Martin mania scx600 met 2510x controller
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

ronald01    posted on 16-12-2008 22:06
Ik ben in het bezit van 4 martin mania's scx600 met de martin 2510x controller.
Ik krijg alles alleen niet aan de praat. De scanners herkennen geen dmx signaal en krijg de controller dus ook niet aan het draaien. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen. Wat vinden jullie overigens van deze scanners?

Alvast bedankt voor het meedenken.

Gr.

What do you think about Martin mania scx600 met 2510x controller ??

Vote :   

Overdosis    posted on 17-12-2008 12:12
er moet een fase-draaier tussen de controller en de scans
ronald01    posted on 22-12-2008 13:05
Beste Overdosis,

Als eerste hartelijk dank voor je reactie vond het ook al raar dat er zo'n kort kabeltje bij geleverd werdt maar nu weet ik dus waarom en werken de lampen wel.

Ik heb nu alleen het volgende probleem:
Ik heb een aantal standaards shows van de martin site gedownload maar ben er verre van onder de indruk. Het lijkt wel of het door een kind van 4 in elkaar gezet is. Het lijkt mij dat martin echt wel met iets beters aankomt dan dit dus mijn vermoeden is dat de scanners niet goed zijn afgesteld wellicht dat jij hier ook een oplossing voor hebt. Hierbij even de uitleg hoe het nu is:

4 scanners:
adres;
1e 1
2e 12
3e 23
4e 34

verder staan ze allemaal op mode 2

Alvast bedankt voor de hulp.

Gr Ronald.
Overdosis    posted on 22-12-2008 20:55
het klopt dat de shows niet zo heel bijzonder zijn, maar het is een begin. het nadeel van deze controller is ook dat deze niet kan faden (overvloeien) tussen de stappen maar alleen maar Snap (hard).

maar je kan met martin Lightjockey zelf shows maken met de off-line vizualizer (gratis) en deze direct uploaden naar de controller. ( je kan hiermee ook de shows bekijken hoe ze horen te zijn )

maar de settings van je scans lijken goed
Alert : Je hoeft niet de groetjes te doen na een post, door antwoord te geven of te reageren doe je automatisch al de groeten! Sonic! ;) haha
Mod edit by tairip on 22-12-2008 22:32 (2%)
ronald01    posted on 22-12-2008 23:22
Heeft misschien ook iemand ergens andere al kant en klare shows liggen voor 4 martin scx600's?

Niet om makkelijk te zijn maar dan heb ik in ieder geval alvast iets bruikbaars wat er tenminste goed en professioneel uitziet.

bedankt.
Ronald.
Overdosis    posted on 22-12-2008 23:51
heb je al ook de sub-lists van de controller geprobeerd.
dit zijn loops van de stappen bij elkaar

Sub-lists
1 - Slow speed, looping 2min. pr show.
2 - Medium Speed, looping 2min. pr show.
3 - Fast speed, looping 30sec. to 2min. pr show.

lijkt het al ietsje meer

p.s. voor de moderator: Tairip ( mag toch wel m'n eigen naam bekend maken i.p.v. Overdosis Smile having fun )
ronald01    posted on 23-12-2008 10:26
Ik heb dat wel geprobeerd, in het boekje staat dat je eerst het programma moet selecteren en activeren door op enter te drukken, vervolgens enter ingedrukt houden voor een paar seconden en dan kun je blijkbaar kiezen uit de drie sub-lists. Ik heb dat ook geprobeerd maar of ik dit nu doe in programma 1 of bijvoorbeeld in 6 dan krijg ik bij allemaal hetzelfde programma 1(slow) uit me hoofd een paar witte lampen waar er telkens 1 van uit gaat. En dit is zo bij allemaal. Als je op de martin site kijkt bij de uitleg van de lichtshows vind ik dat je er ook wel iets van mag verwachtten maar dat het zo slecht is zou toch niet mogen dus wellicht dat ik maar eens de controller moet gaan resetten en opnieuw begin misschien dat het dan goed komt. Hoe moet dat precies het resetten van de controller. dacht de omhoogpijl en dan aanzetten?

Gr.  

This is an old Topic

No new postings for 5.835 days.
 Post CommentThat would be 194.5 months
or a whopping 16 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

70 Users online: 9 Guests (61 Unknown)
Pages generated today : 16.994
Most visitors online this month : 236
Lifetime Pageviews since 2003 : 232.434.601