De Late Leeuw, Chat Corner (Deel 17) (35/40)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

Boyd    posted on 09-12-2008 18:53
Zo weer tijd voor een nieuwe late leeuw, heb de eer genomen om er eentje te openen!

De Late Leeuw, ooit begonnnen als geintje, nu ons grootste topic die het langste loopt. In ieder geval degene met de meeste replies... De Late Leeuw is eigenlijk de Chat Corner waar als enigste offtopic postings en nutteloze mededelingen kunnen worden gepost. Dubbelpostings zijn ook hier NIET toegestaan !

Hier de voorgaande delen, voor als je eens een week of wat niets te doen hebt kun je ze doorlezen

Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 1 
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 2
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 3
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 4
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 5
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 6
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 7
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 8
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 9
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 10
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 11
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 12
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 13
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 14
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 15
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 16

En nu dus:
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 17

I AM:
User edit by Boyd on 11-01-2009 @ 12:35:54 (35%)

What do you think about De Late Leeuw, Chat Corner (Deel 17) ??

Vote :   

Bartjens    posted on 18-02-2009 23:21
Klinkt best leuk ja Happy, laughing  Miss, Martin Forte ofzo?
www.djbrowbeat.com
Xtremer    posted on 19-02-2009 09:49
Hoe moeilijk men kan doen over het plaatsen van foto's tegenwoordigCool:

Geachtte DJ Xtremer, Ik zie dat je 12 foto's van mij op je website gebruikt. Graag zou ik deze zien verwijderd worden omdat ik ze alleen aan ... ter beschikking heb gesteld. Niet voor commerciële doeleinden. Met vriendelijke groet, Dion

Een ander bericht:

Jouw site is er in mijn ogen op gericht om klanten aan te trekken. Dat is al commercie. Je mag best mijn foto’s gebruiken, maar dat gaat geld kosten. €10 per foto is hiervoor een heel redelijk bedrag.

Mensen, het gaat hier om een amateurfotograaf van 18 jaar oud, bovendien sta ik zelf zonder toestemming op de foto's. Hoort dit niet thuis bij schending van privacyHappy, laughing?
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
DJADMIN    posted on 19-02-2009 09:56
Tja, ''strafrechtelijk'' is dit een lastige zaak, maar ik denk uiteindelijk (ik heb een gedeelte juridisch in mijn pakket) dat degene van wie de foto's zijn het copyright heeft, en dus in deze gelijk zal krijgen. De foto's zijn zijn eigendom...en dan kom je dus op het eigendomsrecht m.b.t. privacywetgeving. En dan zal hij, omdat het zijn eigendom is, toch gelijk gaan krijgen vrees ik voor je....
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
Xtremer    posted on 19-02-2009 10:02
Poster: DJADMIN
Tja, ''strafrechtelijk'' is dit een lastige zaak, maar ik denk uiteindelijk (ik heb een gedeelte juridisch in mijn pakket) dat degene van wie de foto's zijn het copyright heeft, en dus in deze gelijk zal krijgen. De foto's zijn zijn eigendom...en dan kom je dus op het eigendomsrecht m.b.t. privacywetgeving. En dan zal hij, omdat het zijn eigendom is, toch gelijk gaan krijgen vrees ik voor je....

Zou best kunnen, heb de foto's inmiddels van mijn website gehaald. Ik sta nu nog wel met mijn hoofd op enkele foto's ZONDER mijn toestemming hiervoor. Is dit dan wel toegestaan?
Boyd    posted on 19-02-2009 10:22
Poster: Xtremer

Zou best kunnen, heb de foto's inmiddels van mijn website gehaald. Ik sta nu nog wel met mijn hoofd op enkele foto's ZONDER mijn toestemming hiervoor. Is dit dan wel toegestaan?

Hij mag in zekere zin wel foto's van je maken, maar deze mag hij niet publiceren zonder jou goedkeuring. Oftwel hij mag ze laten staan als jij geen bezwaar indient.

Kan je het niet op een accoordje gooien, hij mag de foto's met jou erop zonder bezwaar gebruiken. Als jij ze ook op je website mag zetten.

