DAP P-15
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

dJORD    posted on 06-01-2009 17:17

-
User edit by dJORD on 21-11-2010 @ 21:00:57 (99%)

What do you think about DAP P-15 ??

Vote :   

OneSixty    posted on 06-01-2009 17:21
waarom niet ineens de k115 ? scheelt niet zoveel :p

en waarvoor wil je ze gebruiken ?
dJORD    posted on 06-01-2009 17:49
kleine feestjes enzo om mee te beginnen daarna baskasten eronder en grotere feestjes

OneSixty    posted on 06-01-2009 17:59
passief in dat geval.

maar waarom de p-15?
greup    posted on 07-01-2009 00:48
hoeze de P en niet de K?
Heb je welleens naar het verschil geluisterd?
De dag P serie is echt een stuk slechter dan de K terwijl de K amper duurder is!Waarom wil je uberhaupt speakers kopen. Wat zijn je doeleinde. De vraag passief of actief is zo wel heel erg vaag om te beantwoorden.
Arii    posted on 07-01-2009 13:07
Ik zou echt voor de K serie gaan. Netzoal Greup zij dat de K serie een stuk beter is!
Bart_    posted on 07-01-2009 17:09
Lightzone: waarom dan passief als ik het vragen mag?!

dJORD: Zoals de heren boven mij al zeggen zou ik ook een beetje bijleggen en K115/112's kopen.
In jou geval zou de K115 beter zijn want je wilt het fullrange gaan gebruiken. De K115 heeft een betere basweergave vanwege de 15 incher die erin zit tov. de K112 met zijn 12 incher.
De P-15 is een goedkopere variant van de K115. De K115 is een stukkie beter, omdat de K-serie betere componenten bevat dan de P-serie. En een hongersnood ga je niet doorstaan door die 40 euro meer uit te geven.

En de vraag actief/passief is best een bekende vraag, waarop ikzelf nu het volgende 'schema'tje' ga voor maken (zal waarschijnlijk niet compleet zijn, dus als je nog wat vragen/antwoorden weet; voeg maar toe! Winking my eye) :

- Vindt je het erg om een versterkerrack van **kg mee te sleuren? (meestal 20-40 kg)
Ja -> actief. De actieve K115 weegt slechts 23kg tov de passieve die 20kg weegt.
Neen -> passief. Je kan beter uitbreiden en eventueel later een zwaardere versterker erop zetten.

- Ga je het ook gebruiken voor toespraken?
Ja -> actief. Lekker makkelijk; mengtafeltje met mic mee; speakers naar het mengtafeltje, klaar.
Neen -> passief. Hierbij zijn toespraken wel te doen uiteraard; maar dan moet je ook een versterkerrack meesleuren (zie vraag hierboven)

- Wil je wat meer geld uitgeven voor wat compacter?
Ja -> actief. Kost 120 per speaker meer dan een passieve voor een ingebouwde, compacte versterker (400W).
Neen -> passief. Hier kan je een P-1200 opzetten, kost 10 euro meer met passieve K115's, maar deze is wel 600W per kanaal.

Hopelijk zijn je vragen nu beantwoord!
User edit by Bart_ on 07-01-2009 @ 17:15:34 (25%)
greup    posted on 07-01-2009 18:13
de k's zou ik passief nemen. Als jij wilt uitbreiden ( en ik weet niet wat je plannen precies zijn) is de kans groot dat je op een gegeven moment de K's eruit gooit. Want daar waar ze een goede prijs/kwaliteit verhouding hebben blijven het natuurlijk extreme budget speakers.

in dat geval heb je altijd nog een leuk versterker rackje die je kunt gebruiken voor je volgende speakers.
ook kun je met een versterkerrackje met digitale proccesor de set een stuk hufterproef maken. Want de dap k actief heeft dusdanig beveiliging dat ze toch nog wel door onkundig gebruik opgeblazen kunnen worden.

