CD-Spelers, Controller of Timecode
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

wezzie-e    posted on 02-01-2009 22:02
Hee, ik ben nieuw op dit forum dus laat ik me maar voorstellen..
Ik ben Wesley, ik ben 16 jaar en kom uit Nederland..
Ik ben al een tijdje bezig met draaien, maar dan gewoon in huis.
Me vader heeft altijd al Technics SL-1200's gehad en was vroeger ook DJ en heeft sinds kort een Xone:4D, dus ik heb het zeg maar van hem :P..

Maar het is nu tijd om mijn eigen spul aan te schaffen, ik ben al druk bezig met sparen..
Ik zou graag willen weten wat jullie gebruiken (zie titel) , en wat jullie vinden van de andere 'manieren) om te draaien, wat de voor en nadelen zijn enzo, of wat jullie het handigst en lekkerst lijkt om mee te draaien.
Als ik cdspelers zou aanschaffen dacht ik eerder aan de CDJ-800 of de Denon S3500.. als ik een controller zou nemen zou het de VCI-300 zijn van vestax.. het liefst een Xone:4D maar dat word me te duur haha.. en als ik een tijdcode systeem zou gebruiken zou het Traktor Scratch zijn, en anders Serato.

Ik hoop gauw van jullie te horen..! Happy, laughing

What do you think about CD-Spelers, Controller of Timecode ??

Vote :   

bartezzz    posted on 02-01-2009 22:18
waarom niet gewoon tracktor met 2 midi controllers zoals de xone 1d (kosten 300 euro per stuk) die komen samen best in de buurt van de 4d.
en anders zou ik 2 technics met traktor scratch nemen en dan kan je daar altijd nog 1 of 2 van die 1d´s bij nemen.
brecht    posted on 02-01-2009 22:30
Ik zou voor cd-speler met midi enzo kiezen, dit in combinatie met traktor...
ZO leuk dat je pa ook dj is... Ook de microbe van de vader overgekregen...Happy, laughing
Men pa deed dat ook vroeger af en toe... maar het zit gewoon in je bloed...
Grappig gewoonHappy, laughing

SUcces met je aankopen!
Gery    posted on 03-01-2009 00:27
denk vooral aan de toekomst waar je als alles goed zit je toch ooit eens ergens gaat draaien op fuiven en dergelijke.
handig is het niet als je een hele hoop controllers moet meesleuren...

CD's zijn compact en vergen geen aansluiting maar als het er een hele hoop worden vind dan maar net dat nummer die je zo snel nodig hebt...

het beste lijkt mij nog steeds traktor scratch, alles past perfect in een kleine rugzak!

bovendien kan je nu je traktor scratch kopen en die al gebruiken op de discobar van je pa en ondertussen eventueel
doorsparen om zelf gear aan te kopen en dan kan je direct voor het goede materiaal gaan zoals een djm800 en - uiteraard - technics of cdj1000's.

Ikzelf heb thuis technics staan en draai heel graag met timecode vinyl, maat voor de gemakelijkheid vraag ik altijd cdj's als ik ergens moet gaan draaien, maar da's persoonlijke voorkeur Happy, laughing
DJ - Producer
wezzie-e    posted on 05-01-2009 20:47
Bedankt mensen voor jullie reacties!
Ik zit toch te denken om idd eerst Traktor Scratch aan te schaffen.. dan mag ik de draaitafels van me pa overnemen (ze blijven natuurlijk nog van hem :P) dan spaar ik nog door om een goeie midi-controller aan te schaffen om alles te kunnen aansturen in traktor.. ik zelf dacht aan een novation nocturn.. alleen vraag me af of dit wel genoeg is? ik weet niet of jullie hier ervaring mee hebben?
en anders een Xone 1D of een Novation Remote Zero SL..
Laatste tijd verdiep ik me meer in het draaien met Ableton.. en daarom spreekt me die novation remote zero sl zo aan..
En als laatst wil ik dan natuurlijk nog een nieuwe mixer aanschaffen Happy, laughing.

Btw.. Ik heb eigenlijk alleen ervaring met de Technics SL1200.. maar wat is precies het verschil tussen de SL1200 en de SL1210?.. ja de 1 is zilver en de ander zwart.. maar wat precies nog meer? en voor welke kan ik beter gaan.. of maakt dat in mijn geval niet uit?

Alvast bedankt!
DaRoyal    posted on 05-01-2009 21:09
Ik zou het zo doen:
- Maak een keuze tussen cd-spelers/draaitafels/midi-controller.
- Indien gekozen: kies de makkelijkste/goedkoopste manier om legaal aan de muziek te komen die je dan zonder veel poespas kan draaien.
- Stem daar je overige componten van je set op af.