Oftwel kijk is op: www.dutchphotozone.com daar heb je ook een heel juridische verhalen hoekje.
User edit by Boyd on 19-02-2009 @ 10:22:52 (19%)
DJADMIN    posted on 19-02-2009 10:41
Tja, ligt er aan waar en wanneer het geweest is he...

ik ken discotheken waar bij de ingang een bordje staat dat je gefotografeerd of gefilmd kan worden, en nu weet ik even niet of dit automatisch bij alle discotheken geldt...maargoed, jullie zullen er toch zelf uit moeten komen....ik zou het niet tot een rechtzaak o.i.d. laten komen, dat kost je veel meer geld dan !

Edit : Oeh, Pro status :D
User edit by DJADMIN on 19-02-2009 @ 10:41:42 (7%)
Xtremer    posted on 19-02-2009 11:05
Oke, nouja ik vind het opzich niet zo heel erg dat ik erop sta, is natuurlijk ook een stukje reclameHappy, laughing. Vind het gewoon flauw dat de fotograaf pas na 4 maanden begint te klagen, natuurlijk heeft hij gelijk, maar om nou gelijk met schendingen te gaan gooienCool. Ik laat het wel zoals het is, heb geen zin in problemenHappy, laughing.
DJADMIN    posted on 19-02-2009 12:21
Poster: Xtremer
Oke, nouja ik vind het opzich niet zo heel erg dat ik erop sta, is natuurlijk ook een stukje reclameHappy, laughing. Vind het gewoon flauw dat de fotograaf pas na 4 maanden begint te klagen, natuurlijk heeft hij gelijk, maar om nou gelijk met schendingen te gaan gooienCool. Ik laat het wel zoals het is, heb geen zin in problemenHappy, laughing.

Inderdaad, ''laat het er maar gewoon bij'' kan ik je aanraden...vind het idd beetje een kutstreek, maar ach...
justjustin    posted on 19-02-2009 13:11
Lead!! die sneeuw mag er nu wel ff af...Moet weer mooier weer worden en we beginnen op DJR!! Winking my eye
Bartjens    posted on 19-02-2009 13:24
Poster: justjustin
Lead!! die sneeuw mag er nu wel ff af...Moet weer mooier weer worden en we beginnen op DJR!! Winking my eye

Hier buiten blijft t maar sneeuwen...
www.djbrowbeat.com
yogum    posted on 19-02-2009 13:26
Poster: Bartjens

Een rasechte amerikaan!! :P

Zeg maar Canadees Winking my eye

Trouwens, nog steeds 2 vragen:

1. Kan je als je een PM krijgt dat laten doorsturen naar je mailadres? Anders vergeet ik telkens te kijken in m'n inbox...

2. Misschien beetje domme vraag hoor, maar als ik al m'n apperatuur (bij mij is dat versterker, mixer, 2 cdj's, kaosspad mini en Ikey) op één stekkerblok aansluit, is het dan slecht voor de apparatuur als ik al m'n apparatuur aan- en uitzet met de knop van het stekkerblok?
Roov    posted on 19-02-2009 13:32
1. Nee dacht ik
2. Dat zou ik ookwel willen weten want ik heb een masterslave stekkerblok dus alles gaat uit via mijn mixer. Voor zover ik weet kan het niet veel kwaad voor je apparatuur
Bartjens    posted on 19-02-2009 13:43
Poster: yogum
Zeg maar Canadees Winking my eye

1 pot nat!! Cool
www.djbrowbeat.com
Flexii    posted on 19-02-2009 14:20
Poster: Roov
1. Nee dacht ik
2. Dat zou ik ookwel willen weten want ik heb een masterslave stekkerblok dus alles gaat uit via mijn mixer. Voor zover ik weet kan het niet veel kwaad voor je apparatuur

Dat kan wel degelijk kwaad, het is beter voor je apparatuur om eerst de pa uittezetten (dus eerst versterker en boxen) voordat je de rest uitzet,, nog nooit de welbekende tik gehoord als je dat grapje uithaald?
LouisCasper    posted on 19-02-2009 18:37
En als je alleen je gear zo uitzet?
http://www.louiscasper.com
Lead    posted on 19-02-2009 18:56
Of je je stekkerblok in 1 keer aan/uit kan doen : ja, kan altijd Winking my eye

Is het slim... ligt aan de gear die je erop aansluit. Electronica (eigenlijk de spel van de trafo) geeft een spanningspiek bij inschakelen. Een kortstondige piek wordt opgevangen door de traagheid van je zekering.

