beginnen met 2x cdj 200 welke mixer ??! (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

otto26m    posted on 01-08-2005 04:37
beste allen,

ik ben nieuw hier allereerst en zag enorm veel informatie over allerlij dj gear. toppie ! mijn vraag aan jullie is de volgende:

ik ga 2 pioneer cdj 200's kopen maar ik twijfel over welke mixer ik er bij wil hebben.
mijn style is voornamelijk trance en funky house (lekker contrast Winking my eye)
budget is ongeveer 650 euro's      in duitsland kan ik daar de djm 500 voor krijgen, maar ik heb begrepen dat die mixer wel een beetje gedateerd is.
dateq xtc is weer prachtig qua geluid heb ik me laten vertellen, alleen die heeft weer niet de vette effecten die de djm 500 heeft. WIE GAAT MIJ HELPENConfused
misschien heeft iemand een leuk ander idee welke ik zou moeten aanschaffen?/?
ik hoop snel van jullie te horen !!
groeten!

What do you think about beginnen met 2x cdj 200 welke mixer ??! ??

Vote :   

Jorrit    posted on 02-08-2005 23:57
XTC is idd wel heel robuust, de vraag is of je zoveel robuustheid wel nodig heb.
Mijn synqje (heb je hem weer) is robuust genoeg voor thuis Winking my eye
otto26m    posted on 03-08-2005 03:29
thanx allen voor jullie replies !!! nog een vraagje :

iedereen heeft het constant over de djm 600, is de 500 niet goed genoeg ?
aangezien ik inderdaad een beginner ben is dan de 500 niet mans zat ?
of is de 600 zoveel beter dat ik weeeeer verder in mijn toch al vrij lege spaarpot moet gaan kruipen?

groet Otto
otto26m    posted on 03-08-2005 04:20
ging ff fout

dn x1500              bij newline 879 euro     duitsland          744 euro
djm 600                              1119 euro                          819 euro

dat scheelt nog al op nu nog maar 3 modelletjes

dus als jullie andere suggesties voor mixers hebben maar die zijn misschien in nederland 800 euro, is ook goed want waarschijnlijk een stuk goedkoper te krijgen.
djmamo    posted on 03-08-2005 11:15
ja dateq xtc bij feedback 659 euro
bij mij 450 euro is dat dan geen koopje.

heb je een echte dateq xtc die het geweldig doet en je houd nog geld over.
waarom zou je een nieuwe kopen?
www.moonentertainment.nl
Jorrit    posted on 03-08-2005 12:44
Omdat je dan nog de volledige garantietijd hebt en dat je zeker weet dat er niets mis mee is.
djmamo    posted on 03-08-2005 18:22
de mijne is goedkoper en er is niets mis mee... en het is een dateq en die zijn zo robust dat ze niet kapot gaan...

dus dan kun je beter de mijne kopen want die is beter dan die van de winkel....

www.moonentertainment.nl
Maartenb    posted on 03-08-2005 18:25
Poster: djmamo
de mijne is goedkoper en er is niets mis mee... en het is een dateq en die zijn zo robust dat ze niet kapot gaan...

dus dan kun je beter de mijne kopen want die is beter dan die van de winkel....

Dat is wat iedere verkoper op marktplaats zegt .

En btw, dit is toch niet het verkoopforum of ben ik verdwaald...
Jorrit    posted on 03-08-2005 18:27
Jep, laten we dit topic maar houden waar die voor bestemd isWinking my eye

(ps. Ook dateq's kunnen kapot, en hoe een mixer beter word na gebruik door jou snap ik al helemaal niet, je zegt namelijk dat jou mixer beter is dan die van de winkel)

Mod edit by Jorrit on 03-08-2005 18:27 (100%)
djmamo    posted on 03-08-2005 18:31
ja als je ff kijkt, hij is goedkoper dat is al een rede waarom mensen de stap nemen, en hij is pas bij feedback nagekeken en gereingd, en nu zit er weer garantie op van een half jaar.....

