full range speakers als sub gebruiken
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

RePlayz    posted on 09-12-2008 12:12
Heey,

ik heb thuis het volgende staan: (ik weet het, het is prut, maar met deze ingreep hoop ik er het beste nog uit te halen :P)
- 2x Skytronic full range speakers 150 Watt (bijbehorend 2x 120 Watt versterker)
- 2x Skytronic full range speakers 300 Watt (bijbehorend 2x 300 Watt versterker)

Het punt is namelijk dat die 150 Watt boxen een zwakke bass weergave hebben en een best felle midden en hoge tonen. Bij de 300 Watt boxen zou ik bijna zeggen dat het andersom is, die hebben in elk geval een betere bass weergave. Ik had nu gedacht om een crossover ertussen te plaatsen en de 300 Watt boxen als sub te laten gebruiken en die te laten pompen en de 150 Watt boxen te gebruiken voor de midden en hoge tonen.

Mijn vraag is: Kan ik dit doen en is dit slim? Ik heb hier niet veel verstand van, maar normaal gesproken gebruik je ook een echte baskast om te pompen en geen full range speakers of kan dit wel?

What do you think about full range speakers als sub gebruiken ??

Vote :   

brecht    posted on 09-12-2008 12:23
Ik den persoonlijk dat je dit beter niet doet. Ze gewoon in combinatie allemaal samen is het maximum dat je er kan uithalen. Persoonlijk zou ik er dan een baskast bijdoen voor die 300W speakers.
WalterRavensberg    posted on 09-12-2008 12:23
als je de speaker echt als sub wilt gebruiken raad ik je aan een aktief filter te gebruiken. Haal de tweeter/hoorn uit de kast  en maak het gat hiervan dicht. Prop de kast ook nog ff lekker vol met dempingsmateriaal(dit maakt de kast tevens acoustisch gezien groter). Je hebt niet het mooiste laag maar met deze modificatie wel het best haalbare.
A-flex    posted on 09-12-2008 13:08
Zijn dat van die blauwe speakers? Zo ja zou ik het niet doen en gewoon een paar andere kopen.
cross-over    posted on 09-12-2008 13:23
over het algemeen zitten in full range boxen speakers die net niet de lage frequenties halen die echte bass-boxen wel kunnen.

koop liever een setje bass-boxen bv de SKYTRONIC 202491 als je toch al skytronic hebt en in het lagere budget wilt blijven. Evt. met een extra low-pass filter op je 300 watt versterker aansluiten
http://soundcloud.com/lau-daniels

This is an old Topic

No new postings for 5.785 days.
 Post CommentThat would be 192.8 months
or a whopping 15.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

72 Users online: 6 Guests (66 Unknown)
Pages generated today : 7.570
Most visitors online this month : 245
Lifetime Pageviews since 2003 : 229.967.800