Als je al je apparaten tegelijk inschakeld is de piek heel groot en kan je stop er van doorslaan. Maar dit zie je pas als je het over serieze apparaten hebt.

Bij enkele kleine electronische apparaten kan het weinig kwaad, maar het altijd beter om de schakelaar op het toestel te gebruiken

Zet sowieso wel je VERSTERKER als eerste uit met de knop die daarvoor bedoeld is, pas daarna het stekkerblok...
Let the BASS be louder
Convert    posted on 19-02-2009 18:59
Zóó gister me nieuwe gear opgehaalt! Ik post wel foto in de booth einde deze maand, want ik kan niet eerder een booth posten Cool
User edit by Convert on 19-02-2009 @ 18:59:24 (5%)
Lead    posted on 19-02-2009 19:03
Poster: Convert
Zóó gister me nieuwe gear opgehaalt! Ik post wel foto in de booth einde deze maand, want ik kan niet eerder een booth posten Cool

Foto bij de hand ?
Let the BASS be louder
Convert    posted on 19-02-2009 19:07
Ja, maar die zijn niet echt van goede kwaliteit. Ik post hem wel direct als ik mijn Concordes erbij heb! Winking my eye
Alleen bij mij geeft ie dit aan: You can only add DJ-Booths once a month 28.
Een week terug kon ik booths posten 1x in de 2 week.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe dat zit met die termijnen tussen je booth posten Winking my eye
Lead    posted on 19-02-2009 19:09
Die termijn hoor 14 dagen te zijn. Waarom dit soms zo raar gaat weet ik niet. Telkens als ik kijk staat er wat er hoor te staan...

Maar zal het eens goed nalopen. Ik zet hem in het rijtje erbij Winking my eye
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 19-02-2009 19:09 (52%)
Phenix    posted on 19-02-2009 19:19
Ik kon hem ook pas na een maand een nieuwe booth posten.
@ Convert: Die melding kreeg ik ook, toen ik weer een nieuwe booth wou uploaden.
http://www.djmillhouse.nl
Xtremer    posted on 19-02-2009 19:28
Same here een tijdje terugWinking my eye.
Convert    posted on 19-02-2009 19:28
Ja ik ben het ook 2x tegen gekomen, ik vind een bepaalde termijn goed idee dat niet iedereen zomaar 5 booths post zoals laatst bij iemand (zou de naam niet noemen:P) alleen soms lukt het mensen dus wel dat ze ineens heel wat booths kunne posten :S Winking my eye
Boyd    posted on 19-02-2009 19:33
Wat me de laatste tijd opvalt is dat bij veel advertenties wordt vermeldt dat er nog garantie opzit. Dit is namelijk helemaal niet zo. Jij als koper sluit een koop met een proffesionele verkoper(De winkel, en de winkelier). Dit betekend dat jij met het consumentenrecht te maken heeft, voor meer dat kun je kijken bij consuwijzer.

Maar de essentie van het verhaal is dat de garantie, namelijk de gesloten koop niet over te dragen is. Mocht iemand een tweedehands mixer kopen die kapot gaat, heb je geen garantie. Hiervoor zul je een aanslag moeten doen op de coulance van de persoon waarvan je hem tweedehands gekocht hebt. Hij is namelijk de enige persoon die de garantie kan claimen.

Oef, je kan het tenslotte altijd proberen. En het is natuurlijk geen probleem als er geen naam op het garantiebewijs staat.
DJADMIN    posted on 19-02-2009 19:41
@ Boydgrift

Juridisch ben je helemaal correct Winking my eye
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

155 Users online: 23 Guests (132 Unknown)
Pages generated today : 257
Most visitors online this month : 518
Lifetime Pageviews since 2003 : 237.854.087

DJResource

About & Contact Us

Privacy Policy
2001 © 2025Terms of Use