Wat moet ik kopen
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

timm1000    posted on 14-12-2008 17:17
Ik wil graag dj worden.
Maar wat moet ik kopen?
Ik wil op kleine feestjes gaan draaien.
Ik wil denk ik ook iets gaan doen met mijn laptop.
Dus weet iemand iets met deze dingen met niet al te veel geld.

Dankje

What do you think about Wat moet ik kopen ??

Vote :   

OneSixty    posted on 14-12-2008 17:19
niet al teveel geld past niet echt bij deze hobby...
als je geen zin hebt om duizenden euro's uit te geven aan gear en muziek is miss postzegels verzamelen wat geschikter Happy, laughing

just so you know Happy, laughing
zalo    posted on 14-12-2008 17:29
Poster: Lightzone
als je geen zin hebt om duizenden euro's uit te geven aan gear en muziek is miss postzegels verzamelen wat geschikter Happy, laughing

Wat voor zinloze en belachelijke commentaar is dit nu weer? Maar dat zijn we gewoon van lightzone

Hij kent ng niets van dj. Koop een hercules dj console... en dat samen met je pc.... En als ze hier een opmerking overmaken dat je een "pc-dj" ben. Dan mogen ze eens bij mij komen spelen....
User edit by zalo on 14-12-2008 @ 17:31:18 (8%)
JollyJunkie    posted on 14-12-2008 17:36
Poster: Lightzone

@ Zalo: Helmaal zinloos is het niet wat Dj-en is wel egt duur, en een reactie zoals: Dat zijn we van Lightzone gewoon is ook beoorlijk zinloos in mijn ogen Happy, laughing

Je kan altijd klein en goedkoop beginnen.

Je kan inderdaad als je wienig geld hebt, op de computer beginnen, met een programma op de computer.
Traktor 3 bijvoorbeeld.
JE bent dan voor 300 euro (legaal Winking my eye) klaar.
Je kan dan later altijd uitbreiden door Midi spelers er bij te kopen.
User edit by JollyJunkie on 14-12-2008 @ 17:38:29 (24%)
Boyd    posted on 14-12-2008 17:40
2 pioneer cdj100's en een reloop mixertje kopen, en leren muziek verkennen en beatmatchen!
zalo    posted on 14-12-2008 17:44
@ jollyJunkie: kijk eens naar de post van lightzone link

JollyJunkie    posted on 14-12-2008 17:48
Poster: zalo

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
omg... meen je dat nou ?

iedereen zit hier moeite voor jou te doen en jij kan nog nieteens zelf iets opzoeken...

ga aub eerst maar het internet afspeuren op mogelijke opties voordat je hier nog iets durft te vragen... pleas zeg.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ 
Dat is inderdaad niet egt zinvol en ook behoorlijk vervelend tegnover die ander...
Maar goed , laten we geen oude koeien uit de sloot halen (geen idee of Belgen dat spreekwoord ook hebben :P)
User edit by JollyJunkie on 14-12-2008 @ 17:49:12 (44%)
zalo    posted on 14-12-2008 17:49
ge maakt tenslotte uw hobby zo duur als je wilt
zalo    posted on 14-12-2008 17:49
²
User edit by zalo on 14-12-2008 @ 17:49:59 (100%)
OneSixty    posted on 14-12-2008 17:52
ik zeg alles gewoon wat direct ..

maar als je serieus wilt gaan dj'en kost dat gwn een klein fortuin.

@topicstarter:

-wil je ook je eigen boxen (en evt licht) voor op feesten of wil je alleen dj worden ?
-wat verwacht je van het mixen op een pc ? ik zou gewoon met cd-spelers gaan draaien maar dat is natuurlijk een persoonlijke voorkeur..
-buget ?

OneSixty    posted on 14-12-2008 17:54
Poster: zalo

als je zelf het verschil tussen een ledpar en een gewone par nog niet kan uitzoeken dan begin je je toch vragen te stellen ?
JollyJunkie    posted on 14-12-2008 17:59
Iedereen even rekening houden met het dubbelpost-verbod he! Winking my eye
Gebeurt nu 2 x achter elkaar, gewoon even editten.
WopWopWop    posted on 14-12-2008 18:59
misschien is het handig om hem te gaan helpen:D
diddy    posted on 14-12-2008 19:06
Koop geen 2 aparte cd-spelertjes maar koop een Dubbele en begin daarmee.... Koop bijvoorbeeld een CDX-10 van xxl
Boyd    posted on 14-12-2008 19:09
Poster: diddy
Koop geen 2 aparte cd-spelertjes maar koop een Dubbele en begin daarmee.... Koop bijvoorbeeld een CDX-10 van xxl
  Die heb ik zelf in het begin gehad, maar geloof me koop beter 2 cdj100's Zijn veel meer waardevast mocht je ze weg doen!
DJMixing    posted on 14-12-2008 20:50
Als je echt dj wilt worden:

google it.