Als je met subjes zou gaan werken, dan is het mogelijk om de set op 1 versterker te laten draaien. als je actieve topjes hebt en je wilt er passieve subs bij, zul je dus TOCH weer een versterker moeten kopen CoolIk vind het, zowel practisch als financieel gezien dus beter om passief te gaan werken.
OneSixty    posted on 07-01-2009 20:35
@ bart: lijkt me beter als je gaat uitbreiden later... hoeft niet pers? tho' beter dat meneertje jord wat meer info geeft ^^
dJORD    posted on 08-01-2009 16:16
thanks ik had zelf ook al naar de k-115 gekeken en nu ik hoor wat iedereen van de p-15 ving ga ik denk ik voor de k-115 later als uitbrijding een paar baskasten eronder bijvoorbeeld X-15B of X18B van dapCool
Bart_    posted on 08-01-2009 21:09
Poster: Lightzone
@ bart: lijkt me beter als je gaat uitbreiden later... hoeft niet persé tho' beter dat meneertje jord wat meer info geeft ^^

daar moet ik je gelijk én ongelijk in geven. :p
Met een actieve set kan je ook gewoon doorlussen hé.
Dus ipv. bv speakon (als je er geen cross hebt tussen zitten of bassen op links, toppen op rechts (of andersom)) lus je gewoon het signaal door.

Maargoed, dat even terzijde. Winking my eye
DjVictorF    posted on 09-01-2009 18:43
Ik heb zelf de dap k115 nou en dit zijn zeker goede boxen! Koste me 663.50 intotaal inclusief statieven! En daarvoor krijg je 400 watt rms @ 8ohm!
Weet waar ik vandaan kom, weet niet waar ik heen ga.
dJORD    posted on 12-01-2009 16:33
k-115 of k-115a??
greup    posted on 12-01-2009 16:58
dat is dezelfde vraag als, p-15 of p-15A.en dat kun je weer gewoon lezen in dit topic.
Bart_    posted on 12-01-2009 21:49
Poster: Bart_
En de vraag actief/passief is best een bekende vraag, waarop ikzelf nu het volgende 'schema'tje' ga voor maken (zal waarschijnlijk niet compleet zijn, dus als je nog wat vragen/antwoorden weet; voeg maar toe! Winking my eye) :

- Vindt je het erg om een versterkerrack van **kg mee te sleuren? (meestal 20-40 kg)
Ja -> actief. De actieve K115 weegt slechts 23kg tov de passieve die 20kg weegt.
Neen -> passief. Je kan beter uitbreiden en eventueel later een zwaardere versterker erop zetten.

- Ga je het ook gebruiken voor toespraken?
Ja -> actief. Lekker makkelijk; mengtafeltje met mic mee; speakers naar het mengtafeltje, klaar.
Neen -> passief. Hierbij zijn toespraken wel te doen uiteraard; maar dan moet je ook een versterkerrack meesleuren (zie vraag hierboven)

- Wil je wat meer geld uitgeven voor wat compacter?
Ja -> actief. Kost 120 per speaker meer dan een passieve voor een ingebouwde, compacte versterker (400W).
Neen -> passief. Hier kan je een P-1200 opzetten, kost 10 euro meer met passieve K115's, maar deze is wel 600W per kanaal.

heb ik dit nu voor sesamstraat uitgetypt ofwat?!
Je moet is leren lezen... én de zoekfunctie gebruiken!

EDIT: Volgens mij heeft Roalin gelijk, indien dat ook daadwerkelijk zo is: mijn excuses.
User edit by Bart_ on 12-01-2009 @ 21:53:46 (7%)
Roalin    posted on 12-01-2009 21:52
Jongens rustig, hij heeft het (denk ik) tegen DjVictorF.
En dan is het wel een logische vraag...

This is an old Topic

No new postings for 5.372 days.
 Post CommentThat would be 179.1 months
or a whopping 14.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

66 Users online: 3 Guests (63 Unknown)
Pages generated today : 8.330
Most visitors online this month : 490
Lifetime Pageviews since 2003 : 215.024.680