Ik ben al enige tijd op zoek naar een nieuwe mixer omdat mijn oude (gemini ps-676i) het zo goed als begeven heeft. Ik ben sinds kort ook bezig met scratchen waardoor de cross het na 1 dag al af liet weten.
Nu heb ik eens rondgesnuffeld op internet en ben ik 2 mixertjes tegen gekomen die aardig afgeprijsd zijn, te weten de Pioneer DJM707(€299,-) en de Ecler Nuo 4(€349,-)
Nu is mijn vraag, voor welke moet ik gaan?! ik vind ze er allbei top uitzien(bijzaak) en heb over beide goede verhalen gehoord. Ook de crossfader op de mixer vind ik belangrijk.
Graag alleen serieuze reacties van mensen die ervaringen met ??n of beide mixers hebben
Alvast bedankt!
Ps. de Ecler mixer heeft MIDI, ik produceer zelf voor de hobby met de PC en heb ook een MIDI controller, wat kan ik hier precies mee dan?
What do you think about Mixer Dilemma ??
Vote :
OK we understand you don't like ads (so don't we) but, Please consider making this website possible by disabling your Ad Blocker. Or become a Gold Member, they don't see ads.
Waar heb je de 707 voor dat geld gezien, Dr? zijn actie is al afgelopen (dat is new-line).
De 707 is opzich een hele goede mixer voor de scratch DJ, wat ik een nadeel aan dit mengpaneel vind is dat de X-fader niet uitschakelbaar is en je je Cue (chanel select) via een schuifknopje moet doen!
Ik ken de Nuo4 niet maar hoor veel positieve berichten over de Nuo5, en Ecler zelf is ook een top merk!
Ik zou gaan denk ik voor de 707 (ook omdat ik de Nuo niet ken) en omdat deze weer goed te verkopen is als je een andere mixer wil kopen! Pioneer blijft over het algemeen zijn waarde houden! Ik weet niet hoe Ecler dat doet!
Je kan die linkjes net zo goed op t forum zetten, het is niet geheim ofzo.
Ik zou het eigenlijk niet weten, ik ken de Nuo niet. Ik weet wel dat de DJM een pracht van een mixer is! Wat tairip zegt, is heel erg waar, veel mensen hebben een andere smaak wat betreft faderstroefheid, hier heb je met de DJM-707 een oplossing voor :D
-Hoe zit t met de cross van beide mixers? -Kun je de tonen lekker wegfilteren? -Hoe klinken ze? -Hoe zit t met t gebruiksgemak? -Kan ik met de MIDI van de Ecler ook softsynths (vst`s) aansturen? -Zijn de faders van goede kwaliteit en zijn ze (mochten ze kapot gaan) makkelijk te vervangen? -Hoe zit t met extra features?
Ow damn xie nu net dat er al meer gepost was, mijn excuses hiervoor! Ik post ze niet in dit topic omdat het om aanbiedingen gaat die maar beperkt zijn. Ik wil eerst zeker weten welke mixer het wordt, dan wil ik ze best posten. Anders zijn ze mogelijk uitverkocht voordat ik een van de 2 heb kunnen bestellen, aangezien het toch een publiekelijk forum is
Ik kan je zeggen dat de toon regeling van de Nuo 5 ook super is.. En in de Nuo 4 zal wel de zelfde toon regeling zitten lijkt mij? (correct me if im wrong) Veder zit er ook de eternal cross fader in die magnetisch is aangestuurd is, en dus ook niet te mollen is! Zit iig 5 jaar garantie op en garandeert iets van 10 billion motions :S. Is wel lekker veel! De midi functie van de Nuo 4 klinkt ook interssant maar ik heb dr veder nog niets overgehoord of uitgeprobeerd.
Ok het wordt dus de DJM707 omdat de Nuo 4 verkeerd was geprijsd Maar nou heb ik nog 1 vraagje! Ik heb mijn PC namelijk ook altijd op mijn mengpaneel aangesloten gehad op het 3e kanaal. Nou zitten er op deze mixer maar 2 kanalen, en ja ik weet dat ik m dan gewoon kan aansluiten maar dan moet ik steeds dat knopje omzetten. Is het niet mogelijk om mijn PC op het microfoon kanaal aan te sluiten of zit hier een pre-amp in?
Thnx
Create your FREE ACCOUNT now !
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as: Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.