beginnen met 2x cdj 200 welke mixer ??! (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

otto26m    posted on 01-08-2005 04:37
beste allen,

ik ben nieuw hier allereerst en zag enorm veel informatie over allerlij dj gear. toppie ! mijn vraag aan jullie is de volgende:

ik ga 2 pioneer cdj 200's kopen maar ik twijfel over welke mixer ik er bij wil hebben.
mijn style is voornamelijk trance en funky house (lekker contrast Winking my eye)
budget is ongeveer 650 euro's      in duitsland kan ik daar de djm 500 voor krijgen, maar ik heb begrepen dat die mixer wel een beetje gedateerd is.
dateq xtc is weer prachtig qua geluid heb ik me laten vertellen, alleen die heeft weer niet de vette effecten die de djm 500 heeft. WIE GAAT MIJ HELPENConfused
misschien heeft iemand een leuk ander idee welke ik zou moeten aanschaffen?/?
ik hoop snel van jullie te horen !!
groeten!

What do you think about beginnen met 2x cdj 200 welke mixer ??! ??

Vote :   

Dj_Kevin    posted on 01-08-2005 09:03
Ik zou zelf ook voor de djm-500 gaan.

Er zijn wel andere oplossingen maar dan kom je rap boven de 650€ uit
tairip    posted on 01-08-2005 10:08
Een DJM-300 en even door sparen voor een DJM-600, op de 500 zitten wel effecten maar hij mist net de esseciele parameter knoppen om de effecten optimaal te kunnen gebruiken!

En als je net begint met draaien kan je beter basic beginnen!
Dj_Danny    posted on 01-08-2005 11:44
Dateq vibe? Die heeft een send return, alleen het prijskaartje weet ik niet, hij komt midden augustus op de markt...
Dj_Danny    posted on 01-08-2005 12:21
Ik heb even zitten zoeken, maar ik zat dus in een hele verkeerde prijsklasse, want hij komt neit in de buurt van een € 650,- , sorry

Poster: Lead
....
De prijs gaat waarschijnlijk 975 euro worden excl. BTW

User edit by Dj_Danny on 01-08-2005 @ 12:23:09 (22%)
djmamo    posted on 01-08-2005 13:00
zou me afvragen wat wil je ermee doen heb je de effecten nodig, heb je voorkeur voor bepaalde faders (lange of korte faders)

denk dat je momenteel zit te twijfellen tussen de 500 en de xtc, dan raad ik aan om ook op andere sites te kijken en niet alleen hier omdat er hier wel erg veel pioneer voorstanders zijn en die zijn meestal niet erg objectief.

op new-line.nl heb je bijvoorbeeld bij de producten die ze verkopen ook revieuws staan en dan kun je per product kijken wat andere mensen er van vinden.

persoonlijk: ik zou voor de xtc gaan (heb ervaring met allebei de mixers) naar mijn idee is de xtc robuster en fijner in gebruik... voelt lekkerder aan.

en de xtc heeft gewoon een veel mooier geluid, en dat is een feit.

de pioneer staat er om bekend dat deze in vergelijking met de dateq toch minder lang mee gaat (sneller kapot gaat) en dan heb ik het voornamelijk over de faders.

als je een xtc wilt heb ik er nog een tekoop voor 450 euro
www.moonentertainment.nl
Jorrit    posted on 01-08-2005 13:57
Er zijn idd meer opties dan Pioneer, een voordeel van een Pioneer mixer is dat je zeker weet dat de faderstart goed werkt...
Maar dat heb je ook met een synq (komtie weer hoor Winking my eye)

Een dateq is gewoon een pracht van een mixer...
'Tis jammer dat die DJM-707 actie agelopen is, dat was echt een mooie prijs voor die mixer.

En tsja, de synq heeft wel de effecten die de DJM-500 heeft, en valt binnen je budget, werkt met Pioneer faderstart.... Winking my eye
LauW    posted on 01-08-2005 14:06
Ik zou voor een Reloop RMX-40 DSP gaan. Dan heb je effecten en voor de rest ook een mooi mixertje die erg veel lijkt op de DJM600 (het is gewoon een djm600 kloon) maar dan voor 389,- Happy, laughing
tairip    posted on 01-08-2005 15:10
als je een xtc wilt heb ik er nog een tekoop voor 450 euro

idd veel pioneer liefhebbers hier... maar jouw mening is die objectiefConfused
meer eigenbelang :P og nie (grapje)!

Je zou ook naar een Denon kunnen kijken!
Mod edit by Jorrit on 01-08-2005 15:58 (11%)
[MOD Edit] Quote fixed
wilum    posted on 01-08-2005 17:20
reloop bmp-40 ofzo (weinig nadelen over gehoord) kijk maar bij newline
wilum    posted on 01-08-2005 17:21
en vooor de effecten een dsp 380 eurie dacht ik en dan heb je nog genoeg geld over...
djmamo    posted on 02-08-2005 11:42
zou niet voor de reloop gaan want ze blijven kwalitatief toch minder dan de pioneers en de datec...

denk dat je eventueel ook naar de denon kan kijken want daar hoor ik ook veel goeds over (maar heb hem nog niet gebruikt) en de synq is meschien wel wat.

www.moonentertainment.nl
DJ_Inspiration    posted on 02-08-2005 13:07
Ja ik zou ook eens een kijkje nemen voor de Denon DN-X1500 mixer.
Er zijn vele mensen die deze zelfs verkiezen boven de Pioneer DJM-600.
tairip    posted on 02-08-2005 16:31
Die DN-X1500 is toppie!