dus is de mijne toch beter, hij is net zo goed (technisch)als in de winkel maar goedkoper... en er zit garantie op...
www.moonentertainment.nl
Jorrit    posted on 03-08-2005 18:32
ja, maar laten we nu verder on topic gaan

djmamo    posted on 03-08-2005 18:42
vond het best bij de topic passen omdat het toch ook over deze type mixer ging en waarom zou je dan niet mogen zeggen dat je er een heb die je verkoopt, meschien gaat diegene dan denken dat dit ook een optie is,

niet iedreen hoeft nieuwe spullen, 2de handse spullen zijn ook goed (dat zie je maar weer bij mij)...

denk dat er ook meerdere mensen zijn die daar ook zo over denken, dus ben ik nog wel ON TOPIC...
www.moonentertainment.nl
wilum    posted on 03-08-2005 18:46
de belangrijkste tip als je iets 2e hands gaat kopen!

vraag:    waarom doe je dit weg/waarom verkoop je het

als je diegene vana het begin al niet vertrouw kun je er beter mee kappen..

gr. willem

Jorrit    posted on 03-08-2005 18:49
djmamo, het aanprijzen van jou mixer hoort in jou 2e hands topic,
de topic starter wil gewoon verscheidene opties, nou goed daar is dit er 1 van, maar daar zijn we dan over klaar Winking my eye
Dan hoeven we niet meer verder te discusseren of een dateq stuk kan etc. Winking my eye

djmamo    posted on 03-08-2005 19:16
ok na deze ga ik weer helemaal back to topic...

vind het niet intressant om te weten waarom iemand het weg doet.
iemand verkoopt iets en die wil er zoveel geld voor... of dat iemand iets verkoopt omdat deze is gestopt of iets anders wil kopen, maakt naar mijn idee niets uit.

naar mijn menig gaat het erom of de apparatuur die verkocht wordt het doet (werkt het naar behoren)

veel van mijn apparatuur heb ik niet zo lang (op sommige dingen na) puur voor de handel...

ik kijk heel veel rond op internet en heb zo wat mensen die ik ken die ook in de wereld zitten (met winkels en drive-in shows cafe's en discotheken in meervoud)
en dan kun je ooit goedkoop spullen kopen/krijgen waar niets aan kapot is maar gewoon weg gaat omdat het afgeschreven is en er iets nieuws komt...

en zo kom ik vaak aan mijn spullen die heb ik dan ff en dan verkoop ik ze weer...
en wat ik verkoop is gewoon goed en als er iets aan is dan zeg ik dat...

maar het is voor mij pure handel ik koop iets en verkoop het weer met een beetje winst, zit al bijna heel mijn leven in deze wereld (audio en visueel wereld) en heb gewoon verstand van dingen en weet wanneer iets niet goed is.

dus zo ook met mijn prijzen ik weet wat ik kan vragen voor sommige spullen, en dat is gewoon omdat ze dat waard zijn....

dus vind het een beetje raar als je wilt weten waarom spullen weg gaan bij iemand, het kan ook gewoon handel zijn.
www.moonentertainment.nl
Maartenb    posted on 03-08-2005 19:30
Ja het en het kan ook een vervelend jongetje op marktplaats zijn die net zijn mixertje van de trap heeft laten vallen en hem snel probeert te verkopen, je kunt gewoon eigenlijk niemand vertrouwen via sites als marktplaats (tenzij je het komt ophalen)

--On-topic--

Ik denk als je afweegt hoeveel kanalen je nodig hebt, hoeveel geld je hebt, of je effecten wilt, of je bepaalde grootte wilt en wat je precies gaat doen dan blijft er weinig over. dus ik zou zeggen maak een lijstje van mixers die in je budget passen en streep degene weg die je niet wil (te weinig kanalen, geen/wel effecten etc...) dan kom je er snel uit
User edit by Maartenb on 03-08-2005 @ 19:43:04 (1%)
djmamo    posted on 03-08-2005 19:39
en daar sluit ik me helamaal bij aan (bij de on-topic post)
www.moonentertainment.nl

This is an old Topic

No new postings for 7.031 days.
 Post CommentThat would be 234.4 months
or a whopping 19.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

66 Users online: 9 Guests (57 Unknown)
Pages generated today : 5.868
Most visitors online this month : 109
Lifetime Pageviews since 2003 : 230.952.474