Keuze kleine monitors (ervaringen)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Chili    posted on 14-12-2008 15:42
Ik ben op zoek naar een paar low-budget monitorspeakertjes om mee te draaien (250-300 euro voor een setje). Mijn gear staat in een woonkamer van ongeveer 4x6m in een flat. Ik ben specifiek op zoek naar een paar goede nearfield monitors, omdat het hier nogal gehorig is. Speakers die wel laag leveren op ongeveer 1m afstand van je oren, maar verder niet teveel doordreunen (ik heb een hifi-set in de woonkamer staan, die ik eventueel ter ondersteuning van lage tonen aan kan zetten mocht ik echt willen knallen).
Mijn voorkeur gaat vanwege de vele goede verhalen uit naar de Rockit RP-5 monitors (oude), voldoen deze aan bovenstaande eisen?
Mochten jullie andere aanbevelingen hebben (Alesis bijv.), dan hoor ik dat uiteraard ook graag!

What do you think about Keuze kleine monitors (ervaringen) ??

Vote :   

Boyd    posted on 14-12-2008 15:54
Ik zou de oude RP6 nemen, klinkt net iets netter in het laag!

Heb ze vandaag bijde beluisterd, en de rp6 mee naar huis genomen!
Abram    posted on 14-12-2008 20:34
Ik zou gezien je budget inderdaad de oude RP6 of de nieuwe RP5 nemen en in het geval van de RP6 de bass gewoon wat terugdraaien.
Boyd    posted on 14-12-2008 21:10
Eh ja, of ze zachter zetten en achterop de high wat hoger zetten. Je kan achterop de bass niet regelen!
Abram    posted on 14-12-2008 21:17
Je kan de bass toch gewoon op je kanaal eq wat terugzetten :P Dat is de meest normale manier. Was je in een live situatie, waar je een overkill aan bass hebt, ook van plan om even in de amp de bass zachter te gaan zetten? Ik zou juist niet de high eq op de rokit harder gaan zetten. Je gaat de high namelijk oversturen bij alles hoger dan 0 dB terwijl je het volume van je speakers niet optimaal benut.
Je kan beter de frequentie waar je overschot op hebt wat zachter zetten dan alles zachter gaan zetten en vervolgens de frequenties die je niet zachter wilde hebben boven 0 dB opkrikken. Dat is gewoon zonde van de je geluidskwaliteit.
Daarnaast geef je zelf al aan dat het een high EQ is. Hoe was je van plan je mid terug te brengen als je de hele rokit zachter gaat zetten en de high omhoog gaat gooien?
User edit by Abram on 14-12-2008 @ 21:18:22 (37%)
Boyd    posted on 14-12-2008 21:54
Poster: Abram
Je kan de bass toch gewoon op je kanaal eq wat terugzetten :P Dat is de meest normale manier. Was je in een live situatie, waar je een overkill aan bass hebt, ook van plan om even in de amp de bass zachter te gaan zetten? Ik zou juist niet de high eq op de rokit harder gaan zetten. Je gaat de high namelijk oversturen bij alles hoger dan 0 dB terwijl je het volume van je speakers niet optimaal benut.
Je kan beter de frequentie waar je overschot op hebt wat zachter zetten dan alles zachter gaan zetten en vervolgens de frequenties die je niet zachter wilde hebben boven 0 dB opkrikken. Dat is gewoon zonde van de je geluidskwaliteit.
Daarnaast geef je zelf al aan dat het een high EQ is. Hoe was je van plan je mid terug te brengen als je de hele rokit zachter gaat zetten en de high omhoog gaat gooien?

Zit wel wat in, maar als je aan je EQ knoppen gaat draaien wordt het bij het opnemen ook zo opgenomen!

gilan    posted on 15-12-2008 00:05
uit eindelijk word het volgens de meeste denk ik wel krk rp-6 boxen
Cool
User edit by gilan on 15-12-2008 @ 00:06:01 (58%)
Mixt-Ape    posted on 15-12-2008 15:25
je kan geen foute beslissing maken met KRK's,

This is an old Topic

No new postings for 5.784 days.
 Post CommentThat would be 192.8 months
or a whopping 15.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

89 Users online: 6 Guests (83 Unknown)
Pages generated today : 15.375
Most visitors online this month : 247
Lifetime Pageviews since 2003 : 230.166.136