Ik ben ooit begonnen met alleen vinyl, maar dat werd te duur > kwamen cd-spelers. Leuk en aardig, maar je mist toch gevoel en altijd die cd's branden is ook geen pretje.
Zodoende dat ik ben overgestapt op Tijdcode vinyl met Traktor Scratch Pro. Wél het analoge gevoel, niet per sé die dure zwarte plakken te hoeven kopen én nog meer mogelijkheden dan met CD-spelers alleen zonder cd's te hoeven branden.

Wat mij betreft zit je dan ook met 2 SL-1200/1210's (die alleen verschillen in kleur), degelijke mixer en Traktor Scratch Pro het best. Eventueel kun je een klein controllertje nemen om de effecten in het programma te bedienen.
Wil je nu niet dat analoge gevoel, ga dan op z'n minst voor een fatsoenlijke controller met ingebouwde geluidskaart (Xone:2D) naast je mixer. Zo ben je niet beperkt tot intern mixen in Traktor Pro of Ableton bijv. en je hebt toch alle mogelijkheden. Afgezien van de hands-on control van middelen als CDJ's of draaitafels. Een 1D erbij maakt het pakket helemaal compleet natuurlijk..
User edit by DaRoyal on 05-01-2009 @ 21:09:40 (6%)
Gery    posted on 05-01-2009 21:53
het goedkoopst legaal muziek aankopen is via internet, als je cd's gaat kopen zit je met het nadeel dat er altijd wel nummers tussen zitten die je niet echt draait, de efficientie van beatport, dancetunes ed is dus vrijwel 100% !

In belgie (en ik dacht ook in NL) is het zo dat als je legaal gedownloade nummers wilt afspelen via CD's (branden dus) je daarvoor een extra licentie bij SABAM moet nemen voor 260EUR per jaar!!!  dit omwille van de bla bla bla dat nummers enkel van hun originele drager mogen worden gespeeld, in geval van legale downloads je computer.

door met timecode te draaien vermijd je dus een jaarlijkse extra kost! that is als je alles by the book wilt houden uiteraard...
DJ - Producer
wezzie-e    posted on 05-01-2009 22:38
Precies idd ja!
Daarom wil ik nooit CD's kopen.. en download ik tracks die ik wel goed vind van sites zoals beatport e.d.
1 ding is zeker en dat is dat ik met traktor (scratch) wil draaien ! Happy, laughing
een goede laptop heb ik iig al! geen macbook pro of course.. maar dat komt allemaal nog wel..!
bedankt voor jullie reacties weer!

o en nog 1 vraagje, ik heb tot nu toe nou nog geen flightcase kunnen vinden voor de technics sl1200.. gewoon ÉÉN flightcase waar je 2 technics in kan plaatsen bedoel ik dan, of ik zoek gewoon niet goed :/.. weten jullie waar ik er zo 1 kan halen? en hoeveel dat (ongeveer) kost?
Stefjuuh    posted on 06-01-2009 15:49
Poster: Gery
het goedkoopst legaal muziek aankopen is via internet, als je cd's gaat kopen zit je met het nadeel dat er altijd wel nummers tussen zitten die je niet echt draait, de efficientie van beatport, dancetunes ed is dus vrijwel 100% !

In belgie (en ik dacht ook in NL) is het zo dat als je legaal gedownloade nummers wilt afspelen via CD's (branden dus) je daarvoor een extra licentie bij SABAM moet nemen voor 260EUR per jaar!!!? dit omwille van de bla bla bla dat nummers enkel van hun originele drager mogen worden gespeeld, in geval van legale downloads je computer.

door met timecode te draaien vermijd je dus een jaarlijkse extra kost! that is als je alles by the book wilt houden uiteraard...

Maar 90 euro in Nederland..
Mixt-Ape    posted on 11-01-2009 10:14
Ik heb zelf enkel ervaring met draaitafels en CD-decks, maar voor mij zijn CD-decks toch wel de hemel op aarde. Je moet niet zoveel platen meesleuren, je zit niet met een starttijd, etc. Ik heb echter nog nooit met Traktor/Serato/iets dergelijks gewerkt. Het lijkt mij wel een heel goed idee, alle voordelen van cd's+de feel van vinyl. Ik zou er dan wel een controller als de Xone 1D bijnemen, anders lijkt het mij zo onhandig om alle functies te kunnen bedienen...

This is an old Topic

No new postings for 5.729 days.
 Post CommentThat would be 191 months
or a whopping 15.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

91 Users online: 20 Guests (71 Unknown)
Pages generated today : 18.780
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 228.991.874