Lightzone: waarom dan passief als ik het vragen mag?!
dJORD: Zoals de heren boven mij al zeggen zou ik ook een beetje bijleggen en K115/112's kopen.
In jou geval zou de K115 beter zijn want je wilt het fullrange gaan gebruiken. De K115 heeft een betere basweergave vanwege de 15 incher die erin zit tov. de K112 met zijn 12 incher.
De P-15 is een goedkopere variant van de K115. De K115 is een stukkie beter, omdat de K-serie betere componenten bevat dan de P-serie. En een hongersnood ga je niet doorstaan door die 40 euro meer uit te geven.
En de vraag actief/passief is best een bekende vraag, waarop ikzelf nu het volgende 'schema'tje' ga voor maken (zal waarschijnlijk niet compleet zijn, dus als je nog wat vragen/antwoorden weet; voeg maar toe!

) :
- Vindt je het erg om een versterkerrack van **kg mee te sleuren? (meestal 20-40 kg)Ja -> actief. De actieve K115 weegt slechts 23kg tov de passieve die 20kg weegt.
Neen -> passief. Je kan beter uitbreiden en eventueel later een zwaardere versterker erop zetten.
- Ga je het ook gebruiken voor toespraken?Ja -> actief. Lekker makkelijk; mengtafeltje met mic mee; speakers naar het mengtafeltje, klaar.
Neen -> passief. Hierbij zijn toespraken wel te doen uiteraard; maar dan moet je ook een versterkerrack meesleuren (zie vraag hierboven)
- Wil je wat meer geld uitgeven voor wat compacter?Ja -> actief. Kost 120 per speaker meer dan een passieve voor een ingebouwde, compacte versterker (400W).
Neen -> passief. Hier kan je een P-1200 opzetten, kost 10 euro meer met passieve K115's, maar deze is wel 600W per kanaal.
Hopelijk zijn je vragen nu beantwoord!