik heb de stage Cube binnen. Je kan er het uitgangsvolume van de korg-mini kp goed mee verhogen. Maar khad beter eerst de handleiding goed gelezen. Want dat ding maakt van je stereo signaal een mono. Dus kzou er nog een moeten hebben.

Voor de knutselaars 1xMini Kp, 2x send-return kabels, 1x RCA-RCa kabel, 2x Stabe Cube. En je effector doet het mooi tussen je send en return.

Nu als je de prijs van alles dan begint op te tellen kom je aan 250euro.  En dit is net de 2dehandsprijs van een EFX500.  Dus de Korg Mini-KP. is mijn slechtste aankoop ooit.  Hem tussen mixer en versterker plaatsen blijft de enigste simpelste methode.

Alles staat bij mij nu te koop.  Kga maar eens doorsparen voor een DJM600.
RiX    posted on 18-01-2009 15:05
Heb je ook dit gelezen? Wie weet zijn de instellingen die je moet doen net DAT wat het geluid wel okee maak. Wie weet...
DJNazdrovje    posted on 18-01-2009 15:26
Ik heb dat inderdaad al gelezen.  Maar het lage uitgangsniveau heeft iedere Korg KP Mini. Tis gewoon slecht gebouwd, om te gebruiken tussen de SEND-RETURN functie.
RiX    posted on 18-01-2009 15:48
Raarrrrr... want daar is het apparaat dus o.a. voor bedoeld. En met mijn kp3 en nuo3 heb ik geen probleem.
remixer    posted on 18-01-2009 16:05
en als je de kaospad tussen de master uitgang doet? word dan het geluid ook zachter?
Hardshort    posted on 18-01-2009 16:10
Dan mis je nogal wat funties lijkt me Cool
Hardstyle tools @ http://www.rawfx.nl
remixer    posted on 18-01-2009 16:13
ja ok alleen maar om te testen bedoel ik Cool
DJNazdrovje    posted on 18-01-2009 19:22
Poster: remixer
en als je de kaospad tussen de master uitgang doet? word dan het geluid ook zachter?

Jap, dan word het ook zachter.

This is an old Topic

No new postings for 5.725 days.
 Post CommentThat would be 190.8 months
or a whopping 15.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

154 Users online: 3 Guests (151 Unknown)
Pages generated today : 11.857
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 229.117.507