Wat is het stil op DJResource (2/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Ambu-Lans    posted on 13-12-2008 00:05
Hi moderators/members,

Ik ben nu als Ambu-Lans een klein jaar met veel plezier actief op deze site en besef me net Cool dat ik bij het openen van DJR.eu geen muziek hoor. Het is toch music waar het hier om gaat.

Wat zou het mooi zijn om (bijv. alleen voor members hoorbaar) per genre (bijv. gekoppeld aan je inlog):
 - de laatste nieuwe platen of een uurtje golden oldies te horen en/of
 - een livemix van een van de DJR-members te horen en/of
 - registratie van een besloten feest
 - en/of........misschien heeft iemand nog meer ideeen

Ik snap dat we aan wat regeltjes gebonden zullen zijn, maar misschien is het mogelijk om hier wat van te maken.

Lijkt mij vet!! wat vinden jullie?

Ambu-Lans
Pioneer 400-400-400

What do you think about Wat is het stil op DJResource ??

Vote :   

Convert    posted on 14-12-2008 14:19
Idee-en zijn leuk maar het kost Lead en W.i.M ook veel tijd denk ik om weer zoiets in elkaar te flansen Winking my eye
Prozei    posted on 14-12-2008 21:25
dit gaat denk niet gebeuren omdat je met het af laten spelen van muziek rechten moet afdragen.
er zijn zat internet radio stations te vinden op het muziek genre die jij leuk vindt draaien.

denk niet dat het plezierig is om bij het bezoeken van een site muziek voorgeschoteld te worden.

mijn advies gebruik een mediaplayer Cool
Stefjuuh    posted on 14-12-2008 21:27
Poster: Dyno
Totaalfm heeft 0,nix met DJR te maken, dus waarom zou dat gebeuren?

Douwe egberts en Philips eerst ook niet....
Dyno    posted on 14-12-2008 21:29
Poster: ArCee

Ach, draaien aardig wat DJR deejays op TFM, link van DJR staat op de site dus misschien iets meer connectie als je denkt op het eerste moment??  

Zal ik het anders zeggen: W.I.M. en Lead hebben 0,nix met TFM te maken.
http://www.beatport.com/artist/rick-dyno/306081
Stefjuuh    posted on 14-12-2008 21:40
@ Dyno; We hebben ook een "harde" avond hea!:P
ccc    posted on 14-12-2008 21:58
Misschien een idee om een soort van playlist te maken waar mixen leden in staan. Dus een soort van stream maar alleen samengesteld uit dus mixen van DJR leden.
bambamstudio    posted on 14-12-2008 22:08
Poster: justjustin

gewoon een leuke streaming die je er aan kan koppelen...
anders zou lead een streaming moeten maken zelf..

dan weet ik wel betere inet radio stations....
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
Laidback    posted on 14-12-2008 23:41
Poster: ccc
Misschien een idee om een soort van playlist te maken waar mixen leden in staan. Dus een soort van stream maar alleen samengesteld uit dus mixen van DJR leden.

idd..

we hebben daar geen totaal fm of welke radio dan ook voor nodig..

maar toch zie ik het probleem al wel in.. wie gaat er mixen maken..
ik maak wekelijks 1 mix.. maar kan iedereen hier die verantwoording aan ?

jups.. There's the problem.. "Jaa Hoor.. dat kan ik makkelijk!"  tot puntje bij paaltje komt.. dan herhalen we alle mixen achter mekaar..

ik zou wel zeggen... let's try it!
nieuw member level(naast je normale level).. DJR-Radio of whatever....
mensen die alleen voor de radio zorgen.. dat er muziek in komt.. en dat het loopt..

maar toch.. gebruik de zoek functie maar eens.. er zijn over een Internet radio al zoveeel topics.. en er is nog niet iets uit gerold.. ik schat de kans dus klein dat er zoiets van de grond kan komen..
toch blijf ik vóór het idee!