Toon interesse, ga lopen googlen en ga eens kijken naar wat voor dj producten er eigenlijk zijn, download eens een mix-programma demo (traktor, virtual dj) en check dat eens. Wij kunnen wel allemaal voorkauwen welke gear jij moet aanschaffen maar een dj ben je omdat je interesse hebt in dat vak, dus toon dat interesse en verken de dj-wereld Happy, laughing
zalo    posted on 14-12-2008 20:52
nee ik heb één vraag. Je zegt niet te veel geld. Maar wat is het bedrag dat je eraan wil spenderen.
gilan    posted on 15-12-2008 00:02
ik ben ook met die instelling begonnen heb toen een jb system beat 4 mk2 en een gemini mp3000x gehad
ik heb er aardig mee leren draaien maar naarmate ik veel meer ging kopen en opzoeken is dit super duur geworden maar gelukkig word ik voor 80 % gesponsord door me ouders
ik dacht alleen: ooo track over laten loopen makkelijk en een vriend die dj was zj van ja je hebt ongeveer wel een jaartje nodig voordat je echt doorhebt hoe het moet enzo maar ik d8 dat ik het wel kon
uiteindelijk heb ik er dus wel een jaartje over gedaan tot ik kon beatmachen en echt spelen met de cd spelers

maar ik meot zeggen na al dat geld en dei moeite was het het tog echt waard ik geniet nu vanaf dat ik me booth aanzet tot dat me ouders naar boven komen dat ze gek worden van de muziekCool
E_187    posted on 15-12-2008 15:47
Hallo allemaal ik wil de denon s - s1200 kopen.
kunnen jullie mij een goed advies geven of het wel goed spul is
dankje
View    posted on 15-12-2008 15:58
Je mag mijn draaitafels kopen! Happy, laughing
Bartjens    posted on 15-12-2008 16:04
Poster: View
Je mag mijn draaitafels kopen! Happy, laughing

Hij vraagt advies over een cd speler en jij biedt hem jou draaitafel aan Cool

@ E_187, gebruik de zoekfunctie eens, staat genoeg info op het forum over deze cd speler.
www.djbrowbeat.com
Stefjuuh    posted on 15-12-2008 16:09
Poster: E_187
Hallo allemaal ik wil de denon s - s1200 kopen.
kunnen jullie mij een goed advies geven of het wel goed spul is
dankje

Ja, dit is goed spul...

Duizenden euro's is een beetje overdreven. Het is maar hoe je het aanpakt. Als je gewoon met een simpele dubbelaar begint (200-250 eu), en een mixertje van +/- 100 euro, en voor het begin/oefenen je muziek redelijk goedkoop/gratis haalt valt het allemaal wel mee. Koop je meteen de goeiste CDJ's met een dikke mixer, ben je al 2000-3000 euro kwijt, zonder dat je ook maar 1 nummertje kan mixen.

Mijn advies is dan ook om zo te beginnen (dubbelaartje, simpele mixer) , en beetje 50/50 (Legaal/illegaal) je muziekcollectie uit te bouwen. Als je aardig kan mixen, en ook boekingen binnenkrijgt, steeds meer muziek netjes kopen. Tegen die tijd is je illegale muziek toch al te oud!:P

Ook een optie is enkel je Laptop, icm met een leuke midicontroller. Op aboutdj.nl staat een leuke vergelijkingschart.

*Ik push je hier dus niet met illegale muziek geld te gaan verdienen! Ik geef hier een tip, om te ontdekken of dit je echt ligt, en je muzieksmaak en skills te ontdekken/verbreden.

@ Bart: Waar zie jij dat je TS een CD speler wilt?

(Off-topic: Slik.. nog een soester..)
User edit by Stefjuuh on 15-12-2008 @ 16:11:33 (17%)
Bartjens    posted on 15-12-2008 16:16
Ik reageerde op het bericht van E_187. was niet egt van toepassing op de TS :P
www.djbrowbeat.com

This is an old Topic

No new postings for 5.908 days.
 Post CommentThat would be 196.9 months
or a whopping 16.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

208 Users online: 12 Guests (196 Unknown)
Pages generated today : 33.594
Most visitors online this month : 356
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.900.616