Alleen kost ook om  en nabij de 850.-
Jorrit    posted on 02-08-2005 16:34
Poster: djmamo
zou niet voor de reloop gaan want ze blijven kwalitatief toch minder dan de pioneers en de datec...

denk dat je eventueel ook naar de denon kan kijken want daar hoor ik ook veel goeds over (maar heb hem nog niet gebruikt) en de synq is meschien wel wat.

Ik weet het niet zeker, maar de genoemde reloop komt volgens mij aardig in de buurt van de synq, of niet?
djmamo    posted on 02-08-2005 16:54
reloop rmx 40 dsp

dit is de synq... en de synq is kwalitatief toch wel ff beter dan de reloop kost ook wel iets meer

reloop is 380

de synq geloof ik 699

en als je gaat kijken naar de andere pioneer namaaksels (want dat is de reloop) zijn die ook niet echt om naar huis te schrijven.... hij is welliswaar goedkoop maar daar is de kwaliteit ook naar.

de synq (heb er mee gewerkt) is wel naar mijn idee een erg degelijke mixer je betaals er wel iets meer voor maar is erg fijn in handeling en 19"

dat is intressant als je driv-in shows wilt doen.

www.moonentertainment.nl
Jorrit    posted on 02-08-2005 17:26
Mijn synq was 500 euro.

Maar de reloop ken ik niet, dus ik geloof je meteen Winking my eye
jordy    posted on 02-08-2005 17:32
ik zou ook voor de djm300 gaan, simpel niets mis mee... maar anders probeer je je een 2e hands djm600 te vinden
Jorrit    posted on 02-08-2005 17:33
Hmm, de DJM-300 bied wel erg weinig voor een hele smak geld, voor dat geld heb je ook een hoop andere leuke mixers...

jordy    posted on 02-08-2005 17:34
ja dat zkr, maar als je bij pio wilt blijven bedoel ik meer
Jorrit    posted on 02-08-2005 17:35
Dan denk ik toch dat je beter een DJM-707 kan kopen, heeft een stuk betere faders... en het ziet er ook mooier uit met de CDJ's Winking my eye

<edit:WOOOT, 1005 posts... :S>
Mod edit by Jorrit on 02-08-2005 17:36 (31%)
Nvie    posted on 02-08-2005 17:44
jah jorrit, gefeliciteerd
wilum    posted on 02-08-2005 19:57
ik hoor veel nadelen van de reloop mixer
jullie zijn soms echt merkfanaten pioneer denon synq technics
(het is ook mooi)
maar omdat reloop soms niet al te beste producten maakt kan de mixer het wel doen (toch 400 euro) en ik hoor er weinig nadelen over
als je een nadeel hebt vertel het dan effe graag
de meeste hebben hem volgonds mij nog niet eens getest...   (gwoon vooroordeel)
ik kijk meestal veel bij newline en daar staan heel weinig nadelen over de dsp/bmp mixer
maar toch een andere mixer kan beter zijn
maar deze heefd goede functies en ze werken ook allemaal prima...
zoals ik hier ook hoorde het kwaliteit is naar de prijs gemaakt
maar ieder zijn eigen mening.

gr. willem
jordy    posted on 02-08-2005 20:23
djm707 is stuk nieuwer en dus zal die niet zosnel 2e hands te krijgen zijn, kweet niet wat die kost maja... en het is een 2 kanaals, weet niet als hij wilt uitbreiden, ik weet dat het lastig kan zijn namelijk
maar ik gebruik 99% van mijn tijd toch OF cd OF vinyl
djmamo    posted on 02-08-2005 23:33
Poster: wilum
zoals ik hier ook hoorde het kwaliteit is naar de prijs gemaakt
maar ieder zijn eigen mening.

het is vaak wel goedkoop is duurkoop
beter kwaliteit dan kwantiteit..

er wordt ook niet gezegd dat het slecht spul is, want echt slecht spul wordt denk ik niet meer gemaakt....

ook kun je lezen dat diegene die deze topic is begonnen het over de pioneer en de xtc zat te twijfelen, en dat is toch wel een bepaald "niveau/ kwaliteit".

en als iemand het dan over een reloop gaat hebben dan is dat niet helemaal in de lijn van de topic omdat diegene toch ook wel aan een bepaalde soort mixer dacht en denk niet dat het de reloop was... maar dat is mijn mening
www.moonentertainment.nl
tairip    posted on 02-08-2005 23:54
Idd als je begint met een XTC of DJM dan mag je niet klachen.

Een XTC is een zeer robuuste mixer, als je niet al te zuinig bent en effecten poeha vind dan moet je deze nemen!

Anders een DJM-600 of Denon DN-X1500
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

84 Users online: 6 Guests (78 Unknown)
Pages generated today : 8.020
Most visitors online this month : 245
Lifetime Pageviews since 2003 : 229.736.643