Amaze Me.
Stefjuuh    posted on 15-12-2008 08:02
De TFM DJ's kunnen de boel al zo doorspelen. Maar wat BAMBAM al zegt, dan zit je weer met je rechten..
ArCee    posted on 15-12-2008 09:42
Poster: Laidback

idd..

we hebben daar geen totaal fm of welke radio dan ook voor nodig..

maar toch zie ik het probleem al wel in.. wie gaat er mixen maken..
ik maak wekelijks 1 mix.. maar kan iedereen hier die verantwoording aan ?

jups.. There's the problem.. "Jaa Hoor.. dat kan ik makkelijk!"  tot puntje bij paaltje komt.. dan herhalen we alle mixen achter mekaar..

ik zou wel zeggen... let's try it!
nieuw member level(naast je normale level).. DJR-Radio of whatever....
mensen die alleen voor de radio zorgen.. dat er muziek in komt.. en dat het loopt..

maar toch.. gebruik de zoek functie maar eens.. er zijn over een Internet radio al zoveeel topics.. en er is nog niet iets uit gerold.. ik schat de kans dus klein dat er zoiets van de grond kan komen..
toch blijf ik vóór het idee!

Amaze Me.

Dat probleem hebben wij op TFM ook gehad, uiteindelijk scheid je zo het kaft van het koren en blijven de "echt" serieuse dj's over en de prutsers vallen af Cool
Lead    posted on 15-12-2008 10:43
Player is geen probleem, maar ik zie de bui al hangen. In de eerste maand zijn er mixen genoeg, maar om dan een constante aanvoer van kwalitatief goede mixen te hebben kon wel eens lastig zijn.

Ik zal het eens tegen het licht houden.  Sowieso komen er kleine kosten bij als er muziek op een site gezet word. Als DJ gerelateerde website gaan we ons natuurlijk wel netjes aan de regels (SENA) houden als we dit zouden gaan doen.

Als er niet genoeg mixen zijn zit iedereen de hele week naar dezelfde muziek te luisteren en dat zal eerder mensen gaan tegen staan.
Let the BASS be louder
Jorrit    posted on 15-12-2008 15:10
Nu ik dit topic zo lees lijkt het meer op een TFM-reclame-topic dan op een voeg-wat-toe-aan-DJR-topic... Cool
Ambu-Lans    posted on 15-12-2008 16:43
Poster: Jorrit
Nu ik dit topic zo lees lijkt het meer op een TFM-reclame-topic dan op een voeg-wat-toe-aan-DJR-topic... Cool

Jorrit, ik ben de topic-maker Cool dus zit daar niet over in. Wat mij betreft voegt 't zeker iets toe aan DJR.

Ambu-Lans
Pioneer 400-400-400
bambamstudio    posted on 15-12-2008 17:19
Poster: Jorrit

dat gevoel krijg ik ook igg, TFM wordt wel erg opgedrongen
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
Dyno    posted on 15-12-2008 17:47
Poster: Stefjuuh
@ Dyno; We hebben ook een "harde" avond hea!:P

Dus? Cool
http://www.beatport.com/artist/rick-dyno/306081
Jori    posted on 15-12-2008 18:18
Player lijkt mij ook geen probleem.
En de Buma/Stemra en kwaliteit questie eigelijk ook niet.
Als je nou is in de account sectie de player aan/uit kan doen en daar ook een link ik kan plakken van een stream. Zo kan je zelf bepalen, wat jij wilt, of je het wilt, en wanneer je het wilt. Je kan natuurlijk een lijstje eronder zetten(dropdown) met aanbevolen radio's per stijl.

Zie het als een kleine add-on voor de liefhebbers, sommige zien het mss niet eens staan en ik denk dat heel veel mensen dat fijn zouden vinden.

En dat er veel Totaal-FM wordt genoemd ligt niet aan het topic, dat veel mensen het erover hebben is iets anders.
Lead    posted on 15-12-2008 18:52
Ik heb al een player.... ik zit al niet eens meer tedenken over de implantatie (1 avondje), maar denk al aan de eventuele vulling en het gedoe om kwalitatief goede mixen hier te krijgen... genoeg voor een afwisselend programma.

Ik heb voor iemand eens een player op zijn site gezet die er zo uit ziet... dat zou al genoeg zijn denk ik.
Koppeling met profiel, wel/niet spelen etc is alleen maar leuk, niet lastig klusje Winking my eye

Poster: Laidback
...nieuw member level(naast je normale level).. DJR-Radio of whatever....
mensen die alleen voor de radio zorgen.. dat er muziek in komt.. en dat het loopt....

