Denon X1500 VS Numark 5000FX (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Baylano    posted on 04-08-2005 15:35
Beste lezers,

Een tijd geleden had ik een topic gepost waarin ik jullie om advies vroeg m.b.t. een nieuwe DJ Set.
Ik was toen eigenlijk overtuigd dat ik voor de mixer denon X1500 zou kiezen. Nu heb ik gehoord dat de faders niet al te best zijn. Dit heeft me dus aan het twijfelen gebracht en wellicht dat ik nu voor de Numark 5000FX ga.
Mijn vraag is nu dan ook aan jullie, weet iemand wat meer over de (problemen met de) faders van de Denon X1500. En wat is jullie visie/keuze??

Bedankt alvast!

What do you think about Denon X1500 VS Numark 5000FX ??

Vote :   

Jorrit    posted on 11-08-2005 22:56
En review je het ook? :p
Baylano    posted on 13-08-2005 16:21
Hallo Mensen,

Mijn vraag heeft nog al wat losgemaakt tussen de verschillende bezoekers, maar gelukkig verliep alles zonder al te veel ruzie .
Van wat ik nu heb gehoord dan zou het dus voor Denon betekenen dat het "probleem" van de ruis/faders waar over verteld wordt eigenlijk verwaarloosbaar is. En wat dat betreft zou ik dan voor de Denon kiezen. Maar ik weet nog steeds weinig van de Numark. Maar dat komt wellicht omdat hij een stuk nieuwer is. Over twee weken ga ik naar de DJ-Expo en hoop dat daar duidelijk wordt welke mixer het uiteindelijk wordt. Zodra ik mijn keuze gemaakt heb laat ik het jullie weten, en zal er een review over proberen te schrijven.

Bedankt voor jullie reacties! 
Mika    posted on 30-08-2005 19:11
Ik ben ook erg benieuwd naar de Numark... Wilde hem vandaag bij Feedback Rotterdam uit gaan proberen, maar daar werd me verteld dat dat niet mocht
Na een beetje zeuren en even wachten tot het rustig was leek ik het toch voor elkaar te krijgen, bijna alles opgesteld, kan die gast de adapter niet meer vinden ...
Jorrit    posted on 30-08-2005 19:25
Dat is vreemd, ik kon m er gewoon ongestoord uit proberen...
Mika    posted on 30-08-2005 19:43
Hij stond niet aangesloten.. Maar goed, kan iemand mij meteen vertellen of je met de ingebouwde sampler vgan de Numark 5000fx hetzelfde kan als bijv een Redsound Soundbite/C-loops?  Ik bedoel hoofdzakelijk 1 beat samplen zeg maar, en deze dan varierend 1x, 2x, 4x, 16x per maat afspelen? Heb nog nooit met een mixer met ingebouwde sampler mogen draaien helaas, en voor ik dit apparaat aanschaf (waar ik sterk over denk) wil ik natuurlijk wel even weten of hij kan wat ik wil
MadSteven    posted on 04-09-2005 14:46
Mika: wat ik me kan herinneren is dat ik heel fijn heb kunnen spelen met de 5000fx. Maar of je die kan varieren tussen 1x, 2x, 4x, 16x ? No idea.

Mijn ervaring is dat de faders van de Denon mengpanelen in ieder geval een stuk fijner werken dan die van de Numark 5000 FX.

Zou het iets met leeftijd te maken hebben dat Feedback iets moeilijker deed of zo?

Ik zou me nog even sterk bedenken voor ik een 5000 FX aan zou schaffen. Op dit moment heeft Denon de betere papieren vrees ik (of Ecler, Pioneer, A&H uiteraard)
Mika    posted on 04-09-2005 16:48
Heeft niks met leeftijd te maken hoor , er stond gewoon een tijdelijk iemand op de DJ-afdeling die echt niet wist waar de voedingkabel was.. Ben afgelopen vrijdag even teruggegaan en heb alsnog even mogen spelen. Ben tot de conclusie gekomen dat het hem toch niet is voor dat geld, heb inmiddels een Reloop rmx40 dsp gehaald... De Numark heeft voor mij niet genoeg meerwaarde om er zoveel meer geld voor neer te leggen.. Helaas geen samplertje nu, maar goed, ik kan ook altijd nog een externe sampler kopen, zoals de Redsound Soundbyte/C-loops ofzo... De Denon zat helaas boven mijn budget, deze voelde namelijk wel een stuk beter aan en werkte een stuk makkelijker.
LovelvanOerle    posted on 19-02-2006 05:42
ik heb zelf nu de numark 5000-fx ik moet zeggen dat ik em vrij snel doorhad hoe alles werkte en nu nog ff wenne aan heel het gebeuren, maar kvind em zn geld wel waard, voelt degelijk aan, effecten sectie is echt wel bloedgeil als je het door ehbt, je kunt 40 s sample daarna kun je de opgenomen sample, door heel de effectensectie gooien, je laat em loopen en dat ding synced em zelf echt heel gaaf.

Je kunt de koptelefoon een beetje afstellen qua meer bas of meer hoog, ik kan alleen maar zeggen top ding!

Twizz    posted on 13-05-2006 14:19
Poster: Mika
Hij stond niet aangesloten.. Maar goed, kan iemand mij meteen vertellen of je met de ingebouwde sampler vgan de Numark 5000fx hetzelfde kan als bijv een Redsound Soundbite/C-loops?  Ik bedoel hoofdzakelijk 1 beat samplen zeg maar, en deze dan varierend 1x, 2x, 4x, 16x per maat afspelen? Heb nog nooit met een mixer met ingebouwde sampler mogen draaien helaas, en voor ik dit apparaat aanschaf (waar ik sterk over denk) wil ik natuurlijk wel even weten of hij kan wat ik wil

nee dit kan niet, je kunt wel andere leuke dingen, zoals reverse, bleep(datie blijft doorspelen maar dat je zegmaar even een stukje terugspoelt, en als je loslaat verder gaat met waar het gebleven is, hoe leg je dit uit? in ieder geval tis wel vet) en je kunt er zelfs de effecten op loslaten, verder zit er nog smartloop op, dat je een loop maakt die de sampler perfectioneert door middel van de bpm. werkt wel lkkr.:p

This is an old Topic

No new postings for 6.702 days.
 Post CommentThat would be 223.4 months
or a whopping 18.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

80 Users online: 8 Guests (72 Unknown)
Pages generated today : 7.653
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 228.925.565