Geprobeert met de Gearbase/Gearfreaks maar dat loopt ook nog niet super soepel, hier zie ik dus nog even niets in. Daarbij komt dat als ieamnd het moet kunnen bij houden, we ook een heel onderhoudssscherm moeten maken.

Zie meer iets : mail ons de mix en wij zetten hem er in de playlist bij.
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 15-12-2008 18:55 (100%)
Ambu-Lans    posted on 16-12-2008 22:39
Poster: Lead

Zie meer iets : mail ons de mix en wij zetten hem er in de playlist bij.

Was topic-optie 2, dus wat mij betreft een goed idee.....Smile having fun Zo worden de mixen van DJR-members wel beter bereikbaar.
Pioneer 400-400-400
Lead    posted on 18-01-2009 19:51
Is dit een redelijk begin Confused

Test Player
Let the BASS be louder
djvnzza    posted on 18-01-2009 19:56
Ziet er wel leuk uit iigHappy, laughing
Stefjuuh    posted on 18-01-2009 19:58
/* ]]> */ DJResource Promotionals..

Die tekentjes..?

Zeker nice begin!
ccc    posted on 18-01-2009 20:02
Poster: Lead
Is dit een redelijk begin Confused

Test Player

Ziet er leuk uit.

Wat ik dus in gedachte had toen ik het topic las, is dat het niet mogelijk is om een mix te kiezen en dat je er niet in kunt spoelen. Dus hetzelfde als het radio principe.

Er is dan iemand die alle mixen verzamelt, ze categorieseert en ze in een bepaalde volgorde in de player plaatst.
En dan een soort van timetable erbij. Dat je weet dat op donderdag avond 19:00 verschillende house sets te horen zijn. Dus ongeveer het idee dat Laidback geeft.

Ik ben geen voorstander van alleen een player waar je je mixen in kunt kiezen, want ik denk niet dat dat veel gebruikt zal worden.
Maar dat is mijn idee/mening ervan.
Mod edit by Lead on 18-01-2009 20:06 (1%)
Lead    posted on 18-01-2009 20:05
Dat komt toch op hetzelfde neer.... Radio-like stream zie ik niet zitten. Niemand is om een bepaalde tijd op de site om te luisteren naar een set van iemand anders.

Als je de player start kun je zelf kiezen welke mix je beluisterd. En spoelen/skippen moet je wel kunnen, anders zit je altijd naar de eerste mix uit de playlist te luisteren.

Oh, en natuurlijk is dit stukje nog heftig UNDER CONSTRUCTION. Ik poste de link alleen maar om het begin te delen met jullie. Weet nog niet of we ermee door gaan. Buma/Stemra/Sena kost een bak geld om het netjes te licenseren.

Tevens is het nog de vraag hoe en wat het onderhouden van de playlist allemaal met zich mee brengt.

Dit is gewoon een kladversie van iets waar we aan bezig zijn, geen garantie dat dit ook daadwerkelijk op de site als vast item komt...

De popup toont nu ook grove info die nog gefilterd moet worden etc... vandaar die rare tekens bovenaan.

Wat vinden jullie van de geluidskwaliteit trouwens ??
De zorgen die er voor ons aan zoiets hangen is een exponentiele groei van de vebruikte traffic.
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 18-01-2009 20:08 (32%)
ccc    posted on 19-01-2009 10:45
Oké ik begrijp wat je bedoelt.

De geluidskwaliteit moet niet minder worden. Ik heb nu het idee dat ik er een zachte sis door heen hoor.
Ligt dit aan mij?
Lead    posted on 19-01-2009 11:25
Die lichte his klopt, maar dat is inherent aan het verlagen van de bitrate. Ik denk dat dit de beste balans is tuseen geluidskwaliteit en bandbreedte. Het klinkt goed genoeg om naar te luisteren, maar is toch redelijk in de hand te houden qua bandbreedte.

Het is natuurlijk geen super kwaliteit, da's wel mogelijk, maar dan is een mix van 30 minuten geen 20 MB, maar 60MB, en dan loopt het traffic verbruik uit de hand vrees ik.
Let the BASS be louder
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

90 Users online: 16 Guests (74 Unknown)
Pages generated today : 27.140
Most visitors online this month : 518
Lifetime Pageviews since 2003 : 237.926.602